بازدید 34909
روایت فضای سیاسی کشور؛ روز هفتاد ویکم سال سی و پنجم انقلاب

«کاسبین فتنه» دست به کار شده اند!

تازه ترین حامی دولت، مورخی است که برای مردم از صدا و سیما تاریخ می خواند و معتقد است که اقدامات دولت وحدت آفرین است. انتقادات آیت الله مکارم از مجلس شورای اسلامی هم از اخبار مهم در فضای سیاسی کشوراست.اما بالاخره چه کسی مشایی را به احمدی نژاد معرفی کرد؟
کد خبر: ۳۱۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶ 24 April 2013
در حالی که فضای سیاسی کشور در ساعات اخیر تحت تأثیر سخنان و تهدیدات دوباره رئیس‌جمهور و انتقادات مطرح درباره این سخنان بود، ‌در عین حال به نظر می‌رسد، با نزدیک شدن به انتخابات، گروهی که آنان را کاسبین فتنه می‌دانند، دوباره دست به کار شده‌‌ تا فضای کشور را بحرانی نشان دهند.

«کاسبین فتنه»، نامی است که برای گروهی به کار برده می‌شود که در اتفاقات سال ۸۸، به سرعت و قارچ گونه در فضای سیاسی کشور رشد کردند و با تأکید بیش از اندازه بر فتنه سال ۸۸ برای خود هویت‌سازی کردند و تا می‌توانستند‌ با این واژه کاسبی و کسب شهرت کردند، به گونه‌ای که اگر هم‌اکنون واژه فتنه ۸۸ از میان رود، آنان در فضای سیاسی کشور هویتی نخواهند داشت.

چه اینکه در هویت تاریخی آنان، نه پیش از انقلاب سابقه‌ای انقلابی‌گری دیده می‌شود، نه همپای امام و انقلاب و رهبری بوده‌اند، نه در دفاع مقدس در زمزه حماسه آفرین بوده‌اند و... همان‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری به مردم آدرس نادرست دادند، همچنان مسئولیت نمی‌پذیرند و می‌خواهند اشتباه خود را با هیجان آفرینی در رخدادهای گذشته، پوشش دهند؛ غافل از این که ‌کاندیدایی که آنان به مردم معرفی کردند، کلمه‌ای از فتنه‌ نمی‌گوید.

چون هدف از فتنه کردن هم کاسبی شهرت است، چشم بر روی همه مشکلات کشور بسته‌اند. شاید بهتر است کاسبان فتنه، به جای تداوم کاسبی، اندکی به سخنان اخیر رهبر انقلاب گوش دهند و به آنان عمل کنند.

نکته جالب اینکه محمد‌رضا عارف، کاندیدای ریاست جمهوری از اصلاح طلبان هم در مورد فتنه سخن گفته است‌:

«این که در سال ۸۸ فتنه‌ای در کشور اتفاق افتاد، درست است، ولی اینکه فتنه‌گر کیست و سهم نهادهای مختلف در آن به چه میزان است، باید سر فرصت این پرونده را ‌دقیق بررسی کنیم که در این راستا قانون اساسی مرجع رسیدگی به دعوا‌ها را مشخص کرده است‌».

بی‌گمان بخشی از این رسیدگی نیز باید رسیدگی به نقش کاسبین فتنه در بحرانی کردن فضای کشور باشد.

اما برخی از اخبار هم در ورود کاندیدای احتمالی دولت خبر می‌دهند و می‌گویند در جلسه برخی از حامیان کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده ‌که رحیم مشایی به زودی اعلام ورود به انتخابات می‌کند؛ کسی که روز گذشته درباره مرجع معرفی کننده وی به احمدی‌نژاد، بحثی رسانه‌ای در‌گرفت.

ماجرا از آنجا آغاز شد که صادق محصولی، وزیر کشوری که انتخابات سال ۸۸ را برگزار کرد، اعلام نمود، علی لاریجانی به وی گفته که اسفندیار رحیم مشایی را او با احمدی‌نژاد معرفی کرده است. این مطلب بلافاصله با واکنش رئیس مجلس مواجه ‌و تکذیب شد، اما محصولی هم دست‌بردار نبود تا این که همدیگر را به قضاوت روز جزا حواله دادند.

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز روز گذشته در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس به انتقاد از مجلس و دولت پرداخت. وی از مجلسی‌ها خواست درباره کارهایشان اطلاع رسانی کنند؛ مسأله‌ای که به نظر آیت الله انجام نمی‌شود.

ایشان در این باره گفتند: زمانی که بحث یارانه ۲۵۰ هزار تومانی مطرح می‌شود، چنانچه مجلس موافق آن است، باید بگوید و اگر هم آن را به صلاح نمی‌داند یا عقیده دارد، غیر ممکن است، باید اطلاع‌رسانی کند و در مورد منابع همین یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی هم اطلاعات لازم را به مردم بدهد. مطرح کردن چنین رقم‌هایی در جامعه مشکلاتی را به وجود می‌آورد و توقع از دولت بعدی را هم زیاد می‌کند و در صورت اجرایی شدن اثرات تورمی به دنبال خواهد داشت؛ در این میان مجلس وظیفه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کافی را دارد؛ شاید مردم هم به این واسطه فکرهای دیگری کنند.

‌این مرجع تقلید با تأکید بر ارائه آمارهای واقعی به مردم افزود: تورم کنونی زیاد است اما مردم ما صبر می‌کنند و انتظار گشایش دارند؛ بنابراین، باید برای حل مشکلات اقتصادی چاره‌ای اندیشیده شود. وی با بیان اینکه بن بست در هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: خلوص نیت، احساس اینکه خداوند ناظر بر اعمال ماست، هشیاری و توجه به فردای قیامت برای حل مشکلات ضروری هستند.

اما خسرو معتضد که برای مردم ایران از صدا و سیما تاریخ می‌خواند، رسما به جمع حامیان انتخاباتی کاندیدای دولت پیوسته است. وی اقدام دولت در هزینه میلیاردی برای جشن دولت در ورزشگاه آزادی را کاری وحدت آفرین عنوان کرده است! وی همچنین اعلام کرده که بر خلاف دیگران، کاندیدای دولت قصد ورود به انتخابات را ندارد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی