بازدید 40789
«پنجمعه» با «تابناک»

از گالری نقاشی برای مهناز افشار تا نوای شهرام ناظری در شمال!+فیلم

بالاخره طلسم اکران فیلم تحسین شده «ملکه» شکست و این فیلم اکران شد... در «خانه سربی» علاوه بر حضور بابک حمیدیان علی رغم آسیب دیدگی، سحردولتشاهی، پانته آ پناهی هاو... نیز در آن نقش آفرینند... نمایشگاه نقاشی از چهره‌های مهناز افشار با عنوان "تصویر تو" برپا شده! ... و در نهایت قطعه 19 دقیقه ای، اجرای استاد شهرام ناظری پیش از دریافت نشان «شوالیه» که تاکنون ندیده اید...
کد خبر: ۳۱۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰ 02 May 2013
در دومین هفته اردیبهشت ماه، شاهد اوج گیری فعالیت‌های فرهنگی در کشور هستیم و در عصر پنجشنبه و جمعه پیش رو حجم بالایی از برنامه‌ها برگزار خواهد شد و اگر قصد تکمیل برنامه هایتان با اتفاقات فرهنگی را داشته باشید، می‌توانید حداقل یک کنسرت را تجربه کنید؛ البته اگر توان خرید بلیت کنسرت را داشته باشید.

به گزارش «تابناک»، با آغاز فعالیت‌های بسیاری از حوزه های فرهنگی طی ده روز اخیر، شاهد اوج گیری این برنامه‌ها هستیم؛ برنامه هایی که مخاطبان وسیعی دارد و شما نیز می‌توانید یکی از مخاطبان این برنا‌مه ها باشید و قطره ای از دریای فرهنگ کشورمان را تشکیل دهید.

در هفته های اخیر، اخبار فراوانی منتشر شده که برخی از آنها نیز از زیر نظر اهالی فرهنگ بی‌مخاطب گذر کرده و واکنشی در پی نداشته است؛ از اطلاعیه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره صدور سریع مجوز برای اجرای خوانندگان در ستادهای انتخاباتی تا اجرای عليرضا قربانی همراه با كيهان كلهر در فستيوال بين‌المللي 4020 اتريش که در ادامه تور ده روزه اروپایی شان برگزار شد.

این هفته اما پیشنهادات مطروحه در یازدهمین «پنجمعه» تنها در تهران تمرکز ندارد و به کنسرت و برنامه های بزرگان موسیقی ایران زمین نظیر شهرام ناظری در شهرستان ها نیز مربوط می‌شود؛ اجراهایی که در روزهای اخیر مجوزهایش صادر شد و در این آخر هفته برگزار می‌شود و به همین دلیل فرصت اطلاع رسانی وسیع برای آنها نبوده است.

هرچند بر پایه قواعد این بخش، رویکرد کلی در معرفی کتب و فیلم و محصولات فرهنگی روز است و در عین حال بازگشتی به گذشته خواهد بود، شاید بد نباشد در کنار این مباحث، خواندنی‌ها، دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و حتی بوییدنی‌ها و چشیدنی‌های ایده‌آلی که هر هفته با هزینه‌ای نسبتاً اندک می‌توان آن‌ها را تجربه کرد، پیشنهاد شود و قطعاً در سال ۱۳۹۲ با رویکردی متفاوت، با همراهی مخاطبان فرهیخته تابناک، به بالا بردن سطح این بخش پرداخته می‌شود.


صحنه ای از کنسرت علیرضا قربانی و کیهان کلهر در اتریش


شهرام ناظری را در رشت بشنوید و به استقبال زخمه‌های علی قمصری بروید

یکی از نقدهایی که خوانندگان درباره «پنجمعه» مطرح می‌کردند، اعلام دیرهنگام زمان کنسرت‌ها بود، چرا که برگزاری زمان کنسرت در آستانه برگزاری‌اش، امکان تهیه بلیت و استفاده از این برنامه را دشوار یا ناممکن می‌سازد. از این حیث از این پس ضمن اشاره‌ای مختصر به برنامه‌های نزدیک، برنامه‌های موسیقیایی هفته‌های بعد بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر همین اساس اشاره میکنیم به کنسرت علی لهراسبی که 15 برگزار می‌شود و کنسرت رضا یزدانی که در هفته پیشین از برگزاری اش خبر داده بودیم و 16 و 17 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و اگر تاکنون به پیشنهاد تابناک توجه نکرده و بلیتش را تهیه نکرده اید، بعید است دیگر موفق به این امر شوید؛ کنسرتی که قرار است یزدانی بعد از مدت‌ها «کافه نادری» را در آن اجرا کند اما از کنسرت رضا یزدانی، کنسرت شهرام ناظری است که البته در تهران برگزار نمی‌شود و رشتی‌های خوش شانس میزبان استاد هستند و البته تنها ناظری نیست که به شمال کشور می‌رود.

علاوه بر گروه موسیقی فردوسی به سرپرستی و خوانندگی شهرام ناظری روزهای 12 و 13 اردیبهشت‌ماه جاری ساعت 20:30 هر شب یک اجرا در سالن چند منظوره گیلان شهرستان رشت خواهند داشت، گروه موسیقی راز و نیاز نیز به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی در روز 13 اردیبهشت‌ماه ساعت 18:30 و 21:30 یک شب دو اجرا در سالن مرکز نمایشگاه‌های تخصصی ساری به مردم این خطه عرضه خواهند کرد.

با این حال اگر پایتخت نشین هستید و در پی کنسرتی جدی برای هفته بعد میگردد، گروه سنتی همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری گزینه خوبی است که در روزهای 15 لغایت 17 اردیبهشت‌ماه ساعت 20:30 هر شب یک اجرا در تالار رودکی اجرا خواهد کرد. در این سه شب قطعات بی‌کلامی در دستگاه‌های دشتی، شور، بیات اصفهان و نوا و با نوازندگانی چون شروین مهاجر (کمانچه)، پاشا هنجنی (نی)، سیاوش روشن (عود)، حسین رضایی‌نیا (دف) و حامد زند کریمخانی (تمبک)  اجرا خواهد شد.

همچنین کنسرت گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی سالار عقیلی از ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود و آن گونه که وعده داده شده  در این کنسرت اجرای متفاوتی از آثار کیوان ساکت در ۲ بخش شامل ۱۴ قطعه در دستگاه‌های نوا، بیات اصفهان، شور، چهارگاه و ماهور با اشعاری از مولانا، فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج، دکتر وحید موحد و ژاله اصفهانی با صدای سالار عقیلی شاهد خواهیم بود. در این کنسرت که از 18 اردیبهشت ماه به مدت سه شب برگزار خواهد شد، افزون بر استاد غلامعلی پورعطایی به عنوان خواننده می‌ه‌مان مقامی و استاد ذوالفقار عسگریان به عنوان نوازنده ساز دوتار، ۲۴ هنرمند نوازنده، کیوان ساکت (نوازنده تار و سرپرست گروه) را همراهی می‌کنند.


به تماشای «ملکه» بنشینید

بالاخره طلسم اکران فیلم تحسین شده «ملکه» ساخته محمدعلی باشه آهنگر شکست و تصویر این فیلم که گفته می‌شود یکی از معدود فیلم‌های جدی ژانر جنگی و از معدود آثار قابل قبول فارابی در سالهای اخیر است و روایتی متفاوت پیرامون دفاع مقدس دارد، از روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه روی پرده سینماهای کشور افتاد و سالن‌های نمایش آهسته آهسته با اکران نوروزی وداع می‌کنند.

بر اساس خلاصه داستان «ملکه»، این فیلم به روزهای پایانی جنگ میپردازد، روزهائی که رکود بر جبهه های جنگ سایه افکنده بود و هر آن ممکن بود دشمن تا بن دندان مسلح آخرین ستونهای پایداری رزمندگان را در هم شکند و دگربار به میان شهرها و روستاهای کشور سرازیر گردد. آخرین روزهای قبل از قبول قطعنامه ۵٩٨ برای جبهه نشینان روزهای سخت و پر التهابی بود.



آنچه در این زمان برای رزمندگان مانده بود چیزی جز سلاحهای سبک و چند قبضه خمپاره انداز نبود و این در حالی بود که میدانستند دشمن در روزهای آخر جنگ به تجدید قوا پرداخته و لحظه به لحظه قوی تر گشته است."ملکه" داستان همین رزمندگان نگران است، آخرین بازماندگان نیروهای دفاعی ای مستقر در پالایشگاه از کار افتاده آبادان، اما همین پالایشگاه از کار افتاده در خود ابزارهائی برای دفاع دارد که گاهی میتواند بر لشگرهای بسیار قویتر نیز چیره شود.

همچنین می‌توانید به سینماتک قلهک بروید و در شنبه آتی به تماشای «اینک آخرالزمان» ساخته مل گیبسون و «سرآغاز» اثر مهم کریستوفر نولان بر روی پرده این پردیس سینمایی نشینید. یکشنبه پیش رو نیز در این سینما «هفت سامورایی» اثر تحسین شده آکیرا کوروساوا، دوشنبه هفته آتی «قهرمان» ساخته ژانگ ییمو، سه شنبه 17 اردیبهشت ماه لبوفسکی بزرگ اثر برادران کوئن و در نهایت «جویندگان» اثر مشهور جان فورد در این سینما روی پرده خواهد رفت.


پس از تماشای حمیدیان و دولتشاهی در خانه سربی، دوباره یه تلفن به خودت بزن...!

«گاهی یه تلفن به خودت بزن...» که قرار بود پیش از اینها بر روی صحنه برود، بالاخره افتتاح شد. این نمایش که پیش از این قرار بود با نقش آفرینی جواد یحیوی روی صحنه برود، با تغییری مواجه شد و ظاهراً «علی سلیمانی» جایگزین «جواد یحیوی» شده است. این نمایشگاه که از آخر این هفته روی صحنه سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران می‌رود و «شهره سلطانی» نیز دیگر بازیگر مشهورش برای عموم محسوب می‌شود، پیشنهادی تئاتری است که در گام نخست پیش رویتان می‌گذاریم که پیشنهاد میکنیم پیش از رفتن به تماشایش، تماسی با فرهنگسرای نیاوران برای هماهنگی داشته باشید.

در این نمایش که بر اساس متنی از شهرام احمدزاده و با کارگردانی شهره سلطانی روی صحنه رفته، ندا مقصودی، جواد یحیوی، سعید کریمی و شهره سلطانی حضور دارند که طبیعتاً این ترکیب بازیگر، برای این نمایش مخاطب‌آور خواهد بود. طراح صحنه و نور این نمایش با سعید حسنلو بوده و دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، مریم جلالیان و عکاس و امور رسانه این نمایش بر عهده دنیا راد است.



همچنین پیشنهاد می کنیم، در «خانه سربی» را بکوبید. در این نمایش بابک حمیدیان حضور دارد که بازی واقعی خواهد داشت! حمیدیان با وجود آسیب‌دیدگی کمر و پایش مشغول آخرین مراحل تمرین نمایش «خانه سربی» کار جدید علی نرگس‌نژاد است. حمیدیان که اواخر سال 91 همزمان با فیلمبرداری فیلم «برف» دچار آسیب‌ دیدگی از ناحیه کمر و پا شد،‌ بعد از مدتی هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده و این روزها با آتل سرتمرین نمایش «خانه سربی» است.

علاوه بر حمیدیان، سحردولتشاهی، پانته آ پناهی ها، مینا ساداتی، فرزین صابونی و سیامک صفری نیز در «خانه سربی» به نقش آفرینی می‌پردازند. این نمایش که از 15 اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت، در سایر بخش ها نیز از چهره های مطرح و حرفه ای بهره گرفته و احتمالاً جزو تئاترهای پرفروش خواهد بود.



آتوسا قلمفرسایی به عنوان طراح لباس و با دستیاری شقایق پورامین، دنیا مدنی، سمیه خواسته، محمدرضا جدیدی طراح موسیقی، نوری الدین حیدری ماهر به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید و محمد گودرزیانی به عنوان منشی صحنه، جواد پولادی و یوسف رستمی به عنوان مدیر صحنه حضور دارند. همچنین یحیی پاکدل به عنوان طراح پوستر و بروشور، رضا موسوی به عنوان عکاس و معصومه نورزاد و ایلیا شمس نقش روابط عمومی این تئاتر با این اثر همکاری می‌کنند.


وقتی مهناز افشار سوژه یک گالری می‌شود!

در ابتدای بخش گالری ها باید از یک اتفاق جالب و تا حدودی عجیب و بی سابقه در ایران خبر داد.  نمایشگاه نقاشی از چهره‌های مهناز افشار با عنوان "تصویر تو" آثار پریسا شمانی از تاریخ 12 تا 24 اردیبهشت ماه در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق برپا شده است. آن گونه که خبرگزاری ها گزارش داده بودند، در این نمایشگاه 25 تابلو نقاشی از چهره‌های آنالیز شده و گرافیکی ستاره سینمای ایران با تکنیک آکلریک روی بوم در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این هفته اما گالری محسن شما را به دیدن نمایشگاه آثار سپیده مهرگان با عنوان "مَرَه" دعوت می‌کند. این نمایشگاه که جمعه 13 اردیبهشت ماه گشایش می‌یابد و از ساعت 4 تا 9 عصر هر روز قابل بازدید است در بزرگراه مدرس (شمال)، خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا شرقی، شماره ۴۲ واقع شده است.



در گالری آدینه نیز میزبان  نمایشگاه "دیار آرزوها" که شامل 25 اثر هنرمند فقید ابراهیم صاحب‌اختیاری است با تکنیک رنگ روغن روی بوم در ابعاد مختلف از حداقل سایز 50*70 تا حداکثر سایز 100*100 خلق شده است، عصر جمعه 13 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود.  افتتاحیه این نمایشگاه همزمان با چهارمین سال درگذشت او از سوی نگارخانه ساربان به یاد و خاطره این هنرمند تقدیم شده است.

همچنین نمایشگاه نقاشی طلیعه وفامهر تحت عنوان «حضور و غیات» در نگارخانه صدرنگ نیز همین جمعه افتتاح خواهد شد و تا دوشنبه 23 اردیبهشت ماه پابرجا خواهد بود. افتتاحیه از ساعت 16 الی 20 روز جمعه خواهد بود اما در سایر ایام از ساعت 13 الی 19 می توانید از این گالری بازدید داشته باشید.

"آکانتامیبیا" نیز عنوان شانزدهمین نمایشگاه نقاشی‌های ابوالفضل لیره است که روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در گالری آتبین افتتاح می‌‌شود. این نمایشگاه شامل شش تابلو آبستره با ابعاد بزرگ و تکنیک ترکیب مواد روی بوم است که اگرچه در امتداد تلاش‌های قبلی‌ او در عینیت بخشیدن به مفاهیم انتزاعی است و همچنان از موسیقی‌ جدا نیست اما حال و هوایی کاملا نو و متفاوت دارد.



مرکز علمی کاربردی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر دومین نمایشگاه عکس دانشجویان رشته روابط عمومی این مرکز را با عنوان "سپید و سیاه" با همکاری خانه عکاسان ایران به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه که شامل 52 اثر منتخب می‌شود، از 11 اردیبهشت از ساعت 9 تا 19 به خانه عکاسان ایران به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری، خانه عکاسان ایران، گالری شماره یک برپاست.

علاوه بر اینها نمایشگاهی از آثار نقاشی مهوش دولت‌آبادی و فرزانه خانعو با موضوع تنهایی انسان‌ها عصر جمعه 13 اردیبهشت در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه 30 تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ و روغن و اکرلیک به تماشا در می‌آید. آثار دولت‌آبادی تنهایی انسانها در دنیای امروز را روایت می‌کند و خانعمو نقاشی‌هایی حاصل از بیداری حافظه و رازهایی که خواب را روشن می‌کنند به نمایش خواهد گذاشت.  این نمایشگاه تا تاریخ 22 اردیبهشت در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از این آثار دیدن کنند.



علاوه بر اینها، گالري ايگرگ میزبان نمایشگاه گروهي نقاشي است، گالري سيحون نمایش نقاشي گروه سپند را میزبانی میکند، گالري ساربان نمایشگاه نقاشی ابراهیم صاحب اختیاری را میزبانی می‌کند، نمایشگاه عکس های نغمه جهانی در گالری شکوه برگزاری می‌شود، گالري شلمان میزبان نمایشگاه عکس گروه تیک است، كافه گالري سينما با نمايشگاه نقاشي گروه مارپيچ میزبانی تان میکند، گالري گلستان نمایشگاه انفرادي نقاشي علي ترقي جاه را رونمایی کرد، گالري مهرين پذیرای نمايشگاه نقاشي آمنه مهرباني است، نمایشگاه نقاشی حسين علي ذابحي در گالری هور برقرار شده، گالری هوم با نمایشگاه نقاشی ملیحه محسنی فعال است و فرهنگسرای شفق میزبان نمایشگاه گروهی پوستر بابک ارباب است.



در خارج از تهران نیز، گالری متن اصفهان از همین جمعه میزبان نمایشگاه نقاشی زهرا قراخانی با عنوان"صبح روز تعطیل" است که یه مدت ده روز نیز برقرار خواهد بود. این گالری که در میدان آزادی(دروازه شیراز)، بلوار دانشگاه، کوچه خوشاب، پلاک 5 واقع است، به جز جمعه افتتاحیه، در سایر جمعه ها تعطیل است و در سایر روزها ساعت 17 الی 20 می‌توانید از این نمایشگاه بازدید داشته باشید.

در آخر بایدبه انتشار پوستر بهزاد شیشه گر برای کارگران همزمان با روز کار و کارگر اشاره کرد.  بهزاد شیشه‌گران، هنرمند نقاش و طراح پوستر و از بنیانگذاران انجمن نقاشان ایران در این باره گفته است: امروز روز جهانی کارگر در جهان و ایران است که یادآور شورش کارگران آمریکایی در اول ماه می 1886 در شیکاگو است که هر سال در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود. ده‌ها سال است که به این مناسبت در کشورهای مختلف مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود تا یاد و خاطره این روز را گرامی بدارند. من نیز به یاد امروز پوستری ساختم که آن را به کارگران کوشنده وطنم پیشکش می‌کنم.

این طراح و گرافیست با انتقاد از اینکه جامعه هنری به مقوله کارگران توجه نکرده است، توضیح داد:‌ فضای فرهنگی جامعه ما خیلی به این جنبه نگاه نکرده و برای چنین روز پراهمیتی که در تمام دنیا گرامی داشته می‌شود تقریبا هیچ کاری در ایران صورت نمی‌گیرد و این برای من بسیار گران است.





گلابــــ، گلا بـــــِ کاشـونـــــــه!

اگر قصد تفرج و خروج از تهران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با هزینه ای اندک راهی کاشان شوید که این روزها جذاب ترین تصاویر و صحنه‌ها را در آن میتوان به نظاره نشست. فصل گلاب گیری آغاز شد و کاشان میزبان مردمی است که برای تماشای این مراسم و خرید گلاب، قالی و سفال به این شهر سفرهایی که روزه دارند و آخر هفته شان را همراه کاشی ها سپری می‌کنند.



طبیعتاً منطقی نیست برای گلاب گیری راهی کاشان شد و سری به حمام و باغ با صفای فین با چشمه همیشه جوشانش نزد و بی‌شک تنها عطر گلاب نیست که این آخر هفته اردیبهشت ماه شما را به کاشان فرا‌می‌خواند. جالب اینکه کاشان با اومئا در سوئد، کازانلیک در بلغارستان و سبزوارِ ایران خواهرخوانده است و این شهر به عنوان یکی از پرقدمت ترین شهرهای ایران، جنبه بین المللی نیز دارد.

کاشان علاوه بر باغ و حمام فین، نوزده عمارت تاریخی نیز دارد که خانه بروجردی ها، خانه بنی کاظمی و خانه مرتضوی جزو عمارت های معروف است و البته اگر اهل گشت و گذار جدی آثار میراث فرهنگی باشید می‌توانید سری به مناره زین الدین، آرامگاه سلطان عطابخش، مسجد عمادی (مسجد میرعماد)، مسجد جامع، مدرسه سلطانی، مسجد آقابزرگ، قلعه جلالی، حمام‌های عمومی و کاروان سرای امین الدوله نیز بزنید و در مجموع کاشان گزینه ایده آل و نسبتاً کم هزینه ای برای آخر هفته پیش رو است.


چکمه‌ای داخل کفش پاشنه بلند زنانه!

پیشنهاد خواندنی این هفته در حوزه کتاب، «هیچ وقت نامزد نبودیم» ایر رضا استادی است. رضا استادی که بیشتر با حوزه سینما و تلویزیون می شناسیمش در این کتاب یک رمان جدی را نوشته که نشر البرز زیر چاپ برده و تاکنون به چاپ چهارمش نیز رسیده است. کتاب از داستان رمان «هیچ وقت نامزد نبودیم» در سال‌های ابتدایی دهه 60 و 70 اتفاق می‌افتد. هیچ وقت نامزد نبودیم داستان زندگی شخصیتی به نام ستاره میرافشار است. او تنها دختر خانواده‌ای اصیل است که بعد از فوت پدر و مادرش، با برادرش، کاوه و همسرش فاطمه زندگی می‌کند.

رضا استادی نویسنده این اثر، آن را از دی ماه 75 تا اسفند 79 نوشته است. این رمان در 7 فصل نوشته شده است. ستاره دانشجوی رشته مترجمی زبان فرانسه است. او طی ماجرایی با روزنامه نگاری به نام مسعود آشنا می‌شود. مسعود روزنامه‌نگاری بین‌‌المللی است که سال‌ها خارج از ایران زندگی کرده و حالا مدتی است به ایران بازگشته است. این آشنایی به ازدواج ختم می‌شود و به واسطه مسعود ستاره هم وارد فعالیت‌های مطبوعاتی می‌شود. آن‌ها زندگی آرامی را در پیش گرفته‌اند اما ورود پسری جوان به نام نصرت به زندگی ستاره، ماجراهایی را برای او به وجود می‌آورد.



نصرت به خیال این‌که ستاره زنی مجرد است، از او خواستگاری می‌کند اما نمی‌داند همسر ستاره همان فردی است که در روزنامه‌ای که او در آن کار می‌کند، مسئولیتی مهم دارد. نصرت از این ماجرا سرخورده می‌شود، اما راه حلی که برای نجات از این سرخوردگی در پیش می‌گیرد، باعث می‌شود تا مدتی بعد بار دیگر سرنوشت او و ستاره به هم گره بخورد... .

نویسنده در ابتدای کتابش، به خیالی بودن شخصیت‌های داستان اشاره کرده و نوشته است: «شخصیت‌های این داستان، تنها در ذهن نویسنده وجود حقیقی دارند. هرگونه مشابهتی میان آنان و شخصیت‌های عالم واقعیت، کاملا تصادفی است.» و البته پیش از آن جمله از نادر ابراهیمی را نوشته: «فرصت طلبان برندگان واقعی تاریخ نیستند، گرچه شعارهایشان همچون دریچه های اطمینان، فشار را رفع می‌کند و لذتی گذرا می‌بخشد.» جلد اثر بسیار جذاب است و حتی شاید برخی خوانندگان به واسطه حسن انتخاب طرح جلد، دستشان به جیب شان رفته باشد.


«داستان» بخوانید

پیشنهاد این هفته ما در بخش مجلات، همشهری داستان است. همشهری داستان هرچند 500 تومان 500 تومان روی قیمتش می آید اما همچنان رقم نهایی قابل تحمل است و شماره اردیبهشتی این مجله یکی از بهترین و کم خرج ترین پیشنهادها برای این آخر هفته است.

در این شماره نیز برخی از داستان های ارزشمند نویسندگان جوان در کنار داستان های نویسندگان شاخص ایرانی و فرنگی به ضمیمه تعدادی عکس در جلدی متفاوت یک بسته ارزشمند شده که همچون یک کتاب می توانید نگه دارید و بخش عمده اش اساساً تاریخ ندارد. این «بی تاریخ بودن» اکثریت نوشته ها، ویژگی ای است که «داستان» و معدود مجلات شبیه همشهری داستان را از دیگر مجلات سوا می‌کند.


در پایان نیز به مناسب اجرای تازه استاد شهرام ناظری در رشت، یکی از قطعات را با صدای این استاد موسیقی اصیل ایرانی را تقدیم‌تان می کنیم. قطعه 19 دقیقه ای، اجرای استاد شهرام ناظری پیش از دریافت نشان «شوالیه» بابت اثرگذاری جهانی اش از وزارت فرهنگ فرانسه است که بعید است تاکنون مشاهده کرده باشید یا توانسته باشید، بشنوید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴
ببخشید میشه درمورد قیمت بلیطها هم مطلب بنوسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
30 تومنی داشت 40 و 50 تومنی هم بود
درود بر علی قمصری از آیندگان موسیقی ایران زمین.
درود بر شوالیه آواز ایران. درود بر کیهان کلهر استاد بین المللی موسیقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
درود بر کرمانشاهیان عزیز
سلام و دررود

لطفا بیشتر در مورد کاشان و مراسم گلابگیری آن و خبرهای این روزهای اونجا بنویسید

ممنون
لطفا در مورد نحوه تهيه بليت هم بنويسيد
لطفا یه فیلمم از کنسرت علیرضا قربانی بذارید.
خواهش میکنم
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
الان همه مشکلاتت حل شده مونده کنسرت علیرضا قربانی... تازه خواهش می کنی... خجالت نمی کشی با این سنت...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
حسین عزیز اگه فیلم کنسرت علیرضا قربانیو نبینی مشکلت حل میشه؟؟؟؟
آقا نذار فیلمو
گلپری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
خخخخخخخخخخخ چ بامزه جواب همو میدید.....

کلی خندیدیم
یه وقتی گزارش از قطعی اینترنت نرینا، حرامه...
استاد شهرام ناظری رو عشقه فقط....
فقط همشهری داستان ..
چرا اینگونه اثار استاد ناظری منتشر نمیشود؟!!
دورود بر شرافت هنر و هنرمند،به امید روزی که شوالیه آواز ایران را در سیمای خودمون ببینیم
پلنگ شدی نظر جواب میدی
کوفت هم در شهر های دیگر نیست بعد می گید چرا میاید تهران ؟!
سلام ..آقا من نمیدانم نویسنده این بخش کیست ولی خیلی خوشحالم که هر هفته میاد رو نت ..
خواهشا ادامه بدید ...
بهتر نیست این اطلاعات ارزنده و به درد به خور را در قالب جدول ارائه کنید؟
اسم فیلم ملکه است اونوقت عکس صورت یه مرد تو پوستره :)!!! همین کارا رو می کنید که بهتون انگ میزنن دیگه :)))))))))))))
لطفا اسم و خبر مهناز افشار را در کنار اسم و خبر استاد موسیقی و آواز ایران نیاورید.
درود بر علی قمصری از آیندگان موسیقی ایران زمین.
درود بر شوالیه آواز ایران. درود بر کیهان کلهر استاد بین المللی موسیقی
بسیار سپاسگزار از بخش آواز
با سلام بازهم هنر خوشنویسی مظلوم واقع شد و چیزی در موردش ننوشتید... گالری خروش میزبان نمایشگاه گروهی خوشنویسی هنرجویان استاد شیخ خانی است اطفا برای حمایت از این هنر زیبا و عرفانی سری به این نمایشگاه بزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار