بازدید 2342

نگاه بسته مانع توانمند شدن زنان در جامعه است

کد خبر: ۳۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵ 20 August 2013

استاندارایلام گفت: یکی از موانع توانمند شدن زنان در جامعه نگاه بسته و فضای موجود است که باید ریشه‌های آن شناسایی و اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، محمود عباس‌زاده مشکینی در همایش بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایلام، اظهار کرد: باید فضای جامعه به سمتی حرکت کند که منجر به تضمین کرامت و توانایی‌های زنان شود و حوزه ارائه خدمات به این افراد به عنوان نیمی از جمعیت جامعه گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی را در وجود زنان خلق کرده که باید کمک کرد همه آنها شکوفا شود، ادامه داد: یکی از موانع توانمند شدن زنان در جامعه نگاه بسته و فضای موجود است که باید ریشه‌های آن شناسایی و اصلاح شود.

استاندار ایلام ادامه داد: اگرچه به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، زن ایرانی پیشرفت‌های زیادی با ورود به عرصه‌های کار و سازندگی، علمی و دیگر صحنه‌ها داشته ولی برخی نگاه‌ها مانع شکوفایی، توسعه و رشد بیش از پیش توانمندی زنان شده است.

عباس‌زاده ادامه داد: برخی موانع ملموس و غیرملموس مختص زنان در جامعه وجود دارد که اگر رفع شود، زمینه‌ رشد استعدادهای زنان بیش از پیش در اجتماع فراهم خواهد شد.

استاندار ایلام با تاکید بر این که انجام هر کار بزرگ در حوزه ملی باید بر مبنای معرفت عمومی باشد، گفت: اگر این مبنا مد نظر قرار گیرد بدون شک در همه حوزه‌‎ها و بخش‌های کشور تاثیرگذار خواهد بود.

عباس‌زاده رفع مشکلات حوزه زنان و توجه به آنان را پس از حفظ تمامیت سرزمینی و منافع ملی دغدغه‌ اصلی خود عنوان کرد و ادامه داد: زنان ۵۰ درصد جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که حل مسائل و مشکلات آنان باید دغدغه‌ همه مسوولان باشد.

به گزارش ایسنا، کمک هزینه‌۲۰ میلیون ریالی ودیعه مسکن به ۲۰۰ زن سرپرست خانوار و کمک‌هزینه‌ ۱۰ میلیون ریالی بازسازی مسکن به ۱۰۰ زن سرپرست خانوار استان ایلام هدیه و از ۵۰ زن نمونه سرپرست خانوار مددجوی تحت پوشش بهزیستی قدردانی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست