بازدید 36333
یک مقام دولت ترکیه:

«به وقتش» علیه ایران با رژیم اسرائیل همکاری می‌کنیم!

روز گذشته، خبری در برخی مطبوعات بین‌المللی منتشر شد، مبنی بر اینکه دولت ترکیه می‌خواهد در نزدیکی مرز خود با ایران، پایگاهی هوایی ‌به رژیم اسرائیل واگذار کند. هرچند امروز دولت ترکیه، ‌این موضوع را تکذیب ‌کرده، اما در این تکذیب‌، ادبیات ‌خاصی به کار برده شده که در نوع خود جالب توجه است.
کد خبر: ۳۱۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰ 22 April 2013
روز گذشته، خبری در برخی مطبوعات بین‌المللی منتشر شد، مبنی بر اینکه دولت ترکیه می‌خواهد در نزدیکی مرز خود با ایران، پایگاهی هوایی ‌به رژیم اسرائیل واگذار کند. هرچند امروز دولت ترکیه، ‌این موضوع را تکذیب ‌کرده، اما در این تکذیب‌، ادبیات ‌خاصی به کار برده شده که در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، یک خبر منتشر شده در روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» دهان به دهان در محافل رسانه‌ای‌ چرخید؛ مبنی بر این که دولت ترکیه می‌خواهد برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، به رژیم اسرائیل پایگاه بدهد.

یکی از مقامات دولت ترکیه با انتشار یک «شبه تکذیبیه»، اظهار داشته، هنوز روابط ترکیه با رژیم اسرائیل به مرحله‌ای نرسیده که چنین کاری انجام پذیرد.

در خبری که «ساندی تایمز» منتشر کرده آمده بود: «یاکوف آمیدرور»، رئیس شورای امنیت رژیم اسرائیل، قصد دارد با ارائه پیشنهاد تحویل شماری موشک و فناوری پیشرفته نظامی به ترکیه، از این کشور اجازه استفاده از پایگاه هوایی در فاصله ۱۰۰۰ مایلی مرز ایران را بگیرد.

به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، یک مقام دولتی ترکیه امروز این خبر را تکذیب کرده؛ اما با ادبیاتی جالب توجه که اصل موضوع تکذیب را زیر سؤال می‌برد.

این مقام ترکیه‌ای در گفت‌و‌گو با روزنامه «حریت» گفته: «به نظر می‌رسد، این گزارش درباره یک فرضیه توضیح می‌دهد».

اما بخش جالب‌تر اظهارات این مقام ترک ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ جایی است که گفته: «ما پیش از این گفته‌ایم که عادی سازی روابط ما ـ با رژیم اسرائیل ـ ‌گام به گام خواهد بود. صحبت از چشم‌انداز یک همکاری نظامی، در مرحله کنونی بی‌ربط است. ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم. ما هنوز حتی سفیر جدیدی را در رژیم اسرائیل معرفی نکرده‌ایم».

آن گونه که از اظهارات این مقام ترکیه‌ای برمی‌آید، دولت این کشور موضوع همکاری نظامی با رژیم اسرائیل علیه ایران را به کلی رد نکرده و صرفاً آن را «در مرحله کنونی» منتفی دانسته است؛ به عبارت دیگر، این چشم‌انداز که در آینده چنین همکاری انجام بپذیرد، وجود دارد. از سوی دیگر، وی گزارش منتشره را یک «فرضیه»، یعنی امری با قابلیت وقوع دانسته، نه یک «مطلب کذب».

افزون بر این، صرف این موضوع که دولت ترکیه ‌‌رسما اقدام به تکذیب خبری با این درجه از اهمیت نکرده و این کار از سوی یک مقام نا‌شناس انجام پذیرفته، خود بسیار بحث برانگیز است.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد پس از همکاری‌های نزدیک دولت باکو با رژیم اسرائیل و انتشار ‌گاه و بیگاه اخبار مربوط به احتمال واگذاری پایگاهی در قلمرو این دولت به رژیم اسرائیل، این بار باید منتظر باشیم تا پس از رسیدن روابط آنکارا ـ تل آویو به «مرحله مورد نظر»، اقدامات ضدایرانی در خاک ترکیه نیز تشدید شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵۴
انتشار یافته: ۵۰
ترکیه توهم زده - دست به دامن اسرائیل شده و نوکر گوش و چشم بسته خواهد شد شکی نیست . این ملت ترکیه هست که باید مسلمانی خود را ثابت کنند و گرنه اسرائیل ترکیه را با خود غرق خواهد کرد.
فان حزب الله هم الغالبون
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
نوکر چشم و گوش بسته اسرائیل نیست ، بلکه جنابعالی با چشم و گوش بسته تحلیلی می فرمایید ترکیه از همه این سیاه بازیها در طی چند سال گذشته نتیجه گرفته و اقتصاد ورشگسته خود را به یکی از 20اقتصاد برتر دنیا تبدیل کرده است وگرنه برای ترکیه نه ایزان مهمه نه اسرائیل بلکه منافع ترکیه براشون مطرحه که بازی دادن کشورهایی مثل ایران سود خودشو ببره ملت ترکیه هیچ کاری نکرده و نخواهند کرد فقط کافی است اتفاقات سالیان اخیر و عکس العمل مردم ترکیه رامطالعه بفرمایین.
دکتر امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
درست هست که با مردم ترکیه برادر هستیم ولی ساکت ماندن آنها در برابر این گستاخی و صحبتهای نسنجیده و پی در پی دولت متوهم اردوغان ،به نوعی موجب کنار زدن اخوت دیرین هست،و این مسلم هست که اگرهر گوشه از خاک ترکیه پایگاه نظامی اسرائیل برای حمله هوایی به ایران شود ،دیگر ما سوریه نخواهیم بود و به گفته فرمانده سپاه از هر نقطه از کشورهای منطقه که حمله ای به ایران صورت بگیره آن منطقه خاک دشمن خواهد بود...،از پاتریوت هم نمی ترسیم،و حتی از موشکهای آبکی که اسرائیل بهت قولش رو داده تا واسه ایران شاخ بشی،آقای اردوغان ،در دفاع از ایران امریکا هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه چه برسه به نوکران و کاسه لیسان امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
تو دنیا همه مسئولین دولتی به فکر منافع خودشونن، ترکیه هم مستثنی نیست، این وظیفه مسئولین ماست که به فکر مملکت باشند که هر بیگانه ای جرات تهدید و ارعاب به خودش نده.
الانش که امریکا تو کویت وبحرین و افغانستان و عراق وغیره----پایگاه نظامی داره چه غلطی کرده که اسرائیل تو ترکیه بکنه بهتره همون مقام ترکیه ایی بره به حرم سراش برسه
كشور تركيه دجال آخرزمان است شك نكنيد.
وای از آن ساعتی که انشقاق بین مسلمین موجب حکمرانی صهیونیزم گردد لذا چه خوب است که روابط خود را با کشورهای منطقه بهبود بخشیم ونقشه های صهیونیزم را نقش بر آب کنیم البته با خردمندی و عاقلانه
ما ایرانیان هیچ وقت هم فکر نکردیم که اینها دوستمون هستند. همدستی باکو و استانبول با دشمنان ایران دور از ذهن نیست.
ترکیه به ایران خیلی مدیون هست. ترکیه هرچی دار از قبال جنگ ایران عراق هست.وقتی دوتا قدرت منطقه هشت سال داشتند همدیگر نابود میکردند ترکیه کمال استفاده را کرد. ولی ترکیه بداند کوچکتر از این حرف ها هست که بخواهد برای ایران مشکلی ایجاد کند.اونها هنوز به اندازه کافی مشکل داخلی دارند که باید حل کنند و چشم به فراسنه دارند که ببیند ارباب کی اجازه میدهد که وارد eu بشوند که اونم خوش خیالی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اروپایی های ها تا ابد اجازه نخواهند داد یک کشور مسلمان وارد اتحادیه اروپا شود
ماراهی جز قوی شدن نداریم تا بتوانیم درزمان خود پاسخگوی این مهملات باشیم .
همون وقت که داود اغلو با اشاره دست اوباما به سرعت رفت پیشش باید فهمید که دولت ترکیه چقدر غرب زده و بی هویت شده
اقا ترکیه مگه نمیدونه که اگه از هر کشوری به ایران حمله بشه اون کشور هم دشمن حساب میشه و حمله به اون کشور هم کاملا حق قانونی ایرانه؟
اجب گیری کردیم از دست این ابلهان!!!!
اصلا بعید نیست در کنار دریافت سلاح های پیشرفته راه را برای اسرائیل باز کنند. اصلا بعید نیست.
اشكال نداره بدن ما هم از خودمون دفاع ميكنيم اين حق طبيعيه ما است
بيچاره ها چه زود يادشون رفت كه با آن همه رابطه گرمي كه با اسرائيل داشتند . مردم اونها را با چه خفت و خواري كشت و تركيه هيچ غلط نتونست بكنه.دولت تركيه بايد بدونه اسرائيل از اين پايگاه براي كشتن مردم تركيه استفاده ميكنه و دولت تركيه ابز هم هيچ غلطي نميتونه بكنه.
جهت اظلاع مسولین محترم توجه داشته باشید که اطراف این کشور که گرگهایی نشتهداند تا در مو عد مقرر زهر خود را بریزند.
فکر میکنم خویشتن داری دیگه کافیست. ایران باید رسما اعلام کند قصد دارد یک پایگاه نظامی کاملا مجهز و بزرگ در مرزهای شمال غربی خود احداث کند و در صورت قطعی شدن واگذاری چنین پایگاهی در ترکیه به اسرائیل، آن را مورد هدف قرار خواهد داد و هیچگونه مسئولیتی در قبال صدمات احتمالی به این کشور و مردمش را قبول نخواهد کرد.
اینجوری خود مردم ترکیه بجون دولتشون خواهند افتاد.
ترکیه که تکلیفش معلومه مثل هر کشوری دنباله منافعشه هرچند خیلی پست هستند ولی ایراد زیادی نمی شه گرفت به خصوص که این حرفها بیشتر تیپ ترفندهای سیاسی هستن تا واقعیت اما موضوع اصلی اینجاست که به برادرای صهیونیست بگید اگه تو تهران هم پایگاه بزنید بازم هیچ غلطی نمی تونید بکنید با گروه به قول خودتون تروریستی حماس که زیر گوشتونه و هیچی نیست چه غلطی تونستید بکنید؟ ارتش چهارم جهان؟!!
این قضیه خیلی برای اسرائیل مناسبه چون بعد از حمله ی اسرائیل به ایران از طریق ترکیه ایران ترکیه و اسرائیل رو موشک باران می کند و این یعنی حمله به یکی از اعضای ناتو و باعث وارد شدن ناتو به جنگ میشه و عملا ایران باید با کل غرب، ترکیه و اعراب خائن بجنگه.
پاسخ ها
اسماعيل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
واقعا"‌فكر ميكني تركيه همچين كاري ميكنه ؟

اون وقت نياز نيست ايران بهش حمله كنه

كافيه اين اجازه رسانه اي بشه انقدر بمب داخله تركيه خواهد تركيد كه ديگه چيزي ازش نموننه
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
می میریم ذلت نمیپذیریم
تقریبا تمامی کشورهای همسایه‌ی ایران، نان اختلاف ایران و آمریکا را می‌خورند. این اختلاف به سود آنان است.
بدون شک دشمنان ، برای حمله احتمالی به ایران به شمالغرب برنامه ریزی دارند. بر باکو و آنکارا هم خیلی امید دارند. ترکیه هم برای پیوستن به اتحادیه اروپا از ناموس خود گذشته چه برسد به همسایه ها. ما باید هوشیار ، متحد، مدبر و مقتدر باشیم.
ترکیه دیر یا زود چوب همکاریهایش را با رژیم صهیونیستی خواهد خورد.
من مطمئنم اينا براي ايران برنامه بلند مدتي دارند
ترکیه گویی حوادث خاورمیانه و جنگ بین ایران و عراق را فراموش کرده ...کشور کویت که در جنگ تحمیلی از عراق و صدام حمایت می کرد عاقبت خودش طعمه ی نرمی برای صدام شد و آخر عاقبت همان کشور و صدام هم با خواری و خفت تمام شد ، ترکیه ی عثمانی هنوز عمق استراتژیک خودش را نشناخته ،که وارد این بازیهای صهیونیستی می شود.
مرگ بر اسراییل وترکیه جنایت کار
ترکیه باید بداند که اگر چنین کاری بکند و اگر حمله ای از خاک این کشور به ایران شود قطعا این عثمانیهای مغرور با خاک یکسان خواهند شد.
ایران چقدر تنهاست.
واقعا ایران متحدی در منطقه داره؟
پاسخ ها
دکتر امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
زمان جنگ ما خیلی تنها بودیم،فقط سوریه و کره شمالی در حد محدود فروش تجهیزات و بعضا آموزش به ما داشتن،به علاوه با کلاشینکوف قاچاقی به جنگ تانک های عراق می رفتیم،و اون طرف قضیه عراق بود و ...،ولی به حقانیت کارمون ایمان داشتیم و به خدا سپردیم...نا امید نباش...،فان حزب الله هم الغالبون،این وعده خداست.
ترکیه کوچکتر از این حرف هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
کوچکتر است ولی سرعت رشدش بالاتر از ماست. نباشد روزی که دست به دامانشون بشیم.
آخرش ميبينيد همين تركيه همون بلايي كه سر سوريه اورد سر ما هم مياره.
ترکیه اول بره آبروی از دست رفته خودش رو که در کشتی سیمره توسط اسرائیلیها ازش گرفته شده جمع کنه که با یک جمله عذر خواهی اسرائیل کوتاه اومد
در حالیکه اگر با وجود عذر خواهی اسرائیل دوباره چنین مسئله ای پیش بیاد اسرائیل دوباره همون کار رو در مورد ترکیه تکرار خواهد کرد
ما هم بوقتش سیل موشک را روانه آنجا خواهیم کرد و صد البته بقیه نقاط ترکیه.
اینها دزد خائن و پول پرست هستند نباید به آنها اعتماد کرد به نظر من باید از این کشور فاصله گرفت.
گول اسلام اردوغان را نخورید . اینها دین به دنیا فروش هستند.
نه ترکیه نه اسراییل نه آمریکا و نه هیچ ابر قدرتکی یارای مقابله با قدرت و همت وایمان ما ایرانی ها را ندارد ما ملت و جوانان از هیچ چیزی هراس نداریم و تا آخر ایستاده ایم
اوني كه منفي دادن وطن فروش و خائن هستن
لطفا واقع بین باشید و این احتمال رو دست کم نگیرید . دولت ترکیه برای منافع خودش هر خبطی رو انجام می ده . برادر و مسلمان هم نمیشناسه . این ما هستیم که نباید اجازه بدیم ترکیه جرأت همچین اظهار نظرهایی رو داشته باشه .
کار بجایی رسیده که کشورهایی هیچوقت بخود اجازه نمیدادند بر علیه ایران حرفی بزنند ، بدون ترس کشور مار را تهیدی میکنند..
چه دلیلی می تواند داشته باشد؟
ترکیه می خواد دوباره اپراتوری عثمانی رو زنده کنه به همین خاطر مثل یه آدم مست که عقل از سرش پریده دست به کارای احمقانه ای مثل دخالت در سوریه،بردگی اسرائیل و آمریکا و ... می زنه.بنده های خدا نمی دونن اینطوری نمی تونن اعتبار و قدرت کسب کنن.از اون طرف هم که اسرائیل و غربیها دنبال همچین کس های می گردند تا اونا رو سپر خودشون کنن اینبار هم آذربایجان و ترکیه رو جلو انداختن.به شما قول می دم که بلایی که سر صدام اومد در چند سال آینده بر سر ترکیه هم خواهد آمد و ترکیه در سودای قدرت همراه با اسرائیل غرق می شود.
تابناک عزیز!
اولا که اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند
ثانیا این فاصله هزار مایل یعنی چقدر؟ ترکیه چند مایل عرض دارد که می خواهد پایگاه در فاصله هزار مایلی مرز ایران به اسرائیل بدهد؟
ثالثا فاصله خود اسرائیل با ایران چند مایل است؟
لطفا در درج اعداد دقت بیشتری بفرمایید.
كذبي بيش نيست

چون خودشون ميدونن همين جوريش نقطه به نقطه اسرائيل رو با موشك ميتونيم بزنيم چه بررسه بخوان بيان جلو تر
انگار این بخت برگشته به دنبال انقلاب مردمی علیه خودش است.
مثل اینکه ترکیه هم میخواد با خاک یکسان شه
الله الله که اون روز اسراییل بخواد از طریق ترکیه به این خاک پاک حمله کنه اون روز اگه ترکیه با خاک یکسان نشه مردن ما فرضه.درود بر دانشمندان ایران با این دشمنان ما حتما به بمب اتم نیازمندیم لعنت به ترکیه اسراییل اروپا امریکا و اعراب حاشیه خلیج فارس
ايرادي ندارد درصورت حمله ازخاک ترکيه ماهم استانبول و انکارا رو باخاک يکسان ميکنيم.
روزی دولت ترکیه بهترین دوست سوریه بودچه اتفاقی افتاد ؟به ترکیه اعتماد نکنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست