صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

نوشابه و خطر تشدید پرخاشگری در خردسالان

کد خبر: ۳۳۹۰۸۵
| |
2084 بازدید

نتایج یک مطالعه جدید روی گروهی از کودکان خردسال آمریکایی نشان می‌دهد: کودکان پنج ساله‌ای که روزانه نوشابه مصرف می‌کنند بیشتر دچار مشکلات رفتاری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پزشکان در این مطالعه که بر روی 3000 خانواده شهری انجام گرفت دریافتند: بروز رفتارهای خشونتی و پرخاشگرانه در خردسالانی که نوشابه مصرف می‌کنند، نسبت به سایر همسالانشان بیشتر است.

مادران این کودکان نیز تایید کردند فرزندان خردسالشان که در روز چهار نوبت یا بیشتر نوشابه مصرف می‌کنند، پرخاشگر هستند.

همچنین این کودکان نسبت به سایر همسالان خود بیشتر دعوا می‌کنند یا به وسایلشان آسیب می‌رسانند و در عین حال مشکلات تمرکزی بیشتری نیز دارند.

«شکیرا سوگلیا»، استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا در این رابطه گفت: باید تاکید کرد که فاکتورهای دیگری همراه با مصرف نوشابه به این مشکل دامن می‌زنند که باید دقیق‌تر بررسی شوند.

«سوگلیا» افزود: دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید کودکان را از مصرف این نوع نوشیدنی‌ها دور کرد زیرا نوشابه هیچ خاصیت تغذیه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، پیش از این نیز ارتباط بین مصرف نوشابه و بروز رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان بزرگتر مورد بررسی قرار گرفته بود اما این مطالعه بر بررسی کودکان خردسال پرداخته است.
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟