بازدید 5764

تکذیب سومین یادداشت منتسب به روحانی

کد خبر: ۳۶۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶ 24 December 2013
در حالی طی روز گذشته و امروز مقالات و یادداشت هایی به قلم حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در برخی رسانه های خارجی منتشر شده است که بنا به گفته مشاور رسانه ای رئیس جمهور همگی آنها از درجه اعتبار و واقعیت خارج است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از انتشار مقالاتی به قلم دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در برخی رسانه های خارجی، رویترز در خبری به انتشار یادداشت رییس‌جمهور کشورمان در یک نشریه آلمانی و مقاله دیگری منتسب به ایشان در نشریه کویتی الجریده اشاره کرد که البته هر دوی این مقالات از سوی محمد رضا صادق، مشاور رسانه ای رئیس جمهور تکذیب و خارج از واقعیت برشمرده شد.

هنوز 24 ساعت از این ماجرا در ارتباط انتشار مقاله های کذب به قلم رئیس جمهور ایران نگذشته که یک روزنامه اماراتی با انتشار مقاله ای به قلم حسن روحانی، مدعی شد که این یادداشت از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای این رسانه نوشته شده است. هر چند که نوشتن چنین مقاله ای بازهم از سوی مشاور ارشد رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور جدی تکذیب شد.

محمدرضا صادق درباره انتشار چنین مقالاتی در برخی رسانه های خارجی به مهر گفت: آقای رییس‌جمهور هیچگونه یادداشت یا مقاله‌ای در اختیار نشریات یاد شده قرار نداده‌اند و اگر قرار به انتشار چنین مقالاتی باشد، حتما از مجاری رسمی نظیر سایت ریاست جمهوری و دولت هم در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره محتوای مقالات منتشر شده در برخی رسانه های خارجی که ادعا شده به قلم رئیس جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده است، افزود: هرچند ممکن است برخی از مطالب مطرح شده در این مقالات به نظرات آقای روحانی نزدیک باشند، اما باید دید هدف این رسانه ها از انتشار چنین مقالاتی که از پایه و اساس نادرست است، چیست؟

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه های خارجی بی شک توجهی به منافع ملی ما در انتشار مطالب خود ندارند و اهداف مورد نظر خود را دنبال می کنند، تصریح کرد: ممکن است در ابتدا مطالبی نزدیک به نظرات رئیس جمهور منتشر شود، اما در ادامه امکان دارد از واکنش نشان ندادن به این موضوعات سوء استفاده شود و موضوعات دیگری بر خلاف منافع ملی ما مطرح شود. هرچند که رسانه های داخلی ما باید به این موضوعات که با اهداف خاص از سوی رسانه های خارجی دنبال می شود، بی توجه باشند و تنها مطالبی را مورد توجه قرار دهند که توسط مجاری رسمی کشور مورد تائید قرار می گیرد.

وی بر پیگیری انتشار چنین مطالب نادرستی آن هم به نقل از رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: همان طور که قبلا مقاله رئیس جمهور برای یک رسانه خارجی و یا مصاحبه های ایشان با برخی رسانه های خارجی به طور رسمی از مجاری قانونی نظیر پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری و دولت اطلاع رسانی شد، در صورتی که چنین موضوعاتی مطرح باشد، حتما به رسانه های داخلی به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود.

اما همان طور که صادق در گفتگوی خود اشاره کرد باید بررسی کرد و دید که رسانه های خارجی غربی و عربی چه اهدافی را در پس انتشار مقالات دروغین به نقل از رئیس جمهوری اسلامی ایران دنبال می کنند. به نظر می رسد انتشار یکباره این مقالات از سوی این کشورها ابتدا در ظاهری نزدیک به ایده ها و نظرات رئیس جمهمور کشورمان منتشر باشد و پس از آن با عادی شدن این رویه، بخواهند حرف ها و نظرات مورد نظرات خود را در قالب مواضع جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند.

اما انتظار از دستگاه دیپلماسی و حقوقی کشور این است که هر چه سریع تر نسبت به اینگونه موضوعات و درج مقالات نادرست به نقل از رئیس جمهور کشورمان واکنش نشان داده و از مجاری قانونی موضوعات را پیگیری کنند.

این انتظار و تقاضا در حالی از سوی رسانه ها مطرح می شود که البته مشاور رئیس جمهور هم به طور تلویحی بر پیگیری این مطالب نادرست از سوی کشورمان تاکید کرده است و در عین حال از رسانه های داخلی تقاضا کرده است که ابتدا از صحت و سقم چنین مطالبی مطمئن شوند و سپس به بازنشر آن اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر