بازدید 19112
۷
سپ بلاتر از شعار تیم ملی ایران استقبال کرد

شاهزاده‌های ایرانی، یوزهای ایرانی می‌شوند

بلا‌تر در مورد اینکه ایران می‌خواهد از نماد یوزپلنگ آسیایی استفاده کند، تأکید کرد: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم. خودم از نمایندگان کار در این موضوع بودم و ارزش این کار را به خوبی می‌دانم. در بازار داغ بین‌المللی، استفاده از این موضوعات می‌تواند بسیار خوب باشد. اینکه بخواهید از نماد جانوری حتی در لباس‌ها استفاده کنید، مورد استقبال ماست.
کد خبر: ۳۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸ 07 November 2013
تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای حضور در جام جهانی برزیل خود را آماده می‌سازد که ظاهراً قرار است این بار یک شعار برای یادآوری ‌مسأله بسیار مهم محیط زیستی، به عنوان شعار تیم ملی کشورمان در جام جهانی برگزیده شود؛ رویدادی که با استقبال رئیس فیفا در تهران روبه‌رو شد‌.

به گزارش «تابناک»، از «یوزپلنگ ایرانی» شمار محدودی‌ مانده و همین تعداد محدود از این گونه در حال انقراض و البته زیبا‌ با آسیب‌هایی چون شکار غیرقانونی روبه‌روست و در این میان، بسیاری از مردم کشورمان، تفاوت میان یوزپلنگ و پلنگ را نمی‌دانند و در مواجهه با این دو حیوان، برخورد مشابهی ‌پیش می‌گیرند. در سال‌های اخیر، جهان و نهادهای جهانی مشارکت‌های وسیعی برای حفظ این گونه در ایران داشته‌اند، ولی اکنون‌ قرار است برای افزایش توجه مردم خودمان و البته جهانیان به این گونه، ملی پوشان تیم ملی را با شعاری مرتبط راهی جام جهانی کنیم: «یوزپلنگ‌های ایرانی».

بنا بر سنتی که فیفا از جام جهانی ۲۰۰۶ بنا نهاد،‌ روی اتوبوس ۳۲ تیم این رقابت‌ها شعاری به نام شعار منتخب هواداران حک می‌شود. به همین علت، فیفا اعلام کرده هواداران فوتبال می‌توانند تا آپریل (اردیبهشت ۹۳) شعار موردنظر خود را برای تیم محبوب خویش به فیفا بفرستند و در پایان فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با انتخاب سه جمله، برای برگزیدن شعار نهایی آن را به رأی می‌گذارد تا در پایان کاربران سایت فیفا، شعار ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی را انتخاب کنند.

شرکت خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی، یکی از حامیان مالی فیفاست و همه اتوبوس‌ها و خودروهای تشریفاتی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی را تأمین می‌کند. حامی مالی فیفا اعلام کرده به کسانی که در انتخاب شعار تیم‌ها شرکت کنند، به قید قرعه جوایزی چون حضور رایگان در برزیل ‌اهدا خواهد کرد. شعار تیم ملی ایران در جام جهانی «شاهزاده‌های پارسی» بود و این شعار بر روی اتوبوس تیم ایران حک شد.
 


در همین زمینه، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال که در ایران است، با استقبال از ایده مطرح از سوی معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، مبنی بر چنین نام‌‌گذاری برای تیم ملی ایران گفت: ایران را تنها یک تیم ورزشی ندیدم، بلکه عملکرد محیط زیستی را نیز به همراه دارد.

سپ بلا‌تر پس از حضور در موزه تنوع زیستی محیط زیست ایران گفت: از این حضور در ایران بسیار خوشحالم. با خانم ابتکار دیدار داشتم. اینجا تنها یک موزه تاریخی نیست، بلکه یک موزه آموزشی است. دوازده سال پیش ‌به ایران آمدم، ولی این بار دید دیگری نسبت به محیط زیست و کشور ایران پیدا کردم.

وی افزود: خیلی خوشحالم با حسن روحانی منتخب مردم ایران دیدار کردم. من تیم ایران را فقط ورزشی ندیدم. آن‌ها می‌توانند در عملکرد خود مسائل محیط زیست را نیز به همراه داشته باشند. اینجا مسائل خوبی از میراث‌های محیط زیستی هست و این می‌تواند در کنار ورزش مسائل خوبی را به همراه داشته باشد.

بلا‌تر در مورد این که ایران می‌خواهد از نماد یوزپلنگ آسیایی بهره گیرد، تأکید کرد: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم. خودم از نمایندگان کار در این موضوع بودم و ارزش این کار را به خوبی می‌دانم. در بازار داغ بین‌المللی، استفاده از این موضوعات می‌تواند خیلی خوب باشد. اینکه بخواهید از نماد جانوری حتی در لباس‌ها استفاده کنید، مورد استقبال ماست.

رئیس فدراسیون جهانی وقتی در مورد مسأله خلیج‌فارس و نامگذاری برخی لیگ‌ها به نام جعلی خلیج ع ر ب ی به خانم ابتکار گفت: این مسأله‌‌ همان جایی هست که شما با برخی کشورهای عربی مشکل دارید، وی در پاسخ گفت: دقیقا همین طور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷
نماد ایرانیان شیر است نه یوز
شعار جام جهانی:1-محافظان خلیج فارس
2-یوزهای خلیج فارس
3-خلیج فارس
عالی هست/برای نگه داشتن این مخلوق خدا عالی هست این کار
یادمه این بحث برای اولین بار در تابناک سه ماه پیش مطرح شد.دمت گرم تابناک
ایده بسیار ارزنده ایست متشکریم.
يوز ايرانى تشخيصش از غير ايرانى براى خيلى از ماها غيرممکنه چه برسد به خارجيها.
بهتر بود يک سمبل ديگرى که مختص ايران و ايراني باشه رو انتخاب ميکردند مثلا سيمرغ را.
خیلی عالی میشه اگر بتونیم محیط زیست و اهمیتش رو در ایران پررنگ کنیم...در هر زمینه ای باید تلاش کرد...از استفاده نکردن از پلاستیک و تفکیک زباله گرفته تا اهمیت منابع آب برای طبیعت ایران و روشن سازی ضرر مصرف 95% آب برای مصارف کشاورزی که میتونستیم متناسب با محیط کم آب ایران روی مسائل دیگه سرمایه گذاری کنیم. و گیاهان بومی هر منطقه و آبیاری مکانیزه رو جایگزین خشکی دریاچه ها و رود خانه ها و از دست رفتن گونه های مختلف جانوران در ایران بکنیم.
و با زیبایی ایران به استقبال توریسم و منابع مالی این صنعت بریم نه اینکه هر چی داریم رو نابود کنیم. چون ویلا تو شمال میخوایم...یا باغ تو فلان جا...با پول حاصل از توریسم هم محصولات کشاورزی وارد میکردیم. باید فکر کردن به محیط زیست و عمل کردن در جهت حفظش رو تبلیغ و توسعه بدیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی