بازدید 5999
۳

مهمترين روشهاي کلاهبرداري در کشور

کد خبر: ۳۶۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶ 25 December 2013
رئيس پليس مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي مهمترين روشهاي کلاهبرداري در کشور را تشريح کرد.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ بهروز رهبريان اظهار داشت: مهمترين دلايل کلاهبرداري در کشور ساده انگاري، تنبلي اجتماعي و طمع ورزي است. کلاهبرداران با استفاده از حس نياز مالي طعمه با پيشنهادهاي وسوسه کننده توجه مالباختگان را جلب مي‌کنند و به راحتي افراد را فريب مي‌دهند.

وي ادامه داد: اين افراد به علت تنبلي دوست دارند در کمترين زمان پول به دست آورند و به علت داشتن طمع زياد گرفتار کلاهبرداران مي‌شوند. هميشه بايد دانست که سريع ترين راه براي کسب درآمد غيرمعقول به نتيجه نمي‌رسد.

رئيس پليس مبازه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي با اعلام انواع روشهاي کلاهبرداري کشور، افزود: کلاهبرداري تلفني،کلاهبرداري در خريد و فروش،کلاهبرداري در پيش فروش، اعزام دانشجو به خارج، فروش اجناس بدلي، کارچاق کني، رمالي فالگيري،کلاهبرداري در ازدواج و آموزشگاهها و موسسات خيريه مهمترين انواع کلاهبرداري در کشور هستند. البته امروز مهمترين معضل در اين حوزه کلاهبرداري تلفني است که از طريق تماس و پيامک انجام مي‌شود.

به گفته رهبريان، کلاهبرداران پس از استفاده از روشي خاص براي کلاهبرداري به علت اطلاع رساني شيوه شان را تغيير مي‌دهند و هر روز به دنبال راهکارهاي جديد هستند.

وي با اشاره به اينکه 20 درصد کلاهبرداريهاي کشور را روش تلفني تشکيل مي‌دهد، گفت: اين روش ابتدا در زندان‌ها طراحي و اجرا شد که سپس به خارج از زندان نيز شيوع يافت. در اين روش کلاهبرداران با بهانه‌هاي مختلف طعمه را پاي دستگاه عابر بانک کشانده و با تغيير زبان دستگاه از حساب آنها پول‌هاي ميليوني برداشت مي‌کنند. اين افراد برخي از طعمه‌ها را از طريق آگهيهاي روزنامه شناسايي مي‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
بايد موبايل ممنوع بشه ، حداقل پيامك كلا فيلتر بشه . هيچ پيش فروشي نشه . دانشجويان هم به دانشگاه هاي داخلي بسنده كنن. ضمنا فال هم بدين فاميل درجه يك بگيره. اينجوري همه مشكلا حل ميشه !
پاسخ ها
شهرام خاوری زنجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
گل گفتی
استفاده از واژه تنبلی اجتماعی در اینجا درست نیست و مفهوم ان با تنبلی آنطور که در گزارش بیان شده فرق میکند.به امید موفقیت نیروی پلیس در مبارزه با خلافکاران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی