بازدید 21322
۴

جدیدترین ادعای دولت کانادا علیه اتباع ایرانی

گویا برای شدت سلسله اقدامات ضدایرانی دولت کانادا، به ویژه از زمان قطع روابط سیاسی این کشور با ایران، پایانی متصور نیست. در جدید‌ترین نمونه، پس از تلاش ناکام دولت این کشور برای ارتباط دادن القاعده به ایران، هشدارهایی درباره ایرانیان عازم به این کشور صادر شده که می‌تواند به معنای وضع محدودیت‌های جدید باشد.
کد خبر: ۳۱۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۷ 27 April 2013
گویا برای شدت سلسله اقدامات ضدایرانی دولت کانادا، به ویژه از زمان قطع روابط سیاسی این کشور با ایران، پایانی متصور نیست. در جدید‌ترین نمونه، پس از تلاش ناکام دولت این کشور برای ارتباط دادن القاعده به ایران، هشدارهایی درباره ایرانیان عازم به این کشور صادر شده که می‌تواند به معنای وضع محدودیت‌های جدید باشد.

به گزارش «تابناک»، در پی طرح ادعای ارتباط گروهک تروریستی القاعده با ایران و تلاش مشترک این دو برای انجام اقدامات تروریستی در خاک کانادا، این بار و در اقدامی جدید، یکی دیگر از نهادهای دولتی این کشور، ادعاهایی را درباره شهروندان ایرانی عازم کانادا مطرح کرده است!

به نوشته روزنامه «نشنال پست»، سازمان خدمات مرزی کانادا مدعی شده، این احتمال هست که ایرانیانی با «انگیزه‌های شرورانه» وارد این کشور شوند؛ هرچند این سازمان توضیح بیشتری در این زمینه نداده، بیشتر مطبوعاتی که این خبر را منتشر کرده‌اند، آن را با ادعاهای اخیر درباره ارتباط ایران و القاعده مرتبط می‌دانند.

به هر حال، در گزارش این سازمان ‌آمده: از سال ۲۰۰۸ تاکنون، نوزده شهروند ‌ایرانی به دلایل امنیتی از ورود به خاک کانادا منع شده‌اند. این در حالی است که در اقدامی متناقض، در ماه ژوئیه ۲۰۱۲ یک گزارش اطلاعاتی در این کشور منتشر شد، مبنی بر اینکه دولت کانادا بیشتر درخواست‌های پناهندگی از ایران را می‌پذیرد.

اما این هشدارهای جدید در حالی از سوی سازمان مرزی کانادا مطرح می‌شود که چند روز پیش، برخی مقامات دولتی این کشور اعلام کرده‌اند، دو تن که قصد بمب‌گذاری در قطاری در این کشور را داشته و بازداشت شده‌اند، اعضای گروه القاعده بوده‌اند که دستورهای خود را از مقر این گروه در ایران دریافت می‌کرده‌اند.

این ادعا به اندازه‌ای بی‌پایه بود که بلافاصله مطبوعات و رسانه‌های گوناگون غربی با استدلال‌های فراوان، آن را ‌رد کرده و وجود چنین ارتباطی را غیرمحتمل دانستند. با این حال، به نظر می‌رسد، دولت کانادا از برنامه‌های خود برای متهم کردن ایران در این زمینه دست برنداشته و می‌خواهد به دیگر شیوه‌ها این هدف را پیگیری کند.

به طور کلی، با قطع روابط سیاسی کانادا با ایران، اقدامات و موضع‌گیری‌های این کشور علیه ایران شدت گرفت و هر روز ابعاد تازه‌ای می‌یابد. از موضع گیری‌های تند وزیر خارجه این کشور علیه برنامه هسته‌ای ایران که بگذریم، هر از چند گاه اخباری از اعمال محدودیت بر اتباع ایرانی، از جمله بسته شدن برخی حساب‌های بانکی آنان در کانادا به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد، دولت کانادا موفق شده با وارد شدن به رقابت با آمریکا بر سر شدت خصومت‌ورزی با ایران، به یکباره گوی سبقت را از واشنگتن برباید و به حرکت مستمر در مسیر اقدامات ضدایرانی ادامه دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۴
کانادا با این رفتار می خواهد خود را در عرصه بین المللی مهم و فعال جلوه دهد چون به علت مستعمره بودن عقده خود کم بینی دارد
حالا واجب شد که بگوییم مرگ بر کانادا کشورشون بخوره تو سرشون واقعا هم وطنای ما چرا میرن کانادا من که غبار کشورم رو به صد تا از این بلاد کفرا نمیدم.
بازم زود بروید به سمت کانادا -
كشور كانادا هنوز نمي داند در چه بازي خطرناكي وارد شده است. صهيونيست ها از چندين سال قبل در كانادا جولان مي دهند و كم كم اين كشور در حال تبديل شدن به مقر اصلي صهيونيست ها است و شايد روزي كشور اسرائيل در اين كشور تاسيس شود. دنيا بايد بداند كه اسرائيل و القاعده هر دو از يك جنس هستند و هر دو تروريست اند و ارتباطات پشت پرده اي زيادي با هم دارند. نه صهيونيست ها يهودي هستند و نه القاعده مسلمان! هر دو بي دين اند و از اصحاب شيطان اند.
خداوند هميشه حافظ حق و حقيقت است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان