بازدید 4785

ناطق نوری:در مورد دولت وحدت ملی صحبت نمی کنم

کد خبر: ۳۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵ 04 January 2009
حجت الاسلام و المسلمين ناطق‌نوري در پاسخ به سوالي درباره مسائل انتخاباتي و وضعيت جريان اصولگرا گفت: من در مورد مسائل انتخاباتي صحبتي نمي‌كنم.

به گزارش ايسنا علي‌اكبر ناطق نوري در حاشيه مراسم بزرگداشت آيت‌الله جمي و در جمع خبرنگاران با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه اظهار كرد: جنايت‌هايي كه رژيم صهيونيستي امروز انجام مي‌دهد براي اولين بار نيست در همه 60 سالي كه سرزمين فلسطين را اشغال كرده‌اند، با حمايت مستكبرين از جمله انگليس، شيوخ خائن منطقه و در حال حاضر آمريكا اين جنايت‌ها را انجام داده‌اند و خاطره‌ جنايت‌هاي آن‌ها از اذهان پاك نمي‌شود.

وي در عين حال با بيان اين‌كه " جنايت‌هاي امروز در غزه، تفاوت فاحشي با حوادث گذشته دارد" گفت: امروز و در زمان گذشته مردم فلسطين قتل و عام مي‌شدند و مي‌شوند و كسي به داد آن‌ها نمي رسد. ولي امروز مردم فلسطين با درسي كه از مقاومت و حزب‌الله گرفته‌اند به اين نكته پي‌ برده‌اند كه بايد روي پاي خود بايستند و مقاومت كنند. يك روزي آن‌ها يك سلاح سرد نداشتند، ولي امروز با موشك پاسخ صهيونيست‌ها را مي‌دهند و ما براي اين مقاومت و روحيه‌ بالاي مردم غزه آينده روشن و نور اميدي را مي‌بينيم و اميدواريم كه مردم غزه با مقاومت خود مانند ياران امام حسين(ع) در اين صحنه پيروز شوند و براي تاريخ و مقاومت به عنوان يك الگو بمانند.

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره مبارزه با خرافات با توجه به فرا رسيدن ايام محرم يادآور شد: من بحث مبارزه با خرافات را از دوسال پيش مطرح كردم و در ماه مبارك رمضان نيز چون زمينه‌ آن فراهم بود بار ديگر بحث آن را مطرح كردم و موضوع مبارزه با خرافات فقط مربوط به ماه مبارك رمضان نيست.

ناطق نوري با بيان اين‌كه " امام (ره) در زماني فرمودند كه عزاداري‌هاي امام حسين(ع) را به همان شيوه‌ سنتي انجام دهيد" گفت: متاسفانه برخي از اين صحبت امام(ره) با برداشت اشتباه، فكر كردند كه در عزاداري سنتي بايد همان خرافاتي كه مطرح بود، مطرح باشد. در صورتي كه قطعا مراد ايشان اين نبود و امام نيز همواره بر بحث مبارزه با خرافات تاكيد داشتند.

وي با اشاره به مواردي از خرافات در عزاداري امام حسين(ع) به قمه‌زني، پخش موسيقي‌هايي كه با عزاداري محرم تناسبي ندارد و همچنين برداشتن علم اشاره كرد و گفت:‌ اين موارد با عزداري امام حسين(ره) تناسبي ندارد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره طرح دولت وحدت ملي نيز گفت: ‌اين از جمله مواردي است كه من نمي‌خواهم در مورد آن صحبت كنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار