بازدید 109431
طنز تلخی که ابعاد جهانی پیدا کرد:

«ماشین زمان» یا ابزار تمسخر ملت ایران؟!

«مخترع ایرانی مدعی ساخت ماشین زمان شد»؛ این تیتری است که از یکی، دو روز پیش در رسانه‌های داخلی شایع شد و از صبح امروز، به مطبوعات و رسانه‌های خارجی نیز راه یافت؛ خبری که در بهترین حالت از سوی این رسانه‌ها غیرممکن دانسته شده و در بیشتر موارد نیز با تمسخر غربی‌ها روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۳۱۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵ 11 April 2013

«مخترع ایرانی مدعی ساخت ماشین زمان شد»؛ این تیتری است که از یکی، دو روز پیش در رسانه‌های داخلی شایع شد و از صبح امروز، به مطبوعات و رسانه‌های خارجی نیز راه یافت؛ خبری که در بهترین حالت از سوی این رسانه‌ها غیرممکن دانسته شده و در بیشتر موارد نیز با تمسخر غربی‌ها روبه‌رو شده است.

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته، خبری در سطح فضای مجازی ایرانی منتشر شد، مبنی بر این که فردی به نام «علی رازقی» که خود را سرپرست «مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور» می‌خواند، دستگاهی‌ اختراع کرده که می‌تواند رخدادهای آینده را پیش‌بینی کند!

اما جرقه اولیه این خبر، هنگامی زده شد که یکی از خبرگزاری‌های کشور، با انتشار خبر ساخت چنین دستگاهی نوشت: رازقی «رکورددار ثبت اختراع در کشور با ثبت ۱۷۹ طرح» است.

وی در مصاحبه با این خبرگزاری مدعی شده بود، تنها با هزینه پانصد هزار تومان، دستگاهی به اندازه یک کیس رایانه ساخته که می‌تواند آینده افراد تا پنج یا هشت سال آینده را با دقت ۹۸ درصد پیش‌بینی کند؛ هرچند این خبر اندکی بعد، از روی خروجی این خبرگزاری حذف شد،‌ بازتاب گسترده‌ای در عرصه خبری پیدا کرد و مصاحبه بعدی یک روزنامه مطرح با رزاقی، به این جو دامن زد؛ مصاحبه‌ای که وی در آن ادعاهایی از نحوه کار دستگاهش گرفته تا داشتن مشکل شخصی با نیوتن و اینشتین را مطرح کرده بود.

اما ماجرا تازه پس از این جالب می‌شود؛ خبری که از‌‌ همان آغاز از سوی اکثر قریب به اتفاق حاضران در فضای مجازی و نیز رسانه‌ای دستمایه طنز قرار گرفت و احتمالاً مصاحبه روزنامه نامبرده با این فرد نیز بر همین اساس انجام گرفته باشد، به سرعت به میان رسانه‌های انگلیسی زبان راه یافت و در میانه جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب علیه ایران، ابزار طنز و تمسخری نیز به دست این رسانه‌ها داد.

 
 

اول از همه، این روزنامه «تلگراف» بود که موضوع را مورد توجه قرار داد و با انتشار بخش‌های مورد علاقه خود از مصاحبه رازقی، هدف اصلی را ـ که اتهام زنی به ایران بود ـ ‌به خوبی انجام داد.
روزنامه «ایندیپندنت»، دیگر روزنامه انگلیسی نیز در همین راستا حرکت کرده و کار همکار خود را تکمیل نمود؛

نخست، این روزنامه بدون اینکه اشاره کند اصلاً مؤسسه‌ای به نام «مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور» ‌در ایران شناخته شده نیست، موضوع را به گونه‌ای جلوه داده که گویا این مؤسسه، از نهادهای وابسته و تحت حمایت دولت ایران است!
 
در ادامه، ایندیپندنت با انتشار بخش‌هایی از ادعاهای رازقی که گفته دستگاهش می‌تواند مورد استفاده دولت قرار گرفته و حتی جنگ‌ها و برخوردهای نظامی را پیش بینی کند، ارتباط این شخص با دولت ایران را تحکیم می‌کند.
 
در پایان آن که این روزنامه به نتیجه‌گیری از مقدمات نادرست خود می‌پردازد و با طرح این ادعا که ایران همواره تلاش داشته با انتشار تصاویر و اخبار غیرواقعی، خود را در عرصه فناوری پیشرو نشان دهد، موارد دیگری از جمله ساخت هواپیمای جنگنده توسط ایران را نیز زیر سؤال برده است. موفقیت ایران در فرستادن میمون به فضا، از دیگر مواردی است که دستمایه ابراز تردید روزنامه ایندیپندنت قرار گرفته است. 

 
 

روزنامه «هافینگتون پست»، کمی علمی‌تر و منطقی‌تر با ماجرا برخورد ‌و خبر را در بخش فناوری خود ‌بررسی کرده است. این روزنامه پس از انتشار بخش‌هایی از اظهارات رازقی می‌نویسد: «متأسفانه، به نظر می‌رسد عناصر این داستان با هم جفت و جور نمی‌شوند».

نخستین دلیل این روزنامه، آن است که هیچ سابقه‌ای با نام علی رازقی در بخش انگلیسی خبرگزاری ایرانی منتشرکننده خبر وجود ندارد. دوم آن که در هیچ جای فضای مجازی، نامی از مرکز تحقیقاتی مورد ادعای این فرد به چشم نمی‌خورد؛ بنابراین، هافینگتون پست نتیجه می‌گیرد این خبر، یا صرفاً یک شوخی رسانه‌ای است و یا کار یک مخترع فریبکار است‌، که در هر دو صورت ادعای تازه‌ای نیست. 

 
 
سایت تحلیلی «بیزنس اینسایدر» نیز این خبر را منتشر کرده که البته متن آن، کپی‌‌ همان گزارش «تلگراف» و «ایندیپندت» است. با این حال، این سایت اندکی بیشتر خلاقیت به خرج داده و به منظور تمسخر هر چه بیشتر داستان، تصویری از یک فیلم طنز هالیوودی مرتبط با موضوع ماشین زمان را نیز در کنار خبر منتشر نموده است؛ ‌وی در این سایت مسئول مرکز «دولتی» اختراعات راهبردی ایران معرفی شده است.
 
 

پایگاه‌های خبری مشهور به ضدیت با جمهوری اسلامی ایران، همچون سایت اسرائیلی «آروتز شوا» و شبکه خبری «العربیه» نیز چنین فرصت طلایی را از دست نداده و خبر را منتشر کرده‌اند. البته این دو پایگاه خبری، صرفاً با انتشار گزینشی مصاحبه با رزاقی، به هدف خود دست یافته و ارتباط مورد نظرشان با حکومت ایران را القا کرده‌اند.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، این ادعا و البته دامن زدن به آن، بهانه‌ای به دست رسانه‌های غربی و مخالف ایران داده تا افکار عمومی را علیه دستاوردهای واقعی‌ و انکارناپذیر‌ ایران در عرصه فناوری تحریک کنند.

اما پرسش اینجاست که چرا باید چنین خوراک رسانه‌ای حاضر و آماده‌ای برای بالا‌تر کشیدن شعله جنگ تبلیغاتی به دست غربی‌ها داده شود؟!

بی‌‌گمان، مسئولیت این فضای شکل گرفته، بیش از آن که متوجه خود فرد مدعی باشد، از یک سو متوجه کسانی است که تریبون‌هایی در اختیار این افراد می‌گذارند و از سوی دیگر، نهادهای رسمی ذیربط که به سرعت نسبت به تکذیب این گونه ادعا‌ها و برخورد با افراد مدعی عمل نمی‌کنند.

بدون شک شمار افرادی که در توهم انجام کارهای خارق‌العاده، از دستاوردهای علمی گرفته تا کرامات و خوارق عادات هستند، در هیچ کجای دنیا کم نیست؛ بنابراین، این وظیفه مهم رسانه‌ها و نهادهای مربوطه است که با رصد دقیق اخبار و سنجش درست بودن آن‌ها، خبری را منتشر نکنند که ابزار تمسخر ایران و ایرانی را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد.

صد البته در فضایی مانند آنچه هم اکنون وجود دارد و فشارهای غرب علیه پیشرفت‌های فناورانه ایران در حوزه‌های نظامی و هسته‌ای، بازتاب‌های منفی اشتباه در این زمینه، بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۰۵
وقتی رییس جمهور بگه یه بچه تو آشپزخونه انرژی هسته ای کشف کرده انتظار دارین بقیه نگن.؟
روند ثبت اختراع در ایران واقعا یک روند غیر علمی است که در بعضی موارد به ثبت ادعا های دروغین و غیر واقعی منتهی می شود.
انگیزه ثبت مسائل غیر واقعی هم چیزی جز مطرح شدن به عنوان مخترع یا عضویت در بنیاد نخبگان نیست.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
واقعا ما ایرانی ها هیچ وقت نمیخوایم بفهمیم که هر چیزی امکان داره...
حمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
استاد گرامی
به نظر شما پیشبینی وضع ما در 5 تا 8 سال آینده کار پیچیده ای است ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
نفرمائيد غير علمي بفرمائيد كشكي است.

كشوري كه راديو تلويزيونش هميشه اصرار داره دانشمندان جوان و نيمه جوانش را تشويق هاي الكي كند بايد منتظر اين پديده ها هم باشد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
من با تحلیل موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
دو روز دیگه خط تولیدشم میزنیم حالا شما هی بخندین و باور نکنین.آقا ما داریم دنیا رو زیر پامون له میکنیم.یا شایدم دنیامون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
من در يك مركز پژوهشي كار مي‌كنم كه هر ساله چندين نمونه از اين ادعاهاي عجيب و غريب براي بررسي به من داده مي‌شود كه معمولا خود را بسيار خلاق و سطح بالا مي‌دانند و مثلا شرط استفاده از اختراعشان!!! را استخدام يا درخواست مستمري ماهانه بيان مي‌كنند، و متاسفانه بعدا مي‌شنويم كه حتي ادعاي مذكور بعنوان اختراع هم ثبت شده است!
متاسفانه هم افراد فوق تشنه مطرح شدن هستند و هم مسئولين دست‌اندركار عطش فراواني براي نشان دادن پيشرفت سريع كشور از طريق آمار افزايش ثبت اختراع دارند، نظير همان چيزي كه در خصوص رتبه ايران در چاپ مقاله در مجلات خارجي ديده مي‌شود.
يكي از نمونه‌هايي كه به خاطر دارم، طرحي بود كه بر اساس آن گازهاي خروجي دودكش را بر اساس اختلاف دانسيته بطور كامل جدا مي‌كرد و مورد استفاده قرار مي‌داد. جناب مخترع حتي يك لحظه هم فكر نكرده بود كه در اينصورت بايد نيتروژن موجود در هوا بطور كامل از اكسيژن جدا شده و ما اكسيژن خالص استنشاق مي‌كرديم. (البته اگر روي زمين دراز بكشيم دي‌اكسيد كربن و گازهاي سنگين‌تر ما رو خفه مي‌كنند)
طرح فوق توسط يك مهندس صنايع (به هيچ وجه قصد توهين به اين رشته بسيار مهم و جالب رو ندارم) كه معلوم بود كمترين اطلاعي از قوانين فيزيكي و ترموديناميكي نداره با كلي ادعا و درخواست عجيب و غريب ارائه شده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اگه پیشبینی میکردذکه مسخرش می کنن ادعا نمیکرد-اینم از برهان خلف - پس علکیه-جالب بید؟
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اصولا خیلی از اونهایی که ثبت می شن اصلا اختراع نیستن. دو یا چند وسیله رو روی هم سوار می کنن به اسم دستگاه جدید !!!
حتما کلاه قرمزی 92 و اختراع موبایل توسط ببعی رو یادتون هست (-:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
مشکل من اون 500 هزار تومنه
با این قیمت بازار با 500 تومن نمیشه یه کیس ضعیف با قطعات معمولی هم سوار کرد!!!
استاد يك دانشگاه ديگر
| United States of America |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
اين اختراع كه ثبت نشده . بيماران اسكيتزوفرنيك زياد هستند و ادعاهاي عجيب هم زياد دارند. آيا بايد همه اين حرفها را در رسانه ها چاپ كنيم. ايرادي به فردي كه ادعا كرده نيست بلكه ايراد به رسانه است كه آنرا منتشر مي كند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
ما چه نیازی به این ماشین داریم مگه پیش بینی 10 سال بعد کشور خیلی سخته؟؟؟؟؟؟
مزدک صدری افشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
من چون چند بار با اداره ثبت اختراعات ایران و سایر کشورها سر وکار داشته ام برای اطلاع این استاد دانشگاه و دیگران باید عرض کنم که قانون قبلی پر از ایراد ثبت اختراع در ایران اعلامی بود نه اثباتی. اما چند سال قبل مجلس قانون جدیدی را تصویب کرد که قرار بود 5 ساله به طور آزمایشی اجرا شود که در مرحله اول فقط مخترع ثبت و اعلام می کند( به شرط نبود دقیقا مشابه قبلی) و بعد در صورت اقدام به ساخت باید آن را به تایید" جایی" برساند و از اداره ثبت اختراعات پروانه تولید بگیرد. منتها در کشورهای دیگر ممتحن ها قسم خورده و کارمند اداره ثبت هستند ولی در اینجا هر دانشگاه و موسسه دولتی می تواند باشد. بارها هم شده که آقایان متوجه اختراع مخترع نشده یا از کم وکیف و ریزه کاریهای آن سر در نیاورده یا ایده مخترع را برای خود برداشته و طرح او را برای قرار گرفتن در زمره حمایت های اختراعی رد کرده اند !
بله قانون این ایراد و ایرادهای دیگری دارد دارد(و پروانه تولید را وزارت باید صنایع بدهد) در آمریکا هم هزاران اختراع به ثبت رسیده که هیچکدام ساخته نشده و کار نمی کنند. مراحل ثبت اختراع و اختراع دانستن یک کار بسیار تخصصی و پیچیده است. وکیلانی که همحقوق خوانده و هم یک رشته تخصصی فنی مراحل پیچیده آن را انجام می دهند و البته کارمندانی بسیار متخصص و کاردان دارند( مانند اینشتین)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
شرکت ثبت اختراع اریا مال خود ایشون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
یادمه چندسال پیش تویه شبکه اختراع بالون نورانی توسط یه مخترع فرانسوی نمایش داده شد حدود 7ماه بعدتوروزنامه نوشته بودند اختراع بالون نورانی توسط مخترع ایرانی
تابناک عزیز لطفا از خودت شروع کن و یک گزارش جامع تهیه کن و کار اون خبرگزاری داخلی رو به چالش بکش که دیگه به خودش اجازه نده این خبر رو حتی برای ۵ دقیقه روی سایتش بذاره!
در ضمن این آقایی که الان این ادعا رو کردن تا حالا کجا بودند؟ این همه آدم تحصیل کرده و فرهیخته تو مملکت داریم این همه ادعا ندارند!
درخت هر چی پربارتر سر به زیر تر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
خوب راس گفته شاید دستگاهش نرخ دلار رو پیشبینی میکنه و میگه بالا میره هاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
فکر کنم ماشین برگشت در زمان اختراع شده در ایران
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
شاید خبرش تو ستون طنز روزنامه مدکور چاپ شده باشه....یه نگاهی به آرشیو روزنامه بندازین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
اون سایته شاخیه
آخه دهمین کشور دنیاین شما به گفته رییس جمهورتون چرا نه؟
تنها فایده این خبر، شاد کردن مخالفان ایران است. این خبر هم مثل خبرهایی از این دست که مثلا فلان دانش اموز در زیرزمین خانه آزمایش هسته ای می کند. واقعا هدف از ذلیل ساختن ایران و ایرانی چیست؟
زمانی که یک دختر سیزده ساله در زیرزمین خونه اش میتونه بمب اتمی بسازه,خوب این اقا هم میتونه ماشین زمان اختراع کنه.
پاسخ ها
hamed
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
برادر من 16 سالش بود :دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
مشکل در اینه که وقتی هر حرفی هر چقدر مزخرف و دروغ زده شود ولی در کنارش علیه دشمن (آمریکا و غرب) هم شعار داده شده باشد برای رسانه های ارزشی داخل کشور وحی منزل محسوب می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
البته این رو هم باید به گفته دوستمون اضافه کنم که اون دختر سیزذه ساله به کمک برادر خودش و وسایلی که از بازار خریده بود به این موفقیت نایل شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
والا!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
اول اینکه تو زیرزمین نه و تو آشپزخونه، دوما بمب اتم نه انرژی هسته ای !
وقتی از یه گزاره ساده هیچی یادت نمونده خوب حرف نزن...!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
انرژی هسته ای نه بمب اتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
داداششه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
آنکه باد میکارد طوفان درو میکند
دروغ گوئی و توهم خوراک روزانه شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
حالا دیگه حساب کنین خارجیا ما رو چی تصور میکنن.اون از سرمایه های انسانی و طبیعی کشور که این طوری شد اینم از اقتدار و آبرومان و البته مدیریت جهانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
دم شما گرم که اینقدر باحال گفتی
يك ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
درسته كه طنز و داريم باهم شوخي مي كنيم؛ ولي دوستان خود حديث مفصل بخوانيد از اين مجمل!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اي كاش اين دستگاه رو قبل از انتخابات سال 84 ساخته بودند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
و البته زمانی که یه نفر هاله نور دور بدنش ایجاد میشه! ماشین زمان هم باید ساخته بشه! و یادمون نره وقتی یه بچه نوزاد اسپانیایی زبان باز میکنه و میگه م...د ماشین زمان هم قطعا اختراع میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
عالی بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اشتباه نكن دوست عزيز، در آشپزخونه خونش نه زير زمين....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
جو ندین اخوی ! این خواهر نابغه راکتور ساخته بود نه بمب آقا .ما یه همچین مملکتی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
آی گل گفتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
حرف این آقای ناشناس درسته. خودمون دامن زدیم به این مسائل خودمون خودمون را با دستاوردهای عجیب و غریب مسخره کردیم.
بنده هم به این خبر خندیدم. اما بهتر است فنی برخورد کنیم. شاید ایشان نیز همانند افرادی که فال قهوه می گیرند و با جنها ارتباط دارند، الگوریتمی را از پارامترهای مختلف دخیل در زندگی خود را که مربوط به 5 سال قبل بوده نوشته و به کامپیوتر داده ودر مورد حال خودش که الان 5 سال می گذرد، صدق می کند. طبیعتا هر چه تعداد پارامترها بیشتر باشد پیش بینی دقیق تر است. حالا کافی است در مورد افراد مختلف با توجه به وضعیت 5 سال قبلشان آنرا تست کنیم. به هر حال هر کسی تعدادی پارامتر مربوط به 5 سال قبل خود را به باد می آورد. هر چه کمتر باشد خطا بیشتر است. اگر دستگاه ایشان اصلا جواب نداد، ایشان را تشویق کنید که توانست مغزها را حتی به فکر کردن وادارد و اگر جواب داد باز هم تشویق کنید و آن وقت تو سر غربیها بزنید. باز هم به ما که ایرانی هستیم. خدائی تو خیلی از چیزها آخرشیم.
تابناک لطفا این نظر را که فنی است چاپ کن تا رازقی بداند که انصافا من حداقل فکر کردم که آیا چنین چیزی امکان پذیر است یا خیر؟
پاسخ ها
پسر پارسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
شما درست میفرمایین!!!
خود بنده هم جن هستم!!!
دارم به ایشون در تکمیل این دستگاه کمک میکنم!!!
از آشناییتون بدبختم...
عادل
| United States of America |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
خلی دقیق و علمی بیان کردین .به نظر میرسه که آقای رزاقی همین کارو کرده باشه ولی خبرگزاریها که کارشون از کاه کوه ساختنه این خبر رو بی جهت بزرگش کردن.
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
آقا شهرام این که شما توضیح دادی چیز جدیدی نیست و بهش میگن هوش محاسباتی .
Mojtaba
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
زمانی بايد با موضوع اينطور برخورد کرد که مستندات علمی پشت قضيه باشه از طرز صحبت و جواب به سؤالات ايشون کاملاً مشخش هست که آدم با سوادی نيستن حتی از گفتن مدرک تحصيلی خودش هم امتناع ميکنه و انيشتين رو زير سؤال ميبره! و خيلی موارد ديگه که قابل بحثه اين ها که ديگه تخصير خبرنگار نيست
در ضمن تو همون سؤال و جوابها که با خبر نگار شرق داشت در پاسخ به سوالی که آيا اين يک نرم افزار هست پاسخ منفی دادن.

مگر ما از انسان های ديگه برتريم اين افکار فاشيستی رو بريزيد دور و لطفاً انقدر ايرانی ايرانی نکنيد همه انسان ها با هم برابرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
از منفي هايي گه گرفتي بدون كجاي قضيه هستي
شهرام
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
ای ناقلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
هرچیز ارزش توجیه علمی ندارد جناب شهرام. بله می توان انواع احتمالات را به کار برد ولی پیش بینی آینده تنها برای خود شخص ممکن است بر اساس عادتهای وی باشد. مثلا کسی که عادت به صبحانه خوردن ندارد می تواند بگوید من پیش بینی می کنم تا 5 سال دیگر صبحانه به ندرت می خویم
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
براي اين كار نياز نيست دستگاهي به اندازه كيس ساخته بشه. خود كامپيوتر هست ديگه. ايشون فقط الگوريتم و برنامه رو بنويسه و بصورت نرم افزار معرفي كنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
جفنگ گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
بابا الگوریتم
...
بابا برخورد علمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
من هم ابتدا منفی دادم ولی از جواب منطقی شما قانع شدم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
طرف مصاحبه کرده میگه مشکل ماشین من اینه که فقط میشه رفت آینده هنوز برای برگشت کسایی که رفتن آینده راهی نیست بعدش شما توجیه میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
با پارامترهای شخصی چطور میتونن قیمت طلا ، دلا ، تعداد فرزند و نوع فرزند رو در آینده پیشگویی کنند ؟؟؟؟؟؟؟
وقتی کسی ادعای تولید یا ابداع یک نظریه یا یک محصول جدید را میکند متاسفانه رسانه های ما بجای اینکه یک نفر متخصص و عالم در آن رشته را برای گفتگو با وی مامور کنند معمولا یک جوان کم اطلاع و گاه بی اطلاع در آن حوزه را برای مصاحبه میفرستند و شاخ و برگهایی که در نقل مصاحبه به داستان من در آوردی آن شخص میدهند فقط هدفشان مطرح شدن نام رسانه در مطبوعات خارجی است و بس دیگر به دنباله ماجرا کمتر فکر میکنند حتی اگر یقین هم دارند که این نظریه یا این محصول از اساس توهمی بیش نیست از سالهای گذشته به چنین مشکلی در جامعه ی ایرانی مواجه ایم
خودتون هم گفتید از اینجور افراد توی دنیا زیاده پس چرا تا هر چی میشه میگید وای ایرانی ها رو مسخره کردند. وا مصیبتا... بابا بذارید ما هم مثل دنیا به هموطنمون مثل بقیه نوابغ مسخره دنیا بخندیم.
حالا اينا كجاش تمسخر ملت ايران بود؟
بلخره شنونده هم باید عاقل باشد
پاسخ ها
شامیریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
بهتر نیست نویسنده کمی عاقل باشد تا شنونده عاقل هم مسخره اش نکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
یه نمونه می زنیم میفرستیم برا اوباما
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
شنوده اول اونهایی بودند که خبر رو منتشر کردن. هر چند برای من معلوم نشد که با چه منطقی این ادعا مطرح شد، صرف ادعا که مجوزی برای انتشار فراهم نمیکنه. اگه حرف تحصصی داره مطرح میشه، قبل انتشار بذارید یه متخصص این ادعا رو بررسی کنه.
اینکه باید چنین اخباری با دقت تهیه و گزارش شود امری مسجل و حتمی است اما چرا اینقدر حساسیت به خرج داده میشه؟ این همه تو دنیا خبرهایی از اختراعات جور واجور هر روزه پخش میشه که یکی از هزار تا شاید اصلا حقیقت هم نداشته باشه.حالا یه مخترع ایرانی هم این کارو کرده. تازه معلوم نیست راست باشه یا دروغ.اگه قرار باشه اینجوری تو ذوق جوونا زده بشه که دیگه کسی جرأت نمی کنه طرحش رو علنی کنه. اونایی که این اختراعات رو می کنند یه مشت جوون فعال هستند که البته دلشون می خواد کاری واسه این کشور و البته خودشون بکنند و خیلیهاشون هیچ امکاناتی هم ندارند و با سرمایه اندک خودشون این کارا رو انجام میدن. دولت و نهادی دولتی که ازشون حمایت نمی کنه که خبر موفقیتشون هم درست و حسابی پخش بشه یا نشه. پس زیاد سخت نگیرید .شاید راس راستی این جوون ماشین زمان رو اختراع کرده باشه. تازه اینی که میگید که ماشین زمان نیست. ماشینی برای پیش گویی آینده است. ماشین زمان اونیه که آدم رو به هر زمانی که بخواد می بره. مثل ماشین تو فیلم بازگشت به آینده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
آخه ما توهم داریم که بهترینیم . نکنه ما رو مسخره کنند .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
آخه این اختراع نیست یک توهم همراه با شارلاتانی است.
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
جناب ناشناس عزیز این دوست عزیز تر از شما که شما هم براش احترام قائل شدید در بد ترین زمان ممکنه با تخیلاتش و خصوصاً برخورد خصمانه ای که با بزرگان فیزیک داشته و بالاخره هم که گردن نگرفته که سوادش در چه رابطه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
باهات موافقم
این نشون میده ایرانی ها بیش از پیش توی تخیلات و چرندیات پیشرفت خوبی داشتن تا تو تکنولوژی و فرهنگ ....

اصلا فرض کنیم یارو مخترع عقلشو از دست داده ، اون خبرنگار و رسانه واسه چی دیگه ؟ جر اینکه هممون تو توهم به سر میبریم ؟؟؟؟؟ والا غرب هم حق داره اینجوری مسخره کنه .....
پاسخ ها
این نه منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
منطقی نگاه کنید جو زده نشید
به نظرم وقتی یکی 179 اختراع ثبت کرده ولی هیچکدومش براش نون نشده و کسی استفاده نکرده چون ازش حمایت نشده و در مورد اختراع آخرش هم حرفهایی زده آیا کسی پیگیری کرده شاید درست گفته باشه
چرا فکر می کنیم همه چی رو باید خارجی ها اختراع کنن یا کشف کنن ایشون گفته دستگاهش پیش بینی می کنه نه اینکه انسان رو جابجا می کنه ماشین زمان داستانها و فیلمها انسان جابجا می کنه نه پیش بینی
ضمنا اگر یه چرخی بزنید در این چند ساله گروها و شرکتهای در اون ور آب هستند که دارن از طریق اینترنت آینده رو پیش بینی کنن پس اونها هم دروغ می گن
تابناک عزیز تا حالا چند تا نظر زدم ولی حتی در لیست غیر انتشار نبوده هر چند کنترل شده نوشتم کشوری آزاده که من نوعی بتونم راحت حرفم رو به رسانه کشورم بزنم اونم درج کنه نه توهین توشه نه افترا و مسئول کشور اگر وجودش رو داشت بخونه دید درسته تایید می کنن مردم عمل کنه
حواسمون هست چقدر اختراعات ایرانها بخاطر مقاومت مدیران کشوری و تهدیدات برخی افراد داخلی منفعت طلب به خارج کشور رفته و اونجا به نام اونها ثبت شده
من خودم خواستم یه اختراع رو ثبت کنم از ترس کپی و دلال بازی افراد داخل مرکزش جرات نکردم هزینه ثبتش بماند دوستی بهم پیشنهاد داد برو اون ور آب بزن وارد کن ببین چجوری می خرنش اینجا بزنی یا بزور می گیرن یا لهت می کنن
اینجاست حمایت معلوم میشه
موفق باشید
شامیریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
؟؟؟؟؟ اینو خوب اومدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
به خدا منم ميگن حق دارن.
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
ولی عیب نداره ، مصاحبه ی قشنگی بود :)))
اگر انها میگفتند شما مسخره نمیکردید
اقا راست میگه.من خودم از نزدیک دستگاه رو دیدم
اقا راست میگه.من خودم از نزدیک دستگاه رو دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
چطوری برادر رزاقی
وقتی خودمان با انتشار اخبار غیر واقعی مانند این خبر یا امثال آن مانند " برادر و خواهر یزدی در آشپزخانه خانه خود انرژی هسته ای تولید کردند " یا " میانگین دانشمندان هسته ای ایران 25 سال است ( توجه دارید که برای گذراندن دوره دکتری در تمام رشته ها باید تا 28 سالگی درس خواند) " توسط مدیران کشور شخصیت خود را زیر سوال میبریم نباید انتظار داشته باشیم که دیگران برایمان شخصیت و احترام قایل شوند .
علت این امر بیشتر بخاطر غیر متخصصو غیر حرفه ای بودن خبرنگاران است. اکثر اخبار علمی از جمله بندیشان معلوم است که تنظیم کننده مطلب حد اقل اطلاعاتی را در زمینه موضع مربوطه ندارد
دقیقا موافقم با اینکه رسانه ها مقصرند. متاسفانه جو خودباوری کاذب به جائی رسیده که هر آدم بیسواد و تازه از راه رسیده ای ادعاهای عجیب مطرح میکنه. بنده مدرک دکترا دارم از یکی از دانشگاههای معتبر کشور و سالهاست روی زمینه تخصصی ام کار میکنم و هر روز بیشتر میفهمم که در مقایسه با علم روز دنیا خیلی عقب هستم و نیاز به مطالعه بیشتر و بیشتر دارم ولی متاسفانه یک عده فکر میکنن کسب علم و اختراع خیلی ساده است و با خواندن یکی دو کتاب میشه کارهای خیلی بزرگ انجام داد. اینها همه ناشی از این است که این افراد مطالعه کمی دارن و دچار نوعی بیماری روانی هستن که حتما باید معالجه بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
نمیدونم چرا هرکی نظر میده یا دکترا داره و یا استاد دانشگاه ست؟(البته رشته شون نسبت به موضوع خبر متفاوته،مثلا تو خبر اقتصادی استاد اقتصاد از فلان دانشگاه ست یا تو خبر سیاسی دکترای علوم سیاسی دارن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
هزار تامثبت. خودباوري كاذب رو خيلي خوشم اومد. و اينكه دقيقا از ناداني اين جور خودباوري ها ساخته مي شه. ما مردم ايرا ن فكر ميكنيم همه دنيا يك مشت بي عقل هستن و ما تاج سرشونيم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
مدرک ملاک نیست.
سیمت باید وصل باشه داداش.
مگه دفعه اوله آخه؟

تا دلتون بخواد از این سوژها دست رسانه‌های خارجی‌ دادیم

بدون اینکه نهادی برخورد کنه با این سایتای زرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
فارس خیلی هم زرد نیست...
این آقا رو باید بگیرن محاکمه کنن تا دیگه کسی جرات مسخره کردن مردم رو نداشته باشه
پاسخ ها
علیرضا
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
حتما اعدامش کنیم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
چرا بازم جوگیر شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اين روزنامه ها ي خارجي كه اياديه آمريكا و صهيونيسم و استكبار جهاني هستن. رسانه هاي داخلي قابل اطمينان كه هيچكدوم به اين خبر واكنشي نشون ندادن....!
سخت نگیرید! من روزی چند تا نامه الکترونیکی دریافت می کنم که می نویسد ما آبروی دانشمندان را برده ایم و ماشینی ساخته ایم بدون نیاز به انرژی انرژی تولید می کند در حالی که 200 سال است در دانشگاه ها اصول ترمودینامیک تدریس می شود و طبق اصل دوم ترمودینامیک یک ماشین حرارتی با یستی با دو منبع کار کند یکی گرم ودیگری سرد و طبق اصل کارنو بازده این ماشین نسبت دمای مطلق این دو منبع است و هرگز به 100 نمی رسد ... خلاصه این ادعا های غیر علمی در همه دنیا هست بایستی از یک گوش شنید واز گوش دیگر بیرون فرستاد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
البته طبق اصل کارنو بازده واسه ماشین برگشت پذیر 100 هست
فتبارك الله هوالاحسن الخالقين
ما هم کلی خندیدیم. شما هم مصاحبه اش رو بخونید می خندید.
حا لا اگر ساخته باشه چي ! مگر دلار ٧ تومني ٤٠٠٠ تومن نشد اين از اون كه باورنكردنيتر !
پاسخ ها
صمدپاشازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
آی گفتی!
وای که چقد خندیدم دمش گرم که اینجوری کل دنیا رو گذاشته سرکار
وقتی که طی 15 سال گذشته مکرراً کارهای بسیار ابتدایی توسط ارادات ثبت به عنوان اختراع ثبت می شوند(صرفاً برای دریافت هزینه ثبت) و برخی از خبرنگاران فاقد اطلاع کافی با اینگونه افراد مصاحبه می کنند و صدا و سیما یا سایر رسانه های همگانی هم آنرا پخش می کنند نباید انتظار بیش از این داشت. فکر می کنم تعداد اختراعات ثبت شده در ایران طی 15 سال گذشته بیش از تعداد اختراعات ثبت شده در کل دنیا طی 1000 سال گذشته بوده است
وقتی یک دختر بچه توی انباری انرژی اتمی کشف می کنه ! یا فردی با نگاه به چمن ها می گه چه مواد معدنی اونجا وجود داره یا .... ایشون هم ماشین زمان اختراع می کنه !
متاسفانه از این اختراعات عجیب و غریب که باعث تمسخر ایرانیان می شود هر ساله تعدادی در روزنامه ها چاپ می گردد
طرف بايد ببرن ديونه خونه
از ضربه این شیاد بی سواد و اون خبرگزاری بی سواد تر به حیثیت مملکت نباید گذشت.
در همه جای دنیا کسانی هستند که به قصد دیده شدن دست به هرکاری می زنن ، اخباری از این دست معمولا" از طرف گزارشگرهای فاقد تخصص علمی که به هر قیمتی می خوان گزارش جمع کنن جمع میشه
این چیز جدیدی تو دنیا نیست و همه ی کشورها باهاش درگیرند
ربطی هم به ایران نداره
اونهایی که چیزی تو چنته داشته باشند راه خودشونو زود پیدا می کنن و نیازی به این شومن بازی ها ندارند
این بار اول نیست که از این مدل خبرهای علمی سراپا دروغ نشر میشه. یادتونه یه دختری که مدیریت خونده بود تونست معمای "مدالهای اتمی" اینشتین رو حل کنه؟ (معمایی که اصلاً وجود خارجی نداره؟)
متاسفانه، خبرهای علمی ای هم که واقعیت داره همیشه با اغراق و بزرگنمایی منتشر میشه.
البته من ایرانی خوشحال میشم کشورم پیشرفت علمی بکنه و اگر واقعاً مسئولان درست برنامه ریزی میکردن و به تعداد مورد نیاز دانشجو میگرفتن و همون دانشجوها رو ساپورت مالی و معنوی میکردن خیلی پیشرفت بهتری میکردیم.
حالا متاسفانه افتخار شده که بگن امسال این قدر ظرفیت دانشگاه رفت بالا یا این قدر تعداد مقالات رشد کرد، در صورتی که کسانی که با علم آشنا هستن میدونن اعتبار و رتبه مجله خیلی مهمتره. یه مقاله به دردبخور می ارزه به 100 تا کم ارزش
البته انصافا بعضي از خبرهاي رسمي که در رابطه با پيشرفت هاي علمي هم بيان ميشه با عقل جور در نميان!
وقتی یکی توی زیر زمین خونش انرژی هسته ای "کشف " میکنه ، و توسط بالاترین مقام اجرایی کشور رسانه ای میشه خب معلومه یکی هم توهم ماشین زمان رو میزنه !
از ماست که بر ماست ....
مقصر رسانه هاي خارجي نيستند مقصر شما هستيد كه هر بار يك شخص بيكاره اعلام كرد اختراعي كرده حتي نه اختراعات كوچك بلكه اختراعاتي مانند داروي ايدز ، داروي ام اس، توليد برق بدون نياز به هيچگونه سوختي فورا با خوشحالي كپي پست ميكننيد كه هم پيشرفتهاي نظام رانشان دهيد هم مشتي محكم بر دهان دشمنان و استكبار فوق پيشرفته و هم افراد داخل به گفته شما همسو با غرب بزنيد
حالا یک نفر یک حرفی زد. آیا می شود این را مستمسک قرار داد و به قول شما ملت ایران را تمسخر کرد. به نظر بنده که اصلا هم مسخره نیست و خود اروپایی ها و آمریکایی ها سال های زیادی بر روی پیش بینی آینده وقت صرف کرده اند حتی با توسل به اجنه!!!! حالا شما زیاد خون خودش رو کثیف نکن!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
مثلا فيلم ها و مقالاتو داستانهايي و....که در سالهاي قبل براي آخرالزمان در 2012 نوشتند و ساختند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
مستند ظهور بهت چسبیده ها
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
ببینم آقای علی رازقی شما نیستی این رو نوشتی ؟؟ !!!!
حالا یک نفر یک حرفی زد. آیا می شود این را مستمسک قرار داد و به قول شما ملت ایران را تمسخر کرد
اينها همش تقصير شما رسانه هاست كه يه شخص مريض و بيمار رو رسانه اي ميكنيد و دستمايه اين اخبار رو به اونها ميديد.
یادم هست همین چند وقت پیش سخن از ترمیم اعضای قطع شده انسان توسط ارتش آمریکا بود و عده ای این مسئله را بسیار الهام بخش می دانستند حالا یک نفر ادعایی کرده. نه شما سخت بگیرید و نه دیگران. یا علی مدد.
اون خبرگزاریها مجازات میشن یا هر کسی هر کاری دلش خواست میتونه بکنه؟
مقصر رسانه هاي خارجي نيستند مقصر شما هستيد
اون خبرگزاریها مجازات میشن یا هر کسی هر کاری دلش خواست میتونه بکنه؟
خدا وکیلی باید با این شخص برخورد شدیدی بکنن تا درس عبرتی باشد برای همه.
ماشین زمان و اینها باعث وهن مملکت شده.واقعا ابروی مار و تو دنیا برده.
احسنت بر تابناک که این گزارش نوشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
مجازاتش کنن به چه جرمی؟!
این مسئله آنقدر جالب بوده که این رسانه ها اقدام به پوشش گسترده آن کرده اند. مطمئن باشید اگر آمریکایی ها حتی 1% احتمال وجود چنین دستگاهی را بدهند جان مخترع ایرانی در معرض خطر قرار می گیرد چون آن ها سال هاست بر روی این پروژه کار می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
تو فكر مي كني واقعا اونها اگه به فرض چنين آدم مخترعي باشه ميكشنش؟ هنوز هيچي نميدوني. نه، بلكه بهترين شرايط رفاه رو براش فراهم ميكنن كه بتونه كار كنه . مثل اينكه تبليغات تلويزيون رو باور كردي كه اونها! دانشمنداي ما رو مي كشن؟ ما خودمون توي قتل هاي زنجير هاي نكشيمشون، اونها هرگز آدم نخبه رو نمي كشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
شما لابد ناظر از نزدیک تلاش مستمر آمریکایی ها در این پروژه بوده اید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
؟؟؟؟؟؟؟
تو از کجا میدونی آمریکاییها روش کار میکنن؟؟ محققی؟
تمسخر؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا ملت ایران مساوی یک جوان کم تجربه است؟ کمی دقت بفرمایید.
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
آیا آن جوان و آن خبرنگاری جزیی از ملت ایران نیستند؟ به نظر شما واقعا نمیتوان به شکل بهتری خود را تمایش داد؟ کمی دقت بفرمایید.
اين شما هستين كه هر حرفي رو به "ملت ايران" نسبت ميدهيد، از اين افراد همه جا هستند و اكر ابتكار اقاي رازقي مايه طنز شده، به ملت ايران ربطي نداره و اصولا اينكه خبري لبخند و يا هيجان رو به خواننده وارد كند كه خيلي هم خوب و مثبت است.
لطفا با این ادعاها و اختراعات مسخره پیشرفت های هسته ای و نظامی ایران را در جهان زیر سوال نبرید.
فقط میتونم بگم متاسفم.
والا اون هواپیما نیم متر از زمین جدا نمیشه
سلام
هوش ایرانی رو دست کم نگیرین،در جهان نظیر نداره،الان دوبی و ترکیه با ایرانیان به اینجا رسیدن و بهترین دکترهای اروپا و آمریکا ایرانی هستند
هیچ بعید نیست این خبر راست باشه
زنده باد ایران بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
نگفتم قبلا هخامنشان اختراع فرمودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
باز هم توهم خود بزرگ بینی. iq ایرانیا اصلا هم بالا نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
اگر دوبی و ترکیه با تعداد کمی ایرانی پیشرفت کرده چرا ایران با تعداد زیاد پسرفت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
شما فکر کنم خواهر مخترع هستید!!!
راک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
دختر جون تو هپروت سیر میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
ایران بزرگ هست اما آدمهای بیسواد نباید باعث کوجکی ان شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
شما ایرانیهای آریایی تبار با این افتخارات نژادی به کجای دنیا رسیدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
چیزی بنام هوش ایرانی نداریم چقدر باید خودمون بزرگ ببینیم توهم تا چه حد
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
عاشق این خود بزرگ بینیتم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
چرا ایران بزرگ به جایی نرسیده؟ چرا ایران با ایرانیان مثل دوبی و ترکیه نشده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
خودتم همچین یه نمه ازش برخورداری ها
اقاجان
این خبر هرچی باشه از غنی سازی اورانیوم در آشپزخانه توسط دختر دانش آموز که مهم تر نیست!!!
متاسفانه از این گونه ادعا ها دولتی اش هم موجود است مثل ادعای ساختن 98 درصد پژو و سمند در داخل که حالا معلوم شده خالی بندی بوده . یک درصد شما فک کن طرف راست می گفته
آقا ما هم ساختیم میگه تا 6 ماه دیگه طلا میره بالا خونه میره بالا نون میره بالا یکسال دیگه دیه میره بالا خونه میره بالا طلا میره بالا و ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اونیکه شما ساختی اسمش بالابره عزیز تازه قبل از شما ساخته شده بود و سالهاست که افتتاحش کردن.
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
دمت گرم.
احتملا یارو رمال یا دعانویس ویا ترکیبی از این دوبوده همچو جفنگیاتی را ردیف نموده ومنتشر کرده وخواسته بقول خودش گاو پیشونی سفید شود
از اون تاسف آور تر اینه که خبرگزاری که معمولا از او به عنوان باز تابع دهنده رسمی‌ نظرات کشور یاد می‌شه یک چنین مطلبی را نشر میده، این نشون میده که تا چه اندازه کاردر خبری و تحریریه آنها شبیه همین آقای نابغه دارری تحصیلات عالیه هستند
یاد پماد ضد ایدز میافتم و داروی ام اس!بسه دیگه لاف لطفا
يك دختر خانمي يك فرمول انيشتن كشف كرده بود اون چه شد اين هم همينطور ايران افتابه فقط مي سازه كم مارا مسخره ميكنند اين اخبار انتشار ندهيد
نتیجه هاله نور !
البته بعید نیست همانطور که یک نوجوان 16 ساله ایرانی در آشپزخانه انرژی هسته ای تولید کرد.
کسانی با به سخره کشیدن قوانین الهی حاکم بر طبیعت و جهان هستی حتی خواستار باز نگری در این قوانین می شوند و با وقاحت کامل خواستار حمایت از این ایده های واهی هم می شوند.
در ایران شما می توانید آفتابه را فقط با اضافه کردن کلمه هوشمند به ثبت اختراع برسانید. یا ماشین حرکت دایم به ثبت برسانید که با نقض قانون
بقای انرژی بدون مصرف انرژی برایتان تا ابد بچرخد و انرژی هم تولید کند. تا آمار ثبت اختراع بالا برود.
قتی رییس جمهور میگه یه دختر 15 ساله در خانه ش انرژی اتمی ساخته
نباید توقعی داشت
تقصير سايت‌هايي است كه مي افتند دنبال اين جور موضوعات. اما نگران خنده خارجي‌ها نباشيد، خارج مالامال از همين ديوانه‌هاست. كرم حلزون و چيزهايي كه در اطرافش مي‌گويند، داروي بلند كردن يا كوتاه كردن قد و هزاران هزار مزخرف ديگري كه از طريق اينترنت و تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي بازاريابي مي‌شود، را اينشتين كه نساخته، همين ها ساخته‌اند. هر جامعه‌اي هزاران از اين جور آدم‌ها دارند. بذار مردم يك خورد بخندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اون داروهارو هم ایرانیای خارج نشین میسازن!!
با سلام خدمت نویسنده محترم . برادر عزیز! من مطلع نیستم که آیا ادعای ساخت چنین دستگاهی صحت دارد یا خیر. اما مطمئن هستم که تمام عصبانیت شما به خاطر تمسخر رسانه های دشمن است( و نه تحقیق در باره صحت و سقم خبر !!!) که البته تازگی ندارد و اگر قرار بود این تمسخرها مبنای عمل قرار بگیرد ما باید تمام نظام جمهوری اسلامی را تعطیل کنیم . زیرا تمام این نظام برای آنها اسباب تمسخر است . مگر دستاوردهای فضایی یا موشکی و ... قبلا مورد تمسخر قرار نگرفته است. ضمن آنکه دوست عزیز درست است که پیشگویی وقایع آینده تا کنون امری محال بوده است اما نباید هر ادعایی را پیش از تحقیق رد کنیم صرفا به این دلیل که ما دانش لازم برای فهمیدن آن مطلب را نداریم
پاسخ ها
iman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
"نباید هر ادعایی را پیش از تحقیق رد کنیم صرفا به این دلیل که ما دانش لازم برای فهمیدن آن مطلب را نداریم " البته میتونی قبل از انتشار از متخصصش بپرسید.
وقتی یه دانش آموز در زیرزمین خانه اش انرژی اتمی درست می کند خوب چرا که نه؟ آینده رو هم پیش بینی می کنیم، آب حوض هم می کشیم، پیرزن هم خفه می کنیم.
تابناک زیاد جدی نگیر از این فیوضات خبر گزاری های داخلی زیاد دارن
از اين مخترع هاي كيلويي تا دلت بخواد تو مملكت ما هست تازه بعضي هاشون مورد حمايت هم هستند و وام هاي انچناني هم ميگيرند
بسیار عالی
چند وقت پیشم تو رادیو یکی رو اوردن گفتنn تا اختراع کرده
اما طرف حتی نمی تونست دوکلام حرف بزنه
همون موقع پیام دادم که بابا این کیه اوردین مثه دوران دبستان من فک می کنه.

یه بارم فک کنم 6،7 سال پیش بود تو رادیو برنامه ای به عنوان تازه های علمی مطرح کردن که کفشی قراره تا 2،3 ماه دیگه به بازار بیاد که افراد با پوشیدنش می تونن تا 3 متر عمودی بپرن یا اینکه با سرعت خیلی بالایی بدوند. همچنین در همون برنامه از وسیله ای جنگی صحبت به میون اومد که ایتالیا داره می سازه برای ارتشش و به دست آهنین مشهور شده نحوه ی کارش به این صورته که روی دست بسته میشه و اون موقع سرباز مذکور می تونه بااون دست قدرتی پیدا کنه که یک دیوار رو بریزه پایین

حیف که کسی رو این ادعاها نظارت نمی کنه و به یه عده متوهم بیش از حد بها داده میشه
آخه مرد حسابی این چه کاری بود کردی؟
الان همه دنیا به کل تسلیحات موشکی و شناور های ساخت ایران و ماهواره هامون و جنگنده ما و تانک هامون به شکل یک دروغ نگاه میکنن
اگه می تونست که یارو الان با پیش بینی قیمت پراید و دلار و سکه پولدار شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
مصاحبه اش را خوندم ! اتفاقا" چنین ادعایی هم کرده !!
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
هستن کسایی که از قیمت پراید با خبر بودن و کلی پراید انبار کردن خیالت راحت
یعنی خبر اختراع ماشین زمان از خبر تولید انرژی هسته ای در آشپزخانه توسط دانش آموز 16 ساله عجیب تر است؟!
وقتی تولیدکنندگان علم (اساتید دانشگاه و داشجویان دوره های دکتری و سایر محققین مراکز پژوهشی) مورد انواع بی مهری ها قرار دارند و مدعیانی بدون داشتن علم و سواد کافی روزانه صدها اختراع را به ثبت می رسانند و از آن تلخ تر وقتی رسانه های عمومی با دیدگاه عوامانه و البته ژورنالیستی به مقوله های علمی نگاه می کنند بایستی هم مورد تمسخر بین المللی قرار بگیریم.
باید بگیرن چوب تو استینش کنن
جانم وقتیکه بالای سر رییس مملکت ما در سالن سازمان ملل هاله نورانی دیده شود و درخزان مژده امدن بهار دهند اختراع ماشین زمان هم بعید نیست
حالا اینهمه دروغ سیاسیون میگن یه دروغم این مفلک گفته:تا یه ماهو نیم دیگم دروغای شاخ داره دیگه از به استلاح امدن خدمت کنن میشنویم
متاسفانه گاه ضربه هایی که خودمان به کشورمان میزنیم خییلی کاری تر از تمام تلاشهای دشمنان است
باید با روزنامه ایرانی برخورد کرد
این دیوانه عجب در دنیا معروف شد!
سلام
جهل این فرد که چنین ادعای کرده است با جهل شما که رسیدن به کرامات را که البته معنی و شیوه وصول به ان را نمی دانید کم نیست در حالی که او ادعای خاصی ندارد ولی شما خود را عالم دهر می دانید.
انتقاد از رفتار غیر اصولی اینگونه انسانها نباید باغث شود تا پتانسیلهای معنوی موجود در اسلام توهم تلقی گردد.
خوب است در هر موردی انتقاد سازنده ای دارید کمی هم مطالعه کنید تا یک امر غلطی را با شیوه غلط دیگری بدتر نکنید.
برای درک کرامات شما را به اقایان اصفهانی نخودکی و قاضی بزرگ و بهجت و ساروقی و حسن زاده عاملی و مفسر و مسگر و و زرابادی و اقا فخرتهرانی و رجبعلی خیاط و امثالهم ارجاع می دهم
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
حالا این عرایض شما چه ربطی داشت ؟ حالت خوبه ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
سلام
برادر عزیز کرامات علما و عرفای اسلامی هیچ ارتباطی با ادعای اختراع ماشین زمان ندارد. همه بزرگانی که شما فرمودید بی ادعایی راترویج می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
مملکت مارا آدم های جاهل و متوهمی مثل شما به این روز درآورده اند.
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
يعني اين آقايان كه اسم برديد! در ارتباط با اجنه كار خود را پيش برده اند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
رویای حقیقی ندیده برادر ماشینشو درست کرده-دوباره بخونش
مهدی
| Lebanon |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
اولا این چه ربطی به کرامت داره، ثانیا چرا هنوز هم میخواهید مردم را با کرامت به حقایق نزدیک کنید. روش اهل بیت اینگونه نبوده که مردم را با کرامت ، به حقیقت برسانند. آنها مردم را با اخلاق، توحید و خلوص ، به حقایق می رساندند. وگرنه مرتاض های هندی خیلی بیشتر از اینها که اسم بردی کارهای خارق العاده انجام میدن.
این چیزا به اسم دولت و مردم ایران تموم نمیشه، تو آمریکا هم روزی صد نفر ادعاهای عجیب می کنن، به هر حال تو هر ملتی همه جور آدمی هستش، جوش نزن، اتفاقا باعث تقویت قوه تخیل پردازی مردم شد.
به پیر به پیغمبر خسته شدیم از این همه گل به خودی.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
گل خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
مگه بده کل دنیا رو داریم می خندونیم :))))))))))
اين فرد بايد دستگير و محاكمه شود همينطور روزنامه هايي كه اينگونه خبرهاي خرافاتي را منتشر مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
طرف بايد دستگير بشه و يكراست بره تيمارستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
دوست عزیز خرافات چیه مگر اولین فضا پیما که به فضا رفت کسی باور می کرد یا وقتی که می گفتن انسان به فضا خواهد رفت کسی باور می کرد در آن زمان امثال شما ها می گفتن خرافات و سحر و جادو است این مسائل پایه علمی دارد اگر بتوان به سرعت نور رسید یه کارهائی می توانند بکنند
هواپیما رو که ایشالا وقتی بمب رو سر رفقاشون تو اسراییل خالی میکنه باور خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
بمباران فتوشاپی جواب نمیده جانم
من واقعا متأسفم. اگه با قبلی ها برخورد درستی می شد کسی به خودش این جسارتها را نمی داد. منظورم برخورد انتظامی و قضایی نیست. همین جو رسانه ای بر علیه یه نفر بیش از هر حرکتی کوبنده و نابود کننده است. متأسفانه به جای اینکه رسانه ها با اینها برخورد کنند، گاهی بازیچه دست اینها هم می شوند که حتی این بحث بارها گریبان صدا و سیما رو هم گرفته.
عزیز جان دروغ 13 بوده. شما دیگه چرا؟
اون یک ذره ابرو هم که با سیلی و صورت سرخ نگه داشتیم با این حرفها از بین میره. یعنی میگفتین 100 ایرانی رفتن فضا و سالم برگشتن قابل قبولتر بود..
بعضی ها هم هاله نور می بینند و هیچکس هم نمی تواند به آنها گوید باای چشمشان ابروست!
یا مثا می گویند دختر ... ساه در آشپزخانه انژی هسته ای کش کرده!!
اينو كه قبلا هخامنش ها اختراع كرده بودند يعني نوادگانشان نمي توانند؟!
دلیلش اینه که تو این مملکت هر کی از راه برسه بگه من دکترم بقیه بهش میگن آقای دکتر!
قوانین اینچنینی هم فقط من باب خالی نبودن قوانین کشوری از وجود چنین مقرراتی ذکر شده است.
بهترین کار این است افرادی از این دست درست و حسابی تنبیه بشوند تا دیگر کسی هوس شوخی و بزرگ نمایی به سرش نزند.
در اتریش اگر کسی به دروغ یا اشتباه عنوان نادرستی را در مقابل اسمش ذکر کند (مثلا دکتر یا مهندس) مبلغ 600 یورو جریمه می شود. ما هم قوانین مشابه داریم ولی هیچوقت اجرا نمی شوند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
من یکی را مشناسم که لیسانس هم بزور دارد ولی خودش را آقای دکتر معرفی می‌کند و الآن هم در کلاس‌های کنکور کارشناسی ارشد اسم و رسمی پیدا کرده است و کلی درآمد دارد. کاش سختگیری بیشتری در مورد جعل مدرک و استفاده از عناوین قلابی در این مملکت وجود داشت و به آن توجه می‌شد.
حق دارن مسخره کنن.واقعا انتشار این مطالب به عنوان خبر جدی توسط برخی خبرگزاری ها باورنکردنی بود
او چه گناهي دارد وقتي مي بيند كه همه چيز را براساس توهم بنا گذاشته اند و منطق و تعقل جايي ندارد ؟
من نمی دون راسته یا نه ولی اینو می دونم ایرانی اگه بخواد کاری بکنه هیچ قدرتی چز خدا نمی تونه جلوشو بگیره
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
حالا یکم کوتاه بیا ببم ! پیاده شو با هم بریم !
Mojtaba
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
اگر ما انقدر خفن تشريف داشتيم وضع خودمون رو درست ميکرديم نه با اقتصادی با رشد منفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
كمي عاقلانه تر فكر كن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
از اون حرفا بودا
وقتی یک دانش آموز دبیرستان در زیرزمین خانه شان انرژی اتمی را "کشف" می کند , لابد یک فارغ التحصیل هم می تواند ماشین زمان بسازد !
کاش همین یک مورد از کشورمان باعث مسخرگی بود.
کجا می فروشند
واقعا شايد ساخته باشه و بيخود جو سازي ميكنن انيشتن و نيوتن هم تو زمان خودشون كم مسخره نشدن ،تازه حتما بايد يكي از فضا بياد اين كارا رو بكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
برو یک دستگاه اختراع کن اسمت رو بکشه
شاید این طرح ساخته پرداخته عواملی غربی است که بااین بهانه می خواهند دست آوردهای علمی ایران را زیر سئوال ببرند دشمنان از پیشرفت ایران آنقدر ناراحت هستند از فرط ناراحتی قالب تهی میکنند
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
وااااااای از دست این توهمات و خودبزرگ بینی ها !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
بنمويس ياور جوگير!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
توهم توطئه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
یاور طغرل
اون پیشرفتای دیگه هم دست کمی از این ندارن. شما دیگه نیا رو اعصاب با دم از زدنت از پیشرفت
تابناك خودتم كه عكس و مصاحبشو تو سايتت اوردى؟تو صفحه اجتماعى،. شايد رسانه هاى غربى تو تابناك خبرو خوندن. :)
تمام وجودما ایرانیها دروغ وخیانت ودورویی است.
رنج کشیده طبیب است. با سختی هایی که مردم ایران توی این سالها دیدند کار مشکلی نیست که بتوان سالهای دورتر را دید .
من باور میکنم تابناک !
یادم باشه وقت کردم بهترش رو بسازم براتون بفرستم
شاید تمسخر تابناک بیشتر از رسانه های خارجی باشه!!!!!!!!!!!! خجالت بکشید.
واقعا وقتی که دیروز تو یک پایگاه خبری خوندم خندم گرفت
من در حدود 20 سال است کار تحقیقاتی انجام میدم عمدتا در زمینه انرژی کار کردم کارنامه کاریه من 135 اختراع و 2 کشف هستش کاندیدای جایزه نوبل در سال 2007 که البته مثل همیشه حق و حقوق ایرانی ها به دلایل سیاسی پایمال شد در تمام سازمان ها و انجیو های خصوصی و دولتی عضو هستم از بنیاد حمایت نخبگان گرفته تا انجمن مخترعین و غیره ولی اولین بار است که این جمله را میشنوم ( مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور) با این حال اگر من بخواهم نظر بدهم این سیستم همکار محترم خودمو یک نرم افزار تداعی میکنم که با گرفتن یکسری اطلاعات شخصی مثل درآمد ، شخصیت روحی روانی ، طبقه اجتماعی و غیره سیستمش میتونه بررسی کنه که چند سال دیگه میتونه تا کجا پیشرفت یا پس رفت کنه . نظر بعدیه من نام این اختراع هستش : مخترع بینوا در این کشور به قدری از سایه حمایت بدوره و سختی میکشه وقتی موفق میشه که یک سیستم را اختراع کنه سعی میکنه تمام آمال و آرزو هاشو در یک جمله سنجاق کنه به اختراعش . در کل غربی ها خیلی بی انصافی کردن که اینطور برخورد کردند سوال من از منتقدین غربی اینه که اگر با شرایط اقتصادی و اداری ایران تونستند یک چوب کبریت بسازند حسابه ، این کار ها فقط از عهده یک ایرانی بر میاد که در این شرایط سخت کار کنه . زنده باد ایران و زنده باد ایرانی
آقا جان از این خورده فرمایشات کم نداریم مگر آقای احمدی نژاد در تلویزیون اعلام نکرد که ما یک نوجوان داریم که به علف های صحرا نگاه می کند و می گوید در زیر این زمین فلان معدن وجود دارد ؟
ممنون از بابت این مقاله ، چندی پیش هم شما در مورد یک پهباد مطلبی نوشته بودید که با فتوشاپ کاری باز هم باعث ایجاد سر و صداو سخره گیری خیلیها شد و متاسفانه این مطالب از بعضی خبرگزاریهای دولتی و حتی گاهی از صداوسیما هم پخش میشود که باعث آبروریزی است ، و البته از سویی دیگر باید گفت حیف اینهمه جوان مستعد و خلاق ایرانی که با ندانم کاری خیلی از مسئولین و عدم اطلاع رسانی دقیق و بدون حمایت باید یا سرخورده شوند یا از این مملکت فرار کنند....
واقعا متاسفم و تو ایران ارزش واقعی یه اختراعِ واقعی اصلا معلوم نمیشه
بعنوان مثال ساده ترین و ارزونترین گوشی موبایل شرکت نوکیا میلیونها دلار هزینه تحقیقات داشته و فقط دهها هزار خط نرم افزار فعال بارها بازنویسی شده مگه یه اختراع واقعی به این سادگیاست...
(یک مخترع کوچک که طرحشو دزدیدن....)
به یزدان اگر ما خرد داشتیم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
این شعر در مورد خودت صادق ایت من را از ما که نوشتی حذف کن
آقا جای تعجب نداره. رمالی مدل سال 2013 مگر اینهمنه رمال تو جامعه نداریم؟ پس چرا تعجب می کنید. اون غربیا هیچی حالیشون نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
جهان سوم جایی است که درامد دعانویسی از درآمد برنامه نویسی بیشتر است.
یک برنامه نویس
متأسفم
این همه دروغ گفته میشود چرا به این یکی گیر دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
احسنت و صد باریکلا
دشمن دانا بلندت میکند
بر زمینت میزند نادان دوست
اینم یه محمد علی باب روزگاره
منم امروز یه دستگاه اختراع کردم که آدمو تبدیل به قورباغه میکنه!
جان شما!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
منم يك دستگاه ساختم كه ميمونو تبديل به آدم نما ميكنه. الهام بخش منم شما بودين.يكي دو تا تست هم زدم جواب داده. آدرس ميلتو بده تا عكسهاشو بفرستم بياد. هر چند اگر باهوش باشي ميبيني كه خيلي راحت ميتوني پيداش كني.
امضا:
مخترع متواضع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
چطور امتحانش کردی؟ یعنی آدم از کجا پیدا کزدی و امتحان کردی؟ از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
جان خودت
اشتباه از رازقی بوده
باید دید چرا این ادعاها خریدار دارد.
باید دید اون کسی که این خبر را راه انداخته کی بوده و دلیلش چی بوده.
همه چی مشخص میشه
با سر میخوام بکوبم به دیوار
ای خدا این خبرگزاری چرا همچین مصاحبه ای رو انجام داده
مردم ایران رو اجنبی ها مسخره میکنن
خدایی ارزش ما خیلی بیشتر از این ها هست
اون از گردشگری که ایران داره خودشو واسه مصر هلاک میکنه!!! این هم از این چیزهایی که هر روز سبز میشه مصاحبه طرف رو خوندم میخواستم با سر برم عین همین الان تو دیوار
ادعای علاج قطعی ام اس با داروی گیاهی و درمان ایدز و درمان ضایعات نخاعی هم کمتر از ادعای ماشین زمان نیست
به نظرم نباید این قضیه رو رها کرد و باید این ادعای عجیب به صورت جدی و قانونی پیگیری شود و فرد مدعی باید در مورد ادعاهایش که اکنون مایه تمسخر خبرگزاری های خارجی شده پاسخگو باشد
اصل خبرتون و رصد خبرگزاری های خارجی در مورد این خبر خوب بود
این که ایران تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار خسارت دیده است و خرج کرده است اما تنها کمی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار اورانیوم غنی شده تولید کرده است٫ هیچ چشم‌اندازی هم ندارد که بتواند این سرمایه خرج کرده را به دست بیاورد مایه آبروریزی ایران نیست؟ ببینم برج میلاد تهران مخابراتی تهران در برابر کوه ۴ کیلومتری توچال چسبیده به تهران مایه آبروزیری ایران نیست.

این که در بوشهر زلزله آمده است و ده درصد خانه‌های یک جایی خراب شده است اما نیروگاه اتمی سالم و سر پا مانده است مایع آبروربزی ایران نیست؟
واقعا چرا با آبروی علمی این کشور بازی میشه این آقا که حتی دانشگاه هم نرفته میگه با انیشتین و نیوتن مشکل شخصی دارم آخه آدم چی بگه ... یعنی بعضی وقتها آدم فقط حرص میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
فک کنم مشکل شخصیتی داره با نیوتن و انیشتین
ما نفهمیدیم رازقی بود یا رزاقی. این هم از طنزهای شماست.
اگه بخوان جلوی انتشار دروغ رو بگیرن که اونوقت باید همه حرفهای مسوولین رو سانسور کنن
اگه بخوان جلوی انتشار دروغ رو بگیرن که اونوقت باید همه حرفهای مسوولین رو سانسور کنن
بله واقعا این حرف تابناک حسابه
این رسانه های داخلی عین خودت عمل کردن تابناک عزیز!
بارها دیدم تو همین سایت تیتر مهیجی زده شده ولی وقتی میری داخلش میبینی که بازی با کلماتی ست برای افزایش بازدید!
راحت باشید شما!
شما که نظر خوانندگان سایتتون را منعکس نمی کنید این ستون را حذف کنید !
صد البته که این کار تبلیغی علیه کشور هزینه بردار است ولی بیائید کمی منصفانه ریشه پیدایش چنین اظهار نظرها را جستجو کنیم .
یاد سوزاندن افرادی افتادم که فکر میکردند جادو گرند. اگر راست گفته باشه چی؟؟؟
اگر در هر بخشی نظارتی بود اینگونه اتفاقها نمافتاد
برو بابا- مملکت رو به باد دادين حالا نگران آبرو هستي- خدا شفات بده
بیشتر از این آقای علی رازقی که شبیه به دیوانه ای بیش نیست مدیر و مسئول خبرگزاری مسئول است و باید پاسخ دهد.
یه نادون سنگی میندازه تو چاه که n تا عاقل ...
کلا خیلی وقته رو ریل دروغیم
آقاى رازقى با اين ابر اختراع خيالى 'چگونه سرنوشت آينده آنرا در ميان اختراعات واقعى در عالم حقيقت 'با زمان سنج رويايى أش پيش بينى نكرد تا اين گونه با آبرو و حيثيت مخترعين ما بازى نكند و در عالم خواب و رويا آرزوهاى دوران كودكى را تجسم عينى نبخشد ٠
شاهکار عظیمش خبری بود که حدود هفت سال قبل از صداسیما پخش شد تحت عنوان بانوی ایرانی کاشف حلقه های اینشتین
که صدا سیما بدون بررسی صحتش پخش کرد
اون زمان من دانشجوی کارشناسی فیزیک بودم برام جالب بود این حلقه چیه من فیزیکی نمیدونم اما یه کارشناس مدیریت میدونه و خبرش رو یه روزنامه امریکای منتشر میکنه اما تو مجله علمی که رفرنس هستن خبری نیست و همین طور این خانوم وجود خارجی نداره
ایرانی ها همیشه شگفت انگیزانه عمل می کنند
وقتی توی کشور یه دانش آموز دبیرستانی توی حیاط خونه اش انرژی هسته ای تولید کنه، دو سال یعد هم چنین ادعاهایی نظبر ساخت ماشین زمان!!!!!!! بعید نیست.........
وقتی رییس جمهور یه مملکت ادعا میکنه یه دختر 11 ساله تو آشپزخانه خونشون با دیگ زودپز انرژی هسته ای تولید کرده و باعث مسخره شدن مردمش تو دنیا میشه دیگه از این افراد عادی چه انتظاری میره ؟ منتشر کن سانسور نکن
نکوهش مکن چرخ نیلوفری را
برون کن ز سر باد و خیره‌سری را


چو تو خود کنی اختر خویش را بد مدار از فلک چشم نیک اختری را
واقعا مایه شرم و خجالته ، آبرو ریزی در سطح جهانی ، تا کی میخوایم با این کارا دنیا رو بخندونیم ؟!
نمیخوام بدگویی کنم ولی واقعیت اینه که اگه خوب چپ و راست و پایین وبالا و تو آینه رو نگاه کنیم کم نیستن آدمای شبیه جناب رزاقی که با حرفاشون آبروی یه مملکتو ببرن....
ایول به آقای رزاقی، پس دیگه از فردا این فال خون های محله ها یه دستگاه هم دارن که باهاش 5 سال آینده رو ببینن :)))
آره همه ی کشورها بد .. شما خوبید؟
از ایرانی جماعت همه چیز برمیاد
از کجا میدونین که عوامل خود انگلیسی ها این خبر را برای خبرگزاری آماده نکردن؟ خبرنگاران ما هم که علامه نیستن سره را از ناصره تشخیص بدن!
خب یک نفر پیدا نشده از این آقا بخواهد برای درستی ادعایش مدرکی هم ارائه کند؟ چه خبرنگارهایی داریم ما و چه روزنامه‌های معتبری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
اتفاقا خبرنگاره مدرک خواسته و گفته که دستگاهت چه جوری کار می کنه اونم گفته به دلیل مسایل امنیتی نمی تونم بگم
با سلام
جای بسی تاسف است که پایین بودن سطح مطالعه چه در حوزه فیزیک و چه در حوزه فلسفه منجر به چنین ادعاهایی می گردد. زمان برخلاف سایر کمیت های فیزیکی وجود خارجی ندارد یعنی همانند جرم و انرژی نیست که واقعیت خارجی داشته باشد و در همه جا ثابت باشد و بتوان به گذشته و یا آینده سفر نمود. همانگونه که فیلسوف گرانمایه ملاصدرا اثبات نموده است زمان فرزند و زاییده حرکت کائنات است و خود وجود خارجی ندارد بلکه اعتباری است.
امید آنکه این نظر بر روی سایت تابناک قرار گیرد... با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
زمان هم یک کمیت و قابل اندازه گیری است. و نسبیت خاص میگوید از لحاظ تئوریک میتوان به زمان آینده رفت. ولی نسبیت رفتن به زمان گذشته را رد میکند. از لحاظ فلسفی هم با علیت در تناقض است.
yaser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
خدمت شما باید عرض کنم که زمان زمان نیز بعدی از وجود هستی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
آقای ناشناس لطفا در خصوص مواردی که تخصص دارید اظهار نظر نمایید. وجود زمان به عنوان یکی از ابعاد فضا زمان امری اثبات شده است که از جرم تاثیر می‌پذیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
میشود اندکی توضیح دهید که چگونه اثبات کرده اند؟
شما فکر میکنید بیشتر اختراعاتی که تو ایران ثبت می‌شوند از کدام دسته‌اند. فقط می‌بایست شما سوراخ دعای ثبت اختراع را یاد بگیرید. بعد می‌توانید سالی 10 تا اختراع ثبت کنید. این حرف رو بی حساب نمیزنم. چون عینا شاهد بوده و در برخی موارد کارشناس برخی اختراعات بوده ام.
در رابطه با فرستادن موجود زنده به فضا یا هواپیمای جنگنده ، مگه اهمیتی داره که کسی‌ قبول کنه یا نه مگه این کار برای تبلیغات انجام شده که برای ما فرقی‌ داشته باشه که دنیا قبول بکنه یا نه ، مثلا اگه روزنامه‌ها بنویسن هواپیما ساخته نشده دیگه هوا پیما پرواز نمی‌کنه؟ البته اگر هدف از این خبر تبلیغات باشه و صحت نداشته باشه هم که خوب بازم نباید ناراحت بود که چرا اونا قبول نمیکنن ، خوب چون صحت نداره دیگه

اینجور اخبار هم در ایران عادت شده ، مگه ما بچه‌های ۱۵ سلامون تو زیرزمین انرژی یه هستِ تولید نکردن؟! موندم چرا این بچه‌ها بوشهرو راه نمیندازن ! یادم هست چند سال پیش هم یه خبر گذاری مطرح نیمه دولتی تیتر زده بود که یک محقق ژن بد حجابی و کشف کرده !
خیلی حس بدیه وقتی اسمت بره تو تیتر خبرگزاریهای خارجی در حالیکه چیزی واسه ارایه نداری! نمیدونم ولی شخصا هیچ موقع همچین شهرتی رو نمیخوام!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
برای اون فرد اهمیتی نداره. یه فرد بدون دانش و هنر ، چی میفهمه از شهرت علمی!
احتمالا اين همون کار بسیار بسیار زشت دروغ سیزده است که چند سالی است توسط شخصی پيگيری ميشود و هر سال یک چیز مسخره را منتشر میکند از کج شده برج میلاد تا سمند طلائی
خدا همه بیماران اسلام را شفا عنات فرماید .
دانشمندان جوان ایرانی هر روز حماسه می آفرینند
خدا همه بیماران اسلام را شفا عنات فرماید .
کاش ماشین ورود به گذشته رو میساخت ،میرفتم چند تا پراید میخریم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
اشتباهات گذشته را جبران کرده و به هر کسی رای نمی دادیم.
برای چی تکنولوژی هاتون رو رسانه ای میکنید
اخ خدای من .. خدایی ایول .. دمش گرم .. واقعا حال کردم .. تو این چند روزه انقدر خبر و اتفاقات جالب رخ داده که برای یه مدت طولانی من بی دلیل خواهم خندید .. میگه من با «انیشتین» و «نیوتن» مشکل شخصی دارم! .. وای من این قسمت رو خوندم .. صندلیم چپه شد ..
کشور ما امروز در همه عرصه ها نیازمند انسانهای خردمند و دوراندیش و نکته سنجی است
کار فارس بود
چرا اینقدر حقیقت گریز هستیم!
این که در مقابل علم کردن هولوکاست چیزی نیست
فکر کنم ایشون همون نابغه ای هستش که تو 12 سالگی و تو زیر زمین خونشون اورانیوم غنی می کرده ؟
این دروغ سیزده بود
متاسفانه این گونه ادعا های عجیب و فریب کارانه وجود دارد. برای نمونه می توان به خبر ساخت دستگاهی که قانون دوم ترمودینامیک را نقض می کند و یا خبر حل معمای مدال های اتمی اینشتین توسط دانشجوی بازرگانی که مورد اخیر
حتی در اخبار سراسری سیما پخش شد و.... . بسیار جای تاسف دارو
مهم نیست زیاد به خودتون نیارید تنها با یک جمله این یک شوخی است کار تمام است و او یک کلاه بردار است
وقتی رییس جمهور مان اعلام می کند با قابلمه انرژی هسته ای می سازیم ....
امیدوارم 179 اختراع قبلی تا این حد مسخره نباشد!
معمولا در كشور هاى بي سرو صاحب كه بصورت شير تو شير و يا ً" بارى بهر جهت" و به زبان ساده حسن قلى خانى أداره ميشود و خبرنگار ، خبرنگار نيست، سر دبير، واقعا از دبير رسانه چيزى بلد نيست اين اتفاق ها ميافتد
ازماست که بر ماست
فکر می کنم ذکر نام خبرگزاری فارس نیوز که اولین بار این خبر را درج کرد، مشکلی نداشت تا این خبرگزاری حداقل برای کمتر بی آبرو شدن از این دست خبرهای جعلی کمتر درج کند. دروغ تحت هر عنوان زشت و ناپسند است .
عزیز برادر، چرا جوش میزنی.
یعنی واقعا شما جواب این سوالتون رو نمی دونید. ما ایرانی ها یه عادت زشتی که داریم این هست که خودمون میدونیم دردمون چی هست و حتی درمانش چطور هست اما دائما خودمون رو به کوچه ... می زنیم.
وقتی تو آشپزخونه میشه انرژی هسته ای تولید کرد....

شما هم خود تو ناراحت نکن غربی ها با خالی بندی های ما آشناییکامل دارند و خیلی وقته به توهمات ما@@ میخندند
متاسفانه بواسطه شرايط سياسى و عملكرد بد بعضى از مسئولين بعضى از تخيلات بدون بررسى و تاييد در فضاى مجازى منتشر و تبديل به يك مشكل اساسى و دست مايه اى براى تمسخر كشور و دانشمندان و فرهيختگان اين مرز و بوم مى شود
"خوارق" عادات خیلی خدا بود. یعنی دیگه ازون سر پشت بوم افتادیا.
البته این دو پایگاه خبری، صرفاً با انتشار گزینشی مصاحبه با رزاقی، به هدف خود دست یافته و ارتباط مورد نظرشان با حکومت ایران را القا کرده‌اند.
خود شما هم طوری نوشته اید که انگار سخنان رزاقی منطقی بوده و این خبرگزاری های خارجی بوده اند که با گزینش بعضی حرفهای او سعی در غیر منطقی جلوه دادن آن داشته اند !!!
از ااین اداعاها روزی ده تا تو تلویزیون با افتخار پخش میشه!
اگر آقای رازقی توانسته باشد با پانصد هزار تومان یک قوطی خالی هم ساخته باشد هنر کرده و شایسته تفدیر است!
حالا از کجا معلوم اختراع نکرده؟؟!!
خیلی خندیدم
همین جوری که هرچی دلشون میخواد بهمون میگن شما هم بهونه بدین دستشون
وقتی دختر خانمی 15 ساله در زیرزمین خانه شان اورانیوم غنی سازی می کند این اختراع هم می تواند صحت داشته باشد!
تابناک لازم به توضیح ندارد. وقتی مسخره ایم مسخره می شویم.
سالها است که محترعین مملکت اختراع می کممد و همه اختراعها هم بهتر است مشابه خارجی است.
وظیفه رسانه های مستقل است که چنین ادعاهایی را بررسی کنند و به مردم اطلاع رسانی کنند.
آیا روزنامه ای و مجله ای در داخل مملکت این ادعا را بررسی کرد؟
پس پدر خارجیها بیامرزد که این دروغها را بر ملا می کنند.
ما که نفت و خاک و... نمی فروشیم.
ما تکنلوژی میفروشم.
تولید قطعات کامپیوتری
مدیریت جهانگردی قوی
صادرات خودرو های پیشرفته
صادرات هواپیما به اروپا
و ....................................
تابناک من می دونم و تو هم میدونی این ها همه دروغ هست و تا زمانی که چاه های نفت و معادن بسته نشه ما به سمت تکنولژی پیش نمیریم.این نفت و معادن نیستند که برای مردم شغل ایجاد می کنه.درست هست که نشونش نمیدین ولی حداقل کسی که این نطر تایید می کنی تو بدان.
اتفاقاً خیلی خوب هم هست همچین دستگاهی بزارید فکر کنند ما داریم ها ها ها
خود احمدی نژاد هم یه جور اختراع بود !!
بابا پیش بینی در این جا کاری عجیب نیست مثلا من پیش بینی میکنم فردا بغالی سر کوچه ما ماست رو 10 تومان گرون تر از امروز بفروشه !!!
پاسخ ها
kamran
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
ایول باحال بود
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
10تومان؟؟؟:)))
خدا كنه 10 تومان گرون بشه.برو روي 1000 تومان
این دفعه اول و دوم فارس نیست.... بخدا یه بچه دبستانی هم بود تا الان درست شده بود.
تنها خداست که از اینده بشر اطلاع دارد و والسلام!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
هااا!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
العلم سلطان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
موافقم
چند وقت پیش یکی تو تلویزیون اومده بود (فکر می کنم شبکه 4 بود ) , حرفهای می زد که آدم شاخ در میاورد .نمی خوام معرفیش کنم ولی رییس یک موسسه دکترینال است.
ضرب کیفیت و کمیت معمولا ثابته... یکی بره بالا اون یکی میاد پایین... کسی که 179 تا ثبت اختراع ثبت کرده که به قولی رکورد بزنه، ندیده معلومه که چقدر باید این اختراعات بدرد بخور و کارامد باشه... حالا اومده و برای اینکه روند بشه یکی دیگه ثبت کرده تا بشه 180تا
کلا قضیه آمار سازیه، و لاغیر
من که واقعا افتخار میکنم به چنین جوانان که باعث سر کار گذاشتن کل دنیا میشوند وافتخار میکنیم به اینکه من هم جزوی از اینها هستم و جدید ترین اختراع زن سر به راه بله قربان گو اختراع کردم میخوای زنبیل بیار ببر حضور گرم شما مایه افتخار ماست !! چنتا چنتا میتونی ببری بدون محدودیت!!!
مشکل بزرگی در زمینه رسانه ها در ایران داریم.چیزی بنام فراارزشیابی ویا باز خورد اجتماعی اخبار پخش شده در رسانه ها درروزها وماههای پخش خبر رصد نمی شود.وبه رسانه مربوطه بازخورد منفی یا مثبت داده نمی شود.بنابراین اکثرقریب به اتفاق رسانه ها از خبرنگاران غیر متخصص استفاده می کنند.واین خبرنگاران غر متخصص به دنبال بمب خبری هستند تابترکونند.بدون در نظر عواقب آن.بسیاری از مشکلات اظطرابی وافسردگی وروان تنی کشور ایران رامی توان در شکل نامناسب انعکاس اخبار رسانه ها نسبت داد
بابا چرا اینقدر در اطراف این مسئله جدل میکنین؟
1- درست کردن انرژی هسته ای با قابلمه
2-پیش بینی آبنده
3-پیدا کردن معادن با حس ششم
منتظر چهارمیشیم
اصلا نباید دست کم گرفته بشه!
البته نباید ساده هم بود!
بسیاری از رخدادها را میتوان با توجه با اطلاعات قبلی و فعلی پیش بینی کرد. هر چه اطلاعات و پارامترها بیشتر و دقیقتر باشد این پیش بینی دقیقتر خواهد بود. مانند پیش بینی وضعیت آب و هوا و کسوف و خسوف و ....
تصمیماتی که یک فرد میگیرد نیز دقیقا وابسته به اطلاعات خودآگاه وناخودآگاه اوست. بنابراین اگر دستگاهی بتواند تمام این اطلاعات را ذخیره کند میتواند تصمیمات یک شخص را پیش بینی(برآورد) کند و کاملا هم علمی است.
روند ثبت اختراع در ایران واقعا یک روند غیر علمی است که در بعضی موارد به ثبت ادعا های دروغین و غیر واقعی منتهی می شود.
انگیزه ثبت مسائل غیر واقعی هم چیزی جز مطرح شدن به عنوان مخترع یا عضویت در بنیاد نخبگان نیست.
برای من مهم نیست؟! می شود لطفا آینده من تا 3-4 سال دیگه پیش بینی کنید آخر من خیلی گیرم؟! ممنون
اگر خود ما مردم عادی کنار عاقل بودن ساکت نمونیم و کار درست و منطقی را با صدای بلند تشویق و چرندیات را با صدای بلندتر رسوا کنیم هم رفتار اچتمایی خودمان اصلاح می شود هم مضحکه این و ان نمی شویم
من خودم یکی از اینا رو دارم :D
البته با احتاط باید با این مسایا برخورد کرد ولی هر شکری خارجی ها بخورند......بله!!!ما این را در قالب فیلم سالها خورانده اند ولی انها را مسخره نکرده ایم یعنی خود باختگی!!!!
زیاد تند نرید عزیزان

از لحاظ علمی امکان چنین اختراعی هست
تا سفره نفت پهنه از اکتشاف و اختراع خبری نیست و نخواهد بود
اخبار ما همیشه میگه اینو ساختیم اونو ساختیم اما هیچ در عمل و از دستاوردشون خبری نیست
ماشالا تو این یه ساله گذشته هم که برا از یاد بردن گرونی، هر چی میشنوی خبر اکتشاف و اختراعه
دوستان من این دستگاه را هشت سال پیش ساختم باهاش حال نکردم انداختم دور حالا رزاقی کپی کرده .باور کن
چرا از این روش برای وصول به مقاصد خیر استفاده نکنیم. یعنی به سبکی خبر گزاری کنیم که هم خبر درست باشد و در عین حال بازتاب جهانی پیدا کنه. تبریک می گم به خبرگزاری مذکور.
پیش بینی؟؟؟؟؟!!
منظورتون ساختن آینده اس دیگه.
باورم نمیشه اما اگه بود خیلی عالی بود
ظاهرا رفتن آبروی کشور در سطح بین الملل امری عادی شده است. و گرنه باید هم شخص مدعی و هم نشریه بازتاب دهنده به شدت توبیخ می شدند
من الآن تو آیندم.
من الآن تو آیندم.
10 سال دیگه هم هیچ ... نیستیم. این که دیگه پیش بینی نداره!!!
دمش گرم ...ایول داره
یکی دو سال پیش بود که در اخبار گفتند یک نفر در کشور توانسته است که یک موتور جستجوگر اینترنت پیشرفته تر از گوگل طراحی کند در حالیکه خود گوگل محصول همکاری تعداد زیادی نخبه بوده است نه یک نفر.
آقا جان من اولین کسی بودم که نظر خودم رو زیر این خبر نوشتم .تماما مستند .
ای ول تبریک می گم
چند چیز محرز است:
1-غربیها نسبت به آگاهی از آینده جهان کنجکاو و مشتاقند.
2- پیامبراکرم(ص) در قرآن می فرماید (لوکنت اعلم الغیب ....)اگر از غیب آگاهی داشتم برای خیر خودم از آن استفاده می کردم و مانع ضرر رسیدن به خودم می شدم
3-باز خدا می فرماید که هیچکس از غیب آگاه نیست الا رسولانی که از آنها رضایت داشته باشد و آنها نیز نظارت می شوند
4- همه اتفاقاتی که در زمین و زندگی انسانها رخ می دهد قبل از اینکه آشکار شود در کتاب نوشته شده است(..الافی کتاب قبل ان نبراها..)
یعنی میتونه بفهمه سال دیگه پسته کیلویی چند میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
چه انتظاری دارید؟
برادر من اخبار ساعت14 شبکه یک رسانه ملی رو ببینی خودت میفهمی که همه جای دنیا ...ولی ما سرزمین گل و بلبلیم.تازه هر روزم کلی اکتشاف واختراع داریم مثل واکسن ایدز وارسال قابلمه ببخشید ماهواره با سرنشینای متخصص به ماه من که میدونم اینم مثل بقیه کامنتام نمیذارید.
متأسفم
فقط اینو می تونم بگم
منم یکی ساختم
دروغ نگفته کاملا حقیقت داره......
امیدوارم تو اختراعش از قرآن مایه نگذاشته باشه
اگر علم در ثریا هم باشد مردمانی از سرزمین پارس بدان دست پیدا خواهند کرد .....
اما به وقتش
از اون مخترع جوان ارذبیلی چه خبر که راه به راه توی اخباره؟ :)
حالا از این خنده دار تر فرزندان برخی رجال هستند که در جشنواره های علمی برنده اعلام شده و سهمیه ورود به دوره های روزانه دانشگاه های دولتی را می گیرند. مثل جشنواره جوان خوارزمی مثلا.بعد می رن مهندسی مکانیک دانشگاه علم وصنعت می خونن مثلا.بازم بگم؟
بهتره که حالا رسانه های خارجی به این مسئله توجه کردن و انتشار دادن
یه خبر با عنوان مثلا
راس میگه .. من الان پیش فتحلی شاه نشستم دارم با لپتاب نظر میدم اگه حرفی دارید بگین بهش بگم.
با سلام
هم ادعا وهم تکذیب کار انگلیس نابکار است که می خواهد دست آورد های فنی مارا تخطئه کند.
منم اخیرا یک ماشین زمان اختراع کردم که گذشته رو پیش بینی می کنه. با ضریب دقت ۸۹ درصد. به خاطر همین ضریب دقتش می خوام ببرم ثبتش کنم.
سلام
اگر اختراعی مانند ماشین زمان توسط خارجیها انجام و توسط خبر گزاریها پخش می شد, این همه جار و جنجال به پا نمی شد و اکثر دوستانی که در بالا اعتراض کرده بودند جزو موافقین و تایید کننده خبر بودند
ببینید دوستان چیزی که انیشتین گفت از نظر من اصلا سفر در زمان نیست...! سرش هم بحث دارم...!

توی دانشگاه هم با استاد فیزیکمون که یکی از اساتید کشور هم هست بحث و گفتگو کردم که به نتیجه نرسیدم. در آخرم گفت همه اینا فرضیه هست و خلاص.

به نظر من فرضیه انیشتین یک چیزی تو مایع های بازی با زمانه نه سفر در زمان...! اون بدبخت گفت اگر جسمی بتواند با سرعت نور حرکت کند(در حالت کلی غیر ممکن است، و اگر هم اتفاق بیفته احتمال به وجود آمدن سیاه چاله هستش...!)
زمان برای او نسب به دیگران تو بازه پایین تری می گذرد...!(همچین چیزی بود تعریفش، حضور ذهن ندارم دقیقا)

به عنوان مثال وقتی 100 سال از عمر شما گذشت، اون شخص که در این ماشین قرار داره برای او زمان هنوز1 سال گذشته
(یک سری مسئله مثل چهان موازی و همچین چیزایی هم هستش که مربوط میشه به فیزیک دان ها و به عقل ما نمی گنجه..!)

توی مستند هایی هم که ساخته شده، اینقدر پارادوکس برای این فرضیه هست که آدم خل می شه.
همین چند وقته پیش هم ماجرا بیگ بنگ رو فرضیه اش رو رد کردن...! نمی دونم به چه دلیلی اما رد کردن. در صورتی که این ماجرا حقیقت داره(تو قران هم اشاره شده که زمین و آسمان اول یکی بودند بعد از هم شکافتند و از اینجور حرفا)
به تمامی این قوانین فیزیکی نمیشه اعتماد کرد. بعدشم چیزی که انیشتین گفت فرضیه هست. هنوز خیلی راه مونده تا این فرضیه جای قابل اعتمادی برسه...

به هر حال نمونه هایی از پارادوکس برای فرضیه سفر در زمان که می تونم بگم اینه که:

شخصی رو در نظر بگیرید که بره به آینده، طبعا به گذشته هم می تونه بیاد دیگه...! اگر پس این سفر در زمان واقعیت داشته باشه! علم 2000 سال جلوتر قطعا به این موضوع باید رسیده باشه!
پس چرا کسی از گذشته به زمان ما نیامده؟!
روی همین موضوع هست که پروفسور هاوکینگ میگه اگر سفر در زمان امکان داره پس چرا کسی از آینده به زمان ما نمی آد؟!!

یا یک پارادوکس دیگه هم اینه، وقتی که تاریخ 2012 هست چطوری تو می تونی به سال مثلا 2080 بری؟! وقتی که هنوز این تاریخ نیومده؟!

چند وقت پیش هم خواستند یک ماشین رو آزمایش کنند که به شدت توسط فیزیک دان ها باهاش برخورد شد. چون اگر جسمی به سرعت نور برسه احتمال این هست که چاله فضایی به وجود بیاره و کلا هستی زمین رو به نابودی ببره...
البته بعید هم نیست که این احمق ها همچین کاری کنند و مردم و به درک بدن...!
به هر حال از نظر من نشدنی هست.
البته من کسی نیستم ولی خوب نظر شخصیم هستش.
و مطمئن هستم این مختره هم روان پریش هست.
بعد از شاهکار اقتصادی و سیاسی،و مدیریت جهان نوبت ماشین زمانه.
اگر ادعای آقای رازقی درست است، چند پیش گویی مربوط به آینده نزدیک در مورد حوادث یا سوانح بین المللی را اعلام کند تا در مورد اصل موضوع قضاوت شود، هرچند خودم یک درصد هم احتمال صحت نمی دهم.
چرا تو ایران همه چیز شده مسخره بازی و یا مسخره کردن دیگران ؟؟؟؟ آیا نباید با این روزنامه یا رسانه برخورد جدی کرد ؟؟؟
برادران گرامی این نشان می دهد که رسانه ها الزاما قابل اعتماد نیستند و همه چیزهایی که در رسانه ها چاپ می شوند حتما درست و واقعی نیستند
2روز پيش درتلويزيون با مخترعان ايراني صحبت مي كرد كه برنده جشنواره بين المللي بودن وسن آنها بين 20تا25سال بود مرسو م است كه دردنيا معمولا" سن مخترعان خيلي بيشتر از اين حدودها است ،به نظر مي رسد يك مقداري قابل تامل است
سلام
خيلي از اختراعات بوده كه همه روز اول مسخرش كردند. يا گفتند كه سازنده اش جادوگر است ويا ديوانه.....
اگر يه غربي اين ادعا را مي كرد مكا الان ذوق مرگ شده بوديم و تو فيس بوك دنبال ادمش
سلام
خيلي از اختراعات بوده كه همه روز اول مسخرش كردند. يا گفتند كه سازنده اش جادوگر است ويا ديوانه.....
اگر يه غربي اين ادعا را مي كرد مكا الان ذوق مرگ شده بوديم و تو فيس بوك دنبال ادمش
آقاي عزيز ايراني اصلاً مخ نداره اينا حرفهاي آدم هاي خود بزرگ بينه.ما فقط مصرف كننده علم هستيم و بس غير اينه يه كاري بگيد كه ما آن را انجام داديم و به اسم ما ثبت و ارجاع شده باشه.
اَلكي ميگههههه
به عنوان مثال چند وقت پيش ادعا شد داروي رشد مو و جلو گيري از ريزش مو (طلسم)در قزوين اختراع شده و حتي مصاحبه راديويي و تلويزوني با مخترع و فروشندگان دارو شد.
من 5 ماه طبق دستور العمل دارو عمل كردم و هر ماه مبلغي حدود 140 هزار تومان پرداخت كردم ولي كوچكترين تغييري كه نديدم بلكه حجم موهايم كمتر هم شد در صورتي كه ادعا شده بود بعد 4 ماه درمان تكميل مي شود و كليه مو هاي از دست رفته باز مي گردد!!
تا وقتي در مملكتي زندگي ميكنيم كه هيچ نهادي جهت بررسي علمي ادعاهاي دروغين وجود نداره بايد سر مردم كلاه بره و دنيا هم به ما بخنده
تا كي بايد حقوق مردم بي ارزش باشه؟!!
سلام
من هم گير يكي از اين نوابغ عضو انجمن نابغه ها افتادم / راستش اول اصلا باورش نداشتم / ولي وقتي پيمانكارم تائيدش كرد كارمو دادم دستش / حالام وقتي كليد فن دستشوئي رو ميزنم هود اشپزخونه م روشن ميشه و.....
به خدا راست ميگم / نخندين.
به جز موارد معدودی که قالبا نیز به دنبال منافع مادی نمی روندکاملا با نظر شما موافقم
چنانچه كسي از نظريه مطرح در علم رياضي معروف به نظريه بازي ها آگاه باشد خواهد دانست كه پيش بيني حوادث آينده بر اساس برخي از پارامترها تا احتمال 90% ممكن است براي اطمينان شما ميتوانيد با جستجوي اينترنتي با استفاده از كلمه كليدي play theory با اين موضوع اشنا شويد ولي به نظر ميرسد ادعاي آقاي رازقي يك رويا پردازي محض از اين موضوع است.
این جور اخبار در مورد اختراعات من رو یاد فیلم دیکتاتور بزرگ چارلی چاپلین میندازه. یه بار دیگه این فیلم رو ببینید.
کاری نداره من هم پیشبینی میکنم که تورم امسال 40 درصده
اگه دستگاه زمان ایشون، حداقل پیش بینی دو روز از آینده رو هم میکرد، باید متوجه می شد که در عرض یکی و دو روز چه افتضاحی رو بالا آورده و ایران عزیز ما چه هزینه سنگینی رو به خاطر این ادعای بی پایه پرداخت کرده
چند سال پیش هم جوانی در شاهین شهر اصفهان ادعای پدر علم رباتیک نوین در ایران را کرد.
حتی شهرداری و برخی نهادهای شاهین شهر هم برایش بنر زد و میلیونها تومان کاسبی کرد.
والله مسخره كردن هم داره
همینجوری کیلویی و دیمی ثبت اختراع میکنند که آمار نشون میده ما رتبه اول پیشرفت علمی در منطقه هستیم دیگه..
جايي كه اين خبرها مرسومه ، قطعاً خريدار هم داره . ميدوني چرا ؟ كدومتون به فالگيري و رمالي و . . . از اين مزخرفات عادت ندارين؟ يه نمايندگي فروش مي‌خواهم لطفاً. مطمئنم فروشم خيلي خوب ميشه
فقط 5 تا غیر قابل انتشاره تابناک جان ها؟!
یعنی حجم بالای نظراتی که 24 ساعته میخاستید بررسیش کنید فقط 90 تا بود
خودتونو گول بزنید که دیگه تندیسی از دروغ شدید
به نظر من بد نيست اقاي احمدي نژاد اين دستاورد را هم اعلام كند!!! مثل همان دستاوردهاي دارويي و خود كفايي در صنعت دارو و خودرو .....!!! بعدا وقتي پاي تحريم و بالا رفتن دلار امد وسط معلوم شد همه چيزمان وارداتي است حتي خواب دستاوردهاي اقايان!!!!
آقاجان وقتی یه دختر بچه توی آشپزخونه میشینه وانرژی هسته ای با قابلمه وچنگال وقاشق وملاقه وآبکش وسینک ظرفشویی میسازه!! این خیلی سخت تره؟ نه! تازه این دانشمنده خیلی سنش بیشتره که!! کاش بابا پنجعلی میبود میگفت: بخوابونم تو دهنش؟!
اونهایی که نظر منفی دارن حتما یادشون نمیاد که چندین سال پیش یه هندی بدبخت فقیر بیچاره هندی که یه شیمیست نیمه علمی و تجربی بود ادعا کرد که از برگ سبز سوخت ماشین تولید کرده اونم همینطور این غربی های نامرد و مردم نادون تمسخر کردن بعدش هم اون ادم کلا ناپدید شد چند سال بعد یهو توی اروپا بیو دیزیل درست کردن و گفتن که این محصول زحمت دانشمندان اروپاست اره توی مملکت های که همه ادمها فکرشون ...... دیگری رو ,,,,بله !!!! است بیشتر از تمسخر بر نمیاد
یه دوتا بدید به احمدی نژاد و خاتمی
روند ثبت اختراع در ایران "ادعایی" است نه "ایجابی" یعنی شما در روزنامه رسمی آگهی می دهید من فلان چیز را اختراع کردم اگر مدعی دیگری هست بیاید ثبت بررسی کنیم.
رازقی یا رزاقی؟
اینجوری که از خبر متوجه شدم میتونم بگم اختراع این فرد میتونه درست باشه
قطعا" هيئت كارشناسي اداره ثبت اختراعات و مالكيت هاي صنعتي اين " ماشين زمان " را بررسي و در نهايت عملي بودن ايده و كارائي آن را تائيد كرده اند و مباشر در وقوع اين اتفاق تمسخر آميزهستند.
شاید باور نکنید اولین بار که مصاحبه با مخترع دروغین خوندم . هنوز چند خط تموم نکرده بودم . فهمیدم هم مخترع دروغه هم مصاحبه. و کلی خندیدم
حالا اين رسانه پخش كننده مطلب كي بود نكنه كيهان بود
وقتی ژول ورن در داستانها و رمان هایش یک سری پیش بینی های را کرده و بعدا اتفاق افتاده مگر یادتان نیست پس هر چیز علمی ممکن است اتفاق بیفتد فقط کافیست جرقه آن از یک جایی زده شود - آیا اگر کسی بگویید پرایدی ساخته که هم می تواند پرواز کند و در آب و هم در جاده برود باور کردنی نیست ، شاید بتوان ساخت ؟
اصلا مهم نیست که چی میگن.
شاید راست میگه هرچیزی اولش خنده داره .مگه سر گالیله چه بلایی اوردند؟
ساخت ماشين زمان فقط زماني امكان پذير خواهد بود كه انسان توان استقامت در برابر سرعتي معادل دوبرابر سرعت نور را بتواند تحمل كندو عمري برابر با 500 سال داشته باشد . بدنش بتواند انواع تابشها را تحمل كند .
قدرت شنوايش تحمل شنيدن فركانسهاي بالاتروپايينتر از قدرت كنوني داشته باشد.
تا مدت سيصد سال دچار هيچ نوع بيماري نشود.
در غير اين صورت ممكن نيست بتواند ماشين زمان را بسازد
من نمی فهم یه ماشین درست و حسابی نمی تونیم بسازیم . یه مشت فرغون ملت سوار میشن اخه این خبرو کجای دلمون بزاریم
اقا تقصیر نداره اثار الودگی هوا و امواج پارازیته هههههههههههه
اصلاهم مسخره نیست
ببخشید لطفا به این آقا بگید قیمت طلاو دلار در سال 92 چطور میشه ؟ بخریم ؟ نخریم؟ چیکار کنیم ؟
والله قبلا از این خبرها نمی شنیدیم الان توی این دولت مهرورز انواع مخترعین عجیب وغریب ظهور کردند!
تابناک جان لطفا این پیام رو منتشر کن، باور کن این یه درده جدیده برای ملت ما!!! در چند سال اخیر یک حرکت توهم گرایانه در ایران راه افتاده تا ما را بزرگتر از آنچه که هستیم به خودمان نشان دهد
یک روز می شنویم که ایرانی ها اولین بار جاذبه ی زمین را کشف کردند و حتی نیروی بین خورشید و زمین را محاسبه کردند که احتمالا واحد نیروی محاسبه شده نیوتن بوده!!
تا وقتی اقایون پیش گو ورمال هستند !چه نیازی به ساخت ماشین زمان ان هم از نوع پیشگوی اینده
تو مملکتی که یک دانش آموز در زیر زمین خونه بمب اتم می سازه، ساختن ماشین زمان که دیگه کاری نداره!
این اقای به قول شما مخترع دردش مشهور شدن بود و این که اسمش بیاد سر زبون ها که الحمدالله به لطف شما و بقیه دوستان خارجی و ایرانی این امر محقق شد
آقا راست میگه. من هم رفته بودم اخطراعم رو ثبت کنم دستگاهشو دیدم. خیلی قشنگ بود.
ا من هم یک دانشجوی دکترا هستم ، کاری به این اختراع ندارم ولی اگر شما بدانید خود دولت آمریکا و اروپا و شوروی سابق چقدر در زمینه عملیات روانی و بررسی روحی به نام )PSYOPS) سرمایه گذاری و کار کرده اند از اینکه این جوان را مسخره میکنید پشیمان میشوید.ن
خدا همه بیماران اسلام را شفا عنات فرماید
از کجا معلوم اجیر شده نباشه
اقا راست میگه من از نزدیک دیدمش.یه دور هم سوارش شدم و تا نزدیکیهای دوره ی زوراسیک باهاش رفتم.ولی انصافا عالیه من هر وقت گوشت و گوجه و ایر چیزا رو که میخوام بخرم سوارش میشم و میرم بقالی سر کوچمون تو 10سال پیش.خریدامو میکنم و برمیگردم.تو این گرونی خداییش مثل یه فرشته میمونه. اجرش با خدا
نامرد اختراع منو دزدیده کمکم کنید حقمو ازش بگیرم
این یه چیز شخصیه که ربطی به مردم نداره.. انچه که مایه تمسخر مردم میشه رفتار اجتماعی مردم هست که موارد خنده دار و بهتر بگم گریه دار توش کم نیست . کمترین چیزی که میشه اشاره کرد رانندگیه که مردم برای رد شدن از سوراخهای فرضی و فضاهای تخیلی در خیابونا مثل انسانهای اولیه و بدوی با هم جنگ و جدل میکنند و وحشیانه ودر کمال بی ادبی راه همدیگر رو میگیرند .. خوب این چیز هاست که موجب خنده و تمسخر ما میشه
منم از اینده شما بدون هیچ کامپیوتری میگم .
فقط یه مشکلی داره از 60 سال اینده به بعدتونو میگم .
متاسفنه اگر درست نبود باید بیایی منو از گور دربیاری بگی اشباه گفتی
سلام اجازه بدهید خود فرد هم اظهار نظر کنه سپس توهین کنید. پیش بینی آینده در بیشتر علوم انجام می شود . همیشه تمدن ، تفکر، اختراع جدید مورد تمسخر قرار می گیرد.
مگر روزی پرواز برای بشر ارزو نبود؟
اگر روشی منطقی و علمی درستی داشته باشیم خیلی از چیزها را می شود پیش بینی کرد.
عجبا که فردا به احمقی خود بخیدیم.
لطفآ در مورد شخصی هم که ادعای ساخت داروی گیاهی بیماریMS را کرده و باعث امیدواری کاذب و سردرگمی بیماران و اقوام آنها گردید هم نظر دهید...
متاسفانه درج خبر های مهم و واقعی از جامعه برای آن رسانه هزینه و گاهی هزینه سنگین دارد. پس چه بهتر یک وب سایت و یا یک روزنامه را با چنین مهملاتی پر کرد هم خواننده دارد هم بی خطر است. خودتان الان درصد نشریات زرد را نسبت به بقیه نشریات روی دکه ها حساب کنید به این واقعیت پی میبرید. چون ز حقیقت بگریخنتد ره افسانه زدند!
متاسفانه درج خبر های مهم و واقعی از جامعه برای آن رسانه هزینه و گاهی هزینه سنگین دارد. پس چه بهتر یک وب سایت و یا یک روزنامه را با چنین مهملاتی پر کرد هم خواننده دارد هم بی خطر است. خودتان الان درصد نشریات زرد را نسبت به بقیه نشریات روی دکه ها حساب کنید به این واقعیت پی میبرید. چون ز حقیقت بگریخنتد ره افسانه زدند!
من مصاحبه ایشان را که خواندم بسیار تاسف خوردم در حال حاضر هم جمله ای نمیتوانم پیدا کنم که عمق ناراحتی ام را ابراز کنم جامعه ما به جاهای بسیار بی رسیده کسی هم نیست این افراد را تنبیه نماید.
من مصاحبه ایشان را که خواندم بسیار تاسف خوردم در حال حاضر هم جمله ای نمیتوانم پیدا کنم که عمق ناراحتی ام را ابراز کنم جامعه ما به جاهای بسیار بی رسیده کسی هم نیست این افراد را تنبیه نماید.
رسانه مقصر است.
در این کار ها عمدی است که خیلی ها متوجه نمی شوند.
یادمه سالها پیش فیلمی به نام مردی که زیاد میدانست رو تلویزیون نشان میداد اون شخص فقط خبرها رو چند روز جلوتر توسط شخصی که بهش روزنامه های اینده رومیداد با خبر میشد و یک شبه ره صد ساله رو طی میکرد اگر همچین ماشینی اختراع بشه که چند سال اینده رو برای اشخاص و کشورها پیش بینی کنه اون وقت کار قضا و قدر و پیش امدها و حتی تاثیر خدا و کلا اعتقادات مردم بی معنی میشه و مردم به جان هم میافتادن و سنگ رو سنگ بند نمیشه
اینجا با آمریکا هیچ فرقی نداره!!
خدارو شکر در ایران همه مخترع هستند.خداوند مارا از شر توهماتمان برهاند.
اولین بار این مطلب را در روزنامه شرق خواندم. با تفصیل و عکس!
انزمان هم که گالیله گفته بود کره زمین گرد است تمام جهان انرا رد و مسخره میکردند.
شاید هم درست باشد.
به نظرم این دستگاه اگر هم اختراع شده باشد بیشتر شبیه یک تستر روانشناسی مفصل است که ابتدا همه ی اطلاعات شخص را گرفته و بعد از تحلیل در پایگاه داده ی خود بر حسب اطلاعات داده شده و سنجش شخصیت فرد بر حسب تستهای انجام شده پیش بینی هایی درباره ی آینده ی شغلی-تحصیلی و شخصیتی او انجام خواهد داد.چیز بیشتری نمیتوان گفت.
چه تمسخری حاج اقا؟؟؟
وای چه کمدی تلخی!
ما چیزهای عجیب زیاد شنیدیم مثلا یک بابایی می گفت شخصی هست که نگاه به زمین می کنه میفهمه که چه نوع معدنی در آنجا هست حتی عیار و درجه خلوص مواد را هم تعیین می کنه
بله دیگ بله چغندر
نمیدونم به ماجرا بخندم یا به حال و روز کشور گریه کنم.خوب بابا در این خبرگزاری رو تخته کنید. ننویسید اگه نمیتونید .پیشبینی اینده؟98%؟
تا حالا ملت copy paste بودیم حالا ملت توهم هم شدیم
در دنیای علم هر چیزی باید ثابت شود. فقط ادعا کافی نیست. تمسخر هم خوب نیست. باید محیطی تخصصی و ایمن فراهم شود تا در آن محیط هر ادعایی ثابت یا رد شود
وای آبروی چند هزار ساله ی ملتمون رفت. حالا دیگه از فردا با چه رویی در کنار دیگر ملتها زندگی کنیم؟!
بابا زیاد سخت نگیرید
اوووووووووووه اوه ... الکی میییبیییگه؟؟!!! ناهار نخورده که!
حالا اگر حارج از ایران این خبر رو بشنویم خیلی راخت باور میکنیم.به این فکر کنیم شاید یک جرقه باشه برای ایده دادن به همون رسانه های خارجی
به خودمون کمی بیشتر اعتماد داشته باشیم هم وطنان عزیز
مگه این چیزهایی که این آقا گفته با چیزهایی که در نماز جمعه گفته میشه فرقی میکنن؟!
ایده پیش بینی آینده ، سالهاست که ذهن بشر را مشغول کرده و همچون کشف اکسیر حیات و یا دستیابی به علم کیمیاگری مشتاقان فراوانی دارد و قطعا خیلی ها را به تفکر وا می دارد
در خصوص این گونه اخبار بهترین واکنش سکوت است ، ولی با مطالعه خبر فوق و نظرات متفاوتی که پای بست آن منتشر شده بود ، خواستم نظر شخصی خود را نیزعنوان کنم.
به نظر من مطبوعات خارجی با فضای ناسالمی که در ایران شکل گرفته آشنا نیستند. وقتی عنوان پر طمطراقی مثل مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور را می بینند تصور می کنند حتما یک جای معتبری است و طبیعی است که چنین خبر جالبی را منعکس کنند. ما باید خودمان را اصلاح کنیم.
زمانیکه با این همه دارایی های مادی و معنوی توانایی اداره ایران عزیز رو نداریم و بعد متوهم گونه ادعای توانایی اداره جهان رو داریم، ظهور چنین پدبده هایی خیلی عجیب نیست! تابناک جان شما این نظر رو مانند بقیه نظرهای من تایید نکن!
سوال : دلیل ابو عطا خوندن قورباغه چیست ؟؟؟
اينجا فرصتي شد كه من هم درد دل كنم
من خيلي وقت ها از خبر تلويزيون خودمان در زمينه ابداع و اختراعات برخي خنده ام مي گيره
متاسفانه هيچ گروه تخصصي نداريم كه آن گروه خبرهاي علمي را آناليز كند بعد ديگر خبرگزاري ها بر اساس تاييد آنها خبر راپخش كنند
وقتي هر خبرنگار بي سوادي هر خبري را از هر ننه قمري پخش مي كنه از اين بيشتر نمي توان انتظار داشت
بيكاري بد دردي كه به اين شكل همه ميرن سر كار . مبارك باشه
هم برا اون هم برا شما متاسفم
تابناک عزیز
شما خودتون در بخش عربی سایت این خبر رو با آب و تاب زدید و به جهان عرب عرضه کردید تا ملتهای دیگه هم حسابی به ما بخندند.
این چه کاریه!!؟
اشکال از اون خبرگزاری بود که سخنان یه ادم کمتر از حد معمول رو تیتر کرده وگرنه توی امریکا هر روز عده ای این ادعا رو می کنن
هر روز یکی صدها نفر ادعاها عجیب و غریب می کنه
ولی متاسفانه در ایران خبرنگارها اطلاعات انچنانی ندارند و فقط میخان روزنامه ها رو پر کنند
کاش دولتمردان ما نسبت به آبروی ایران و ایرانی کمی غیرت خرج میدادن و حداقل تکذیب این خبر را اعلام می کردند!!!!!!!!!!!
مصابشو خوندم،
کسی که حتی یه ضرب و تقسیم دوم دبستانو بلد نیست، بایدم با انیشتن و نیوتن مشکل داشته باشه.
9 تقسیم بر 10 ضرب در صد = 98%
تشخیص بنده: اسکیزوفرنی حاد !!!
بگید هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنه.
سپاهان قهرمان
من چون چند بار با اداره ثبت اختراعات ایران و سایر کشورها سر وکار داشته ام برای اطلاع این استاد دانشگاه و دیگران باید عرض کنم که قانون قبلی پر از ایراد ثبت اختراع در ایران اعلامی بود نه اثباتی. اما چند سال قبل مجلس قانون جدیدی را تصویب کرد که قرار بود 5 ساله به طور آزمایشی اجرا شود که در مرحله اول فقط مخترع ثبت و اعلام می کند( به شرط نبود دقیقا مشابه قبلی) و بعد در صورت اقدام به ساخت باید آن را به تایید" جایی" برساند و از اداره ثبت اختراعات پروانه تولید بگیرد. منتها در کشورهای دیگر ممتحن ها قسم خورده و کارمند اداره ثبت هستند ولی در اینجا هر دانشگاه و موسسه دولتی می تواند باشد. بارها هم شده که آقایان متوجه اختراع مخترع نشده یا از کم وکیف و ریزه کاریهای آن سر در نیاورده یا ایده مخترع را برای خود برداشته و طرح او را برای قرار گرفتن در زمره حمایت های اختراعی رد کرده اند !
بله قانون این ایراد و ایرادهای دیگری دارد دارد(و پروانه تولید را وزارت باید صنایع بدهد) در آمریکا هم هزاران اختراع به ثبت رسیده که هیچکدام ساخته نشده و کار نمی کنند. مراحل ثبت اختراع و اختراع دانستن یک کار بسیار تخصصی و پیچیده است. وکیلانی که همحقوق خوانده و هم یک رشته تخصصی فنی مراحل پیچیده آن را انجام می دهند و البته کارمندانی بسیار متخصص و کاردان دارند( مانند اینشتین)
البته جا داره از متخصصین داخلی و مخترعین جنگنده ی رادار گریز قاهر نیز تشکر کنیم
چرا مسخره میکنید؟؟؟ پنتاگون و دارپا 40-60 سال پیش سیستمی تهیه نموده بودند که با احتساب تحولات فعالیت خورشیدی و تاثیر بر اختلال روان افراد زمین و قدمت کشورها و توسعه فساد امکان محاسبه زمان فروپاشی و نیز در بحث پزشکی با محاسبه قد و وزن و رژیم غذایی و سوابق فرد قابلیت محاسبه عمر افراد را دارد.
در کل ایشان این منابع را جمع بندی نموده.
به عوض اینکه توی سر ایشان بزنید ابتدا بررسی کنید عوامل رد کننده داخلی سطح سواد و دانششان چه قدر است.
در وضع موجود افراد با حاج آقا بودن صاحب منصب میشوند و نه کتاب میخوانند و نه اهل تحقیق اند.
فردا این فرد میرود امریکا و بعد حسرت میخورید به خرفتی خودتان که نتوانستید انرا درک کنید.
و. بعد توجیه میکنید که ما برتریم و امثال ان. و خودتان دو تابعیتی میشوید میروید انگلیس و امثال من می مانم در این خراب شده.
شما خودتان با آوردن عبارت" طنز تلخ" از بیطرفی روزنامه نگاری خارج شده اید و خوراک برای تمسخر دیگران فراهم می کنید!
چطور است که آمدن همزمان خبر" احتراع زیرپوش برقی ضد تجاور" توسط هندی ها مایه تمسخر جهانیان نبوده و باعث تقدیر انان می شود ولی سیستم آینده نگری یک جوان ایرانی مورد تمسخر قرار می گیرد؟
چرا مسخره میکنید؟؟؟
من هم در شهرستان دور افتاده ام 30مقاله و پژوهش رسمی منتشر شده داشتم.
رئیسم و معاون استانم و مدیر کل ام و کل همکاران اداره کل ام میگفتند بی ارزش است و فاقد وجه علمی است.
و از معرفی در مناسبات هفته پژوهش خودداری مینمودند.
مرحله بعد موارد را به بخشی دادم که مرا نمیشناختند و سطح بالاتر و تخصص بیشتر و سازمان مرکزی و دفتر تخصصی بود.
کل مواردم در فرمت استاندارد وزارت علوم بود. هیچ رئیس و مدیر کل و معاونی در استانم بیشتر از عملکرد نداشت. حتی 20 نفر جمعا 5 مورد نداشتند.
در واقع کدخدامنشانه تائید شده اند.
خلاصه اینکه روند رد ایشان ناشی از عدم درک سطح سواد و دانش عوام است.
ایرانی جماعت از مطالعه و تحقیق فراری است و بیشتر بزرگان بر اساس حاجی بودن به عنوان استاد و دکتر بودن دارای منصب شده اند.
بررسی کنید بخش رد کننده این فرد دارای سواد بیشتر و یا کمتر اند و اگر ذکر شود بیشتر اسناد رسمی ارائه دهید و نه اسناد جعلی و دروغی مانند بزرگان گذشته و حال.
این آقا با این ادعاش به هدف اصلیش رسید و هونم اینه که همگان فهمیدن که ایشون چند تا اختراع تو کشور انجام داده مخصوصا خارجی ها
به نظر شما گفتن استفاده یک دختر 16 ساله از انرژی هسته ای در زیر زمین خانه اش تحقیر ملت نبود؟
من از8سال پیش تمام کاروبارایندولت احمدی نزادراپیش بینی کرده بودمچراکسی به من جایزه نمیدهد؟پیش بینی من این است که اگر این دولت برسرکاربماند هرقرص نان می شود 1000تومان
واقعا عجیبه که چند وقته من نمیتونم به کامنتا مثبت و منفی بدم!!!!! از نظر دادن بگذریم که هیچوقت نظرمو نذاشتید تو سایت!!!!!!!!! حالا مشکل از کجاست الله اعلم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حد اقل اسمش جهانی شده
خوش به حال مسئولین مربوطه که ازصدقه سرشون بایداینجوری تودنیا ضایع شیم اونم کشوری مثل ایران بااین موقعیت حساس سیاسی واین همه دشمن تودنیا.
مگه همین شماها هم منتظر نیستین یه چنین اخباری از رسانه های خارجی بگیرین و تو بوق و کرناش کنین و تازه کاری هم به صحت و سقم و تحقیق در موردش ندارین؟!! آقا جون، اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جبالدوز به اونا!!
من خودم با این اقا دوستم و جند بار با این دسنگاه رفتم به اینده و برگشتم خیلی باحال بود تو یکی از سفر ها دیدم کل دنیا زیر نظر ایرانه نه از اسراییل خبری بود نه از امیکا و... کل دنیا ایران بود تازه چندتا کره دیگه ام زیر نظر ما بودن دربست تهران اتارود فقط 2تومن بود ایرانی ها هرگدام 100 نوکر خارجی داشتن و.. بعدا از سفرام بیشتر براتون می گم فقط خواستم بگم درست گفته اذیتش نکنید
این مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور کجا هست. خودش رئیسش است؟؟؟؟ چی هست اصلا!!
اقا ايرانى طوفان ميکنه.ا ين اقا از نستر اداموس که کمتر نى که.ايرانى داغان پاغان ميکنه
به این موضوع هم توجهی نخواهد شد ...
واقعا کسی نمیخواد حقیقت رو بدونه؟؟؟
سلام من در یک ازمایشگاه در یکی از مطرح ترین دانشگاههای کشور کار میکنم
در اینجا دانشجویان به همراه استاد مربوطه دستگاههای خارجی را بهم متصل میکنند و بعد انرا به عنوان اختراع ثبت و در جشنواره های گوناگون مقام کسب میکنند و با امتیاز ان.....
این دستگاه اگر هم باشه ماشین پیشگوییست
واقعا متاسفم که این قدر راحت میتونن ایرانیان را مضحکه دست خودشان کنن
تابناک سرنوشت ادعای ترمیم ضایعات نخاعی با تزریق سلولهای بنیادی چی شد؟
این رو بگم دلالها نیاز دارن کمی از زمان آینده هم سر دربیارن که از الان اقدامات لازم رو انجام بدن اینجوری زحمت اونا هم کمتر میشه با یک کلیک میدوننن چی میخواد گرون بشه و چی ارزون... بعید نیست این دستگاه به درخواست اونا باشه!!!!!!
خاك بر سر همتون
دیدم یه بنده خدایی نوشته "بزرگانی که در علم ایده پردازی کردند نیز مسخره شده اند و شاید این بابا هم واقعا راست بگه"
عزیزانی که میگن غیر ممکنه:
یه ؟
تا یک قرن پیش جد بزرگوار شما خوابشم نمیدید که بتونه با موبایل صحبت کنه اما اتفاق افتاد یه زمانی اینم غیر ممکن بود_یا کی فکرشو میکرد که انسان بره رو ماه گردش علمی_امروزه مغز انسان مهندسی معکوس شده البت مقداری و ادامه داره
اما من تو اینش موندم که چرا باید ماشین زمان یه سواری باشه چرا کامیون نیس چرا ساکن نیست ایده شو از یه فیلم گرفتن اسمش یادم نیست.
آقای رازقی یک دانشمند بزرگ است
طرح مسائلی که جنبه علمی دارند نه ادعا است نه جادو است نه خرافات
بچه ها تازه من شنیدم طرف(اقای رازقی) گفته:نه میگزارد از دستگاهش کپی شود نه میزارد برسد به دست دولت و فقط میخواهد مال خودش باشد.
خب این بخاطر بی عرضگی رسانه های ماست
بعضی ها نظر دادن استعداد ایرانیها رو دست کم نگیرید یا راجع به دشمن و ایت الله نخودکی و... .این حرفها چیه طرف اومده میگه با یه کیس 500 تومانی دستگاه پیش بینی اینده رو ساخته تازه با نیوتن و اینشتین هم مشکل داره.به یارو میگن میدونی کی رییس جمهور میشه؟ میگه پ ن پ علی رازقی میدونه.دنبال عکسش میگردم یک کم بخندم.
منم یه دستگاهی اختراع کردم که ذهنه ادمارو میخونه!!!!!!والللا
احترامابه استحضار میرساند، همانطور که مطلع هستید، وظیفه بررسی اختراع و صدور گواهی ثبت اختراع در کشور ایران بر عهده سازمان مالکیت صنعتی اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری است و گواهی های صادره از سازمان مالکیت صنعتی اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری تحت کنوانسیون پاریس نافذ و معتبر میباشند.
هر گواهی ثبت اختراع، پیش از ثبت و صدور گواهی، توسط سازمان مالکیت صنعتی اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری در روزنامه رسمی قوه قضاییه آگهی می گردد. چنانچه به تارنمای روزنامه رسمی قسمت آرشیو مراجعه نمایید و نام شخص حقیقی علی رازقی را در طی سالیان اخیر جستجو نمایید،
با سلام
پیرو درج خبر کد خبر 931 ،درباره ماشین زمان توضیح نمی‌دهم وگرنه چین تولیدش می‌کند!
ماشین زمان مال تو فیلم هاست بروبابا
يعني واقعيه؟ يعني همچين جيزي ممكنه؟ اخه دختر ١٣ساله اي كه بمب اتمي اختراع كرد به واقعيت خيلي نزديكتره تا اين كه يه ماشين زمان اختراع كرده.درسته فقط خدا از آينده خبر داره ولي اينم ممكنه
نميدونم والا خدا ميدونه
من مثل شما می خواهم ماشین زمان بسازم
دانشمندان با ساخت دستگاهی تونستن صوت گذشته را متمرکز کنن و صداهارو که از گذشته مونده بشنون.حالا بر فرض تقریبا تخیلی ما بیایم دستگاهی بسازیم که نور بازتاب شده از گذشته رو که طبق نظایر علمی در جو باقی مونده رو متمرکز کنیم می تونیم به طور تقریبی گذشته رو ببینیم .چون اجسامی که ما میبینیم خودشون نیستن بلکه نور بازتاب شدشونه.به خاطر همینه که چیزی توی تاریکی دیده نمیشه.
زنده باد
اگه خوب به حرفهای یارو توجه کنید میگه هر ماشین می تونه تنها اینده ی یک انسان رو تخمین بزنه درحالی که میگه ما نه ده تا ازمایش کردیم پس بایستی ده تا از اون دستگاه ها رو ساخته باشه فکر ساخت هزینه ی ده تاشو بکنید خودش میگه من سرمایه ی زیادی ندارم حرفهایی می زنه که خودش هم هواسش بخودش نیست
لطفا تو کار خدا فوضولی نکنین]
بابا دس وردارین
این بابا کارش درسته.همونجور که من سه برابر شدن دلار رو پیش بینی و اجرا ! کردم.یادتون رفت زمان اوس محمود رو؟؟
هروقت من از دنیا رفتم اونم ساخته میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی جماعت اگه بخاد کوه رو هم جا به جا می کنه اینقدر خودمون رو کوچک نکنیم
اتفاقا درسته. غربیا خودشون برای سیستم سیاسیشون، ماشین زمان دارن و به آینده سفر میکنن و یه کارایی میکنن و دوباره به زمان حال برمیگردن حتی من دیدم که از آینده عکس هم انراختن و با خودشون آوردن و البته این ماشین به درد سیستم سیاسی و دولتشون مسحوره و به سیاست و نظام کمک میکنه. حالا این آقا این لطفو برای ایران کرده و بجای قدردانی میگی باید محاکمه بشه؟ البته دستگاه ایشون فقط آینده رو پیش بینی میکنه، ولی همینم خیلی خوبه. توی یوتیوب، من چندتا ویدئو از خارجیا دیدم که به آینده سفر کردن. شما هم برید ببینید. بعد هرچی که دلتون خواست بگید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر