بازدید 11197
«پنجمعه» با «تابناک»

تماشای آثار کیانیان و کلاری در پاییزانه

در این نمایشگاه ۷۲ اثر از آزاده اخلاقی، جمشید بایرامی، شهریار توکلی، صادق تیر افکن، بهمن جلالی، رعنا جوادی، محمود کلاری، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، رومین محتشم، مهدی مقیم نژاد، رامیار منوچهرزاده، علیرضا میرزایی، به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۳۵۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳ 06 November 2013
همزمان با فرارسیدن نیمه دوم آبان ماه، برنامه‌های فرهنگی نیز متناسب با فصل پاییز که زمینه چنین فعالیت‌هایی فراهم‌تر شده، در حال پیگیری است؛ برنامه هایی که بخشی از ساعات آخر هفته پیش رویتان را می‌توانید به آنها اختصاص دهید.

به گزارش «تابناک»، آهسته آهسته برنامه‌های فرهنگی مهم سال 92 نیز به موعد برگزاری نزدیک‌تر می‌شود. برخی گروه‌های برگزاری رویدادهای فرهنگی که حجم وسیعی از آنها در بهمن ماه و دهه نخست اسفندماه تجمیع شده‌اند، در دولت پیشین انتخاب شده و در دولت جدید نیز تغییر نکرده اند اما برخی گروه های دیگر نظیر تیم اجرایی جشنواره فیلم فجر ترکیب خود را شناخت و علیرضا رضاداد به عنوان دبیر جشنواره در هفته‌ای که سپری شد، گروه مطلوبش را برای مدیریت این دوره از رویداد که قرار است نسبت به ادوار پیشین متفاوت و بسیار کم نقص باشد، معرفی کرده است. جشنواره فجر از آن حیث حائز اهمیت است که بیشترین نگاه افکارعمومی را در میان فعالیت های فرهنگی در هر سال متوجه خود می‌سازد و از این حیث نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

ابراهیم داروغه زاده (قائم مقام دبیر و مدیر کاخ جشنواره)؛ جمال امید (مشاور دبیر)؛ منوچهر شاهسواری (مشاور اجرایی دبیر)؛ امیر اسفندیاری (مشاور بین الملل دبیر)؛ حبیب ایل بیگی (مشاور رسانه‌ای دبیر)؛ محمد حیدری (مدیر هنری)؛ مسعود احمدیان (مدیر اجرایی)؛ سیمون سیمونیان (مدیر دبیرخانه) علیرضا شجاع نوری (مدیر سینمای بین الملل)؛ ایرج تقی پور (مدیر مسابقه مواد تبلیغاتی، عکس و پوستر) جلیل اکبری صحت (مدیر ارتباطات و نشریه روزانه)؛ عباس اسداللهی (مدیر پشتیبانی و مالی)؛ عزت الله  علیزاده ( مدیر پشتیبانی فنی و نمایش)؛ محسن شمس (مدیر نظارت هماهنگی و پیگیری)؛ وحید اسفندیاری (مدیربازار فیلم)؛ محمدرضا فرجی (مدیر امور سینماها)؛ ناصر باکیده  (مدیر امور استانها و تجلی اراده ملی)؛ احد میکائیل زاده  (دستیارویژه) تیم برگزاری جشنواره فیلم فجر سی و دوم هستند.

در کنار این اتفاق، برگزاری  اولین نشست کارگروه سینمایی با حضور طیف‌های مختلف نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که باید دید منجر به نتایج مثبتی خواهد شد تا فرجامی شبیه به شورای عالی سینما را خواهد یافت. رفع تعلیق انتشارات «آگاه» و «اختران» که می‌تواند نویدبخش رفع این اشکال از دیگر نشرها باشد نیز از دیگر اتفاقات مبارک هفته پیشین بود.

وقت تماشای 72 اثر از اساتید

یکی از مهمترین نمایشگاه‌هایی که در نیمه آبان‌ماه آغاز به کار کرده است،‌ نمایشگاه ششمین دوسالانه تصویرگری ایران است که به انتظار ۱۱ ساله جامعه تصویرگران ایران خاتمه داد و سرانجام ۱۲ آبان‌ماه در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار کرد.  دیدن این آثار که بضاعت هنر تصویرگری ایران را در این ۱۱ سال نشان می‌دهد،‌ خالی از لطف نیست.

نمایشگاه آثار پرویز کلانتری نیز از دیگر نمایشگاه‌های مهمی است که در نیمه دوم آبان‌ماه رونمایی می‌شود. همچنین نمایشگاه آثار عکاسان معاصر ایران که در گالری پردیس ملت برپا شده است نیز از دیگر نمایشگاه‌های مهم آبان‌ماه است که بازدید از این نمایشگاه‌ها به علاقه‌مندان آثار هنری پیشنهاد می‌شود.

نمایشگاه آثار ششمین دوسالانه تصویرگری در بخش‌های تصویرگری کتاب (تصویرگری کتاب های 10 سال اخیر)، جهان نورها و سایه ها و بخش استعداد جوان برگزار شده و  169 اثر در بخش تصویرگری کتاب (97 اثر کتاب کودک و خردسال، 72 اثر کتاب نوجوان)، 132 اثر در بخش جهان نورها و سایه ها(66 اثر کودک و 66 اثر نوجوان)، 30 عنوان و 90 اثر در بخش استعداد جوان و در مجموع 391 اثر در بخش رقابتی دوسالانه به نمایش گذاشته شده است.

پرویز کلانتری جمعه ۱۷ آبان ماه،‌تازه‌ترین آثارش را با عنوان «شبانه‌ها» که برگرفته از شعر نیما یوشیج است، به گالری بوم می‌برد. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از آثار تازه این هنرمند با عنوان شبانه‌هاست که در کنار مجموعه‌ای از اثار دوره‌های مختلف کاری او که در اختیار گالری بوم است، به نمایش درمی‌آید.

کلانتری آثار تازه‌اش را در قالب هنر مفهومی همراه با یک پیام تازه ارائه کرده است که به یک بیت از شعر نیما یوشیج با این مضمون اشاره دارد که «به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را». کلانتری مجموعه آثار شبانه‌ها را در ابعاد حدود  2 متر در یک متر ونیم ارائه کرده است. شبانه‌های  «پرویز کلانتری» روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه در گالری بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ گشایش خواهد یافت و  علاقه‌مندان می توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط‌های علی‌ مقدم‌حیدری با عنوان «بدون عنوان» در گالری نگاه گشایش یافته است. در این نمایشگاه هشت اثر با تکنیک میکس‌مدیا (ترکیب مواد) و با ابعاد بزرگ در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. نمایشگاه «بدون عنوان» از 9 تا 21 آبان ماه در گالری نگاه به نشانی لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام‌خمینی (ره)، شماره 872 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری آریانا برای آخر این هفته،‌ نمایشگاهی از آثار نقاشی آبستره،‌ کلاژ و اینستالیشن‌های «بیژن رفعتی» را انتخاب کرده است. این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار پنج دوره اخیر این هنرمند در طول ۱۳ سال اخیر است. در این نمایشگاه 40 اثر  به نمایش گذاشته می شود.

رفعتی در آثارش توجه ویژه‌ای به دوگانگی دارد و معتقد است با این که حقیقت وجود دارد اما ما به هیچ شکلی نمی‌توانیم آن را به تصویر بکشیم. او برای بیان دوگانگی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کند و به ایده‌ها، معنا و خاطرات در آثارش توجه ویژه ای دارد.

این نمایشگاه عصر روز جمعه، 17 آبان ماه افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه در گالری آریانا واقع در خیابان فرشته پلاک ۹ دایر است.

نمایشگاهی گروهی، از آثار ۶ هنرمند ایرانی و خارجی روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه درگالری سین گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه شامل آثاری از اولینا الکساندرویسز، پیمان برابادی، بابک آل ابراهیم دهکردی، عماد آل ابراهیم دهکردی، میهای گرکو،‌ اندرزج وجتاس است که آثارشان را در قالب نقاشی، حجم، عکس، چیدمان و... به نمایش می‌گذارند.

این 6 هنرمند آثارشان را با یک موضوع مشخص کار کرده‌اند و اکنون در قالب یک نمایشگاه پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.

«باید نابود شود» عنوان این نمایشگاه است که روز شنبه 17 آبان‌ماه در گالری سین گشایش خواهد یافت و تا 19 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود. گالری سین در شهرک قدس (شهرک غرب)، فاز 2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه 12، پلاک 16 واقع است.

نمایشگاهی از دو مجموعه‌ عکس علی طبری با عنوان «یک مرد سیاه، یک مرد سفید، یک مرد سیاه و یک مرد سیاه» در گالری شیلا افتتاح خواهد شد. نمایشگاه وی از 17 تا 24 آبان ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شیلا واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2، واحد یک برپا خواهد بود.

هشتمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های محسن جمالی‌نیک با عنوان «نظرآباد» در گالری «آن» گشایش می‌یابد. نمایشگاه «نظرآباد» شامل 27 اثر نقاشی از دو مجموعه‌ی جداگانه است. یکسری از این نقاشی‌ها آبستره و ترکیبی از میکس‌مدیا و نقاشی‌خط است و کارهای دیگر هم که در مجموعه‌ای به نام «شیخ آیینه‌دار» کار کرده‌است، کارهای فیگوراتیو و با تکنیک اکریلیک روی بوم هستند. این نمایشگاه از 17 تا 29 آبان ماه از ساعت 11 تا 20 در گالری آن واقع در ونک، خیابان سئول، شماره 40 پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری آتبین میزبان نمایشگاهی از آثار «مریم جهانی» است که روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه گشایش خواهد یافت. مریم جهانی آثارش را با عنوان «یادداشتهای کوچک» ارائه کرده است. این نمایشگاه تا ۲۸ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برپا خواهد بود.

گالری گلستان نیز روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه پذیرای نمایشگاهی از آثار نقاشی «رضا عنصری» است. این نمایشگاه تا ۲۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی خط هنرمندان آلمانی با عنوان «هنر پل می سازد» در گالری نامی خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه گروهی که به همت انجمن حافظ هامبورگ و وزارت امور خارجه آلمان و با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزارشده است، آثار هنرمندان آلمانی: «یاسنا ویت مان»، «اورزولا شرودر هش»، «آنتیه گلاس هاگن اشتوک»، «اولینه پترسن گرگر»، «آنیا لوتکه» و «بیرگیت ناس» به نمایش گذاشته شده است. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از 11 آبان تا 17 از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه استاد نامی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «عشق هنر» در نگارخانه بن‌بست گشایش یافت. در این مجموعه 55 اثر عکس رنگی و سیاه‌وسفید از آثار عکاسان جوان و خلاق چون محمد علی امینی، زینب حیدری، شهاب حقیقت‌طلب، نشاط فیض‌پور، اعظم نوری و سما همدانیان با مضمون‌های مختلف مستند اجتماعی، طبیعت، ماکرو و ... در اندازه‌های 45*35 و 70*50 قرار داده شده است. این نمایشگاه از 14 تا 21 آبان ماه از ساعت 14 تا 17 در نگارخانه بن‌بست واقع در میدان آزادی، خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواهد بود.

گالری نقش‌جهان تا روز بیستم آبان‌ماه میزبان آثار نقاشی‌خط امیرحسین فراهانی، شاگرد حمید عجمی - مبدع خط معلی - است. در این نمایشگاه 14 اثر با ابعاد 80 در 120 در معرض دید عموم قرار دارد. نمایشگاه «طره طرار» که روز جمعه دهم آبان ماه افتتاح شد،‌ تا روز 20 آبان ماه از ساعت 16 الی 19 در گالری نقش جهان واقع در خیابان نیاوران‌، خیابان مژده، خیابان محمود احمد زمانی‌، خیابان آیت‌الله محمودی 2 پلاک 9 ادامه دارد.

نمایشگاه نقاشی‌های «خسرو عابدینی» با عنوان «مکتب نگارگری مانوی» در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه 32 اثر رنگ روغن به نمایش گذاشته شده است. عابدینی متولد 1329 است و تاکنون آثارش را در هشت نمایشگاه انفرادی و 16 نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است. «مکتب نگارگری مانوی» از 12 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 درنگارخانه تابستان میزبان علاقه مندان است.

نمایشگاهی از عروسک‌های نمایشی «تینا آبش زاده» در گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان به معرض نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه انفرادی ،آبش زاده مجموعه‌ای از عروسک‌های نمایشی ساخته خود را عرضه کرده است.

این هنرمند مجموعه عروسک های به نمایش درآمده را تجسمی از افسانه ها و اسطوره های ملی ایرانیان می داند و می گوید: «ساخت عروسک های نمایشی از مواردی که هر کدام در ذات خود، هویتی از خویش دارند، بازآفرینی در مسیر ناشناخته است». علاقه‌مندان می توانند 11 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس‌های مسلم عباسی با عنوان «نگاه» از روز دهم آبان‌ماه در کافه 78 دایر شده است. در این نمایشگاه هشت عکس در ابعاد ۷۰ ×۵۰ و با موضوعات مرتبط با سفرهای عکاس به مناطق جنوب کشور و شرکت‌های پتروشیمی به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه «نگاه» از 10 آبان تا 7 آذر ماه از ساعت 16 تا 23 در کافه 78 به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان آبان جنوبی، شماره ۳۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاه گروهی «روایت ذهن» در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران گشایش یافته است. در این نمایشگاه گروهی آثار نقاشی، چیدمان و ویدئو از  سید وحید احمدی طباطبایی، سارا بافتی زاده، آرزو تقی زاده، گلنسا خداشناس شیرازی، گلسا خداشناس شیرازی، علی خوب یار،عاطفه نعمتی، پردیس نوری، مهسا نوری، زینب یازرلو و عطیه یوزباشی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه از 12 تا 17 آبان از ساعت 14 تا 20 برپاست.

نمایشگاه تصویرسازی های سه بعدی «آیدین سلسبیلی» از شاهنامه فردوسی در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است. در این نمایشگاه انفرادی 18 اثر از تصویرسازی های کتاب شاهنامه فردوسی به روش واقع نمایی و سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

سلسبیلی متولد 1360 است و به عنوان تصویرگر و طراح سه بعدی در پروژه های مختلفی حضور داشته است. علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند 11 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی‌های «سیده فاطمه موسوی منفرد» با عنوان «از سیاهی بگذر» در گالری بهار خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه انفرادی 12 اثر از این نقاش با تکنیک مداد گرافیت به نمایش گذاشته شده است.

موسوی منفرد متولد 1367 خدابنده زنجان است و تاکنون آثارش را در دو نمایشگاه انفرادی و چهار نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است. علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند 11 تا 17 آبان از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه بهار مراجعه کنند.

نمایشگاهی از تصویرسازی های حدیثه قربان با عنوان «حال خوب کودکی» در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست. این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی حدیثه قربان است و شامل 40 کار از مجموعه تصویرسازی هایی است که در سال های اخیر برای کتاب ها و نشریات مخصوص کودکان انجام داده است.علاوه بر این یک کتاب آموزشی حروف الفبا هم برای کودکان در نمایشگاه عرضه می شود.

به گفته این هنرمند سعی شده است کارهایی برای حضور در نمایشگاه انتخاب شود که نمایانگر حال خوب دوران کودکی باشد. حدیثه قربان از جمله طراحان و تصویرگران کتاب‌های کودک است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند. «حال خوب کودکی» از 10 تا 17 آبان، ساعت 14 تا 20 به نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.


نمایشگاهی از آثار استادان و دانشجویان دانشگاه هنر سمنان با عنوان «۸۸+» در گالری لاله برپا می‌شود.

این نمایشگاه به ارایه 30 اثر نقاشی از هنرمندانی همچون: معصومه مظفری، محمد خلیلی، سیروس آقاخانی، ایمان افسریان، مهرداد پورنظرعلی، علی پیروز احمدی، غلام رضا سماوی، مسلم خضری، عباس نسل شاملو، امین باقری، امیرحسین اسماعیلی، اعظم جعفری، فرنوش جندقیان، گلناز شیخ علیان، جلال طاهریان، محمد صفاجو، محسن جلیلی، مهری طاهری فرد، منیر یحیایی، نرگس کیلیچ، صادق همتی، سارا تقدسی، سید عادل هاشمی، شایسته فخری، شیدا عرب یزدی، فرزاد کشتکار، فروغ طلایی منش و هایده افضلی می پردازد.

از ویژگیهای بارز نمایشگاه حاضر  تبادل تجربه هنری بین هنرمندان جوان و استادان هنرمند است که در فرصتی مشترک و همسان بیان های ذهنی خود را از فضای جامعه معاصر ارایه می‌کنند.

دانشجویان حاضر در این نمایشگاه ورودی سال 1388 بوده و سال آخر دانشگاه را می گذرانند و این نمایشگاه قرار است هر سال یکبار و به صورت سالانه  از سوی دانشگاه هنر سمنان برگزار شود و استعدادهای هنری پیشروی نقاشی را به جامعه هنری حرفه ای کشور معرفی کند.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 17 آبان1392 از ساعت 16 تا 20 با حضور هنرمندان، استادان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و نمایشگاه تا 28 آبان ماه در روزهای غیر تعطیل از ساعت 10 تا 19 برای بازدید دایر خواهد بود. نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع است.

«به روایت عکاسان معاصر» عنوان نمایشگاهی از آثار ۳۶ عکاس شناخته شده ایرانی است که در گالری پردیس ملت برپاست.

در این نمایشگاه ۷۲ اثر از آزاده اخلاقی، کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد اسکویی، مهرداد افسری، جمشید بایرامی، شهریار توکلی، صادق تیر افکن، بهمن جلالی، رعنا جوادی، تورج خامنه زاده، محمد خوشرو، گوهر دشتی، جلال سپهر، محمدرضا شریف زاده، بهنام صدیقی، سیف الله صمدیان، کیارنگ علایی، سمیرا علیخانزاده، شادی قدیریان، علیرضا فانی، کتایون کرمی، محمود کلاری، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، رومین محتشم، مهدی مقیم نژاد، رامیار منوچهرزاده، علیرضا میرزایی، سروش میلانی زاده، علی ناجیان، مهرداد نراقی، حامد نوری، داریوش نهداران و مهدی وثوق نیا به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است. گالری پردیس ملت در خیابان ولیعصر،بزرگراه نیایش ،رو به روی کردستان، سینما گالری پردیس ملت،طبقه 2- واقع است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار