بازدید 23080
بازخوانی سخنرانی تاریخی حاج احمد متوسلیان

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود

روزى را نزديك خواهيم نمود كه اسراييل چنان بترسد و در فكر اين باشد كه مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بيرون بيايد. باشد كه ما شبانگاهان بر سرشان بريزيم؛ همچون عقابان تيزپروازى كه شب و روز برايشان معنا ندارد و باشد آنجايى به هم برسيم كه با گرفتن هزاران اسير از صهيونيست‏‌ها به جهانيان ثابت كنيم‌ ما به اتكا به سلاح ايمانمان می‌‏جنگيم.
کد خبر: ۳۲۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱ 18 June 2013

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود

«تابناک»؛ در 28 خرداد ماه 1361 مردی از تبار یاران عاشورایی امام خمینی (ره) در جبهه مبارزه با اسرائیل غاصب، سخنانی را بیان نمودند که می‌تواند راهگشای امروزمان باشد. عزت و شجاعت و اعتماد به خداوند متعال، خمیر‌مایه همه فرزندان خمینی است.

متن زير، آخرين سخنراني سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسليان براي قواي محمد رسول الله در پادگان زبداني واقع در خارج از شهر دمشق است. كمتر از ده روز پس از ‌اين سخنان، حاج احمد در جاده طرابلس به بيروت به همراه سه تن از همراهانش به اسارت مزدوران مسيحي رژيم صهيونيستي در‌آمد.


«بسم‌‏الله الرحمن الرحيم

بعد از انجام عمليات فتح‏‌المبين در ايران، روند مسائل سياسى جهان، تغييرات عمده‏اى پيدا كرد و كامل كننده اين تغييرات، عمليات پيروزمندانه الى بيت‏المقدس بود.

در پى اين دو عمليات بود كه ابر قدرت آمريكا و امپرياليزم بين‌‏المللى به اين نتيجه رسيدند كه عراق نه تنها قادر نيست در مقابل انقلاب اسلامى ايران بايستد و آن را به زانو در‌بياورد، بلكه موجوديت خود او نيز در منطقه به خطر افتاده و هر آن بيم آن مى‏رود كه با سقوط جريان صدامى در منطقه امپرياليزم و منافع آن متحمل ضربات سنگينى بشوند. به همين دلايل، امپرياليزم به فكر افتاد كه بايد اين جريان بعثى را به نحوى از نابودى نجات دهد؛ بنابراين، تصميم گرفتند تا هماهنگى خاصى در بين ايادى خودشان در منطقه ايجاد نمايند. شما عزيزان خودتان شاهد اين هماهنگى هستيد و سكوت سران مرتجع منطقه در مقابل تجاوز اسراييل، دليل اين مدعاست.

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود

ژنرال الكساندر هيگ، وزير خارجه آمريكا‌ گفته است: ما بايد سه مسأله جنگ ايران و عراق، بى‏ثباتى كشورهاى خليج فارس و بحران در جنوب لبنان را هر چه سريع‌‏تر حل كنيم! البته ما نيز بر اين اعتقاد هستيم، ولى بر طبق آن خط مشی‌‏اى كه اسلام به ما ارايه می‌‏دهد. آمريكا آرام نمی‌‏نشيند و هر روز توطئه‌‏اى جديدتر و خدعه‌‏آميزتر از قبل را بر ملت‏‌هاى مسلمان تحميل می‌‏نمايد؛ غافل از آنكه تا در اقصى نقاط جهان گوينده «لااله الا الله» هست، همان جا نيز مرز اسلامى ماست. ما اين هنرنمايی‌‏هاى فرسوده و نقاشی‌‏هاى از بين رفته در طول تاريخ بر روى صفحات لجن مالى شده‏اى را كه به نام مرزهاى جغرافيايى در بين ممالك اسلامى علم كرده‌‏اند، هرگز قبول نداريم.

آقاى هيگ، وزير خارجه آمريكا، يك هفته قبل از حمله اسراييل به جنوب لبنان در روز سى‏ام می 1982 مى‏گويد: ما تا هفته آينده، اين سه مسأله را حل خواهيم كرد.

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود

اسحاق شامير، وزير خارجه اسراييل‌ نيز براى آنكه اعتراضى به وزير خارجه آمريكا كرده باشد، بر‌آشفته مى‏گويد: شما آمريكايی‌‏ها، چرا طرح‌‏ها و برنامه‏‌هاى نظامى محرمانه ما را افشا می‌‏كنيد؟!

مجموعه اين بيانات، نشان‏دهنده توطئه‌‏اى است كه از قبل طرح‌‏ريزى شده است و ابرقدرت آمريكا و فرزند نامشروع و خلفش اسراييل، هر دو از اين تجاوز جنايتكارانه به لبنان، با خبر و همدست يكديگر بوده‌‏اند. آنها از اين تجاوز، چنين تحليلى نيز داشته‌‏اند كه اولين نتيجه اين حمله، ايجاد فشارهايى بر ايران است؛ به اين معنا كه پيام اين فشارها به ايران، اين خواهد بود كه جنگ با عراق را حل و فصل نماييد تا ايران و عراق دوش به دوش همديگر عليه اسراييل بجنگند!

از سوى ديگر، اگر ايران فريب اين توطئه خدعه‏‌آميز را نخورد و ما به جنگ ادامه داديم، اذناب مرتجع و دست نشانده آمريكا در كشورهاى منطقه، ما را ‌كشوری ضداسلام! محكوم كنند؛ با اين تحليل مكارانه كه دشمن صهيونيستى به ممالك اسلامى لبنان و سوريه تجاوز نموده و عراق مايل است عليه اسراييل بجنگد، ولى ايران نمی‌‏خواهد!

طبيعتا همين مسأله، ما را وا می‌‏داشت كه به آتش بسى ننگين تن بدهيم. كما اينكه به احتمال 80 درصد قصد داشتند در عراق كودتايى انجام بدهند، صدام را بر‌كنار ‌و آتش بس يكجانبه‌‏اى را در جنگ اعلام كنند و طى مقطعى پانزده روزه از سرزمين‏‌هاى اشغالى ايران خارج شده، آنگاه بحث شناسايى آغازگر جنگ و شناختن مجرم را كه از اهم خواسته‌‏هاى ايران بوده و هست، ‌به حكميت دو ارگان گرگ صفت محول كنند؛ يكى، شوراى امنيت سازمان ملل متحد و آن ديگرى، ديوان عالى عدالت بين‌‏المللى يا همان «دادگاه لاهه»! ما هم خوب می‌‏دانيم كه سگ زرد برادر شغال است و هر دو با هم يكى هستند.

آمريكا و اسراييل در نهايت ناباورى ‌می‌‏بینند كه ايران‌ با آنكه در حال جنگ با عراق است، در جبهه ديگرى نيز وارد عمل می‌‏شود و نيرويى تقويت شده و قدرتمند به لبنان اعزام می‌‏نمايد و با اين اعزام نيرو، دشمنان انقلاب اسلامى در منطقه با حالتى بهت‏‌زده، همه نقشه‌‏هاى خود را نقش بر آب و تمامى معيارها و محاسباتشان را برعكس و وارونه شده می‌‏بينند!

وقتى كه در شب بيست و يك خرداد ماه، ما وارد فرودگاه بين‌‏المللى دمشق شديم، افرادى كه براى استقبال آمده بودند، فكر می‌‏كردند ‌ما براى بازديدى تشريفاتى و حضور در ضيافتى دو ساعته به سوريه آمده‌‏ايم!

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود

برادرها، تمامى مردم لبنان، شما را مرجع و ملجأ خود می‌‏دانند و معتقدند كه فقط شما می‌‏توانيد آنها را نجات دهيد. الان در لبنان مردم مدام می‌‏پرسند: كى می‌‏آييد؟ كى عمل می‌‏كنيد؟! هر لبنانى را كه می‌‏بينيم، اولين حرفش اين است كه آيا شما پاسداران انقلاب اسلامى ايران هستيد؟ وقتى پاسخ مثبت می‌‏دهيم، بلافاصله می‌‏پرسند: پس كى به اينجا می‌‏آييد؟!
                                               
عزيزان، ان‏شاءالله با به كار بردن تمام تاكتيك‌‏هايى كه تاكنون آموخته‏‌ايم و به كار بردن تمامى امكاناتى كه در اختيار داريم، با ايمان به الله و اعتقاد به خدا، تن به اين آتش‏‌بس‌‏ها نخواهيم داد. با افراد و كشورها تا آن زمانى كه عليه كفر «يعنى اسرائيل» بجنگند، ما نيز همراه و همكار خواهيم بود و اكنون برادران سوری‌‏مان در اين جهت هستند و ما هم در كنارشان هستيم و با اين برادران همكارى می‌‏كنيم و می‌‏جنگيم و اعتقاد داريم كه انقلاب اسلامى را بايد به جهان صادر كنيم.

ان‏شاءالله خداوند به همه شما برادرها توفيق بدهد و به همه ما نيز اين توفيق را بدهد كه بتوانيم قوانين انفرادى و اجتماعى اسلام را هم درون خودمان و هم در اجتماعمان پياده كنيم... اين حركت جديد ما نيز در منطقه نه صرفا به عنوان يك حضور سمبليك و صورى است، بلكه حضور ما در اين منطقه، عمل نيز در پى دارد. با اسراييل وارد جنگ خواهيم شد و عملياتمان را عليه آنها شروع خواهيم كرد. هر كس با ماست؛ بسم‌‏الله! هر كس با ما نيست، خداحافظ!

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود

ما با ايمانمان می‌‏جنگيم؛ جندالله با ايمانش می‌‏جنگد. بگذار بوق‌‏هاى تبليغاتى رسانه‏‌هاى صهيونيستى و سران اسراييل به ما بگويند شما براى خودكشى آمده‌‏ايد! ما ثابت می‌‏كنيم كه خون ما باعث خواهد شد كه سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست امپرياليزم آمريكا و اين رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود.

اينها (اسراييلی‌‏ها) وقتى باورشان شد كه نيروهاى ما به عزم جنگ با آنها دارند به سوريه می‌‏آيند، فورا اعلام آتش بس كردند! آتش بس؟! الان تمام فشارها دارد وارد می‌‏شود كه كشورهاى ديگر هم تن به آتش بس بدهند؛ آن هم در شرايطى كه ارتش اسراييل با تجاوز به لبنان، در منطقه‌اى به طول هشتاد كيلومتر و به عرض چهل كيلومتر پيش می‌‏آيد و سرزمين مقدس اسلامى را اشغال می‌‏كند.

تا به امروز مؤمنين سخت‏‌ترين مقاومت‌‏ها را در مقابل اسراييل از خودشان نشان داده‌‏اند و هنوز ارتش صهيونيستى نتوانسته وارد شهر «صور» شود؛ چرا؟ چون در صور شيعيان سكونت دارند و آنها معتقدند كه نيروهاى ايرانى، امروز يا فردا از راه می‌‏رسند و به همين دليل است كه اين چنين در مقابل ارتش سفاك اسراييل مقاومت كرده‌‏اند. تا اين لحظه نگذاشته‌‏اند كه آنها وارد صور بشوند. با آن كه برادران و خواهران ما در محاصره دشمن قرار گرفته‌‏اند، ولى بحمدالله هنوز دشمن نتوانسته است به مناطق شيعه‌‏نشين وارد بشود.

ما ثابت می‌كنيم كه خون‌مان باعث خواهد شد سرزمين‌هاى مقدس اسلامى از دست رژيم غاصب و فاسد صهيونيستى آزاد بشود
سخت‏‌ترين مقابله‏‌ها و مبارزه‌ها توسط همين شيعيان محروم صورت گرفته؛ آن هم در موقعيتى كه ساير جريانات، حتى آن كسانى كه معتقدات ناسيوناليستى و ملی‌‏گرايى داشتند، در مقابل دشمن پا به فرار گذاشتند. اين مسلمانان واقعى هستند كه اكنون دارند در مقابل تجاوز صهيونيست‏ها ايستادگى می‌‏كنند و ما نيز به يارى خدا هر شهرى را كه توسط اسراييلی‌‏ها محاصره شده، با در محاصره انداختن نيروهاى دشمن آزاد خواهيم كرد و اسراييل را به سقوط می‌‏كشانيم!

روزى را نزديك خواهيم نمود كه اسراييل چنان بترسد و در فكر اين باشد كه مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بيرون بيايد. باشد كه ما شبانگاهان بر سرشان بريزيم؛ همچون عقابان تيزپروازى كه شب و روز برايشان معنا ندارد و باشد آنجايى به هم برسيم كه با گرفتن هزاران اسير از صهيونيست‏ها به جهانيان ثابت كنيم كه ما به اتكا به سلاح ايمانمان می‌‏جنگيم، نه به اتكاى هواپيما، نه با موشك‌‏هاى سام، نه با تانك، نه با توپ، نه با آتش جنگ‌‏افزارهاى مادی‌‏مان، ان‏شاءالله».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۴
سلام
دمتون گرم
مردای روزگار بودند
نابودی اسراییا ان شا الله
یاد حاج احمد متوسلیان بخیر...یاد حاج همت و باکری و باقری و...
نفرین به جنگ نفرین به هظلم
سلام بر عشق سلام برتو
درورد خدا برتوو بر یاران شهیدو شاهدت
لعن و نفرین خدا و مومنین بر دشمنان تو و راه سرخت.
حاج احمد دلمون برات یه زره شده
خیلی دلتنگتیم
دلتنگ تو وهمراهانت
کاش اینجا کنار ماو مولامان سیدعلی بودی.
درود برتو وبر راه پاکت و رهروان پاکبازت.
حاج احمد متوسلیان در تاریخ ایران بی نظیر بود.
انشاالله که ایشون زنده باشه
اسراییل مثل امام موسی صدر این بنده خدارو هم معلوم نیست چه بلائی سرش آورده
خدا نابود کنه دشمنان اسلام و ایران رو
یاد سرداران بی سر زنده باد
یاد همت یاد احمد زنده باد
کاشکی ما هم مثل حاجی می رفتیم
اشالله سردارزنده باشن وسلام ویکروز به کشوربرگردند
خدا رحمت کنه حاج احمد عزیز رو

اگر در قید حیات دنیویست که زودتر اسباب آزادیش فراهم و اگر در حیات جاوید است غریق بحار رحمتت گردد

آمین یا رب العالمین
بسم رب الشهدا
اینان مردان راستین اسلام و یاران روز عاشورای سید الشهدا بودند، اکنون به اعتبار رشادت ها و جان نثاری های این غیور مردان تاریخ هست که ایران اسلامی به عنوان کشوری استراتژیک و قدرتمند در منطقه حضور یافته و تاثیرگذار ترین کشور در خاورمیانه به شمار می آید وگرنه در زمان طاغوتیان وطن فروخته و خود باخته به غرب نه حرفی برای گفتن داشتیم نه اعتباری برای عمل.
سلام و درود خدا و ائمه طاهرین بر روح بلند و ملکوتی شان.

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام برراست قامتان تاريخ ومردان بي ادعا
به امید روزی که بیاید وما در کنارش شمشیر بزنیم.
کجایند مردان بی ادعا؟
دمش گرم. آدم بزرگ و نترسی بود.آزادی خرمشهر با بی خوابی این عزیز و شجاعت همه دلیرمردان میسر شد
سلام بر اینده نگران ایران
راهتان ادامه دارد ان شا الله
یاد تمام شهدای ما ، تمامی مردای با غیرت ما که از جان خودشان مایه گذاشتند به خیر
همیشه ما دنباله رو راه شمایی که روح خودباوری را به این ملت قهرمان القا کردید هستیم
چیزی که ما امروز کم داریم امثال متوسلیان است به امید روزی که ایران پر از جوانانی مانند او شود که با سخنانی از روی نفس مطمئنه پشت دشمنان را به لرزه دراورند
سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان. که حاج همت ها رو پرورش داد
عجب
خدا رحمتش کنه...اما ایشون نیروی نظامی ایرانی بود در لیبی و لبنان چکار میکرده وقتی ما درگیر جنگ با عراق در مرزهای غربی بودیم؟!
جنگ بین مسیحیان و مسلمانان لبنان در آن سال به ما چه ربطی داشت
خوب شد كه رفت روزهايي مثل امروز را نديد.
کی بوده؟
نابودی امریکا نزدیک است مرگ بر امریکا و شرکا
درود بر رزمندگان اسلام مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار