بازدید 20113

انساندوستی بدون مرز پروفسور سمیعی

کد خبر: ۳۵۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹ 17 November 2013
 جایزه امسال «حلقه لایب‌نیتس» به دکتر «مجید سمیعی» جراح برجسته ایرانی اهدا شد. باشگاه خبرنگاران هانوفر سه‌شنبه گذشته (21 آبان) این جایزه را به دلیل تلاش‌های دکتر «سمیعی» برای آموزش یکصد پزشک آفریقایی به او اهدا کرد.

به نوشته شرق، دکتر «سمیعی» قصد دارد صد جراح جوان آفریقایی را با هزینه شخصی خودش به آلمان آورده و آموزش دهد تا آنها پزشکان دیگری را برای نجات بیماران قاره آفریقا آموزش دهند.

پروفسور «مجید سمیعی» از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب جهان است و تاکنون جوایز بسیاری دریافت کرده است. او در مراسم اهدای این جایزه گفت: «این جایزه نه به من، بلکه به قاره‌ای با نزدیک به یک‌میلیاردنفر جمعیت اهدا شد.»

او افزود: «این جایزه ارزش ویژه‌ای برای من دارد، زیرا تقدیر از کمک به قاره‌ای است که نسبت به جمعیتش، به‌شدت از امکانات پزشکی محروم است.»

به گفته‌ پروفسور «سمیعی» آمار مرگ‌ومیر در آفریقا بر اثر صدمات مغزی سه‌برابر بیماری ایدز است. پروفسور «مجید سمیعی» از اولین جراحان مغز و اعصاب بود که «جراحی میکروسکوپی» را انجام داد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است.

وی پس از سفر به آلمان، تحصیل در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه «یوهانس گوتنبرگ» در شهر «ماینتس» آغاز کرد و متخصص جراحی مغز و اعصاب شد. سخنران اصلی این مراسم «گرهارد شرودر»، صدراعظم پیشین آلمان بود. او از اهمیت حضور پروفسور سمیعی در آلمان و شهر «هانوفر» یاد کرد. «شرودر» گفت: «پروفسور سمیعی شاگردان زیادی در سراسر جهان تربیت کرده‌ که اکنون در کشورهای مختلف مشغول فعالیتند.»

صدراعظم پیشین آلمان ضمن قدردانی از زحمات سمیعی افزود: «سمیعی، پایه‌گذار مرکز بین‌المللی علوم اعصاب INI در شهر «هانوفر» است که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است و شهرتی جهانی دارد.» شرودر افزود: «اگر کسی به ایران سفر کرده باشد و ایرانی‌ها را بشناسد، آن‌وقت متوجه می‌شود که انگیزه قوی سمیعی برای گسترش دانشش از کجا سرچشمه گرفته است.»

یان هوفر، رییس گویندگان شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان که در این مراسم شرکت داشت نیز ضمن یادآوری دستاوردهای پروفسور مجید سمیعی از خدمات او قدردانی کرد.  در این مراسم که بسیاری از جراحان مغز و اعصاب برجسته‌ جهان و چهره‌های سرشناس سیاسی و رسانه‌ای آلمان شرکت داشتند، هیاتی علمی از ایران نیز حضور داشت.

«حسن امامی‌رضوی»، معاون وزیر بهداشت، «علی جعفریان»، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، «مصطفی‌غفاری»، مدیر اجرایی سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب و «عباس نوروزی»، معاون مرکز تحقیقات مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران این هیات را همراهی می‌کردند. این هیات که به نمایندگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم شرکت کرده بودند، جایزه و لوح تقدیری به این پزشک نمونه اهدا کردند. سوای ارزش معنوی جایزه معتبر «لایب‌نیتس‌رینگ»، معادل ۱۵هزاریورو (بیش از ۲۰هزاردلار) نیز به فرد برگزیده پرداخت می‌شود و هرسال به فراخور برنده آن، طرحی جدید روی لوح اهدایی حک می‌شود.

امسال روی حلقه اهدایی به پروفسور «سمیعی»، نقشه قاره آفریقا و شکل مغز انسان حک شده است. گفتنی است باشگاه خبرنگاران هانوفر این جایزه را که از سال 1997 پایه‌گذاری شده است، به افراد یا موسساتی اهدا می‌کند که موفق شده‌اند فعالیت ویژه‌ای در زمینه علوم، حقوق‌بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند، چراکه چنین اقداماتی به توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف جهان کمک می‌کند. لازم به ذکر است این جایزه به افتخار «وتفرید ویلهم لایب نیتس» نامگذاری شده است.

وی، از سال 1676 به هانوفر آلمان رفت و تا زمان مرگش (در سال 1716) به‌عنوان ریاضیدان، سیاستمدار و دیپلمات در آن شهر فعالیت داشت. گفتنی است قسمت اعظم برندگان پیشین این جایزه را آلمانی‌ها تشکیل می‌دهند. از برندگان غیرآلمانی این جایزه می‌توان به موسسه «بی‌بی‌سی» در سال 2000 و «شیرین عبادی» برنده جایزه صلح نوبل در سال 2004 اشاره کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۲۲
واقعا اين افراد هستند كه باعث افتخار ايرانند.
ازاین همه همت احساس غرورمیکنم
درودبرایران وایرانی
اینگونه باید به بشریت خدمت کرد. دکتر سمیعی عزیز تا همیشه زنده باشید .
پیشرفت یک کشور از مردمش هست، باشگاه خبرنگاران هانوفر که یک موسسه غیر دولتیست چنین کاری کرده و ما شاهد وجود موسساتی مشابه در نقاط مختلف اروپا و آمریکا هستیم اما در ایران متاسفانه چنین مواردی وجود ندارد.
امیدوارم هرچه سریعتر مرکز مغز و اعصابی که اختصاصی برای ایشان در تهران ساخته میشود آماده شود و شاهد حضور بیشتر ایشان در ایران باشیم
درود بر همه ايرانياني كه مايه غرور و افتخار ما هستند. درود بر دكتر سميعي.
این مرد بزرگوار جون خیلی آدمها را نجات داده ، من خودم برای یک خانم نیازمند که دکترهای دیگر ایشان را با قیمت بسیار بالا محکوم به عمل جراحی کرده بودند نا امیدانه از آقای پروفسور و از طریق ایمیل مشورت گرفتم ، در کمال ناباوری بنده بدون درخواست هرگونه وجهی و با کمال بزرگواری به تمام سوالات من پاسخ دادند و پس از دریافت مدارک پزشکی راه درمان را (بدون نیاز به جراحی) به ما اعلام فرمودند که پس از اجرا توسط بیمار بهبودی ایشان حاصل شد. خداوند عمر افرادی را که در نهایت دانش و توانایی فقط به خاطر پول کار نمی کنند و جهت کمک به مردم تلاش میکنند طولانی فرماید. الهی امین.
درود بر اين انسان شريف
به این میگن افتخار .به این میگن غرور .امیدوارم سالهای سال با سلامت زندگی کنه .
خدا حفظشون كنه.مايه افتخار ما ايراني ها هستن.
ايراني مسلمون واقعي به اين ميگن
پروفسور عزیز باعث سربلندی ایران عزیزمان شدی

خداوند در همه حال سربلندتان کند.
پروفسور دوستت داریم و همیشه در قلب مایی
ایشان مایه فخر و مباهات و افتخار ایران و ایرانی هستند. خداوند عمر با عزت و سلامت به ایشان عطا نماید. به این جمله دقت کنید: شرودر افزود: «اگر کسی به ایران سفر کرده باشد و ایرانی‌ها را بشناسد، آن‌وقت متوجه می‌شود که انگیزه قوی سمیعی برای گسترش دانشش از کجا سرچشمه گرفته است.»
واقعا حیف از این همه مغز ایرانی که بدلیل سو مدیریت و نبود امکانات لازم جلای وطن کرده اند و قسمت اعظم هوش و استعداد و توانایی آنها را کشورهای توسعه یافته و پیشرفته بهره می برند.
افتخار ايران امسال پروفسور سميعي هستند. خدا حفظشان كند. دست مريزاد
درود بر پروفسور سمیعی افتخار بزرگ ایران زمین و اسطوره قرنهای آتی که متاسفانه ایران نتوانسته نهایت استفاده علمی و آموزشی را از ایشان ببرد!
این استاد بزرگ، بوعلی سینای امروز ایران است. حضور صدراعظم پیشین یک کشور در تمجید از چنین استادی بیش از اینکه برای دکتر سمیعی یک افتخار باشد، برای خود صدر اعظم یک افتخار محسوب می شود. دنیای علم محدودیت جغرافیایی یا ملیت نمی شناسد. انسان دوستی از خصایص ایرانیان است و موجب مباهات جهانیان.
پرفسور سمیعی مایه افتخار هر ایرانیه
بالاتر از احساس غرور
100 پزشک از آفریقا؟ چرا از ایران نه؟
خدا حفظش کنه، برای نفس کشیدن برخی آدما نمیشه قیمتی قایل شد، یکیش همین دکتر سمیعی هستش
بنظرم بخاطر همین خصلتشه که خداوند انقدر ایشون رو مورد توجه قرار داده وگرنه خیلیها در خیلی مقاطع علمی هستن که نصف ایشون موفقیت نداشتن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان