بازدید 6970
۴
در جشنواره «آسمون شهرمون» به ابتکار شورای شهر تهران؛

کودکان و نوجوانان تهرانی برای مسئولان نامه می‌نویسند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند سهمی در مطالبه‌گری عمومی ایجاد کرده و هم مسئولان را به تفکر درباره حل این معضل اجتماعی انداخته و تمهیدات بیشتری برای مقابله با آلودگی هوا فراهم آورد.
کد خبر: ۳۶۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵ 25 December 2013
در این جشنواره که به ابتکار شورای شهر تهران آغاز بکار کرده، قرار است کودکان و نوجوانان آلودگی هوا و تاثیرات آن بر شهر و شهروندان را دستمایه نقاشی، انشا و یا نامه به مسئولان شهری و کشوری کنند.

به گزارش «تابناک»، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: با توجه به آلودگی هوا و تاثیر شدیدی که بر زندگی کودکان داشته و خطراتی که ایشان را تهدید می‌کند و عواقبی که در آینده گریبان‌گیر ایشان خواهد بود، با توجه به تذکرات متعدد اعضای شورای شهر و با تکیه بر اینکه هوای سالم حق همه شهروندان است، این کمیسیون با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر قصد دارد که نخستین دوره جشنواره نقاشی و انشای کودکان را تحت عنوان «آسمون شهرمون» برگزار کند.

وی هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد فضای مطالبه هوای پاک به عنوان یکی از حقوق مسلم شهروندی خواند و افزود: علاوه بر این مطالبه گری و تلاش برای ایجاد فرهنگ حفاظت از هوای پاک، آشنایی بیشتر مردم با وظایف و عملکرد شورای شهر و ایجاد ارتباط سازنده میان شهروندان و نمایندگان خودشان در این نهاد، آشنایی کودکان و نوجوانان با تبعات منفی آلودگی هوا بر بهداشت، سلامت و یادگیری، ایجاد عزم اجتماعی نهاد‌های مسئول به منظور مبارزه جدی تر با آلودگی هوا از ادیگر اهداف این جشنواره در نظر گرفته شده است.

کودکان و نوجوانان تهرانی برای مسئولان نامه می‌نویسندعضو شورای شهر تهران در ادامه، محورهای «آسمون شهرمون» را نقاشی و انشا با موضوع آلودگی هوا خواند و افزود: انشا می‌تواند در قالب نامه با همین موضع به یکی از مسئولان کشوری، مثلا رئیس جمهور یا شهردار هم باشد.

وی افزود: این جشنوراه را برای گروه سنی 7 تا 14 سال پیش بینی کرده‌ایم؛ یعنی تمامی دانش آموزان از کلاس اول دبستان تا سوم راهنمایی می‌توانند در آن شرکت نمایند و تا پایان دی ماه فرصت برای ارسال آثار وجود دارد و سعی می‌کنیم انشاالله روزهای پایانی بهمن ماه، بعد از جشن‌های دهه فجر، آیین پایانی جشنواره را برگزار نموده و به آثاری که توانسته‌اند امتیازات بیشتری از هیات داوران دریافت نمایند، جوایزی را تقدیم نماییم. به این ترتیب که در هر رشته 35 نفر برگزیده خواهیم داشت که مجموعا هفتاد نفر خواهند شد و لوح تقدیر و جوایز ویژه‌ای تقدیمشان خواهد شد.

حافظی در تشریح روند شرکت در این جشنواره گفت: علاقمندان به شرکت در جشنواره «آسمون شهرمون» می‌توانند از طریق مراجعه به سایت جشنواره به آدرس asemooneshahremoon.ir اقدام کرده و یا آثار خود را از طریق پستی به نشانی دبیرخانه جشنواره (خیابان بهشت ـ خیابان مجید انصاری ـ ساختمان شماره 2 شورا ـ کد پستی : 1114764811) ارسال نمایند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند سهمی در مطالبه‌گری عمومی ایجاد کرده و هم مسئولان را به تفکر درباره حل این معضل اجتماعی انداخته و تمهیدات بیشتری برای مقابله با آلودگی هوا فراهم آورد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
باسلام و خسته نباشید چرا دانش آموزان ربستانی تعطیل میشوند ولی راهنمایی طعتیل نمیشونر؟! مگه دانش آموزان راهنمایی رییه و شش ندارند ؟ لطفا مسئولین بما جواب بدهند

با تشکر
مردم خودشان به حد کافی سرکار هستند چرا بچه های مردم را سر کار میگذارید ؟
نامه بزرگترها به کجا رسید که حالا کودکان دارند نامه می نویسند
سپاس
چقدر بچه ها ماه هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار