بازدید 8253

یورش شبانه پلیس به پاتوق‌های اراذل و اوباش

کد خبر: ۳۵۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲ 04 November 2013
 ۵۳ نفر از اراذل و اوباش پایتخت در عملیات شبانه پلیس به دام افتادند.

به گزارش قانون، سردار حسین ساجدی نیا روز یکشنبه در حاشیه پنجمین طرح برخورد با اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های مستمر پلیس برخورد با اراذل و اوباش است.

شنبه ۱۱ آبان ماه ماموران پلیس امنیت و آگاهی موفق شدند ۵۳ نفر از اراذل و اوباش سطح دو و سه را دستگیر کنند. این طرح اکنون نیز ادامه دارد و در یک منطقه ماموران با اراذل و اوباش درگیری مسلحانه پیدا کردند.

در این طرح شناسایی افراد خاص که با اوباشگری اقدام به سرقت هم می‌کردند در دستور کار قرار گرفت چرا که این افراد با اقدامات مجرمانه دست به سرقت و ایجاد ناامنی می‌زدند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه اقدامات اراذل و اوباش در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته است تاکید کرد: پلیس اقداماتی را در دستور کارش قرار داده است تا در کمترین زمان افرادی که دست به اقدامات ناهنجار می‌زنند شناسایی و دستگیر شوند.

رئیس کلانتری موظف است پس از وقوع ناهنجاری در سطح منطقه‌اش موضوع را رسیدگی کند در حال حاضر ۹۰ درصد پرونده‌های اوباشگری در کمتر از ۲۴ ساعت پیگیری و به نتیجه می‌رسد.

 وی در مورد اینکه اراذل و اوباش در کدام مناطق فعالیت می‌کنند گفت: نمی‌توانیم محل خاصی را برای فعالیت این افراد مشخص کنیم اما هر نقطه‌ای که اراذل مرتکب جرم شوند پلیس بلافاصله وارد عمل می‌شود. روزی نیست که با این اشرار برخورد نکنیم.

ساجدی نیا با اشاره به اینکه اگرچه ممکن است اراذل و اوباش بار دیگر آزاد شوند تاکید کرد اگر این افراد دست از اقدامات مجرمانه برندارند پلیس بار دیگر با آن‌ها برخورد می‌کند. ما مجرم را دستگیر و به همراه پرونده تحویل مرجع قضايی می‌دهیم و صدور حکم و رسیدگی به پرونده در حوزه اختیارات افراد دیگر است.

 رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ایام محرم اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا هیات‌ها و تکایای عزاداری به راحتی به برنامه‌های خود بپردازند.

 جلسات مختلفی را روسای کلانتری در چند روز گذشته با مسئولان تکایا برگزار کرده‌اند و موضوعات لازم به این افراد گوشزد شده است. درباره اقدامات ترافیکی نیز سعی کرده‌ایم به جای محدودیت‌های ترافیکی تسهیلات ترافیکی را در نظر بگیریم تا عزاداران دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در مورد ساعت فعالیت‌ هیات‌ها نیز آن‌ها همکاری لازم را با ما دارند و خودشان می‌دانند باید تا چه زمانی به عزاداری در خیابان‌ها بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل