صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
نیویورک تایمز منتشر کرد؛

جزییات معامله موقت هسته‌ای ایران و آمریکا

هنوز چند ساعتی از درخواست محافظه‌کاران آمریکایی در «واشنگتن پست» برای سخت‌گیری هر چه بیشتر بر ایران نمی‌گذرد که دیگر روزنامه آمریکایی از مقامات این کشور خواسته‌اند که یک معامله با ایران انجام دهند؛ معامله‌ای که نیویورک تایمز جزییات آن را هم مشخص کرده است.
کد خبر: ۳۳۳۶۶۹
| |
70824 بازدید
|
جزئیات معامله موقت هسته ای ایران و آمریکا
این روزها، در میان سیاستمداران ایرانی و آمریکایی، روزهای فرستادن پیام‌های متفاوت است؛ پیام‌هایی گاهی از جنس تمایل به دوستی و گاهی ‌از جنس ادامه دشمنی و سر‌سخت‌تر شدن در دشمنی.

هنوز چند ساعتی از درخواست محافظه‌کاران آمریکایی در «واشنگتن پست» برای سخت‌گیری هر چه بیشتر بر ایران نمی‌گذرد که دیگر روزنامه آمریکایی از مقامات این کشور خواسته‌اند که یک معامله با ایران انجام دهند؛ معامله‌ای که نیویورک تایمز جزییات آن را ‌مشخص کرده است.

به گزارش «تابناک»، «نیویورک تایمز» از مقامات آمریکایی خواسته ‌که در نخستین روزهای ریاست جمهوری روحانی، او را ‌آزمایش کنند که آیا واقعا در صدد تغییر در مسیر سیاست‌های ایران است یا تنها ‌لفظی از تغییر سخن می‌گوید.

به باور نویسنده این روزنامه، این آزمایش ارائه یک پیشنهاد موقت برای پرونده هسته‌ای ایران از سوی آمریکایی‌ها برای دولت جدید ایران است؛ پیشنهادی که ایرانیان به سختی بتوانند آن را رد کنند. این پیشنهاد را می‌توان بیشتر در مقابل بیشتر نامید؛ یعنی ایرانیان هر چه بیشتر ابعاد تهدیدآمیز مسأله هسته‌ای خود را شفاف کنند، بیشتر هم از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور برداشته می‌شود.

این پیشنهاد باید محدود به برنامه هسته‌ای ایران باشد، به گونه‌ای که غرب مطمئن شود ‌ایران نخواهد توانست به زودی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. غرب همچنین باید از ایران بخواهد که از نصب سانتریفیوژهای جدید نیز خودداری کند. همچنین ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی خود را متوقف کند.

البته دولت اوباما هم باید تا جایی که قانون به آنان اجازه می‌دهد، در درون دولت تحریم‌های نفتی و مالی ایران را بردارد. دولت آمریکا همچنین باید اجازه دهد که ایران بتواند چند صد هزار از صادرات بیش از یک میلیون بشکه‌ای نفت خود را به بازار عرضه کند. این معامله باید در مراحل گوناگونی انجام گیرد تا دو طرف‌ بتوانند برای هم اعتماد‌سازی کنند. دولت آمریکا نباید انتظار داشته باشد که همه مسائل حل شود، بلکه مرحله به مرحله با اعتماد‌سازی می‌توان به توافق یا معامله نهایی نزدیک شد.

همچنین دولت آمریکا نباید درباره چنین معامله‌ای به ایرانیان بگوید یا این معامله را قبول کنید و یا منتظر اقدام بعدی ما باشید. نخبگان حاکم ایرانی اولتیماتوم را نمی‌پذیرند.
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴۵
انتشار یافته: ۸۹
sadegh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
به نظر من باید این دشمنی هرچه زودتر کنار گذاشته بشه زیرا به نفع هیچکدام از ملت های ایران و آمریکا نیست البته در این زمینه باید اعتماد سازی های لازم صورت پذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
هیچکس در ایران خواهان تداوم دشمنی نیست ولی اراده ای در دولتمردان امریکا وجود دارد که زیاد مایل به کاهش تنش در روابط نیست.
صهیونیست ها روی دولت امریکا نفوذ تعیین کننده ای دارند و اگر تنش در روابط ایران - امریکا کم شود، رژیم صهیونیستی بزرگترین آسیب را خواهد دید لذا صهوینیست ها به دولت امریکا اجازه نمی دهند که روابط خود با تهران را بهبود بخشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
بنده خوش بین نیستم!
روح اله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
آقا صادق ببین این روزنامه چطور وقیحانه داره درباره ایران پیشنهاد میده
اصلا آمریکا کیه که داره ما رو تحریم میکنه. چه کسی این اجازه را بهش داده
ما ملت مستقلی هستیم انها هم هستند. چرا در کار ما دخالت میکنند. مگه ما در کار اونها دخالت میکنیم؟

امریکای جنایتکار با تحریم کردن ما چیزی از دست نداده فقط داره زور میگه ولی برای اینکه همین تحریم را برداره داره از ما طلب چیزهایی میکنه که نباید بهش بدیم
چرا باید از چیزی دست بکشیم که در ازای اون چیزی بدست نمیاریم.

تحریم کردن که کاری نداره. امروز هسته ای را میذاریم کنار اونم حالا فرض کنیم واقعا تحریم ها را برمیداره. فردا سر چیز دیگه دوباره تحریم کرد اونوقت چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
در ایران کسی مخالف این نیست ولی طرف دوم یعنی امریکا هم باید واقعا و عملا موافق باشد و فقط حرفهای قشنگ تحویل ندهد. در حال حاضر که به نظر میرسد از دشمنی بیشتر تا دوستی سود میبرند و به همین دلیل برخلاف حرفهای زیبا در عمل هر توافقی را بهم زده اند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
دوستان عزیز تنها راه سر فرود نیاوردن در برابر این تحریمها تلاش و کار مضاعف وحتی چندین برابر هست. الان کشور ما در یک جنگ اقتصادی هست وما پیروز میشویم اگر که سعیمان را بیشتر کنیم وفقط به فکر خودمان نباشیم و این میسر نمیشود مگر اینکه تک تک احاد مردم برای پیشرفت کشور تلاش کنند به این شرط که
کارمندان راحت طلبی را کنا بگذارن
کارگران کار خوب انجام بدهند
کاسبها و تجار به فکر سود بیشتر مواد نباشند و....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
من با حرف دوستمون آقا روح اله کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
کاری به مفاد این پیشنهاد ندارم ولی باعث خفت است که ما باید از یک دولت خارجی اجازه بگیریم و از آنها بخواهیم ما را تحریم نکنند!
پاسخ ها
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خفت جايي معنا دار ميشه كه كشور اندوزي رواديد ايراني ها رو محدود مي كنه،خفت جايي معنا دار ميشه كه خارج كشور با ايراني ها عين يك برده رفتار ميكنن جناب ناشناس نظر منطقي بده خواهش ميكنم،تحريم كشور رو از پا انداخته اقتصاد رشد منفي 2 درصد داشته طي چند سال اخير، خفت يعني اينكه ما با تمام منابع عظيم و غني كه داريم بايد تمام مايحتاج كشور از كشورهايي مثل چين دريافت كنيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
ناشنناس جان، خفت واقعی رو برو در داروخانه ها ببین که حتی گاز استریل هم کمیاب شده، خفت واقعی رو در خیابون ها ببین که مردم بخاطر 200 تومن کرایه تاکسی انواع دشنام و انواع حرکات رزمی بر علیه هم استفاده میکنند... خفت رو در فرودگاههای کشور ها ببین در نحوه برخودشون با ایرانی ها! بازم بگم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
چرا اینقدر منفی میدین و موضع می گیرید؟
من هم مثل شما از همه ی این بدبختی ها و فشارهای ناشی از تحریم خبر دارم
ولی حرفم اینه که این خفته که ما باید از یک کشور خارجی اجازه بگیریم و از او خواهش کنیم.
به نظر شما خفت نیست؟ پس چیه؟ افتخاره؟
خفته دیگه. حالا شاید نظام بنابر مصالحی زیر بار این خفت هم بره ولی بازهم خفته.
من وجدانم رو نمی تونم گول بزنم حالا شما مختارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
برادر یا خواهر عزیزم همانطور که در ابعاد کوچک اجتماعی دارای مدیریتهای خواسته یا ناخواسته هستیم و سلسله مراتب باید رعایت شود (مثل مجموعه یک شرکت خصوصی)در سطح کلان هم این مدیریت اعمال میشود.حالا باید قبول کرد که مدیریت جهان در دستان آمریکاست درصورت عدم تعامل اخراج از این سیستم طبیعیست حالا باید دید در جای دیگری میتوان در جای دیگری میتوان استخدام شد!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
بله اینها که میگید خیلی نارحت کننده است اما راه اون چیز دیگه است نه فروش استقلال مملکت. در دشمنی غرب با ایران که شک نیست، پس کاسه گدایی و مفلسی را نباید پیشه کرد . همه اینها که گفتید با کمر همت بستن حل خواهد شد و مثل بسیاری از کشورها همت کنیم اقتدار اقتصادی و سیاسی ما به کسی اجازه تحمیل این خفت و خواری را نمیدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
آفرين بر شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خفت یعنی اینکه من با مدرک دکتری و خانومم با مدرک لیسانس در خرج ماهیانه مون موندیم! اعصابمون داغونه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
یه مشکل ما اینه که هر کدوم بخشی از واقعیت رو میگیم و انگار بخش دیگش درست نباشه، خب معلومه که مشکلات موجود واقعا مردم رو دچتر مسائل اساسی کرده درسته که رفتار با ایرانیان در خارج از کشور شرم آوره و ...، و همینطور هم دیکنه کردن محترمانه نظرات بیگانگان که با اذبیات به ظاهر محترمانه و حتی به ظاهر بی ادبانه نسبت به مردم ایران، هر دو به قول دوستان باعث خفت هست ، چرا سعی کنیم فقط یه طرفش رو بگیم؟ اینجا باید بین ایندو ئنبال راهی جهت برون رفت (البته احتمالی) با کمترین هزینه بود. اما به هر حال دفاع از حقوق مشروع هم هزینه داره و درد اینجاست که اگه ایران برای مثلا رهای از اون خفتی که بخشی از دوستان اعلام میکنن امتیازایی بده تعدادی از همونها نظر میدن که مملکت رو فروختن و.... ، با این چکار باید کرد؟
ویشاندی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
برو قوی باش که ضعیف همیشه پایمال است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
شمایی که منفی دادین یعنی راضی هستید یک دولت خارجی به ما بگه چکار باید بکنید چکار نباید بکنید ؟!!!!
بنظر شما اگه ما اینکار رو با آمریکاییها می کردیم مردم آمریکا هم مثل شما این خفت رو میپذیرفتن یا از حقشان دفاع می کردن؟؟؟
چرا باید به این سخن درست دوستمون منفی بدین؟؟یعنی شما خفت پرست هستید؟؟؟ وافعا براتون متاسفم که بهمین راحتی از حق مسلم تون میگذرید بخاطر یک بیگانه زورگو که خودش حتی بمب اتم داره و تنها کشوری هم هست که از این بمب برعلیه کشور دیگر استفاده کرده است.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
این که پیشنهاد جدیدی نیست! مطمئنا آخرش اینه که مذاکره می کنن و به نتیجه نمیرسن
سید حسن از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
با سلام و عرض ادب و احترام
احتراما در جواب کاربر ناشناس دوم که می گوید ما باید از دولت خارجی اجازه بگیریم باید گفت این که اجازه نیست بالاخره اعتماد سازی و حل مسائل دو جانبه باعث می شود کشور قدرتمند تر نتواند بر علیه کشورمان اقدامات خصمانه انجام دهد امیدوارم هر چه سریعتر دشمنی ایران و آمریکا به دوستی و برادری تبدیل شود ان شاالله یا خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دوستی و برادری خوبست ولی در مورد آمریکا خوش خیالیست! آمریکا به کمتر از سلطه و سروری راضی نیست!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خوبی مطلب شما این است که بر متخاصم بودن آمریکا واقفید و بر آن صحه میگذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دولت امریکا عادت دارد که از موضع بالا به کشورهای دیگر نگاه می کند و تا جلوی او زانو نزنیم، سیگنال مثبت نمی دهد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
باید واقعیات جهان رو بپذیریم و اینکه تو این شرایط که تمامی قدرتمندان اقتصادی همراه آمریکا هستن به نفع دولت ایران هستش که بخاطر ملت تعامل بیشتری با آمریکا داشته باشه تا تحریمها برداشته یا کم بشه.قطعا تحریمها ضربات جبران ناپذیری به کشور ایران در همه زمینه ها وارد کرده چه فرهنگی چه اقتصادی و چه سیاسی و اجتماعی.به نظرم در این شرایط مصلحت کشور آن چیزیست که مردم رو به آرامش میرسونه نه آنچیزی که باعث مخل آسایش بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
در مورد ایران حتی اگر زانو هم بزند سیگنال مثبتی نخواهد بود . زورگو فقط زبان زور را می فهمد . مرگ یک بار شیون هم یکبار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
باید با جامعه جهانی تعامل داشت تا مشکلات ایران بیش از این گریبانگیر ملت نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
میشه کلمه تعامل معنی بفرمایید
تابناک جان لطفا یه خوانده می شوید در مورد کلمه تعامل با غرب بذارید تا بینام ایرانی های عزیز کلمه نظرشون رو بدهند
ساروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
به نظرم اگه بخواهیم اینطوری مرحله به مرحله با کاهش تحریمها ما هم فعالیت هسته ای و درصد غنی سازی رو کاهش بدیم برمیگردیم به جایی که کلا فعالیت هسته ای تعطیل... این همین هدفیه که امریکا دنبال میکنه....
مگه میشه خودت باغ داشته باشی و بهت بگن حق استفاده از باغ رو نداری و بذار میوه هات بگنده ولی باید بیای از ما و به قیمتی که ما میگیم میوه بخری؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
گل گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
بنده موافقم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
اگر تعامل از نظر امریکا این باشد که از آنها دستور و از ما تبعیت، باز هم موافقی؟
کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
با پاراگراف آخرش سخت موافقم:
همچنین دولت آمریکا نباید در مورد چنین معامله ای به ایرانیان بگوید یا این معامله را قبول کنید و یا منتظر اقدام بعدی ما باشید. نخبگان حاکم ایرانی اولتیماتوم را نمی پذیرند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
این بازی تکراری امریکائی با زبان مطبوعات است گول نخورید
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟