بازدید 9471

معادلات دربي به هم خورد!

کد خبر: ۳۴۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵ 01 September 2013
نتايج بازي های استقلال و پرسپولیس در هفته های اخیر تاثير فراواني روي دربي خواهد داشت.

جام ورزشی: استقلال همه را غافلگير كرد؛ حالا در آستانه دربي، پيش‌بيني اين بازي از عهده نوستراداموس هم خارج شده است. پرسپوليسي كه هفته‌ها بد بازي مي‌كرد، مقابل فولاد با يك بازي هجومي و متفاوت همه را اميدوار كرد و حالا استقلال با اين نتيجه، دلهره و اضطراب را به دل هواداران خود انداخته است. چه كسي فكرش را مي‌كرد كه استقلال با اين بازيكنان و نتايجي كه در هفته‌هاي قبل گرفته بود، به يكباره در اهواز تن به شكست 2- صفر دهد؟ از همه مهم‌تر اينكه استقلالي‌ها در طول 90 دقيقه به جز دو ضربه سر معمولي محمد قاضي در نيمه اول، هيچ موقعيتي روي دروازه استقلال اهواز درست نكردند.

حالا با اين نتيجه، پرسش اهالي فوتبال در مورد نتيجه دربي است. همه مي‌خواهند بدانند كه آيا اين نمايش از استقلال روز جمعه هم تكرار مي‌شود يا اين شكست تلنگري براي شاگردان قلعه‌نويي خواهد بود تا دربي را جدي بگيرند و به روزهاي خوب خود بازگردند. از سوي ديگر پيروزي پرسپوليس، معماي دربي را پيچيده‌تر كرده است.

آنها هم نگرانند كه مبادا تيمشان دوباره به هفته‌هاي قبل بازگردد و روز جمعه شاهد نمايشي نباشند كه از شاگردان دايي مقابل فولاد ديدند.

به هر حال نتيجه بازي ديروز تاثير فراواني روي دربي خواهد داشت.

از يكسو استقلالي‌ها ممكن است به خاطر اين نتيجه به محافظه‌كاري رو بياورند و صرفا دردربي دنبال نباختن باشند. همان چيزي كه دايي و شاگردانش هم در ته ذهن خود به آن مي‌انديشند و نمي‌خواهند كه با شكست در حساس‌ترين بازي فصل وارد بحران تازه‌اي شوند.

استقلال البته شرايطي متفاوت از پرسپوليس دارد؛ علي دايي يك هفته زودتر از قلعه‌نويي شكست را تجربه كرد و فهميد كه بايد تغييراتي در تركيب خود اعمال كند و همين كار را انجام داد و نتيجه گرفت. دايي به احتمال فراوان به تركيب خود دست نمي‌زند چرا كه اين 11 بازيكن كنار هم تجربه موفقي را ثبت كرده‌اند اما تكليف قلعه‌نويي چيست؟

حتما امير هم فهميد كه در تيمش بايد تغييراتي ايجاد كند تا ديگر شاهد اين بازي ملال‌آور و مايوس‌كننده نباشد اما سرمربي استقلال زماني براي اين كار و محك زدن تركيب جديد ندارد. او حالا با چند چالش جديد مواجه است. ابتدا اينكه اگر هاشم بيك‌زاده به دربي نرسيد، چه كسي را جايگزين او كند. پرسش بعدي در مورد اشتباهات فاحش صادقي و عمران‌زاده و ساختار دفاعي اين تيم بود كه چرا به يكباره اين خط دفاع مستحكم تا اين حد متزلزل نشان مي‌دهد.

يكي ديگر از دغدغه‌هاي امير، استفاده از تركيب هجومي و بازگشت مجيدي است. آيا فرهاد را بايد از ابتدا به زمين فرستاد يا او را به عنوان ذخيره طلايي حفظ كرد تا محمد قاضي و اكبرپور بعد از خسته كردن بازيكنان پرسپوليس، ميدان را براي مجيدي سرعتي و چالاك خالي كنند تا او از دقيقه 60 و 70 به بعد به جان مدافعان كند پرسپوليس بيفتد. اين سناريو، يك نگراني بزرگ براي قلعه‌نويي به همراه دارد. اينكه هواداران استقلال همواره به نيمكت‌نشين بودن مجيدي معترض مي‌شوند و اگر اين اتفاق در دربي رخ دهد، فشار مضاعفي به قلعه‌نويي و ساير بازيكنان استقلال وارد مي‌شود.

ذهن امير از حالا درگير سوالات متعددي مي‌شود؛ شايد اگر استقلال در اين بازي يكي از همان نمايش‌هاي قبلي را ارائه مي‌كرد، نه نيمكت‌نشيني مجيدي معضل بود و نه بازي دادن به حنيف و اميرحسين اما حالا قلعه‌نويي پرمشغله‌ترين مربي ليگ است. او چند روز بيشتر براي بازگرداندن استقلال به مسير قبلي فرصت ندارد و اگر 3 امتياز دربي را مي‌خواهد، بايد تمام جوانب را بسنجد و مرتكب اشتباه نشود. قلعه‌نويي تا امروز در دربي‌ها شكست نخورده و اين مساله باعث شده تا در دربي‌هاي اخير او را يك مربي محافظه‌كار ببينيم. چيزي كه استقلالي‌ها نمي‌پسندند. به هر حال همه اين موضوعات و به ويژه نتايج پرسپوليس و استقلال در اين هفته تمام معادلات را به هم ريخته كه اين مي‌تواند جذابيت دربي را افزايش دهد. حالا دايي يا قلعه‌نويي، هر كدام تحليل‌هاي درست‌تري از نتايج اخير خود داشته باشند، روز جمعه بازي بهتري ارائه خواهند كرد. دربي جمعه مي‌تواند يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي سال‌هاي اخير باشد، به شرطي كه دايي و قلعه‌نويي، به جاي محافظه‌كاري، از تحليل‌هاي درست بهره بگيرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار