بازدید 16179
۶
در واکنش به سخنان عجیب مدیرعامل استقلال؛

کاش امثال فتح‌‌الله زاده هم به موزه تنوع زیستی دعوت شوند!

کاش امثال مدیر عامل استقلال هم به بازدید از موزه تنوع زیستی دعوت می‌شدند تا شاید با دیدن توقف رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مقابل تصویر یوز ایرانی، اندکی به اهمیت این گونه در خطر انقراض پی برده و بدانند که به رغم داشتن دکترا و عناوینی همچون شوالیه(!)، هنوز راه زیادی تا فهمیدن الفبای محیط زیست در پیش دارند!
کد خبر: ۳۵۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵ 15 November 2013
کاش امثال فتح الله زاده هم همراه بلاتر به بازدید از موزه تنوع زیستی در پارک پردیسان دعوت می‌شدند تا شاید با دیدن توقف رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مقابل تصویر یوز ایرانی برای گرفتن عکس یادگاری، اندکی به اهمیت این گونه در خطر انقراض پی ببرند!

به گزارش «تابناک»، گنجانده شدن ناگهانی بازدید از سازمان حفاظت از محیط زیست در برنامه بازدید رئیس فیفا از کشورمان، هرچقدر در ابتدا عجیب به نظر می‌رسید، اما پس از انتشار خبر تفاهم صورت گرفته در آن دیدار تبدیل به یکی از مثبت‌ترین اقدامات مسئولان کشورمان در دوران حضور سپ بلاتر شد تا جایی که می‌توان ادعا کرد دستاورد زیست محیطی این سفر به مراتب فراتر و واقعی‌تر از وعده‌های رد و بدل شده برای حمایت این مقام کار کشته و کهنسال و همراهان او از میزبانی کشورمان در جام ملت‌های آسیاست.

در این دیدار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور رسما پیشنهاد درج تصویر یوز ایرانی بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی ایران برای حضور در بازیهای جام جهانی به عنوان نماد محیط زیست را به رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ارائه کرد و در مقابل، بلاتر نیز با اعلام حمایت از این پیشنهاد، مساله انقراض گونه‌های زیستی را بسیار مهم توصیف کرده و گفت: من سعی می‌کنم در بازار فوتبال مسئله حیات وحش و محیط زیست را مطرح کنم و این پیشنهاد خوبی است که در بازار فوتبال، بخشی از درآمدها صرف حفاظت از محیط زیست شود.

کاش امثال فتح‌‌الله زاده هم به موزه تنوع زیستی دعوت شوند!

در ادامه این دیدار، بازدید از موزه تنوع زیستی در دستور کار مقامات قرار گرفت و بلاتر حین بازدید، دو بار توقف کرد تا عکسی به یادگار با تابلوهای نصب شده در موزه پارک پردیسان بگیرد؛ یکبار زمانی که به تصویر کوهی از کشور خود رسید که می‌گفت زادگاه وی آنجاست و بار دیگر هنگامی که تصویر یوز ایرانی توجه وی را جلب کرد.

البته این دیدار همانقدر که عجیب و ناگهانی برگزار شده بود، با واکنش‌های شگفت آوری نیز مشایعت شد؛ واکنش‌هایی از جانب برخی مدیران فوتبالی که م‌گویند به دنبال گرفتن عکس یادگاری با رئیس فیفا نبوده‌اند اما آنگونه که از سخنانشان هویداست، به شدت از دیدار نداشتن با بلاتر ناراحتند.

علی فتح الله زاده، مدیر عامل باشگاه استقلال یکی از این افراد است که پس از باخبر شدن از دیدار بلاتر از موزه تنوع زیستی، گفت: «من از آقای کفاشیان به خاطر حضور بلاتر در ایران تشکر می‌کنم اما حداقل انتظار ما این بود که به جای دیدن مرغ و گوسفند، جلسه‌ای با مدیران لیگ برتری می‌گذاشت تا آنها حرف‌هایشان را بیان کنند. استقلال و پرسپولیس با ۲۰ میلیون هوادار شخصیت و جایگاه به خصوصی دارند اما متأسفانه این امکان فراهم نشد. ما آدمی نیستیم که دنبال این و آن راه بیفتیم تا عکس بگیریم.»!

از گلایه این مدیر فوتبالی به رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان و به حق بودن یا نبودن آن که صرف نظر کنیم، اینکه فردی با مدرک دکترا و سالها حضور در مطبوعات و پست‌های مختلف و از همه مهم‌تر، حضور در پست‌های کلان فوتبال و عهده‌دار بودن مدیریت یکی از پر طرفدارترین باشگاه‌های فوتبال کشور،  تفاوت بین مرغ و گوسفند و یک گونه ارزشمند که در خطر انقراض قرار دارد را نمی‌داند، اگر فاجعه نامیده شود هم چه بسا اتفاقی به گزاف روی نداده باشد.

کاش امثال فتح‌‌الله زاده هم به موزه تنوع زیستی دعوت شوند!

البته پر واضح است که فتح الله زاده به احتمال زیاد از تفاوت دام‌های اهلی و بی نظیرترین پستاندار گوشتخوار کشورمان آگاه است و این لحن گزنده و نامطلوب را برای حمله به مدیران ارشد فدراسیون فوتبال برگزیده، ولی آیا می‌توان برای کسب منافع شخصی و یا حتی تیم تحت مدیریت، هر چیزی را دستاویز قرار داد؟ آیا می‌توان با زیر سوال بردن اقدامات نیک، نیکی آفرید؟ براستی وقتی مدیرعامل باشگاهی که نام فرهنگی را یدک می‌کشد، در اثر دعوت نشدن به یک دیدار، حاضر است نتیجه سالها زحمت دلسوزانه برخی در مراقبت از نسل یک جانور کم نظیر را به هیچ انگارد، آیا عجیب است که نسبت به ادامه نسل این گونه نگران باشیم؟

اینجاست که جا دارد بگوییم کاش امثال مدیر عامل استقلال هم همراه بلاتر به بازدید از موزه تنوع زیستی در پارک پردیسان دعوت می‌شدند تا شاید با دیدن توقف رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مقابل تصویر یوز ایرانی برای گرفتن عکس یادگاری، اندکی به اهمیت این گونه در خطر انقراض پی برده و بدانند که با تمامی بزرگی کسب کرده از بزرگی باشگاه‌های پرهوادارشان و به رغم داشتن دکترا و عناوینی همچون شوالیه(!)، هنوز راه زیادی تا فهمیدن الفبای محیط زیست در پیش دارند!

راه زیادی که می‌بایست ابتدا امثال ایشان بپیماند تا بیاموزنددرباره هرچیزی نباید به سبک سکوهای ورزشی کل کل کرد و هرگونه که دوست داشت سخن گفت؛ پس از آن می‌توان توقع داشت در سایه پی بردن این مدیران همیشه حاضر در رسانه‌های مختلف، به بدیهیاتی از جمله اهمیت بقای یوز در فلات ایران، به تدریج اهمیت محیط زیست بیشتر درک شده و در کنار حفظ گونه‌های ارزشمند، سرایت فرهنگ مراقبت از حیات وحش به سایر عرصه‌ها، جامعه مان را از گزند آلاینده‌های رو به ازدیاد نجات داده و سلامتی برای هموطنانمان به ارمغان بیاید.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۶
اخه میومد با شما حرف میزد که چی بشه؟ نیست خیلی امکانات بالایی دارین،قرار دادهای شفافی دارین،کمپ سالمی دارین،تیم های پایه درستی دارین، ورزشگاه مناسبی دارین
شما به غیر اون نشان پولکی شوالیه چیزه دیگه ای هم دارین که بخواین نشون رئیس فیفا بدین
کاش مدرک مثلا دکتراش رو از ایران گرفته بود تا نمونه های تنوع زیستی رو با مرغ و خروس اشتباه نگیره. بابا شوالیه.
از کسی که مدرک دکتراش رو از یک کشور دسته چندمی و بی اهمیت و نشان شوالیه اش رو از یه موسسه بی اعتبارتر می گیره بیش از این انتظاری نیست
من با اینکه خودم یه استقلالی چند آتیشه هستم ولی وقتی شنیدم که آقای فتح الله زاده فرق یه گونه در حال خطر انقراض که تو لیست سرخ IUCN (اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت) قرار داره رو با مرغ و خروس نمی دونه خیلی خیلی ناراحت شدم . امیدوارم که ایشون و امثال ایشون یخورده بیشتر به اهمیت محیطزیست توجه داشته باشند.
اقاي فتح ا.. زاده استقلال و پرسپوليس در بود نبود شما هم به بقاي خود ادامه خواهند ( با مديريت ديگران ) اما اگر وضع همين جور پيش بره يوز ايراني تا چند سال ديگر بقا نخواهد داشت !
به عنوان يك استقلالى از سخنان جناب فتح الله زاده شرم كردم، و از ابن كه اين تفكر بر رياست باشگاه محبوبم است خجالت زده شدم. از تمام هواداران محيط زيست و حيات وحش به خاطر اين سخنان بايد عذر خواهى شود. خواهشمند است با اطلاع رسانى بيشتر جامعه را در مورد گنجينه هاى حيات وحش كشورمان آگاه تر كنيد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست