بازدید 72462

نامه تند و صریح کروبي به فيروزآبادي+پاسخ فیروزآبادی

اميدوارم همه ما بيش از آن که براساس حب و بغض‌‏ها سخن بگوييم به کلام امام بيانديشيم که «آيا اين مطلبي که مي‌‏خواهيم بگوييم به صلاح کشورمان است؟»
کد خبر: ۳۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲ 28 January 2009
حجت‌‏الاسلام و المسلمين مهدي کروبي، دبيرکل حزب اعتماد ملي در نامه‌‏اي به سرلشگر فيروزآبادي، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح نسبت به سخنان اخير وي واکنش نشان داد.

به گزارش ايلنا، کروبي در اين نامه با ذکر وصاياي بنيانگذار کبير انقلاب و توصيه‌‏هاي اکيد مقام معظم رهبري درباره عدم دخالت نظاميان در انتخابات، از وي خواست تا از بيان سخناني که شائبه حضور نظاميان در انتخابات را تقويت مي‌‏کند، جلوگيري کند.
 

متن کامل نامه دبيرکل حزب اعتمادملي به رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به اين شرح است:

سردار سرلشگر بسيجي جناب آقاي دکتر سيد حسن فيروزآبادي
رياست ستاد کل نيروهاي مسلح
با سلام
مطالب جنابعالي را در روزنامه‌‏ها خواندم. قاعدتاً شما هم با من هم عقيده هستيد که اگر کسي تنها به منافع شخصي و حزبي خود بيانديشد نبايستي از انعکاس ديدگاه‌‏هاي شما ناراحت باشد زيرا قطعاً اين سخنان بر ميزان آراي رقباي دولت فعلي خواهد افزود. اما چه کنم که تعهد به حيثيت نظام به اين حقير اجازه نمي‌‏دهد که تنها به منافع شخصي و حزبي بيانديشيم و شاهد خدشه به جايگاهي باشم که بايستي بسيار محترم باقي بماند.

آقاي فيروزآبادي
در ماه‌‏هاي گذشته که سخنان برخي فرماندهان نظامي و موضع‌‏گيري صريح بعضي از آنان نسبت به جريان‌‏هاي سياسي کشور را مي‌‏شنيدم و مي‌‏خواندم با خود فکر مي‌‏کردم که اگر اين روند متوقف نشود شکايت از اين قانون شکنان را نزد جنابعالي بياورم که امين رهبري معظم و فرماندهي کل قوا هستيد اما امروز که شما "رياست ستاد نظاميان دخالت کننده در انتخابات" را به عهده گرفته‌‏ايد، شکايت به کجا برم؟

تصور من و دوستانم بر اين بود که شما و ساير کساني که همواره بر تبعيت بي‌‏چون و چرا از رهبري تاکيد مي‌‏کنيد بيش از ديگران توصيه‌‏هاي ايشان براي عدم تخريب در انتخابات را مورد توجه قرار خواهيد داد. به‌‏خصوص با توجه به شرايط حساس فعلي که حضور بانشاط همه نحله‌‏هاي فکري و سياسي در انتخابات و تشويق عمومي براي مشارکت حداکثري مردم در انتخابات بايستي دغدغه همگاني باشد. تصور مي‌‏کردم مدعيان پيروي از رهبري و داعيه‌‏داران دلسوزي براي نظام، بيش از ديگران مراقبت خواهند کرد که رفتارهاي حذفي به حداقل برسد، اما ظاهراً تصور اينجانب از برخي وفاداري‌‏ها و پايبندي‌‏ها دقيق نبود.

جناب آقاي فيروزآبادي؛ شما به گونه‌‏اي سخن گفته‌‏ايد که قرار است انتصابي صورت گيرد و مردم فهيم ايران، نقشي در تعيين رئيس‌‏جمهور ندارند و يا آنکه اکثريت مردم قادر به تشخيص واقعيت‌‏ها نيستند و ارائه رهنمودهاي حضرتعالي براي تشخيص «رئيس‌‏جمهور مناسب» ضروري است، اما حال که خود را متخصص تشخيص تناسب‌‏ها مي‌‏دانيد اجازه دهيد از باب هم‌‏فکري، نمونه‌‏هاي ديگري از عدم تناسب‌‏ها را نيز به شما يادآوري کنم.

حضرتعالي از عدم تناسب افراد «مسن» براي حضور در جايگاه رياست جمهوري سخن گفته‌‏ايد. شايد حق با شما باشد، اما به نظر شما «پيرجسمي» زيان بيشتري براي اين جايگاه رفيع دارد يا «پيرحافظ‌‏گي»؟ آيا نديده‌‏ايد و نشنيده‌‏ايد که عده‌‏اي به سرعت، وعده‌‏هاي قطعي خود در انتخابات گذشته را فراموش کردند و حتي آنها را تکذيب کردند؟ آيا به نظر شما، تنها استانداردهاي لازم‌‏الاجرا در احراز بعضي مسئوليت‌‏ها، محدوده سني مي‌‏باشد که رعايت آن، تنها راه پيروزي کانديداي مورد نظر جنابعالي است؟ آيا ظواهر و بعضي سخنان حضرتعالي، مطابق استانداردهاي ضروري براي احراز يکي از عالي‌‏ترين جايگاه‌‏هاي نظامي کشور ـ از جمله بي‌‏طرفي در مسائل سياسي و چابکي و تحرک ـ مي‌‏باشد؟

جناب آقاي فيروزآبادي
حضرتعالي در سخنراني اخير خود نکاتي را از دوران مبارزات و همراهي با کمونيست‌‏ها و دارندگان مرام‌‏هايي غير از مسلماني بيان کرده‌‏ايد، پس مشخص مي‌‏شود که بحمدالله حافظه شما فعال است و خداوند بزرگ شما را در يادآوري گذشته‌‏هاي دور يادآوري مي‌‏کند. پس چگونه است که سخنان شفاف و حکيمانه بنيانگذار فرزانه انقلاب که جايگاه همه ما و شما مديون تدابير اوست - در خصوص عدم دخالت نظاميان در بحث‌‏هاي سياسي را فراموش نموده‌‏ايد؟ شما اگر بخواهيد، قطعاً به ده‌‏ها نمونه از توصيه‌‏هاي اکيد حضرت امام(ره) دسترسي داريد. اما براي آن که مخاطبان سخنان شما راه را گم نکنند چند نمونه از آنها را يادآوري مي‌‏کنم:

1- «اصل وارد شدن در حزب براي ارتش و سپاه پاسداران جايز نيست. به فساد مي‌‏کشد اينها را. گروه فاسد که انشاءالله وارد نمي‌‏شويد. گروه‌‏هاي بسيار خوب هم وارد نشويد» [پايان فرمايش امام]
شايد بگوييد ما در هيچ حزبي وارد نشده‌‏ايم. اما آيا هيچ کار حزبي بالاتر از آن نيست که رئيس‌‏جمهور آينده را تعيين و براي ورود بعضي افراد به انتخابات، شرط و شروط تعيين کنيد؟ مگر کشور، قانون ندارد که شما از شرايط سني انتخاب‌‏شوندگان سخن مي‌‏گوييد و چهار ماه قبل از انتخابات، به صورت قاطع از اشتباه بودن تلقي کساني سخن مي‌‏گوييد که گمان مي‌‏کنند دوره يک رئيس‌‏جمهور به پايان رسيده است؟

2- براي سپاهي‌‏ها جايز نيست که وارد بشوند به دسته‌‏بندي و آن طرفدار آن يکي، آن يکي طرفدار آن يکي، به شما چه ربطي دارد که در مجلس چه مي‌‏گذرد؟ در امر انتخابات مجلس باز هم به من اطلاع دادند که بين سپاهي‌‏ها باز صحبت است. خوب انتخابات در محل خودش وارد مي‌‏شود. به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پيدا کنند؟ براي سپاه جايز نيست. براي ارتش جايز نيست. سپاهي را از آن تعهدي که دارد و از آن مطلبي که به عهده اوست باز مي‌‏دارد و همين طور ارتش را... ما بايد فکر کنيم که اين مطلبي که مي‌‏خواهيم بگوييم آيا به صلاح کشورمان هست؟» [پايان فرمايش امام]

جناب آقاي فيروزآبادي!
در خاتمه به شما يادآوري مي‌‏کنم که يکي از تبليغات هميشگي دشمنان در خارج و نگراني‌‏هاي بعضي از مردم در داخل، احتمال دخالت عناصر با نفوذ در روند انتخابات است. آيا گمان نمي‌‏کنيد که سخنان اخير شما و موارد مشابه آن، هم خوراک کافي براي دشمنان درست مي‌‏کند و هم بعضي از آحاد مردم را از تأثيرگذاري رأي خود نااميد مي‌‏کند؟

اميدوارم همه ما بيش از آن که براساس حب و بغض‌‏ها سخن بگوييم به کلام امام بيانديشيم که «آيا اين مطلبي که مي‌‏خواهيم بگوييم به صلاح کشورمان است؟»
براي شما توفيق آرزو مي‌‏کنم.
مهدي کروبي
پاسخ فيروزآبادي به کروبي: مطمئن باشيد در انتخابات دخالتي نخواهم کرد
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح خطاب به دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: مطمئن باشيد در انتخابات دخالتي نخواهم کرد.

در پي انتقادات مهدي کروبي از سخنان اخير رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح،سرلشکر فيروز آبادي در جوابيه‌‏اي اعلام کرد: برابر قانون، زمان انتخابات از طريق شوراي نگهبان و وزارت کشور اعلام خواهد شد. مطمئن باشيد بنده در انتخابات دخالت نخواهم کرد.

وي افزود: سخنراني اخيرم که منتشر شد به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بود و در مورد انتخابات آينده صحبت از شرکت همه رجال واجد شرايط در انتخابات و واگذاري آن به مردم بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست