بازدید 5350

روز قشنگ ديگري در آسايشگاه كهريزك رقم خورد

کد خبر: ۳۵۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵ 17 October 2013
جشن بزرگ عيد سعيد قربان روز چهارشنبه با حضور خيل عظيم هموطنان نيكوكار در آسايشگاه خيريه كهريزك برگزار شد و روز قشنگ ديگري در اين مكان خيريه رقم خورد.

به گزارش ايرنا، طبق سنت هرساله هزاران نفر از شهروندان مومن و خداجوي تهراني روز عيد قربان كه همان روز عيد بندگي و رهايي از حصار تنگ خودخواهي و روز فدا كاري در راه بينوايان است به منظور رسيدن به قرب الهي با حضور در آسايشگاه خيريه كهريزك گوسفندهاي قرباني خود را به قربان گاهي كه در آسايشگاه كهريزك درنظر گرفته شده مي برند تا در راه خدا قرباني كنند.

مجيد قمي عضو هيأت امنا آسايشگاه خيريه كهريزك كه بر كار ذبح دام هاي قرباني اهدايي از سوي خيرين و نيكوكاران به اين آسايشگاه نظارت داشت در خصوص علت خريد دام و عرضه آن از سوي آسايشگاه به خيرين گفت: سال ۶۲ نيكوكاري دام خود را در صندوق عقب ماشين گذاشته و براي اهدا به آسايشگاه آورده بود كه بسيار اذيت شده بود و به پيشنهاد همان شخص نيكوكار به جهت سهولت مردم تصميم به خريد دام زنده گرفتيم و از آن سال شرائط ذبح دام را در آسايشگاه فراهم كرديم.

وي افزود: در همان سال ها با يك اتاق ۵۰ متري و چند قصاب نيكوكار شاغل در كشتارگاه با خريد ۳۵ راس گوسفند كار را شروع كرديم كه امروز يك فضاي ۵۰۰ متري را براي ذبح قرباني در نظر گرفته ايم و در حال حاضر تعداد دام اهدايي خيرين به آسايشگاه كهريزك نيز به بيش از يك هزار و ۳۳۰ راس گوسفند رسيده است.

كفايي يكي از شهروندان جوان نيكوكاري كه به اتفاق همسرش براي چهارمين سال پياپي براي اداي نذر گوسفند در آسايشگاه خيريه كهريزك حضور يافته به خبرنگار ايرنا گفت: بنده تاكنون به حج مشرف نشده ام اما هرسال به بهانه اي خودم را به اينجا مي رسانم و امسال نيز ماشين جديدي خريدم و نذر گوسفند كرده بودم كه اين اتفاق مصادف شد با عيد قربان و امروز آمدم نذرم را ادا كنم.

حاج ابوالفضل مشايخي ديگر هموطن نيكوكار كه امسال براي پانزدهمين سال پياپي روز عيد قربان خود را به آسايشگاه كهريزك رسانده است، هدف از اهدا گوشت قرباني خود به آسايشگاه كهريزك را مستحق بودن اين قشر از جامعه دانست و گفت: اين كمك ها باعث افزايش امكانات مورد نياز معلولان و سالمندان كهريزك مي شود.

كهريزكي ها نيز در روز عيد قربان دست به دست هم داده بودند تا مانند سال هاي گذشته لحظات شيرين و لذت بخشي را براي بازديد كنندگان بوجود آورند از جمله با دعوت از تعدادي از هنرمندان عرصه موسيقي و همچنين برپايي غرفه هاي صنايع دستي شامل قالي بافي، گليم، كارهاي دستي، كيف هاي زنانه و جعبه هاي كادوئي، كفش و تزئينات گل كه در معرض ديد بازديد كنندگان آسايشگاه قرار گرفته بود.

اميد خازني يكي از هنرمندان معلول آسايشگاه خيريه كهريزك است كه در غرفه صنايع دستي چشم بازديد كنندگان را به خود خيره كرده است.

اين هنرمند كه ۱۷ سال پيش به دليل برق گرفتگي در رامسر از ناحيه هر دو دست دچار معلوليت شده با استفاده از پاهاي خود هنرمندانه مشغول معرق كاري روي سطح چوب است و كارهاي اين هنرمند به همراه ساير هنرمندان معلول كهريزكي در نمايشگاه هاي مختلفي از جمله در فرهنگسراها براي فروش عرضه مي شود و يكي از راه هاي درآمد زايي آسايشگاه است.
خازني مي گويد: از همان موقعي كه دچار معلوليت شده ساكن آسايشاه كهريزك است و ۷ سالي مي شود به كارهاي هنري مشغول است و متاهل شده و صاحب فرزندي ۲ ساله و در حال حاضر در منازل مسكوني آسايشگاه خيريه كهريزك ساكن است و از اين بابت اجاره اي پرداخت نمي كند.

خازني به درآمد ناچيز خود اشاره مي كند و با بيان اينكه به غير از دريافت ماهانه ۱۵۰ هزار تومان از آسايشگاه خيريه كهريزك از جاي ديگري هيچگونه درآمدي ندارد اضافه مي كند: اين درحالي است كه هر دو ماه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان حق بيمه آزاد پرداخت مي كنم و با اين مبلغ دريافتي گذران زندگي بسيار سخت و دشوار است.

حين صحبت با اين هنرمند معلول، نيكوكارجواني را مي بينم كه به همراه همسر خود درحال پخش ميوه و شيريني در بين سالمندان و معلولان است كه بعد از احوال پرسي دليل حضورشان را در آسايشگاه كهريزك اينطور عنوان كردند: ما هر چند وقت يكبار به خصوص در مناسبت ها در آسايشگاه كهريزك حاضر مي شويم چرا كه فكر مي كنيم همه ساكنين آسايشگاه جزئي از خانواده ما هستند.

اما به غيراز سالمندان و معلولاني كه به نحوي خودشان را حتي براي ساعتي مشغول شلوغي و هياهوي جشن كرده اند، هستند كساني كه در گوشه اي از آسايشگاه كز كرده اند و غريبانه منتظرند.

مرتضي سوهاني يكي از از اين افراد است، او مي گويد ۲ فرزند دارد و چهارسالي مي شود كه هيچكدامشان حتي يكبار به ديدنش نيامده اند، چرا كه پسر گرفتار مواد شده و دخترش نيز شوهركرده و او را فراموش كرده است.

عطائيان نيز سالمند ويلچرنشين ديگري است كه سال هاست كسي از او احوالي نپرسيده است و به گفته خودش اگر كسي را داشت كارش به آسايشگاه نمي كشيد.

آسايشگاه خيريه كهريزك با برگزاري نمادين طواف خانه خدا و همچنين دعوت از چندين گروه هنري و نواختن موسيقي ساعات خوشي را براي مددجويان و شركت كنندگان در اين جشن فراهم كرده بود.

استقرار پايگاه انتقال خون، كارگاه كاردرماني، پايش سلامت، آشنايي با خدمات جديد آسايشگاه در حوزه خدمات دهي به سالمندان و معلولان در منزل، پخت آش و غذاهاي سنتي برخي استان ها ديگر بخش هاي در نظر گرفته در اين مراسم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها