بازدید 134853
همراه با مذاکرات هسته‌ای ژنو، به روز شده تا 00:15 پنج‌شنبه به وقت تهران

افشاگری مایکل مان درباره ماجرای حضور وزرای خارجه در دور قبل

سومین دور مذاکرات هسته‌ای در ژنو در دولت یازدهم در حالی با ناهار کاری ظریف و اشتون آغاز شد، که خبرهای منتشره و هم شواهد موجود نشان می‌دهد که مذاکرات به احتمال بسیار زیاد به روز جمعه هم کشیده خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳ 20 November 2013

سومین دور مذاکرات هسته‌ای در ژنو در دولت یازدهم در حالی با ناهار کاری ظریف و اشتون آغاز شد، که خبرهای منتشره و هم شواهد موجود نشان می‌دهد که مذاکرات به احتمال بسیار زیاد به روز جمعه هم کشیده خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به فاصله یک روز تا آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، گفت معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی به هیچ کشوری حق غنی‌سازی را نمی‌دهد. وی تأکید کرده که آمریکا در مذاکرات با ایران تلاش می‌کند به «محکم‌ترین توافقنامه ممکن و محکم‌ترین گام اول ممکن» دست پیدا کند. ساکی با اشاره به دور پیشین مذاکرات هسته‌ای که در ژنو برگزار شد، گفت طرفین در آن دور توانستند بسیار بیشتر از قبل به هم نزدیک شوند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نیز در گزارشی جزئیات دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با سران کمیته‌های امنیت ملی و بانکداری مجلس سنا را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، گروهی از سناتورهای بلندپایه پس از این دیدار با انتشار نامه‌ای ضمن حمایت از ادامه گفت‌وگوها با ایران از دولت خواستند در راهبردهای دیپلماتیکش تجدید نظر کند. سناتورها در این نامه گفته اند که مذاکرات فعلی مستلزم این است که آمریکا «قبل از اینکه ایران به طرز محسوسی متعهد به دور شدن از ساخت تسلیحات اتمی نشده است امتیازهای مهمی به ایران ندهد.»

از سوی دیگر، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، پس از گفتگوی تلفنی با روسای جمهور روسیه و چین، با کامرون نخست وزیر انگلیس نیز تلفنی گفتگو کرده است. نکته مهم مشترک در همه این تماس‌ها، تاکید رئیس جمهور بر پرهیز طرف مقابل از زیاده‌خواهی و ضرورت جایگزینی تکریم به جای تحریم در برخورد با ایران است.

همزمان خبرگزاری نووستی روسیه خبر داده است "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل که قرار است، امروز، چهارشنبه به مسکو سفر کند، قصد دارد مقامات روسی که در مذاکرات هسته‌ای ایران شرکت دارند، را متقاعد سازد تا اعمال فشار بر مقامات تهران را تا زمانی که ایران حاضر به سازش در مورد برنامه هسته‌ای خود نشده، متوقف نکنند.


خبرهایی که در ادامه به تدریج در حال تکمیل است، به ترتیب جدیدترین به قدیمی‌ترین چیده شده است.

00:15                مارگارت وارنر خبرنگار پی‌بی‌اس: مایکل مان سخنگوی اشتون تائید کرد که در دور قبل مذاکرات، اشتون تنها کری را برای شرکت در مذاکرات دعوت کرده است و فابیوس و دیگر وزرا بدون دعوت به ژنو آمدند.

23:40             هیئت ایرانی بعد از صرف شام با با هیئت آمریکایی دیدار خواهد کرد. پیش از این نیز هیئت ایرانی ملاقات دوجانبه‌ای با روسیه و سپس با سه کشور اروپایی داشت. دقایقی بعد خبر دیدار عراقچی و شرمن منتشر شد.

23:35             تایمز اسرائیل: با وجود همه درخواست‌های مطرج شده از جانب نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران، پوتین هیچ اشاره‌ای به تغییر موضع روسیه در مورد مذاکرات نکرد. نتانیاهو مسکو را دست خالی ترک خواهد کرد.

23:07              مایکل مان: نمی‌توانم حدس بزنم. چه کسی می‌داند که وزرای خارجه برای امضای توافق خواهند امد یا خیر

23:05              هیئت مذاکره کننده ایران طی دیداری با سه کشور اروپایی، به بررسی روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

23:00            وزارت خارجه آمریکا: اختلافات به اندازه کافی کاهش نیافته است تا وزیر خارجه به ژنو برود. وی با تیم مذاکراتی در ارتباط است و در 36 ساعت آینده در مورد رفتن به ژنو تصمیم خواهد گرفت.

22:50         کریستین ساینس مونیتور سفر نتانیاهو به مسکو برای تاثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای را مورد توجه قرار داده است. معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در این سفر نتانیاهو را همراهی می‌کند، اظهار داشته است که هر چند امید چندانی به تاثیرگذاری جدی بر پوتین ندارد ولی از تلاش برای وارد کردن کوچک‌ترین تاثیرات نیز دست نخواهند کشید.

22:45          دیدار دو جانبه محمد جواد ظریف و هیأت روسی آغاز شد.

22:30          ظریف در انتهای گزارش خود در فیسبوک: تا کنون طبق قرار و برنامه ریزی خودمان پیش رفته ایم و قرار است فردا صبح مذاکرات جدی و ریز در مورد تفاهم نهایی با خانم اشتون شروع شود. الآن خبر دادند که معاون وزیر امورخارجه روسیه تقاضا کرده که علاوه بر دوستان هیئت، بنده را هم ببیند؛که در راه اطاق من در هتل اینترکنتانینتال ژنو است. البته امروز صبح هم با معاون وزیر امورخارجه چین همین جا دیدار خوبی داشتم. ببخشید که باید سریع رفع زحمت کنم و برای ملاقات آماده شوم.

22:20        برخی اخبار تایید نشده از احتمال برگزاری دور بعدی مذاکرات در صبح فردا خبر می دهند. یک منبع آگاه در هیات آمریکا جو مذاکرات را مثبت توصیف کرد و گفت بنا بوده دور اول مذاکرات گروهی کوتاه باشد تا مذاکرات 2جانبه آغاز شود.برای حضور دوباره وزرای خارجه، کاترین اشتون تصمیم می گیرد/ دفعه پیش وضعیتی بود که حضور وزرای خارجه در مذاکرات با ارزش بود و ما توانستیم تصمیم های مهمی بگیریم

22:15      وندی شرمن: معماری تحریم‌ها در اثر کاهش آنها فرو نخواهد ریخت، تحریم‌های بانکی و نفتی علیه ایران تا زمان حصول توافق جامع حذف نخواهد شد.

21:58     هاآرتص به نقل از دیپلمات‌ ارشد آمریکایی: در توافق موقت، کاهش تحریم‌های ایران، متوازن، هدفمند، محدود و قابل بازگشت خواهد بود.

21:52     دکتر ظریف: اینکه به نتیجه برسیم یا نه بستگی دارد به اینکه چقدر در موضوعات باقی مانده به تفاهم برسیم

21:50     طبق برنامه، فردا صبحانه کاری دکتر ظریف و روسای سازمانهای بین المللی مستقر در ژنو برگزار خواهد شد، سپس ملاقات دکتر ظریف و خانم اشتون انجام خواهد شد تا درباره چگونگی پیشبرد متن ،بررسی متن بر اساس کار مشترک و احترام متقابل بخث شود.

40: 21     هاآرتص به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی: فکر می‌کنم به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

21:30     نشست خبری وندی شرمن تا دقایقی دیگر در محل مذاکرات برگزار خواهد شد.

21:20     عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

21:20    ظریف به هتل بازگشت. خبرنگاران در مورد این که باید کوتاهی غیرمعمول جلسه را مثبت یا منفی بدانند، دچار تردید شده‌اند.

21:00   جلسه اول بین ایران و 5+1 بعد از 15 دقیقه پایان یافت. گفته می‌شود که طرف آمریکایی به مدت پنج دقیقه برای دیگران مسائل را توضیح داده است. یک مقام آمریکایی می‌گوید جلسه هفت جانبه بین ایران و 1+5 از آن رو کوتاه بوده است که در آن فقط در خصوص نحوه پیگیری مذاکرات بحث شده است.

20:40    دور اول گفتگوها 3+3 و ایران با حضور اشتون و ظریف آغاز شد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش و قبل از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو عکس یادگاری گرفتند.  


20:35      تصویر زیر از دیدار نتانیاهو و پوتین در مسکو منتشر شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر پوتین به مسکو رفته است.


20:29      روزن خبرنگار ال مانیتور به نقل از عوامل رسانه‌های اسرائیل در محل مذاکرات نوشته است که وزرای اسرائیلی به جزئیات پیشنهاد مطرح در گفتگوها دست یافته‌اند.

 20:25     ظریف و سایر اعضای تیم ایران نیز به سوی محل برگزاری اجلاس عمومی حرکت کردند.

20:20    نمایندگان 5+1 در حال حرکت به سمت محل برگزاری اجلاس عمومی هیات‌های هفت کشور و اشتون هستند.

20:01   خبرنگار المیادین: فرانسه از مواضع سختگیرانه‌اش در مورد توافق هسته‌ای با ایران عقب نشست.

19:45    ظریف در جمع خبرنگاران : صحبت‌‌های خوبی با خانم اشتون داشتیم و بررسی کردیم که چگونه می‌توانیم به این روند ادامه دهیم. وی در ادامه گفت: قرار است بعد از جلسه دوجانبه با کشورهای مختلف دیداری مجدد با خانم اشتون داشته باشیم. ظریف با اشاره به متن مذاکرات تاکید کرد: فعلا در خصوص روند مذاکرات صحبت می‌کنیم و متن جدیدی نداریم.

19:19    عباس عراقچی در جمع خبرنگاران در ژنو : هنوز وارد مذاکره درباره متن نشده‌ایم. احتمال دارد مذاکره دوجانبه میان ایران با چین، روسیه، امریکا و سه کشور اروپایی برگزار شود.

19:00    بر اساس اخبار رسیده به تابناک فضای مذاکراتی تا به الان سازنده و مثبت بوده است.

18:50    نشست چند جانبه با حضور دکتر ظریف و خانم اشتون خواهد بود و پس از آن مذاکرات در سطح معاونین ادامه می یابد.

18:35    مذاکرات چند جانبه ساعت 6 به وقت ژنو (20:30 به وقت تهران) پی گیری می شود.  

18:30    پایان مذاکرات ظریف و اشتون

18:15    آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا : «کری » در صورت نیاز بازهم به مذاکرات هسته ای ملحق می شود

17:51    وستروله وزیرخارجه آلمان: هدف اصلی مذاکرات اعتمادسازی است

17:35   هیگ وزیر خارجه انگلیس: اختلافات جدی نیست

17:10   توئیت جالب عراقچی در توئیتر: "دیپلمات، مذاکره، شهادت - خدایا این محرم چه محرمی است! از ژنو تا بیروت، ما با همیم!"

17:05 ناهار کاری اشتون و ظریف آغاز شد.


16:50  توماس فریدمن تحلیل‌گر مشهور آمریکایی در یادداشتی در نیویورک‌تایمز: خاورمیانه یک بار دیگر نشان می‌دهد که اگر خوب غذا بخورید، به اندازه کافی ورزش کنید و دخانیات مصرف نکنید، آن قدر عمر خواهید کرد که هر چیزی را ببینید و از جمله اتحاد یهودیان حاکم بر بیت‌المقدس با سعودی‌های خادم حرمین شرفین را علیه شیعیان فارس‌زبان ایران و آمریکایی‌های پروتستان را. هندوهای هندی و کنفوسیوسی‌های چینی نیز طرفدار ایران و آمریکا هستند ولی سکولارهای فرانسوی موضع باری به هر جهت دارند. 

16:20  سخنگوی دولت فرانسه: رئیس جمهور اولاند معتقد است که سخنان امروز آیت‌الله خامنه‌ای در مورد اسرائیل، مذاکرات ایران و 5+1 را پیچیده می‌کند.

16:10  «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که به ترکیه سفر کرده در نشست خبری مشترک با داود اوغلو همتای ترکی خود تأکید کرد که فرصت برای توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ ای اش وجود دارد. 

16:08  وزارت خارجه فرانسه: پاریس در مذکرات هسته ای با ایران محتاطانه عمل خواهد کرد؛ منتظر پاسخ تهران در زمینه پیشنهادهای فرانسه درباره برنامه های هسته ای ایران هستیم.

16:05   مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز داشت که در ناهار کاری اشتون و ظریف، وزیر خارجه ایران، دستور کار بعدازظهر امروز مشخص خواهد شد.

15:50  آسوشیتد پرس تصویر زیر از حضور نماینده یهودیان در مجلس شورای اسلامی در اجتماع دانشجویان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران را نشانه حمایت یهودیان ایران از برنامه هسته‌ای کشور دانسته است.

مذاکرات احتمالا به روز جمعه هم کشیده خواهد شد

15:40  دیدار ظریف با طرف چینی پایان یافته است. پس از اقامه نماز ظهر، نهار کاری اشتون و محمد جواد ظریف برگزار خواهد شد.


14:50  ملاقات وزیر خارجه ایران و معاون وزیر خارجه چین برای ساعت 15 به وقت تهران تنظیم شده است.

14:10  شواهد زیادی از تمدید مذاکرات تا روز جمعه وجود دارد. منابع آگاه خبر می‌دهند که تیم ایرانی برای شب جمعه نیز هتل رزرو کرده است و احتمالا صبح شنبه به تهران باز خواهد گشت.

14:00  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 14:30 به وقت ژنو (17 به وقت تهران) در محل اقامتگاه محسن نذیری اصل سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو بر سر میز ناهار در خصوص مذاکرات ایران و گروه 1+5 به رایزنی و تبادل نظر می پردازند. 

13:40  لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در پیام تسلیتی به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران، سوء قصد خونین در برابر سفارت کشورمان در بیروت را محکوم کرد. یکی از خبرنگاران غربی از بازدید سفیر انگلیس در بیروت، از سفارت ایران برای عرض تسلیت خبر داده است.

13:05  مذاکره‌کننده‌های آمریکایی وارد ژنو شدند. تیم مذاکرکننده ایرانی و تیم‌های اتحادیه اروپا دیشب وارد ژنو شده‌اند. مذاکره‌کننده‌های آمریکایی هم امروز با سرپرستی «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا وارد سوئیس شدند. 

مذاکرات احتمالا به روز جمعه هم کشیده خواهد شد

11:00  سید حسین موسویان مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق ایران در مطلبی برای فایننشال تایمز نوشت که این فشار تحریم‌ها نبود که ایران را به پای میز مذاکرات آورد بلکه تمایل رئیس‌جمهور ایران برای برقراری رابطه خوب با غرب و تغییر خط قرمزهای آمریکا در قبال ایران بود. خط قرمز آمریکا از «ممنوعیت غنی‌سازی» به «ممنوعیت ساخت بمب» تغییر پیدا کرده است


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۱۳۲
امیدوارم موفق باشید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
ما باید مسولانه به کارهایی که انجام میدیم و حرف هایی که میزنیم نگاه کنیم اگر سال های قبل لحن گفتارمان مثل الان میبود هیچ وقت این همه تحریم نمیشدیم.اقایونی که میگفتن بیانیه و درخواست های شورای امنیت کاغذ پاره ای بیش نیست کجان.ما باید نگاه بزرگ و بلندی داشته باشیم البته در تمام کارها.سیاست و نگرش جدید وزارت خارجه با امدن دکتر ظریف دچار تحول عمیقی شد.دیپلماسی رو حالا همه حس میکنند و میبینند.امیدوارم این سیاست همچنان ادامه داشته باشه و افرادی به مانند اقای ظریف سکان وزارت خارجه رو اداره کنند.دانا و خنده رو و ...جا داره از ایشون قدر دانی بشه.این انتظار هم از اقای دکتر روحانی وجود داره به موازات افزایش و تحرک بیشتر در سیاست خارجه ,تحرک بیشتری به موضوعات داخلی بشه.اقتصاد و تولید فعال بشه.رونق بگیره و بعد بیکاری کم بشه .میدونین این دو عامل کم بشه اجناس ارزانتر و جوانان با اینده ای بهتر کار و ازدواج میکنند و امید در جامعه بیشتر میشه.با ارزوی موفقیت در عرصه داخلی و جهانی
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
ساعت 6.50 یعنی تا الان هیچ خبری نشدهههههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
خر مگس معرکه رو خوب آمدی
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
آقا مرتضی عزیز ! کاش یه جایی توی پاسخت بود که بهت هزار تا مثبت میدادم ، حیف که نمیشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
اميد به حل مشكلات و سربلندي ايران عزيز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
دوستان دعا كنيم
احمد لطفی بروجردی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
اینم صد هزارتا مثبت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
ببخشید ناشناس این مسئولین قبل بودند که از تعلیق به 20درصد رساندند حالا خیلی زود برای قضاوت!
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
شب دراز است و قلندر بیدار مرتضی جان!
جوجه رو آخر پاییز میشمرن.
تابناک مث اون سری ببینم چیکار میکنیا! کارت درسته تو خبر رسانی لحظه به لحظه.
امیدوارم دکتر ظریف موفق بشه.
بر خر مگس معرکه لعنت / این اسراییل با یک مثقال وسعت کشور همه جا مزاحمت ایجاد میکند
پاسخ ها
حافظ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
البته با یه مثقال وسعت دروغین
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
لطفا برای صهیونیست ها از لفظ کشور استفاده نکنید
امیدوارم 5+1 از خر شیطون پائین بیاد
به امید خدا مذاکرات نتیجه میده و کم کم این مشکلات و فشارهای اقتصادی کمر شکن هم حل میشه.ایشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
آخه منفی واسه چی!!!!!!!!!!!!
سمیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
منفی ها اشتباه شده :) چون همه میدونیم که فشار اقتصادی همرو اذیت میکنه و جوونها از همه بیشتر لطمه میخورند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
با گوشی موبایل نظر میدن گاهی به اشتباه انگشت روی علامت منفی میره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
یعنی کسی حق نداره نظر منفی به حرفهای یکی از خوانندگان داشته باشه؟
یک ایرانی غیرتمند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
خیر عزیز دلم منفی ها بخاطر اینه که بی خودی فرصت را بطرف مقابل ندهید اگر انها حقوق ملت را برسمیت نشناسند ملت پای همه چیز ایستاده
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
به اميد روزي كه شاهد اين جروبحث هاي الكي در مورد مثبت و منفي توي تابناك نباشيم!!!
بعضي وقتا احساس مي كنم يه عده هستن كه فقط دارن دنبال يه كامنت كم منفي مي گردن كه زيرش بنويسن:
"آخه منفی واسه چی!!!!!!!!!!!! "
با آرزوی موفقیت و رفع تحریم های ظالمانه و تغییر دید کشورهای دنیا نسبت به ایران سرافراز
انشاالله که دست پر بیان ... البته باید دید !!
توکل به خدا به پیش دلیر مردان ایرانی
آفرین به تیم مذاکره کننده ایرانی من مطمئنم که تیم ایرانی موفق میشه و مصالح ملی رو هم در نظر میگیره واقعا"ما چرا باید انقدر در سختی باشیم وقتی میتونیم با صلح بادنیا راحت زندگیمون و بکنیم در ضمن یه پیام تسلیتم داشتم واسه خانواده های شهدای دیروز بیروت
تابی منتظریم خبرای خوب خوب بنویسی ها، می خوایم جشن ملی بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
پس حالا حالا ها منتظر باش !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
جان من..وسط محرم!!!!!!!!!!!!
جمهوری اسلامی ایران در این مرحله نیز با تدبیر مسئولان و مردم عزتمندانه از مصالح مملکت دفاع خواهند نمود...
هیچ کاری بجز آرزوی موفقیت(توافق منطقی یا رسوا کردن زیاده خواهی غرب برای جهانیان) از عهده ما برنمی اید! اقای ظریف موفق باشید
دکتر کم نیار که همه پشت سرت هستیم
ما مذاکره نمیخواهیم.مرگ بر امریکا-مرگ بر اسراییل-مرگ بر استکبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
واقعا جای تاسف داره یه خورده بشین فکر کن ببین چی به نفع مملکته .به فکر دو روز خوشی خودت نباش که با افراطی گری نون میخوری .اگر دقیق باشی میفهمی که معنای مذاکره میتونه حتی به دست آوردن خیلی از چیزها هم باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
اخه چرا منفی دادیت
سبزی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
مجید جان از چی نگرانی ؟ دلارا تو دستت باد میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساده نباشید امکان توافق کم هست...اینها بعد از 30 سال تازه مارو گیر اوردن بعد با 2 تا خنده با ما کنار میان؟
بعد شما وقتی داری می جنگی تا زمانی که تیر در خشاب دارید باید مذاکره کنید یا صلح کنید....زمانی که تیری ندارید چرا باید با شما صلح کنند؟ شما خدتان را بزارید جای انها....نفت تحریم بانک تحریم...ما تیری نداریم........لطفا پاسخها شما دور از احساسات و منطقی باشد.....
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
لطفا بیا تو ایران زنگی کن بعد تز بده.راستی وقتی داری از کلمه شما استفاده میکنی یعنی خودتو از ما جدا میدونی پس لطفا کاری به کار ما نداشته باش خودمون میدونیم چکار کنیم یا نکنیم
kiarash
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
سلام مجدد گفتم شما مثال هست اخوی...یعنی من نوعیعیی...بعد لطفا احساسی نطر ندید...مشکا این هست که شما دنبال واقعیت هستی یا حقیقت؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
حرف کیارش منطقیه....خیلی دلم میخاد مذاکرات نتیجه بده.
ولی اخه ما الان در موضع ضعف هستیم
چرا غربی ها باید به ما امتیاز بدن در حالی که به این نتیجه رسیدن که تحریماشون کارساز بوده...؟
لطفا منطقی تحلیل هاتون رو بنویسید...
ناشناس
| - |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
رسانه های اونجا که زندگی می کنی خیلی روی فکرت اثر سوء گذاشته .چون ما هنوز تفنگمون پر از خشاب هستش .
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
آقا کیارش معنی احساسی حرف زدن رو اینجا نمیفهمم. به فرض که امکان توافق کم باشه باید چکار کرد کم آورد ؟یا با منطق جلو رفت؟ آیا دیپلماسی صحیح بزرگترین اسلحه نیست ؟ معنی بازی برد برد چیست؟ خب حالا که تیری نداریم دست رو دست بزاریم ببینیم چی میشه یا از داشته هامون برای بهترین بازی استفاده کنیم آیا این سادگیه یا دیپلماسی و منطق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
میشه بگید فرق واقعیت با حقیقت اینجا چیه
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
سلام
احتمال توافق کم نیست چون مجبورن هر دو طرف به یک توافقی برسن ولی این توافق چه مقدار به نفع ما (نزدیک به خواسته ما باشه) باشه , این مهمه. و مطمئن باشین که توافقی که در مرحله اول انجام می شه بیشتر بر پایه اعتماد سازی است تا امتیاز دادن به هم دیگه یعنی به ایران یک فرصت می دن تا اعتماد اونها رو جلب کنه و اصل مذاکرات می ره برای پایان این اعتماد سازی و اونججاست که باید دید که طرفین چه مقدار به پای صحبت ها و تا چه اندازه راست می گفتن و کی پا پس می کشه
پس منتظر معجزه نباشیم.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
تا حد زیادی حرف کیارش درسته ولی چون نرمش قهرمانانه انجام شده ممکنه قضیه به خوبی فیصله پیدا کنه
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
آقا محمد با تمام احترامی که به نظر شماو آقا مهدی دارم ولی باید عرض کنم که ما اگر در موضع قدرت نبودیم اونها حاضر نمیشدن حتی ی پک لحظه ما رو ببینن چه برسه که با مابه مذاکره های طولانی بشینن...
شکر خدا و به مدد خون شهیدان و تلاش جوانان گمنام ما،ایران در منطقه و جهان داره یواش یواش حرفهای زیادی به گوش همه میرسونه...
لازم به ذکره که این مذاکرات فقط مذاکرات هسته ایی نیست اونها تو خیلی از جاها توی خاورمیانه که حکم مرگ و زندگی رو براشون داره موندن و تا کمک ایران نباشه به سیاستهاشون نمیرسن موضوع هسته ایی فقط یک بهونست که به گفته کارشناسان سیاسی خود ایران هم بدش نمیاد که این موضوع بزرگ نشون داده بشه...
در اینجا باید از همه عزیزانی که دلسوزانه برای اقتدار ایران و ایرانی خون دلها خوردن و میخورن قدردانی کنیم اونهایی که چه در دولتهای قبلی و چه در این دولت تلاش خود را برای حق ایران که همون آزادی است انجام میدن...
البته اگه دوست داشته باشین میتونم تا جایی که اطلاع دارم براتون بگم که چرا ایران تونسته این چند کشور بزرگ رو تا اینجا دنبال خودش بیاره و با تمام مشکلات هنوز برگهای برنده زیاد دیگری ایران تو دستش داره....
farshid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
با کیارش موافقم...مذاکرات هسته ایی هیچ سودی برای ایران نداره...تجربه نشون داده غربی ها به هیچ وجه به ما امتیازنمیدن ....
ناشناس
| United Kingdom |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
توافق هم اکنون معیار نیست مهمتر از آن ادبیاتی که از نظر دیپلماسی فراهم شده و دیگر با قلدری نمی توانند طرف ایران بشوند و این کمتر از ظرفیت غنی سازی نیست
خدا وكيلي آدم به چهره دكتر كه نگاهميكنه صداقت وشرافت ازش مي باره. دست حق همراهت دلاور ايراني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
چون ميهن دوسته
با آرزوی موفقیت برای تیم هسته ای ایران .
امیدوارم جمعه شب دوباره این جمله رو نشنویم:
"فضای مذاکرات مثبت بود و در تاریخ .... مذاکرات را دامه خواهیم داد"
امیدوارم همه گروه ها موفق و به قول آقای روحانی همه برنده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
چندین ساله میشنویم مذاکرات خوب توصیف شده اینبار هم اطمینان داشته باشید همانگونه است
انرژی هسته ای حق ماست...خوب زندگی کردن هم حق مسلم ماست... در آرامش و آسایش زندگی کردن هم حق مسلم ماست...امنیت شغلی و اقتصاد پایدار حق مسلم ماست....تامین الزامات اولیه زندگی هم حق مسلم ماست...
امیدوارم بعضی آقایون دولت قبل حالا دیگه معنی دیپلماسی رو فهمیده باشن، خوب نگاه کنید دیپلماسی که میگن یعنی این
ملت ساده رو باش، آخه مگر به فرض که تحریم‌ها هم لغو بشه سودش به مردم می‌رسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
آقای روشنفکر یه کم بشین فکر کن بعد کامنت بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
درست گفتي
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
داداش ما رو باش.شما فعلا برو از درس تحریم چیست شروع کن تا بعد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
خیلی جالبه ، تمام اونایی که از خارج ( از کشور ) پاسخ میدن مخالف مذاکره ن . چون تلقی درستی از وضع ایران ندارند.
همونجور که دکتر ظریف عرض کردند بازی مساوی خواهد شد.پس بهتره با خیال راحت بریم به زندگیمون برسیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
مهدی جان درنقل قول ازکسی ویاکسی که دارای شخصیّت حقوقی هستندمینویسند فرمودند نه عرض کردند.البته باعرض معذرت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
عرض کردند چیه دوست عزیز؟! بگو فرمودند.
مرسي واقعاً سعي كنيد مثل دفعه قبل اطلاع رساني كنيد قبضه كرديد رسانه هارو شما . مرسي
دعای همه مردم ایران بدرقه راهتان
مطمئنا با دیپلماسی قوی تیم مذاکره کننده ومبارزه کننده ایران وهمچنین حمایت رهبری و دعای خیر مردم انشاءاله برنده اصل این مذاکرات خاهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
"برنده این مذاکرات خواهیم بود" عبارت دقیقی نیست . انشاا... این مذاکرات برای مردم و کشور سود و برکت به همراه خواهد داشت . حالا اگه برای طرف مقابل هم سودی داشت یا آسایشی رو فراهم کرد ما بخیل نیستیم
غربیها این تصور را دارند که ایران به دنبال سلاح هسته ای است تا این ذهنیت درون مغزشان اصلاح نشود و مطمئن از صلح آمیز بودن برنامه هسته ایران نشوند توافق نخواهند کرد
پاسخ ها
همراه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
سلام به همه شما دوستداران عزت و سرافرازي ايران. روي سخنم بيشتر با جوانترهااست. ما يك كشور بقولي جهان سومي داريم با قدرتمند ترين ممالك دست وپنجه نرم ميكنيم. دو جبحه و ايدئولوژي مقابل داريم. همينش كه تا اينجا جلورفته ايم خيليه. واما نمايندگان ما ( كشور جهان سومي) به پشتوانه عيني وقابل لمس دو چيز دارند با انها چانه ميزنند: 1- توانايي هاي نظامي دفاعي ما ، 2- داشتن 195 كيلوگرم اورانيوم غني شده(طبق اخرين گزارش اژانس) كه تا رسيدن به مقدار 250 كيلوگرم لازم براي ساخت اون چيزه فاصله چنداني ندارد. انها حالا بايد يا با ايران به توافق برسند يا اماده شوند كه تبعات اتي گسترش برنامه مارا البته با اثرات وعواقب سنگينتر شاهد باشند. اخر سرهم اگر برايشان صرف كند(كه خيلي برايشان گران تمام خواهد شد) دست به اقدامات نظامي بزنند. بنابراين گفته هاي اخير و قديم اقاي رئيس جمهور و اقاي ظريف در معامله برد-برد عاقلانه ترين است. درود ميفرستم به برادر عزيزمان دريابان شمخاني كه در وزارت دفاع حركت پرشتاب امادگ دفاعي مارا توسعه داد كه امروز وزنه بزرگي در معادلات بنفع كشوراست.
رویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
غربیها بهتر ه اول فکری به حال سلاح های هسته ای خودشون بکنن
امیدواریم این دور به نتیجه برسند.
به حق امام حسین(ع).
به نظر می رسه که اینبار تیم مذاکره کننده ایرانی در موضع خیلی قوی نباشه ، بعد از اتفاقات دور قبل و ناکامی گفتکوها ،. امااااااااا : من از طرف خودم و تمام دوستداران وطن به تیم مذاکره کننده ایرانی میگم که یک ملت باغیرت پشت شما وایسادن.
برای موفقیت آقای ظریف و همکاراشون ...صلوات...
ظریف به اتکاری محبت مردم پیروز باشی
دوستت داریم
ظريف دوستت داريم. ايول دمت گرم .حمايتت ميكنيم ما پشتيبان توهستيم كم نياري .رو ماحساب كن .خدا قوت توهم به نوعي رزمنده اي.ان شااله تيم ايراني پيروز ميداني . زنده باد جمهوري اسلامي ايران .
من تازه اومدم به جمع سیاسی ها بچه هاسعی کنید نظراتون جنبه تحلیلی داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
الان نظرات سرکار جنبه تحلیلی داره؟
فریاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
خوش آمدی.خبر درست را از تابناک و تحلیل درست را از میان همین دیدگاه های مردمی میشه پیدا کرد .
بعد از پیروزی در عرصه ورزش (برد تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا) حالا وقت پیروزی در عرصه دیپلماسی است.
(سوال : چه ربطی داره به هم؟ جواب: هر دو دل مردم رو شاد می کنه)
دوستان ما تا الان با توکل به خدا تا اینجا اومدیم پس بیان تا آخرش با هم باشیم که با منم منم کاری پیش نمیره
لطفا به مظلومیت دکتر ظریف توجه کنید . امروز برای مظلومیتش اشک ریختم . کاش در ژنو هم چاهی بود که دکترمان مثل علی از دست بزرگ و کوچک داخلیهایی که باید کمکش میکردند سر به آن فرو برد و فریاد بکشد . دکتر احسنت به غیرتت که دشمنای داخلی و خارجیتو کلافه کرده و همه شان را وادار به گفتن اراجیف کرده. انشالا تا آخرش کسی حرفت نشود و سربلند در تاریخ وطن ماندگار شوی
باید امیدوار بود هرچند ...خنده ی 5+1 به ایران نشان از اینکه:1-ایران در جایگاه ضعف و آنها قدرت پس باید :)
2-حسن نیت طرفین
3- :)دیپلماسی
نتیجه : درصد اینکه دیپلماتهای ظریف و تیز ما به نتیجه ی مطلوب برسند بیشتر هست.
نرمش قهرمانانه یعنی در نظر گرفتن هر سه مورد فوق.
دکتر موفق باشی.
ما آماده ایم اگر مذاکرات شکست خورد برای ادب کردن اسراییل صهیونسمی و عرب های سعودی به سوریه اعزام بشیم و شر تکفیری های صهیونیسم را برای همیشه بکنیم.
اون موقع اسراییل می فهمه که نباید با دم شیر بازی کنه
دم دروازه میدن زرشک پلو فابیوس تیمتو بردارو برو
ایرانی دراین مذاکرات ثابت کرد ومی کند که اهل عمل است غرب چی؟
پاسخ ها
امیر ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
بایدمنتظربود ودیدتوکل برخدا
مرگ بر اسراییل نجس
با اتحاد همه اقوام پاک ایرانی با هر دین واعتقاد الهی که دارند می توان از تمام موانع پیش روی ایران عزیز سربلند بیرون آمد .
ظریف خدا کمکت کنه .
خدا حقظشون کنه
عصرجمعه توافق نسبی صورت میگره وبیانیه مشترگ 1+5با ایران به امضا طرفین میرسه
تابناک خیلی بی معرفتی بخدا
اینو درج کن که همه ببیند مذاکرات به دور بعد کشیده میشه
پاسخ ها
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
راست ميگي والا!
اينجوري كه پيش ميره فكركنم ازسال ديگه يه ليگ مذاكرات بذارن!
وقتی بازی رو درست شروع نکنی نمیتونی توقع داشته باشی آخرش آنجور که می خوای تموم بشه باید جاهایی کوتاه بیای چون از اول فکرش رو نکردی
چو ایران نباشد تن من مباد


فقط ایران و ایرانی
باتشکر از دست اندر کاران تابناک
به امید سرافرازی ایران و ایرانی
بی صبرانه منتظر اخبار دقیق شما هستم
اگرهرکس از راه میرسه شرط وشروط جدیدو خطوط قرمز بیشتری نکشند وتیم مذاکره کننده را آزاد بگذاریم که با توجه به شرایط تصمیم بگیرند جواب خواهیم گرفت. من فکر میکنم گره کار درجای دیگری است وتا روابط تهران واشننگتن بهبود نیابد مشکل حل نخواهدشد واستخوان توی زخم میماند
خدا قوت.امیدوارم خبرهای خوشی در راه باشد.
مقاومت در مقابل زیاده خواهی ها و تحمل فشارها برای رسیدن به حقمان در دولت قبل باعث شده که امروز بیاند در خصوص داشتن حق غنی سازی مذاکره کنند یادمان باشد زمانی داشتن راکتور تحقیقاتی نیز برامون ممنوع بود ولی الان دارند میاند که حق غنی سازیمون به رسمیت شناخته شد به نظر من در ادامه سیاست دولت قبلی الان دولت تدبیر با درایت میتواند قضیه را ان شاالله حل کند
امكان توافق صد در صد محاله،إمكان توافق نيم بند هم در ايندوره بسيار ضعيف ويا حتي دور إز ذهن دليل أن هم موفق بودن تحريمها براي غرب و أمريكاست
با سپاس فراوان برای پوشش لحظه ای مذاکرات.
چون کاربرای سایت تابناک تا پایان مذاکرات چندین بار این صفحه رو باز میکنن تا آخرین گزارشهای مذاکرات رو بخونن لطفاً در صورت امکان چند جمله اول این صفحه که خبر ثابت مذاکراته رو بعد از چند ساعت پاک کنید تا خوانندگان با باز کردن صفحه بدون پایین اوردن صفحه آخرین خبر رو ببینن.
خسته نباشید.
انگلیس پیش قدمی کنه بدونین کل جامعه غرب هم راضیه.به امید خدا کاش فردا صبح دیگه توافقنامه نهایی و امضا کنن.
بعضي دوستان خيلي احساسي نظر ميدن كه نشون ميده هنوز سياست رو نشناختن
اگه به توافق برسيم كه خيلي خوبه ولي اين يه توافق اوليه ست .تازه اگه به توافق كامل هم برسيم باز تا اجرايي شدنش كلي زمان ميبره اگر هم بدون هيچ مشكلي اجرا بشه و همه قبول كنند درست اجرا شده باز كلي دنگ و فنگ داره تا تحريم ها رو كم كنند و زمان ميبره همه اينا رو كنار تند روي هاي آل سعود و لابي صهيونيستي بذاريد تا ببينيد كه چه راه سخت و طولاني تا رفع تحريم ها داريم.
در عوض بايد اينو ياد بگيريم كه چجوري وابستگي خودمونو كم كنيم چطوري تحريم دور بزنيم چطوري از بازارهاي كشورهايي مانند چين و هند و روسيه كه زياد به تحريم ها بها نميدند كالاهاي مورد نيازمون رو تامين كنيم يا مواد اوليه ساختشون رو بخريم و خلاصه چطوري كمترين آسيب رو از تحريم ها تحمل كنيم
در ضمن اگر جامعه ي بين المللي به اين
نتيجه برسه كه فعاليت ها ما كاملا صلح آميزه و تحريم ها صرفا جنبه سياسي داره قطعا دور زدن تحريم ها آسونتر ميشه و اين امر ميسر نميشه مگر با گزارشهاي سازنده آژانس.
مهم نیست تحریم رفع بشه یا نشه. ما باید کارمان را خوب انجام دهیم و به همین دلیل از تیم آقای ظریف قدردانی می کنیم. پیام ملت ایران به سایر ملت ها این است که ما صلح دوست هستیم اما در مقابل هجوم هیچ قدرتی به خود ساکت نمی نشینیم و همیشه دفاع را حق خود می دانیم. این فرهنگ ماست.
فقط امید به خدا
براشون آرزوی موفقیت میکنیم واقعا دکتر ظریف خیلی زحمت کشید ولی امیدوارم ملت قدر زحماتشو بدونند
من که فکر نکنم این دور هم به نتیجه ای برسه
خدایا به امید تو ! خدا گر زحکمت ببندد دری زرحمت گشاید در دیگری خدا یار و یاور شما سربازان خوش تیپ خوش گفتار
یه ربع؟
چی شد؟
اول و اخر مذاکرات را پیر مرادمان پیش بینی کردند . اینها همه بهانه است آنها با ما کنار نمی آیند آنها خیر خواه ما نیستند آنها ما را زبون میخواهند اما ما پیرو حسین (ع) هستیم تا مرز شهادت به پای اصول و اعتقادات خود میمانیم
بچه هاى انقلاب موفق باشيد
مذاکرات = آرامش قبل از طوفان
ای ول تابناک
به امید جشن موفقیت
tabnak jan gozareshet vaghan khobe dastet dard nakone
من از خوزستان قهرمان استان شیرمردانی چون آقامحسن رضایی وشمخانی پیام میدهم ، آقای ظریف دوستت داریم.
اميدوارم مذاكرات به جايي برسه ولي من فك نميكنم... اين آمريكايي عمرا از خواستشون دست بكشن ما هم نبايد از حق خودمون بگذريم، هسته اي مسالمت آميز حق مسلم ماست، مرگ بر كسي كه نميتونه تحمل كنه...
اميدوارم مذاكرات به جايي برسه ولي من فك نميكنم... اين آمريكايي عمرا از خواستشون دست بكشن ما هم نبايد از حق خودمون بگذريم، هسته اي مسالمت آميز حق مسلم ماست، مرگ بر كسي كه نميتونه تحمل كنه...
امیدوارم تیم هسته ای موفق باشن! ما همه براشون دا می کنیم!
ظریف جان به قول استادمون برو ببینم چیکار میکنی...
نترس ما جوونا هواتو داریم.
ظریف جان به قول استادمون برو ببینم چیکار میکنی...
نترس ما جوونا هواتو داریم.
خدایارویاوردکترظریف وهمراهانش باشه راستی تواین چندین سال گذشته چراازاین دیپلمات پرقدرت استفاده نکرده اند
از این همه کامنت با انرژی مثبت لذت بردم . مردم امیدوارند . امیدوارم این لبهای خندان به دلهای شکسته تبدیل نشه .
من که هرچی اخبار دنبال میکنم امیدی نمیبینم . آخه بر چه اساسی فکر کنم که مذاکرات برد برد خواهد بود . برد ما و غربی ها چی میتونه باشه ؟؟؟؟؟
در هر حالتی و با هر نتیجه ای این مرد بزرگ و ظریف داره به دنیا میفهمونه که مردم ایران نجابت دارند اما زیر حرف زور نمی روند هرگز
ظریف جان دوستت داریم
این مذاکرات نشان داد ایران بر منطق حق تکیه زده ولی طرف مقابل بر منطق ناحق زور پافشاری می کند. پس ما هم تا آخر با ایرانیم، حتی اگر مذاکرات شکست بخورد.
ظريف عزيز دعاي خير ملت ايران بدرقه راهت برادر دقت كن ما برأي رسيدن به اينجا خون دلها خورده و عزيزانمان رأ إز دست داده إيم داداش مبادا كوتاه بيايي و ما شرمنده شهدا شويم
خدا قوت مرد
با گفته جدید سخنگو نظامی امریکا مبنی بر اینکه امضای معاهده ان پی تی بمعنی حق غنی سازی نیست گفتگو ها به جایی نمیرسد
سلام ظریف وتیمش تبلور صدافت ایرانی است اماتشخیص نیت طرف مقابل مهارت میخواهد تاریخ یک صد ساله نشان داده ایران همواره لقمه لذیذی است وطرف مقابل براحتی نمی گذرد اگر می خواهیم به ظریف کمک کنیم باید محکم ومتحد باشیم اگراستقامت بشکنه گردنمان را می پیچونند
آقاي ظريف موفق باشي به اميد خدا .ضمنا رو اين جووناي مملكت خيلي حساب كن .اگه دست حمايت به كسي بدن خيلي مرد هستند اينو تو نبرد نظامي نشان دادند در نبرد سياسي هم هستند .
خدا نگهدار آقاي ظريف وتيمش باشه كور بشه اونكه نمي تونه پيشرفت مذاكرات راببينه خدا قوت ظريف
بازم مثل همیشه ایران برنده میشه ( به کوری چشم ال سعود و اسراءیل )
با آرزوی موفقیت برای سربازان دیپلماسی تدبیر و امید به سرداری دکتر جواد ظریف،
و
طلب ننگ و رسوایی برای اسراییل و ال سعود و اذناب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست