بازدید 97053
جشن روز ملی سینما در حضور ۲۰۰۰ سینماگر

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

پرستویی:‌ ای کاش این چند سال کار نمی‌کردم، چرا که جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم... اسعدیان: ما حالمان خوب است، چرا که با ما با احترام برخورد شده، چون وقتی به خانه ما آمدید، عصای دست استاد انتظامی بودید؛ آن هم نه از روی ریا و تزویر... طائرپور: همچنان در مواجهه با تردید سیاستمداران و تکفیرِ کج فهمان، آسیب دیده و می‌بینیم...
کد خبر: ۳۴۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳ 14 September 2013
یک روز پس از بازگشایی خانه سینما، دو هزار سینماگر کشورمان گرد هم آمدند تا جشن روز ملی سینما را برگزار کنند؛ جشنی که هر ساله در روز سینما در خانه سینما برگزار می‌شد و در چند سال اخیر با تعطیلی موقت خانه سینما، برگزار نشده بود و حال با بازگشایی خانه سینما، برگزار شد؛ جشنی که هرچند جشن خانه سینما نبود، یکی از گردهمایی‌های کم سابقه سینماگران ایران شد که فرصت همبستگی دوباره این جامعه بزرگ بود.

به گزارش «تابناک»، پس از بازگشایی خانه سینما در روز ملی سینما، مهمانی ویژه دکتر حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی به مناسبت روز سینما و بازگشایی نهاد صنفی سینماگران شامگاه ۲۲ شهریور ماه در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد تا بار دیگر سینماگران گرد هم آیند و در رویدادی کم سابقه، دو هزار سینماگر از  قشرهای گوناگون این هنر ـ صنعت، گرد میز‌ها بنشینند و شبی را با لبخند و خوشی و البته امید به آینده‌ای که بسیاری از ایشان، با بیکاری مزمن مواجه نباشند، گذشت.

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم


جنتی: پای مجوزی که برای ساخت یا اکران فیلمی بدهیم، می‌ایستیم

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز این مراسم ضمن خوشامدگویی به سینماگران و تبریک روز ملی سینما، ابراز امیدواری کرد، این روز طلیعه‌ همکاری و همدلی و انسجام بیشتر اهالی سینما باشد.

وی با اشاره به پیشینه پرافتخار سینما ایران یادآور شد: در سه دهه گذشته، سینمای ایران با تولید صد‌ها فیلم و حضور در صد‌ها جشنواره داخلی و بین‌المللی و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی، توانسته افتخارات زیادی  برای کشورمان به همراه داشته باشد. وظیفه همه ما به ویژه وزارت ارشاد است که همه تلاشش را برای افزایش این بالندگی و شکوفایی و همچنین تقویت سینمای ایران به کار گیرد. 

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

این سبقه اما باعث نشد، وزیر فرهنگ و ارشاد چشم بر  چالش‌های بزرگ سینمای ایران ببندد و در این باره خاطرنشان کرد: به خوبی می‌دانم که امروز سینمای ایران با چالش‌های بسیاری روبه روست. تعداد سینماهایی که در ایران است، به تدریج روبه فرسودگی رفته، سرانه صندلی‌های سینما هر روز پایین‌تر می‌آید و مشکلات اقتصادی کشور، تأثیر خودش را بر حذف بلیت سینما از سبد خانواده گذاشته است. ما در سال ۹۰ مجموعا سیزده میلیون و چهارصد هزار نفر مخاطب در سینما‌هایمان داشتیم، در حالی که این رقم در سال ۹۱ به ۹ میلیون نفر رسید و این موضوع جای تأسف بسیار دارد.

جنتی ادامه داد: کمبود برخی اعتبارات، ضعف نیروهای کار‌شناس ماهر در سازمان سینمایی، ضعف تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی و بیمه‌ای، ضعف‌های زیرساختی مانند نبود شهرک‌های مناسب سینمایی، نبود تجهیزات مدرن و کمبود توانایی بخش خصوصی برای ورود به سینما، ضعف بازاریابی در میدان های جهانی و... همه از مسائل و چالش‌های مهمی است که امروز با آن روبه رو هستیم، با این حال به آینده امیدواریم.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

وزیر فرهنگ و ارشاد سپس ضمن ابزار امیدواری نسبت به کاهش این مشکلات  یادآور شد: تلاش ما بر این است که از بودجه‌ها و اعتبارات استفاده بهینه کنیم. لایحه نظام صنفی در سینما را حتما به تصویب برسانیم و در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سینما اعتمادسازی کنیم. مشکلات اهالی سینما پیرامون پرداخت مالیات را تا حد زیادی کاهش  و در سایه تعامل سازنده با محافل بین‌المللی، حضور فیلم‌های ایرانی را در بازار‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای بین‌المللی گسترش دهیم. همچنین ما تلاش داریم از اسپانسرهای گوناگون برای ساخت شهرک‌ها و فراهم آوردن زیرساخت‌ها کمک بگیریم و از همه مهم‌تر این که آیین‌نامه‌ها را بازنگری کنیم.

جنتی اما درباره یک موضوع چالش برانگیز نیز با صراحت لهجه سخن گفت و آن هم کیفیت صدور مجوز‌هاست که در این باره تأکید نمود: قبلا هم اشاره کرده بودم که وزارت ارشاد باید پای مجوزی که برای ساخت یا اکران یک فیلم می‌دهد، بایستد. معنا ندارد که فیلمی با مجوز ساخته و اکران شود و عناصر خودسری بخواهند آن را از روی پرده پایین بکشند و وزارت ارشاد تسلیم شود. ما تلاش می‌کنیم حقوق همه سینماگران را با عدالت پیگیری کنیم. آنچه برای ما ملاک است، قانون است و باید بدون تنگ‌نظری با همه برخورد کنیم.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

علی جنتی در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی خانه سینما عنوان کرد: خوشحالم که پس از یک سال و نیم خانه سینما باز شد. دیروز یکی از روزهای بسیار خوشحال کننده برای ما بود و امروز که می‌بینم همه سینماگران در محیطی گرم کنار هم جمع شده‌اند، یکی از بهترین ساعات زندگی ماست. امیدوارم این همدلی ادامه داشته باشد و بتوانیم با کمک شما آینده‌ای درخشان را بسازیم.

پرستویی: جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم


پرویز پرستویی، بازیگر سینمای ایران در بخشی از این مراسم گفت: نمی‌دانم چرا من باید در این شب سخنرانی کنم، اما خوشحالم پس از گذشت هشت سال توانستم در میان شما باشم. این روز‌ها مشغول بازی در فیلم جدید میرکریمی با نام «امروز» هستم. میرکریمی به من گفت که پس از چند سال دوباره شروع به ساخت فیلم کرده‌ام، اما من گفتم که من چند سال است که دارم کار می‌کنم؛ اما‌ ای کاش این چند سال کار نمی‌کردم، چرا که جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم، البته انتظاری هم از خانه سینما برای حمایت از خود نداشتم، زیرا می‌دانستم خانه سینما نیز با مشکلات بسیاری روبه روست.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

وی ادامه داد: بیشتر خوشحال می‌شدم  کسانی که امشب در این مهمانی غیبت دارند نیز حضور داشتند، امیدوارم با حضور دولت امید اتفاقات خوبی برای سینمای ایران رخ دهد. از همه هنرمندان و سینماگران می‌خواهم که بیاید تا همه چیز را از نو شروع  و همه گذشته را فراموش کنیم.

پرستویی بیان کرد: شایعه شده بود که پرویز پرستویی در سکوت خبری از سینما خداحافظی کرده و به روستای خود برای کشاورزی رفته است. من کشاورز‌زاده هستم، ولی از دهه ۴۰ یاد گرفته‌ام که حق ندارم کار نکنم و وظیفه دارم در حوزه هنر کار کنم، من برای معروف شدن نیامده‌ام. خوشحالم که امشب همه مسئولان دولت یازدهم در کنار هنرمندان نیز هستند. باید تمام کینه و کدورت‌ها را کنار گذاشته و به فکر مخاطبانی باشیم که چشم انتظار آثار ما هستند.

اسعدیان: حالمان خوب است چون عصای دست استاد انتظامی بودید

همایون اسعدیان، رئیس کانون کارگردانان به عنوان دیگر سخنران مراسم نیز با اشاره به این که عزیزانی بودند که دوست داشتند چنین روزهایی را ببینند، ولی امروز در کنار ما نیستند، گفت: ما حالمان خوب است و بهتر است، بگویم بهتریم. مگر در این چند روز چه اتفاقی برای سینمای ایران رخ داده است، مگر سیل عظیم مخاطب به سینما روی آورده است؟ یا مشکل صندوق بیمه بیکاری اهالی سینما حل شد؟ یا شاید هم کپی غیر مجاز آثار سینمایی دیگر وجود ندارد، نه هیچ معجزه‌ای نشده اما حال همه ما خوب است.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

وی ادامه داد: حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، زمانی که به خانه سینما آمد، گفت این خانه چقدر کوچک اما پربار است. شاید این حس خوب که در بین ماست، به دلیل باز شدن خانه کوچک ما در کوچه سمنان است؛ اما این هم نیست چرا که خانه سینما نماد همدلی سینماگران است.

کارگردان فیلم سینمایی «طلا و مس» بیان کرد: ما حالمان خوب است، چرا که با ما با احترام برخورد شده، چون وقتی به خانه ما آمدید، عصای دست استاد انتظامی بودید؛ آن هم نه از روی ریا و تزویر. ما حالمان خوب است، چون پس از چند سال توهین، شما کنار ما ایستاده‌اید و به سینمای بزرگ و فرهنگ شریف سر تعظیم فرو می‌آورید. زمانی که کمر به نابودی سینما بسته بودند، صبورانه تحمل کردیم و زمانی که کلمه قانون را به ابتذال کشیده بودند، کوچک و بزرگ کنار هم ایستادیم.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

اسعدیان گفت: از مدیران دولتی می خواهم که ما را باور کنند و بدانند  ما نیز به اندازه مسئولان دغدغه فرهنگ ایران را داشته و سربلندی جمهوری اسلامی ایران، سربلندی ماست. معجزه اصلی این شب، همدلی شما مدیران دولتی با اهالی سینماست.


رشیدی: جشن روز ملی سینما، برگ زرین تقویم فرهنگ کشور بوده، هست و خواهد بود

در ادامه مراسم داود میرباقری کارگردان سینما نیز به محض ورود به سالن به پشت تریبون رفت و در گفتاری کوتاه، با تبریک روز ملی سینما عنوان نمود: امیدوارم روزهای آینده برای سینمای ایران روزهای خوبی باشد.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

همچنین داود رشیدی که به جشن روز ملی سینما نیامده بود، طی نامه‌ای بازگشایی خانه سینما را تبریک گفت. در متن این نامه آمده بود: «صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مناسبت روز ملی سینما و بازگشایی خانه سینما به حضور همکاران، دوستان و فرزندان عزیزم در خانواده بزرگ و باعزت سینمای ایران تقدیم می‌دارم و از این که به دلیل سفر امکان حضور و همراهی در جمع باشکوه شما را ندارم عذرخواهی می‌کنم.

وظیفه دارم مراتب قدردانی خود را از حجت الله ایوبی در امر بازگشایی خانه سینما و برپایی این جشن تشکر نمایم. جشن ملی روز ملی سینما، برگی درخشان و زرین از تقویم فرهنگ و پرافتخار و بزرگ کشور عزیزمان بوده و هست و خواهد بود».

طائرپور پس از شهادتین: با همان کلید در دهان بدگویان به سینما را هم ببندید

سپس فرشته طائرپور، تهیه‌کننده و یکی از ر<سای سابق هیأت مدیره‌ خانه سینما متنی را خواند. در نطق فرشته طائرپور آمده بود:

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

«یا حفیظ و یا امین

سلام بر همه سینمای ایران... و سلام بر مردانی در عرصه سیاست، که سینمای ملی ایران را از صمیم جان، دوست می‌دارند. سالنمای سینمای ملی ایران یک بار دیگر ورق خورده و سال نوی خود را آغاز کرده است.

دیگر مهم نیست که روز تکریم سینمای ملی، از تقویم‌ها حذف شده است... دیگر مهم نیست که دکه تفکر و ادبیات آلوده، در بازار سینمای ایران، در آتشی که خود افروخته، هنوز به تمامی نسوخته است... دیگر مهم نیست که خزانه سینمای ایران از همه بودجه‌ها و اندوخته‌های نقدی و اعتباری، و ریالی و دلاری خود تهی است... .

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

مهم این است که ما خانواده سینمای ملی ایران، به همراه آثارمان و آرمان‌هایمان، از تار‌ترین سال هایی که برایمان رقم زده بودند، گذشته ایم و به امروز رسیده‌ایم... مهم این است که قفل، از خاطر و خانه‌مان گشوده شده... مهم این است که درخت صبر سینمای ایران، یک بار دیگر شکوفه ظفر داده... و مهم این است که داریم جان گرفتن دوباره این ققنوس پر و بال سوخته را جشن می‌گیریم... همه با هم. جای همه آنهایی که حسرت دیدن این روز را با خود به خاک و افلاک بردند، خالی است... .

جناب دکتر ایوبی، بگذارید ابتدا با شما سخن بگویم که امشب میزبان ما شده‌اید تا محرومیتمان را از میزبانی در جشن هر ساله «خانه سینما» در چنین مناسبتی، تسکین دهید:

به قول آن جمله آشنا، «من نوشتم از راست... تو نوشتی از چپ... وسط سطر رسیدیم به هم». این یک واقعیت متقن و مغتنم است که هر یک از ما از نقطه‌ای متفاوت، به طرف دیگری حرکت می‌کنیم. ما از سمت سینما می‌آییم... و شما از سوی سیاست... ما بارمان، بلور بارفَتَن است... و شما بارتان، فولاد سنگ شکن... بارِ بارفَتَنی ما، از اصابت سنگی، طنین تندری و یا حتی تلنگر سرانگشتی، ترک بر می‌دارد... و بار فولادی شما، هر چه ضربت ببیند، آبدیده‌تر می‌شود.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

ما از راست می‌نویسیم و شما از چپ... یا شاید هم شما از راست و ما از چپ، فرقی نمی‌کند... مهم این است که خواسته و ناخواسته، مدام در میانه سطر روزگار  به هم می‌رسیم... دقیقا در‌‌ همان بزنگاهی که میعادگاه هر دوی ماست. با ملت... با ملت و طلبِ ملت... با ملت و عزتِ ملت... و با ملت و قضاوتِ ملت... .

آیا به ما حق می‌دهید که در آستانه هر تغییری، این پرسش‌های تاریخی، از خاطرمان خطور کند که: نکند باز سیاست، به سینما جفا کند!؟ نکند باز سیاست، وزن پولادین خود را، بر شانه‌های شکننده سینما بگذارد!؟ نکند باز سیاست به جا نیاورد که قرار است سکوی ایستادگی و سربلندی و جلوه‌گری فرهنگ و هنر باشد... و این جام بلورین و جهان نما را پیشِ نگاه همه انسان‌ها، اعم از ایرانی و جهانی بر سر دست بگیرد!؟

نکند باز سیاست فراموش کند که سینماگران هر چه آرام‌تر، آگاه‌تر، شاد‌تر و آزاد‌تر باشند، هرچه بیشتر نسبت به قدرت‌ها و هیبت‌ها و مکنت‌ها، بی‌اعتنا و بی‌ادعا باشند و هر چه از حواشی مزاحم در فضای فعالیتشان کاسته شود، در انجام وظایف خود، موفق‌تر خواهند بود!؟

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

نکند باز پستوهای سیاست، پناه و پشتوانه فرصت طلبانی شود که مدام واویلاهای سیاسی سرمی‌دهند، تا صله‌های سینمایی بگیرند!؟... همان هایی که در این چند سال، توجه مخاطبان را از فیلم‌های در حال نمایش گرفتند و به سمت بحران‌های پشت پرده سینما سوق دادند، تا در گل آلودی این برکه، ماهی‌های میلیاردی خود را صید کنند.

جناب دکتر ایوبی، با‌‌ همان کلیدی که در به ناحق بسته «خانه سینما» را گشودید، در دهان بدگویان به سینما را ببندید... چنین جفایی با سلامت و ساحت سینمای ملی ایران سازگار نیست.

و جناب وزیر اجازه دهید که با شما نیز سخنی بگویم:

ما، خانواده سینمای ملی ایران، برخاسته از دل نخبگان فرهنگ و هنر این سرزمین، امروز درآستانه سال نوی سینما و با به سر رسیدن زمستان استخوان سوزی که بر ما گذشت، در این جشن مبارک، شهادت می‌دهیم؛ شهادت می‌دهیم که بر هیچ الهه‌ای جز الله، ایمان نیاورده‌ایم... شهادت می‌دهیم که رسول اکرم، آن قسم خورده به قلم و مبعوث گشته برای اتمام مکارم اخلاق را به عنوان پیامبر خود برگزیده‌ایم... شهادت می‌دهیم که مروت را در هیچ مکتبی، بیش از مکتب مولا علی، نیافته‌ایم... شهادت می‌دهیم که ایران، سرزمین مقدس ماست... و سربلندیم که گِل ما را از خاک پاک این خطه سرشته‌اند...

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

و شهادت می‌دهیم که جز در سایه سار درخت ایران، عزتی برای خود جستجو نمی‌کنیم... همان درخت افراشته‌ای که ریشه‌اش ملیت، ساقه‌اش فرهنگ، شاخه‌اش استقامت، برگش بداعت، شکوفه‌اش عزت و میوه‌اش درایت و دانایی است.

آری جناب وزیر، ما مسلمانیم و ایرانی... ایرانی‌ایم و مسلمان... و بیش از سی سال است که با پندارمان، گفتارمان و کردارمان، این شهادت‌ها را برای همه گوش‌های شنوا، تکرار کرده‌ایم... اما همچنان در مواجهه با تردید سیاستمداران و تکفیرِ کج فهمان، آسیب دیده و می‌بینیم.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

جناب وزیر، قبله نماز ما، همان کعبه‌ای است که همه مسلمانان و علمای اعلام، رو به آن سجده می‌کنند... اما قنوت‌مان حدیثی دیگر دارد. جناب وزیر، پیشانی ما داغِ مُهر ندارد... اما داغ مهرِ مردم و مملکتمان را در سینه داریم... جناب وزیر ما اینگونه مسلمانیم و اینگونه ایرانی... گذشته‌ای داریم سرشار از افتخار... امروزمان، خوب یا بد، گذشتنی است... حرفه‌مان ساختن رویاها و فرداهاست، اگر می‌خواهید فردای این سرزمین را، دست در دست اهالی فرهنگ آن بسازید، چاره‌ای ندارید جز آنکه: ما را بشناسید... دوست بدارید ...و احترام بگذارید».


ایوبی: امیدوارم نیاز نباشد هنرمند برای اثبات اسلامش شهادتین بخواند


حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، که میزبان مراسم روز ملی سینما بود، در سخنانی اظهار کرد: از این که پس از گذشت سالیان، بار دیگر با انرژی مثبت دور هم جمع شده ایم، خدا را شکر می گویم. خوشبختانه نسیم بهاری و نسیم نوروزی در حال وزیدن است و امیدوارم این نسیم آغازی بر حرکت به سمت فردای سینمای ایران باشد.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

وی ادامه داد: امیدوارم دیگر غم در دل هنرمندان ایرانی رخنه نکرده و با این همدلی و شادمانی برای اعتلای سینمای ایران پیش برویم. امیدوارم همه بدانند که سینمای ایران پیشانی پرافتخار فرهنگ این سرزمین است. امیدوارم از این پس هیچ‌ گاه نیاز نباشد که هنرمند ما برای اثبات اسلامش، شهادتین بخواند، در حالی که همه می‌دانیم که سینمای ایران در سال‌های سخت، خدمات زیادی به این کشور کرده است.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به این که آغاز کارش با سختی‌هایی همراه بوده است، گفت: سینمای ایران در سال های سخت، خود را اثبات کرده است. برخی از دوستان از این که کار را به سختی آغاز کردیم، نگران بودند اما به آنها می گویم که نومید نباشند، چرا که سختی ها را پشت سر می گذاریم. این انرژی متراکم در بین هنرمندان به ما کمک می کند تا راهی را که آغاز کردیم  به پایان ببریم و به شما قول می دهم که در برابر سختی های موجود در این راه ایستاده ایم و مبارزه می کنیم. ما راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد تا آرامش را به سینمای کشور بازگردانیم.

ایوبی در پایان خاطرنشان کرد: من با عشق و انرژی فراوان به خدمت شما و سینمای ایران آمدم و برای سختی‌هایش هم آماده‌ام.

فیلم: سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!

گفتنی است، مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، پرویز پرستویی، منوچهر شاهسواری، پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما، بهروز افخمی، هومن بهمنش، محمدرضا هنرمند، منوچهر محمدی، رضا میرکریمی، مرجان شیرمحمدی، نازنین مفخم، جهانگیر الماسی، کیانوش عیاری، عبدالحسن برزیده، واروژ کریم مسیحی، رخشان بنی‌اعتماد، جهانگیر کوثری، فرشته طائرپور، فریبا کوثری، فریدون جیرانی، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، ابراهیم مختاری، امیر اثباتی، ناصر عرفانیان، محمد حیدری، حمید فرخ‌نژاد، جعفر صانعی مقدم، نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی، مهناز افشار، سامان مقدم، علی قربان زاده، سعید تهرانی، هوشنگ توکلی، سیدمحمد بهشتی، پروین صفری، منیژه حکمت، حسین پورشیرازی، اکبر عبدی، امین تارخ، جعفر گودرزی، عبدالله اسکندری، یدالله صمدی، همایون اسعدیان، مازیار میری، بیژن محتشم، اصغر پورهاجریان، داریوش اسدزاده، بیژن میرباقری، آرش معیریان، ناصر شفق، داریوش بابائیان، فریبرز عرب‌نیا، علی معلم، علی مصفا، محمد اطبایی، اکبر نبوی، هوشنگ گلمکانی، حبیب ایل‌بیگی، سهیل جهان‌بیگلری، علی قوی تن، فرید فرخنده کیش، امیرحسین علم‌الهدی، امیرشهاب رضویان، حسین ترابی، لوریس چکناوریان، محمود عزیزی، محمد متوسلانی، ابراهیم شیبانی، علی دهکردی، حمیدرضا دلاوری، سیامک اطلسی، کامران ملکی، عزیزالله حاجی مشهدی، سیمون سیمونیان، فریدون شهبازیان، مهدی فخیم‌زاده، جمیل رستمی، آنا نعمتی، احمد امینی، ماهایا پطروسیان، آهو خردمند، حسین یاری، آریا عظیمی نژاد، گوهر خیراندیش، شهرم اسدی، لادن مستوفی، مهوش شیخ‌الاسلامی، پریوش نظریه، پانته‌آ بهرام، مرضیه برومند، علیرضا شجاع نوری، وحید موساییان، روح الله حجازی، محمدرضا صابری، محمد نشاط، محمد اشرفی، سعید ابوطالب، حسین مسافرآستانه، اکبر خواجویی، بهروز شعیبی، عبدالله اسفندیاری، محمد درمنش، سیامک شایقی، سیدمحمود رضوی، ابوالفضل جلیلی، محمدعلی طالبی، ابوالحسن تهامی‌، منوچهر اسماعیلی، ناصر ممدوح، جلال مقامی، منوچهر والی‌زاده، حسین عرفانیان، محمود قنبری، مجتبی فرآورده، بهرام عظیمی، احمدرضا درویش، محمدحسین لطیفی، نادر مقدس، کیومرث پوراحمد، ناصر چشم آذر، فاطمه معتمد‌آریا، کامبوزیا پرتویی، رضا کیانیان، طناز طباطبایی، علیرضا داوودنژاد، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، محمدحسن پزشک، محس علی‌اکبری، حبیب اسماعیلی، سعید ابراهیمی‌فر، بهنام بهزادی، بیژن امکانیان، غلامرضا موسوی، تورج منصوری، رعنا آزادی ور، سعید اسدی، علیرضا سبط احمدی، محمد احمدی، قاسم قلی‌پور، شهرام مکری، داریوش بابائیان، داوود رسولیان، سامان سالور، محمدرضا اصلانی و سید‌ضیاءالدین دری بخشی از نام آشنایان حاضر در این مراسم بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۸۴
درود بر آل پاچینوی ایران، پرویز پرستویی
واقعا هنر پیشه خاکی، فروتن و متواضعیه.
پاسخ ها
امیرعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
چرا آل پاچینو؟
پرستویی تکه.
خود نام پرستویی گویای همه چیز هست.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
تشابه آل پاچینو و استاد پرویز پرستویی چیه؟
این که هر دو بازیگر خوبین؟
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
آلپاچینو که مرحوم زنده یاد خسرو شکیبایی بود. پرستویی حرف قشنگی زد" یاد گرفته ام که اجازه ندارم کار نکنم"
ساکت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
بیش باد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
تصور کن آلپاچینو ، نقش رضا مالمولک رو بخواد بازی کنه. عمرا بتونه
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
او آل پاچینوی این سینما نیست بلکه حاج کاظم این سینماست.
یاعلی
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
مردی زلال که بر روی پرده در چشمانش صداقت و نجابت با کیمیای هنر درخروش است
کمیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
پرستویی یگانه است . با کسی قیاسش نکنید
تابناک خدایی حجم فایلها با این نت داغون ما خیلی بالاست کاربران عادی نمیتونن دانلود کنن اگه میشه فیلها رو کوتاه تر کنید و قسمت های مهم هر مراسم یا سخنرانی رو بذارید
مرد واقعی پرویز پرستویی است و هیچگاه از یاد نمیرود
بازگشائي خانه سينما مبارك باشد . انشا اله كه مشكل تمامي سرمايه گذاران ، تهيه كنندگان ، كارگردانان ، هنرپيشگان و هنروران و عوامل فني ايراني هم حل شود . اما دوستان ! سينما فقط محدود به هنرپيشگان و كارگردانان ايراني نيست . مهمترين ركن سينما " مخاطب " است . مخاطب نباشد ، افراد معروف محبوب چه كساني خواهند شد ؟؟ سينما دار ها گناهشان چيست ؟؟ چرا بيش از 30 سال است كه نمايش فيلم هاي روز و با كيفيت سينماي جهان در ايران ... ؟؟ در اين سينما همه ناراضي اند ! از كارگردان و هنرپيشه ايراني بگير ، تا سينما دار كه حتي سينماي ريولي ( صحرا )‌ در آستانه تعطيلي است ! و تا من مخاطب كه دوست ندارم 6 هزار تومان پول بليط براي يك اثر سطح پائين ايراني بدهم . چرا سينماي ما با اكران فيلم هاي روز جهان با مخاطب آشتي نمي كند ؟؟ نمونه اش هم موجود است . سال 1371 و اكران فيلم تحسين برانگيز " با گرگها مي رقصد " . صف مقابل سينماها ديدني بود . آنها كه با سينما قهر كرده بودند به واسطه اين فيلم به سينما برگشتند و يكي دو تا فيلم ايراني را هم ديدند . در اين سينماي تك بعدي و حمايت كور كورانه و متعصبانه از فيلم هاي ايراني حتي در حق كودكان هم جفا مي شود . چرا كودكان ايراني حق ندارند تا كارتونهاي زيبا و روز جهان را بر پرده سينما ببينند ؟؟ ... نگاه افراطي و عدم اكران فيلم هاي خارجي ... چه كمكي به سينماي ايران كرده ؟؟ يكبار بيائيد نمودار هزينه و فايده را ترسيم كنيد و سينمادار و مردم را هم در معادلات خودتان سهيم كنيد تا ببينيد عدم اكران فيلم هاي خارجي منفعتش براي سينما بيشتر بوده يا مضراتش ؟! فقط لطفا مخاطب كه همانا " مردم " هستند را هم فراموش نكنيد ! مردم ، كودكان اين مردم و سينما دار ها هم حق دارند . اكران صرف آثار ايراني فقط نشانه انحصار طلبي و خود خواهي است ! درست مثل ملكه فيلم سفيد برفي كه آينه فقط بايد زيبائي او را نشان دهد و " بود " او در " نبود " رقيب است . ( سايت محترم تابناك ! مي دانم كامنت من باب طبع جنابعالي هم نيست ! اما اگر به آزادي بيان معتقدي ، اگر صرفا طرفدار تك صدائي نيستي ، نظر مرا هم نمايش بده . ممنون .)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
با فرمایش این دوست عزیز کاملا" موافقم . من برای اولین بار فیلم با گرگها میرقصد را در سینما دیدم.....روحش شاد و یادش گرامی باد!!!!!!!
ابتذال!!!
جمعش کنید بره، سینمای بی سرو ته ایرانو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
هنر این عزیزان از مردمی بودنشان معلوم است ولی شما که چنین ادعایی دارید چه هنری دارید مه چنین پنجه بر کار بزرگان می کشید ؟این که چند فیلم خوب خارجی دیده اید؟
درود بر تابناک که از هم سایت ها و روزنامه ها گزارشی کامل و ساعت به ساعت برای ما تهیه کردند و
اقاي پرستويي كار بكني يا نكني بدان كه از صميم قلب به خاطر آنچه كردي دوستت داريم هميشه در قلب مايي.
راستي جناب سلحشور نبود؟؟؟
درود بر بازيكر بي نظىر ومحبوب ما اقاي برستويي
آرزوی توفیق برای هر ایرانی هنرمند که به فکر اعتلای فرهنگ ناب ایرانی هستند را دارم.
خدایا این حال خوب رو از مردم این سرزمین نگیر. هشت سال صبر کردیم و به آرزوی تحقق اندکی صبر، سحر نزدیک است بودیم. خدایا این شادی شاید نهفته رو که هنوزم خیلیامون بالفعلش نکردیم رو برامون نگه دار و اجازه بده که بازم ایرانی سربلند و راضی و یکدست باشه. نه اینکه مردم یه ساز بزنن دولت مردان یه ساز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
حداقل تو این هشت سال به اعتقادات مردم لطمه نخورد . همین بسه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
آقا یا خانمی که معتقد هستی به اعتقادات مردم لطمه نخورده! واقعا مطمئنی؟! یعنی اصلا در این مملکت زندگی نمیکنی؟! شما الان کجا تشریف دارید؟!!!!!
به امید ساخت بهترین فیلمها در سینمای ایران.
چطور کسانی که دچار مشکل فرهنگ زدگی هستند داعیه دار حفظ فرهنگ هستند
حداقل ظاهرشون که اینو نمیگه
ببینید چند درصد مد لباسشون و ظاهرشون از ماهواره است
در هرصورت هنرمندانی هستند که در حفظ فرهنگ ایرانی بسیار کوشش کرده اند همچون استاد شجریان و نه مانند برخی با تاثر احساسات به ساخت فیلم تجاری مشغول شدند
اقای پرستویی در تاریخ سینمای ایران تا ابد خواهد درخشید.
در جواب اين رفيق ناشناس ! آل پاچينو كه رضا كيانيان بود !! ضمنا" ، داود نژاد چه دمپائي هاي قشنگي پوشيده ! جلسه رسمي بوده ديگه ، نه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
...صندل پاش بود نه دمپایی
یه دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
شلوار گرم کن نایک چی؟؟؟؟
شما خودتون با یه همچین شلواری تو مجلس
رسمی حاضر میشید؟؟؟
آیا این یه توهین به دیگران نیست ؟؟؟؟
جای گشت ارشاد خالی نباشه!
خدايا هر كه را كه صادقانه ، وفادارانه و دلسوزانه دلش براي اين سرزمين "ايران بزرگ و پر افتخار" مي تپد ، چه كارگر ، چه هنرمند ، چه سياسون ، چه جوان و چه پير و .. همه و همه را در پناه خودت حفظ كن و پيروز و موفق بدار
استاد پرویز دوست داریم
درود بر محمد رضا شریفی نیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
منفیاتو گرفتی؟
بار غمی که خاطر ما خسته کرده بود
عیسا دمی خدا بفرستاد و بر گرفت
"من چند سال است که دارم کار می کنم اما ای کاش این چند سال کار نمی کردم، چرا که جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم،"
من طرفدار ایشون هستم ولی دیگه خسته شدم از اینکه یکی خودش یکاری میکنه بعد ناله و منتش اش سر ماست.
درود بر دكتر جنتي
درود بر سينماگران پاك عرصه سينماي ايران وجهان.
طي 8سال پروبالتان راشكستند.تاريخ هنر انها رانخواهد بخشيد.
منتظرهنرنمايي اتان درجهت اعتلاي فرهنگ وآگاهي مردم عزيزمان هستيم.
موفق باشيد
سلام ، محض رضای خدا یک نفر از زنان هنر پیشه یا هنرمند با حجاب کامل ندیدیم(نه گفتم چادر، حجاب کامل)!!!1در مملکت اسلامی!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
گفتی محض رضای خدا !
چطوره حجاب بگیرند ولی دروغ بگویند ، دزدی کنند ، ریا کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
ناشناس چه ربطی داره همش کنار هم باشه قشنگه و ارزش داره.
درود بر پرستویی
منم باهاش حال میکنم
پرویز پرستویی دوست داریم به مولا
جون به جونشون كني دوست دارند آزاد باشند!
درود بر دولت تدبير و اميد و سينماگران دلسوز
یه عده ای هم ظاهرا این مراسم رو تحریم کرده بودند!!! اسامی شون رو بزنید ببینیم چند نفرند؟؟ :))
خدا همیشه واسه سینمای ایران نگهش داره. چون وقتی هست، سینما زنده میشه
پاسخ ها
محسن راد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
دمت گرم. حرف دل هممون رو زدی. نمیدونم چرا رای مثبت زیادی به نظرت ندادن!
بزودی انصار ... روز های سیاه فرهنگ و هنر را رقم خواهند زد
هنرپیشه واقعی ویک هنرمند درد اشنا
موفق باشی
خانم طائر پور اسلامتون تو خروجی فیلمهای سینما در دوره های مختلف مشخصه نیاز به شهادتین نیست ! و یه قولی خود پیداست از زانوی تو !
پاسخ ها
جواب کوبنده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
مگه دورانی که اسلامگرایان افراطی روی کار بودند. خروجی سینماها مبتذل تر نشد؟ بخصوص فیلمهایی که سفارش دولتی بودند!
برای تمام دوستانی که نان به نرخ روز می خورند واقعا متاسفم ، تمام کسانی که به اسم هنرمند ، سالهای قبل ، سیمرغهای بلورین را با افتخار بالا می برند و پس از سیمرغ سخنرانی های آتشین سر میدهند و بعذ از تغییر دولت وباره سمت هنرمندان مردمی مثل پرستویی میایند ، مثل خانم ...
وقتی بازیگیری میشه خانوادگی و هر کسی میشه بازیگر و فیلم بازی میکنه و هر فیلم نامه مزخرفی میشه فیلم شما انتظار داری سینمای هبتر از اینم بشه؟همون بهتر که درس تخته بشه
باعرض تبريك به سينماكران عزيز اميدوارم بااين اميدشروع به ساختن فيلم هاي زيباكنن ودستازساختن فيلمهاي ابكوشتي بردارن
خدا رو شکر...
به اميد سلامتي و موفقيت تمام هنرمندان ايراني. اميدوارم هميشه خوشحال باشيد. از ديدن چهره شاد شما ما هم شاد مي شويم.
برای همه هنرمندان دلسوز و پرکار این سرزمین آرزوی موفقیت و سلامت داریم امیدواریم در انجام کارهای هنری موفق باشند .
سلام آقای پزستویی من هم که در دانشگاه شاهد کار می کنم معتقدم ای کاش این چند سال کار نمی کردم، چرا که جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم
سلام بر تمام هنرمندان مردمي كه از جنس مردم هستند وهنرشان براي مردم است.
واقعا خیلی نامردیه که زحمات دولت قبل رو نادیده بگیریم.مگه دولت قبل نبود که معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد رو به سازمان سینمایی تبدیل کرد و این همه دست و بال سینماگران رو بازتر کرد؟؟!خیلی بده آدم فراموشکار باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
البته امیدواریم دولت یازدهم موفق بشه در تمام وزارتخانه .
خداوند به مردان و زنان هنرمند با غیرت وباشهامت وبا صادقت این مرزو بوم سلامتی شادابی وکامیابی عنایت فرماید که مایه ی افتخار این مرز و بوم هستند درود بر همه هنرمندان ایران زمین
خدا رو شکر...
آنچه پلیس در خیابانها دنبال آن میگردد تا با آن مبارزه و برخورد کند در بین اکثر هنرپیشه فراوان یافت می شود.
پاسخ ها
علی اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
گل گفتی
به نظرتون خيلي از اين آقايون و خانما كه اين همه هزينه روي دست كشور گذاشتن براي ارتقاي فرهنگ اسلامي چيكار كردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
بیشتر از فوتبالیستاتون کار کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
دوست عزيز! پرسشي كه مطرح كرده اي آنقدر بي ربط است كه ننيازي به پاسخ ندارد. اگر باور نداري، روند مثبت و منفي هاي همين نظر را دنبال كنيد.....
خدا رو شکر...
جای اقای دهنمکی وفیلمهای میلیاردیش...اینهایی که نشان دادید اکثرابافیلمهایشان درپیتی ان
afarin bar aghaye janati va dorood faravan bar bazigare mahboob va tamam nashodani iran aghaye parastoei. man ke hamishe dostat daram.
حاج کاظم جاویدان...
درود درود درود درود...برستویی آزاده
خانم هنرمند سرزمين من، چه خوب نوشتي و چه خوب سخن گفتي. بله تو زاده ايران زميني خانم محترم و باوقار طائرپور
خدا رو شکر...
این قدر کیفیتو پایین اوردین واسه دانلود که دیگه قیافه ها مشخص نیست کیه
سلام
فیلم هارو نه میشه دانلود کرد نه از همینجا کامل لود میشه از 15مین 3مین فقط دانلود میشه
پرویز پرستویی مردی برای تمام فصول
او برای نشاندن شادی بر لبان مردم
او برای گریاندن مردم از غم مشکلات جانبازان و رزمندگان
او برای شاد کردن کودکان زلزله زده آذربایجان
او برای شادی دانش آموزان خوزستانی
او برای شادی دانش آموزان ایلامی
او برای اثبات جنایات شیمیایی صدام و حامیانش
او
استثنا در همه جا هست
به غیر از برخی بازیگران
آیا واقعا به اینها میشه گفت هنرمند
کسانی که با اندکی ظاهر جذاب و آرایش معروف شده اند -
هنرمند کسانی اند که در هر پست و مقام و منزلت
به هم نوع خود خدمت میکنند
به کسانی وفادار اخلاق حرفه ای هستند ووظیفه خودرا به نحو شایسته عمل میکنند درود میفرستم
میخواستم از این طریق سلامی به محمد مهدی عسگر÷ور عزیز کارکردان سینما واستاد داشته باشم
پرویز مارلون براندو خداییش اگه زبان ما انگلیسی بود الان استاد پرستویی سه چهارتا اسکار برده بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل