بازدید 4355

رد شائبه انتخاباتی بودن تحویل پیش از موعد سکه

کد خبر: ۳۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸ 17 May 2013
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه تحویل زودهنگام سکه های پیش فروشی ربطی به انتخابات ندارد، اجرای این برنامه را بر اساس تصمیم و دستور رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد و عرضه سکه ها را باعث ایجاد تعادل در بازار دانست. 

پیمان قربانی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال آیا دلیل تحویل زودهنگام و پیش از مقرر سکه های پیش فروشی بانک مرکزی برگزاری انتخابات و اجرای تعهدات بانک مرکزی پیش از اتمام کار دولت است؟ گفت: تحویل سکه های پیش فروشی از هفته آینده ارتباطی به برگزاری انتخابات ندارد. 

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به حجم محدود سکه های پیش فروشی در این دوره عنوان کرد: بانک مرکزی با توجه به این تعداد کم سکه ها را آماده کرده بود، بنابراین تصمیم گرفته شد که زودتر به ایفای تعهدات خود بپردازد. 

وی با تاکید بر اینکه تحویل سکه ها از هفته آینده به دستور رئیس کل بانک مرکزی صورت می گیرد، در مورد تاثیر واگذاری سکه ها بر کاهش قیمت ها با توجه به روند نزولی آن در بازار اظهارداشت: تحولات بازار سکه همواره متاثر از قیمت های جهانی طلا و نرخ ارز است. 

قربانی اضافه کرد: با فرض ثبات سایر شرایط عرضه سکه های پیش فروشی بانک مرکزی باعث ایجاد تعادل بیشتر در بازار سکه خواهد شد. در آستانه ولادت حضرت علی (ع) سکه های پیش خرید شده در اسفندماه سال ۱۳۹۱ از روز چهارشنبه اول خرداد ماه سال جاری تحویل داده می شود. 

در سال گذشته مجموعا ۸۵۱ هزار قطعه سکه پیش فروش شد که از این تعداد، ۵۰۷ هزار قطعه سکه تمام بهارآزادی و ۳۴۴ هزار قطعه نیم سکه بود. قربانی، پیش از این تعداد سکه های استردادی تمام بهار آزادی را ۱۸۹ هزار و نیم سکه را ۱۰۹ هزار قطعه سکه بیان و تصریح کرده بود: در سال جاری به دلیل محدود بودن تعداد سکه های پیش فروش شده، بانک مرکزی از اول خردادماه اقدام به تحویل سکه های پیش خریده شده می نماید و هموطنان گرامی می توانند با در دست داشتن مداراک شناسایی معتبر به شعب ثبت نامی بانک تجارت مراجعه و سکه های خویش را دریافت کنند. 

سکه های پیش فروشی در اسفند ۹۱ قرار بود از اوایل شهریورماه به خریداران تحویل داده شود. سکه تمام بهار آزادی در ابتدا با قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در ادامه با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش فروش شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان