بازدید 52339
همه برگ‌های برنده تلویزیون در نوروز ۹۲

دود از «کلاه قرمزی» و «پایتخت» بلند شد

«کلاه قرمزی» و «پایتخت»، دو برنامه‌ای بودند که با توجه به سوابقشان، احتمال می‌رفت با توفیق همراه شوند؛ البته هرچند درباره «پایتخت» تا اندازه‌ای تردیدهایی وجود داشت و ممکن بود کار به کلیشه کشیده شود، سیروس مقدم کارش را در سطح انتظار و با کیفیت بالایی عرضه کرد و البته بر خلاف حملاتی که می‌شود، توهینی نیز به مازندرانی‌ها و شمالی‌ها نشد.
کد خبر: ۳۱۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ 07 April 2013
برنامه‌های نوروزی تلویزیون، در حالی به پایان رسید که به نظر می‌رسد دو برنامه بیش از دیگر تولیدات نوروزی رسانه ملی مورد توجه قرار گرفت و در میان خلاقیت‌های به خرج داده شده، هیچ کدام نتوانستند با این دو برنامه باسابقه در جذب مخاطبان رقابت جدی داشته باشند و این گرایش مردمی به این معناست که همچنان باید در پی آثار جدی‌تر و باکیفیت‌تری برای تأمین نظر مخاطبان عام بود.

به گزارش «تابناک»، نوروز ۱۳۹۲ با یک شگفتی در تلویزیون روبه‌رو نبودیم و تقریباً‌‌ همان رویدادهای قابل پیش‌بینی رخ داد. ویژه برنامه‌های تحویل سال به شکل چشم‌گیری خلوت‌تر از تحویل سال ۱۳۹۱ بود و حضور خواننده به لحاظ کمی و کیفی نیز از سطح پایین تری برخوردار بود که شاید همه این‌ها به حجم سنگین نقدهای وارد به ویژه برنامه تحویل سالِ پیش باز‌می‌گشت و البته کاهش ۵۰ درصدیِ بودجه «تخصیصی» به صداوسیما در این زمینه بی‌تأثیر نبوده و به نوعی سال با صرفه جویی آغاز شده است. با این حال، این برنامه‌ها آنچنان هم بد نبود؛ هرچند برنامه‌های سال ۹۱ قطعاً از کیفیت بالاتری برخوردار بود.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این روزها، پخش فیلم‌های روز ایرانی و خارجی بود. در ‌بخش فیلم‌های ایرانی، شاهد پخش آثار جدی از سینمای ایران بودیم و البته در میان این آثار، برخی از فیلم‌های ضعیف نیز خریداری شده بودند که به هر قیمتی از تهیه کنندگان خریده شده باشند، چرا که انصافاً بدون کیفیت بوده و دست‌کم نباید بخشی از کنداکتور شبکه‌های اصلی را در ‌نوروز در اختیار می‌گرفتند. برخی فیلم‌های خارجی مهم مربوط به سال ۲۰۱۲ نیز پخش شد اما فیلم‌های بسیار مهم دیگری نیز بود که امکان دوبله و اکرانشان برای نوروز وجود داشت، چرا که اینک با فضای اینترنت و ابزارهای موجود، دیدن فیلم‌های ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۵ دیگر مخاطب آنچنانی ندارد.

با این حال دو نکته درباره هر دو بخش قابل تأمل است؛ نخست شیوه ممیزی بود که برخی سانسورهای غیرقابل هضم و فاقد منطق صورت پذیرفته بود؛ برای نمونه، برای «یک حبه قند» ساخته رضا میرکریمی، صحنه سیب کندن بازیگر نقش اول با بازی «نگار جواهریان» در حالی که ‌روی تاب نشسته قیچی خورده بود که حقیقتاً قابل هضم نیست چرا این صحنه درآمده و یا در فیلم «جانگوی آزاد شده»، بازیگر نقش دکتر شکارچی فراریان که یک آلمانی است، ملیتش به کل از دیالوگ‌ها حذف شده بود که مشخص نیست این‌ها سلیقه شخصی مترجم بوده یا جزو آثار ممیزی است و در عین حال مشخص نیست این دیالوگ‌ها چه ضربه‌ای به اعتقادات یا باور مردم یا منافع عمومی می‌زده است؟!



نکته دیگر آنکه دوبله فیلم‌های خارجی احتمالاً به واسطه شتاب در صدابرداری و صداگذاری، در برخی لوکیشن‌ها اصولاً با لب زدن‌های بازیگران فیلم همخوانی نداشت و بیننده هشیار در صحنه‌هایی که دوربین‌ روی صورت بازیگران کلوزآپ کرده بود، کاملاً با این ناهماهنگی مواجه می‌شد. این البته تنها مشکل دوبله‌ها نبود و در صداگذاری‌ها نیز گاهی جلو یا عقب بودن موردی صدا بر ‌دیالوگ‌ها دیده می‌شد که این اصولاً در شأن دوبلورهای ایرانی که بهترین دوبله‌ها را در کارنامه طولانی‌شان دارند، نیست و انتظار می‌رود در این زمینه دقت فدای سرعت نشود.

در کنار این برنامه‌ها، به جز پخش سریال‌های ویژه نوروز، سریال‌های دوبله شده ویژه نوروز نیز پخش شد و ‌ظاهرا دیگر این نتیجه‌گیری صورت پذیرفته که برای حضور جدی در کورس رقابت با دیگر رسانه‌ها، می‌بایست سریال‌های روز جهان ـ که مغایرتی با شئون مرسوم کشورمان نداشته باشند ـ از شبکه‌های گوناگون پخش شود و این حرکت جالب انتظار می‌رود از این پس در ‌سال به وقوع بپیوندند و ‌پیاپی در طول شب‌های متمادی شاهد پخش سریال‌های روز جهان باشیم که خوشبختانه تعدادشان بسیار بالاست و انتخاب فراوانی در این بخش وجود دارد.

با این حال، مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون در تعطیلات سال نوی طولانی ۹۲، باسابقه‌هایشان بود؛ برنامه‌هایی که اتفاقاً فشار‌ها برای حذفشان از کنداکتور وجود داشت اما در ‌‌نهایت ساخته و پخش شد و حجم عظیمی از مخاطبان را پای تلویزیون ملی نشاند تا بتوان گفت، همچنان دود از کنده بلند می‌شود و تکیه بر آنچه در گذشته امتحان پس داده، سر راست‌ترین نسخه پیش روی هر مدیر رسانه‌ای است.

‌«کلاه قرمزی» و «پایتخت» دو برنامه‌ای بودند که با توجه به سوابقشان احتمال می‌رفت با توفیق همراه شوند، هرچند درباره «پایتخت» تا حدودی تردیدهایی وجود داشت و ممکن بود کار به کلیشه کشیده شود؛ اما سیروس مقدم کارش را در سطح انتظار و با کیفیت بالایی عرضه کرد و البته بر خلاف حملاتی که انجام می‌پذیرد، توهینی نیز به مازندرانی‌ها و شمالی‌ها نشود.



کلاه قرمزی تقریباً با‌‌ همان شیوه سال پیشین و با دو عروسک تازه و چند بازیگر به عنوان می‌ه‌مان پیش رفت و نوع نوشتار‌ها و اجرا‌ها آنچنان جالب بود که بتوان گفت این عروسک‌های دوست داشتنی، جذاب‌ترین چهره‌های نوروزی همچون سال‌های پیشین بود و طهماسب و جبلی را می‌توان در نوروز سال ۹۳ نیز به تماشا نشست، البته اگر بودجه‌ها مشکل ساز نشود و حواشی روزهای باقی مانده به نوروز ۹۲ دوباره در اواخر سال پیش روی تکرار نشود.

سیروس مقدم نیز پایتخت ۲ را با تهیه کنندگی همسرش و نویسندگی محسن تنابنده با یک سال فاصله نسبت به سری پیشین مقابل دوربین برد و شواهد حکایت از آن داشت که این مجموعه را همان گونه که تهیه کننده‌اش گفته بود، با برنامه‌ریزی جدی در انتخاب لوکیشن‌ها و ترکیب دیالوگ‌ها ساخته بودند و حتی نوع فیلمبرداری‌های به کار برده شده در این سریال نیز با خلاقیت‌هایی همراه بود که در آثار سینمایی ایران نیز کمتر دیده می‌شد و قطعاً این سطح تصویربرداری با فکر به این سمت و سو رفته‌اند.

البته ضبط و تدوین این فیلم با خطاهایی نیز همراه بود و من باب مثال برخی صحنه‌ها که می‌بایست در صبح پشت سر هم رخ داده باشد، در صبح و عصر صورت پذیرفته و در تدوین قرار داده شده بود که این اختلاف زمانی با نور‌پردازی مناسب پوشش داده نشده بود. بازی‌های بازیگران اما یک دست و استاندارد بود و انگار هیچ فاصله‌ای میان سری پیشین و این سری بازیگران وجود نداشته و طبیعتاً بهترین بازیگر این سری نیز همچون سری پیشین کاراکتر «بابا پنجعلی» با نقش‌آفرینی «علیرضا خمسه» بود که سال‌ها نقش‌های جدی از او دیده نشده بود و این کمدین کشورمان به حاشیه رانده شده بود.

در مجموع می‌توان گفت، برگ‌های برنده تلویزیون در نوروز ۹۲ می‌توانست بیش از این‌ها باشد و شاید بهتر باشد برای آغاز هر سال برنامه‌های نوروزی را از شش ماه پیش از آغاز سال نه تنها برنامه‌ریزی نهایی‌ که ضبط کرد، زیرا مخاطبی که تعطیلات هفده روزه را با تلویزیون با خاطرات خوبی گذرانده، انگیزش بیشتری برای استمرار پیگیری برنامه‌های تلویزیون دارد و از این حیث به نظر می‌رسد، قلاب را باید در وقت مناسب در آب نگه داشت و چنین نپنداشت که مخاطب تا ابد در انتظار برنامه‌های جذاب به سایر رقبای سیما پشت می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۴۳
انتشار یافته: ۱۴۲
چطور به مازندرانی ها توهین نشده؟ در بین شخصیت های اصلی داستان دو نفر از همه معقول تر بودند و کارهای عجیب غریب نمی کردند و مغز متفکر گروه بودند منظورم همسر نقی و خانوم فدوی. نکته جالب اینجاست که دقیقا همین دو نفر کوچکترین لهجه شمالی ندارن. کلاً همه آدمایی که لهجه دارند چه شمالی و چه جنوبی (در دو قسمت پایانی) یه جای کارشان می لنگد و یک ایرادی دارند. توهین از این بزرگتر!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اتفاقا ساده زیستی و بی غل و غشی مازندرانی ها و شمالی ها رو نشون می داد.
که توی همه کار ها صداقت دارن و از روی صفای دل هست ولی شاید به تبعاتش دقت نداشته باشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اتفاق مغزشون خود نقی بود که لهجه هم داشت.
فرزاد
| United States |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
حساس نشو....
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اگه اون قسمتی رو می دیدی که تهرانی ها چه برخوردی با نقی و ارسطو میکردن این حرفو نمی زدی.
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
ما که چیزی ندیدیم.مگه شک داری به خودت؟
ناشناس
| Australia |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اتفاقاً نقی یک فرد منطقی و مقبول بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آخ آخ آخ !!!! بد حساس شدی!!!
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اخ آخ آخ ...... فهوای کلام رو نگرفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
الکی میگه ...!!!
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
به شدت مخالم..... به شدت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آیا توهین کار درستی است؟
بابلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
منم مازندرانی هستم ،خیلی ام از این سریال راضی هستم و خیلی خوشحالم که خانواده صمیمی این فیلم مازندرانی بودن. تمام بستگان و آشنایان من هم از این سریال گله ای نداشتن و لذت بردن.
لهجه ها هم خیلی دقیق اجرا شده بود.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
به هیچ وجه من الوجوه این نظر رو قبول ندارم و از دیدن این فیلم کل خانواده لذت بردیم . چرا بیخود مسله درست میکنید. مسئله نه ها " مسله"
فقط کلاه قرمزی بود که هر کسی تو هر سنی نگاه میکرد لذت میبرد. چرا بیخود سریال معمولی و کلیشه ای پایتختو میگین راضی بودن مردم. حتما از مردم کشورای دیگه نظر سنجی کردین. میدونم نظرمو نمیذاری ولی یکم با عدالت قضاوت کن تابناک.
پاسخ ها
اشرف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دوست عزیزم، شاید شما سریالهای دیگه رو نگاه میکردی یا اسیر پیشداوری در خصوص پایتخت شدی. من که اصلا پایتخت 1 رو نکرده بودم ولی این بار گفتم ببینم. خیلی عالی و آموزنده بود و جای جای ایران رو به تصویر کشیده بود. دیدنش آدمو آروم میکرد. ولی نظر هر کس محترمه. من بر اساس نظرسنجی عمومی دوستان و آشنایانم نتیجه گرفتم پایتخت خوب کار شده بود.
شهرزاد
| United States |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
خانم اشرف شما به 4تا جاده و بيابون ميگين جاي جاي ايران؟؟؟ به نظر من كه يه سريال ساده و معمولي بود. اصلا در حد پخش شبانه نبود. ايكاش به جاش تو اين ساعت كلاه قرمزي پخش ميشد تا 100 درصد بيننده داشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
کل فیلم کلاهی بر سر مردم بود
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
سلام
البته کلاه قرمزی هم اون طور که انتظار می رفت ظاهر نشد. البته نمی دونم شاید تدبیری پشت کار بود اما داستان های چندان قوی نداشت، همش کار به تئاتر می کشید که باز هم داستان آنچنانی نداشت( بی ربط به ازدواج خیلی تاکید شده بود!!!!). و من فکر نمیکنم کارگردانان محترم از این امر غافل باشن.
علی
| United Kingdom |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
این سری از پایتخت بهترین سریال 10 سال گذشته و اولین مجموعه ای بود که سری دوم آن از سری اول کامل تر بود. مقایسه آن با کلاه قرمزی که مخاطب هدف آن اصلا مشخص نیست (کودک، خردسال یا بزرگسال) کار درستی نیست. تنوع لوکیشن، تصویربرداری، جابجایی اندازه دوربین، حجم دیالوگ و بازیعای خوب در کنار حجم زیادی از نکات آموزنده مربوط به فرهنپ اقوام - و نیز به روز بودن - آن را به یک استثنا در چند سال گذشته تبدیل کرده است. سریال طنزی که "به شدت" از بدآموزی دوری کرده بود. (نه کته کله ای داشت و نه تپه ای و نه بزغاله ای و نه خاک تو سری)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
تقریبا توی این سالها تنها سریالی بود که از تجملات و این همه زندگی مدرن و الکی و کاذب خارج شده بود و واقعا یک زندگی بی غل وغش و شاد و سرزنده رو نشون میداد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
به نظر من که این دو برنامه عالی بودند
فقط به قسمت آخر پایتخت یه کم آب بسته بودند
آقوی همساده و جیگر و... هم که فوق العاده بودند
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
شهرزاد شما اگر به همین + و _ که به نظرت میدن توجه کنی متوجه میشی که تو این مملکت سلایق متفاوتی وجود داره مملکنه شما از چیزی خوشت نیاد ولی نظر اکثریت چیزی دیگر باشه.
اتفاقا ما مردم همین کشوریم و از این سریال که اتفاقا جزو سریالهایی بود که اتفاقا به شدت رنگ بوی ایرانی داشت و توش اخلاق به خوبی نوشته شده.
شخصیتها هم اصلا سیاه و سفید نیستن
همه اشتباه میکنن
حرمت بزرگتر ها هم به خوبی حفظ شده
شما کمی منصف باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
من هر دوشون رو دیدم و اصلا لذت نمی بردم چون میگفتن کلاه قرمزی قشنگه میخواستم ارتباط برقرار کنم ولی بی فایده بود، جفتشون ماست بندی بود و صرفا وقت پر کنی بود متاسفانه
سید جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
من با نظر اقا شهرزاد مخالفم ولی بنظر من پایتخت یک اصلا و ابدا سریال خوبی نبود حتی ارزش یک قسمت نگاه کردن رو هم نداشت اما پایتخت دو بنظر من واقعا کار عالی و شاهکار بود ، من با تمام وجود از این سریال که 180 درجه(البته به نظر من) با پایخت یک به لحاظ کیفیت فرق داشت لذذذذذذذذذذذذذت بردم.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
قرار نیست به علت نبود فیلم نامه درست بیان طبعت و مناطق ایران رو نشون بدن بعد بگن لوکشین جدیده.......خیلی ضعیف بود در حد لودگی و مسخره بازی و بی مفهوم
بهترین بازیگر به نظر من محسن تنابنده در نقش نقی بود
آب پریا هم عاااااالی بود.
خیلی وقت بود که یه همچین سریال پرمحتوایی از تلویزیون ندیده بودم.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آب پریا هم در نوع خودش سریال کودک و نوجوان خوبی بود که بعد از مدتها از تلوزیون داخی دیدیم.
داستانی با شخصیتها و اخلاق ایرانی
ادبیاتی شعر گونه و تکیه کلامهای ادبی که مدتها بود فراموش شده بودن.
پایتخت 2 بهترین بود
واقعا صحنه های عجیبی سانسور شده
مثلا اسب جنگ صحنه ای که سربازهای امریکایی اسب ها رو از دختر بچه و پدربزرگش میگیرن حذف شده بود در حالی که هیچ مشکلی نداشت
یا صحنه ای که یه اسب مرده رو توی چاله میندازن و یا جایی که وقتی داره.

واقعا این همه سانسور نیازه؟

همین کارها رو میکنند که مردم ترجیح میدن از اینترنت دانلود کنند و ببینند دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
شما که فیلم اصلی رو دیدی چرا پای این صدا و سیما میشینی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
مجيد جون بحث بر سر سريال نوروزي پايتخت هست بحث بر سر فيلم سينمايي اسب جنگي نيست كه حرف از سانسور مي زني اونايي هم كه مثبت منفي زدن از اين فرشاد مجيدتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
منظورتان وقتی است که سربازان آلمانی اسب را از نوه پیرمرد می گیرند. بنده هم تعجب کردم ولی فکر می کنم مشکل اصلی در نفس سوار کاری است. ممکن است از فردا بانوان تهرانی یهو هوس کنند که اسب را بعنوان حیوان خانگی به آپارتمان های فسقلی شان ببرند و بعد بجای خودرو از اسب برای تردد در شهر استفاده کنند نتیجه میشه شلم شوربا!
اینه که سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندند داستان فیلم با این قیچی کاری خراب نمیشه از اونطرف ترافیک تهران هم لااقل بدتر نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
فکر کنم یه فیلم دیگه رو دانلود کردی چون آلمانیها اسب رو گرفتند
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
فکر کنم سانسورهای فیلم اسب جنگی به خاطر زمان بسیار طولانی اصل فیلم بود. تا جایی که توی ذهنمه اصل فیلم حدود دو ساعت و نیم بود. طبیعتا باید یه مقدارش حذف میشد تا از لحاظ مدت زمان قابل پخش بشه
در پایتخت نه تنها هیچ توهینی به لهجه ی مازنی نشد بلکه خیلی هم تبلیغ شد و من یکی که خیلی از این لهجه خوشم اومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اصلا آنچه شنیدی لهجه مازندرانی نبود این آقا که مازندرانی نمداند زور میزد تا یک کلمه مازندرانی بگوید و آنرا هم غلط میگفت
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
ناشناس لوس نشو دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
بايد هم از نظر شمايي که به اين سريال و مازندراني ها خنديديد توهين محسوب نشود، ولي من که مازندراني هستم و ميبينم، وقتي با واقعيت‌ها مقايسه ميکنم، ميبينم فقط توهينه.
همهء شخصيت‌هاي بي‌سواد و احمق رو با لهجه مازندراني نشون داده و اونهايي که لهجه ندارند، حتي اگر فقط يک مددکار بهزيستي باشند از اونهايي که لهجه دارند فهميده تر و باسوادترند (البته قصد توهين به مددکارها رو ندارم).
اگه کارگردان هم ادعا ميکنه که با اين سريال فرهنگ مازندراني‌ها و سادگي اونها رو داره نشون ميده، بايد بگم که آدم زنده که وکيل و وصي نميخواد شما از تهرون پاشي بياي براشون تبليغ بکني...
فقط کلاه قرمزی و بابا پنجعلی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
فقط آقوی همســـــــــــــاده!
بنده نسبت به خطای سازندگان کلاه قرمزی در تمسخر و توهین به ادبیات غربی آنجا که الاغ و گاو را در نقش شخصیت های معروف نشاند با شما هم عقیده نیستم.
همه بچه هایی که من دیدم هم از قسمت تئاتر کلاه قرمزی بدشان آمد.
سایر قسمت ها خوب و معمولا دلچسب ولی قدری کشدار بود.
به آقایان و خانمهای سازنده این دو مجموعه تبریک میگویم و تشکر میکنم، اشالله خدا توفقیشان دهد ، ملت ما نیاز به تفریح و شادی دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
خوب بازیگر دیگری برای اجرای نقش ها نداشتند.
به نظرم اشکالی ندارد. به این صورت می توانیم همین که این حیوانات می توانند صحبت کنند را هم توهین به انسان ها بدانیم ولی در خیلی از کارتن ها و نمایش های خارجی و داخلی حیوانات صحبت می کنند.
ضمت اینکه باید توجه داشت این حیوانات اهلی در گذشته چقدر در زمینه زندگی انسان نقش داشته اند. و بی توجهی که به آن ها می شود درست نیست. به نظرم این مجموعه سعی دارد نقش این حیوانات اهلی در زندگی انسان را نشان دهد و اشتباهی که بعضی از انسان ها برای توهین از نام این حیوانات استفاده می کنند را گوشزد نماید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
الاغ!!!!!!!!!!!
جیگرم. جیگرمممم. جیگرمممممممممممممم
نقی
| Malaysia |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
الاغ نه.جیگرم.جیگرممممممم.جیگرممممممممم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اتفاقا اون تئاتر ها که خیلی جالب بود به خصوص با نقش آفرینی آقای همساده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
از نظر غربي ها اين مسائل توهين نيست! مثلاً در ايالات متحده نماد حزب دموكرات و جمهوريخواه به ترتيب الاغ و فيل است! آيا اين توهينه؟
کلاه قرمزی امسال هم خیلی عالی بود. از آقای طهماسب و جبلی و دیگر عوامل این مجموعه زیبا تشکر می کنم.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
غیر از تئاتر هاش
یک نکته دیگر.
فکر کنم بر طبق تیتراژ اول کلاه قرمزی که ساعت را نشان می داد قرار بوده هر روز ساعت 2 و 30 دقیقه بعد از ظهر پخش شود، اما هر شب ساعت 8 و 30 دقیقه پخش می شد و تکرار آن در روز بعد و در ساعت 3 باز پخش می شد.
پاسخ ها
mahmoud
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دكتر اون تايم لحظه سال تحويل بود نه . . .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اون ساعت برای زمان تحویل بود نه زمان پخش!!!
asal
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
همون دکتر که بهت گفته خوبه..بابا یه کم فکر کن بعد نظر بده تو سال تحویل کجا بودی که اینو نفهمیدی بعدشم ندیدی ببعی میگهhappy new year
از عوامل وسازندگان كلاه قرمزي تقدير و تشكر مكنيم امسال هر كجا عيد ديدني مي رفتيم فقط كلاه قرمزي و پايتخت را تماشا مي كردند واكثرا از برنامه هاي ديگر شبكه ها بي خبر بودند و نگاه نمي كردند هميشه روزگار شاد و خرم باشيد .
عاشق فامیل دورم. خیلی نازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
فیلمی رو که دانلود کردی واسه چی میشینی از تلوزیون نگاه میکنی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
حتما تا تفاوت را احساس کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
تو دیگه چی میگی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
بخاطر اینکه ببینیم چه کلاهی میخوان سر مردم بزارن و به اسم فیلم به خورد ملت بدن تازه کلی تبلیغ قبل و بعد و وسط فیلم بزارن که مثلا ما راضی مردم راضی ....
ولی بیشتر بخاطر دوبله فیلم...
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
عزیزم یک بار که این کار رو بکنی می فهمی دوبله و سانسور چه باهاله!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
این فیلم هایی که تلویزیون سانسور می کنه اگر گارگردان فیلم هم ببینه فکر میکنه که یه فیلم دیگه است
پایتخت واقعا خوب بود. طبیعی، قشنگ و طنز خوب که با مردم ارتباط برقرار می کرد. سه چهار ساله شبکه یک فیلم های خوبی میزاره
من هم نمیدونم چرا اینقدر تلاش میشه پایتخت موفق نشون بدن حقیقت اینه که انقدر سطح برنامه ها نازل که پایتخت قوی جلوه میکنه
واقعا کلاه قرمزی عالی بود از آقای طهماسب و آقای جبلی ممنون هستیم خانواده من شبکه های ......نگاه می کردن وقتی کلاه قرمزی شروع می شد می زدن این کانال .بازم ممنونم .پایتخت هم خیلی خوب بود.
خب ممکنه آخرش یک جور دیگه تمام شود.
شبکه 3 و تهران اکثرا تله فیلم های بی محتوا پخش کردند اما فیلم های شبکه 1 بهتر بود.
من از آب پریا خوشم آمد. موضوع بکری داشت. استفاده از مفاهیم و شخصیت های اساطیری و پرداختن به موضوع محیط زیست شجاعانه و البته قابل تقدیر است. نمی دانم چرا همه از پایتخت تعریف می کنند. درست است کار نسبتا پخته ای شده اما به نظر من حرف جدیدی نداشت. ساختن آب پریا یک ابتکار بکر بود. باید از عوامل آن تشکر کرد.
تنابنده بسیار حرفه ای تر از اینهاست که مردم دیدند. اینها فقط یک دهم از تواناییهای بازیگری او میباشد. (به عنوان دوست ایشان )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
من فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» از ایشون رو دیدم، واقعا اونجا حرفه ای نقش آفرینی کرد.
این رو هم اضافه کنم که من این فیلم رو تو اتوبوس دیدم، خیلی ها (به علاوه خودم) از درد اون پدر گریه می کردن...!!
به نظر من سریال آب پریا مانند سایر سریالهای خانم برومند بسیار زیبا و پرمحتوا یود و در عین حال طنز شیرینی داشت
سریال پایتخت بسیار عالی بود
به اعتقاد من برنامه های خوب دیگری هم بودند که زیر سایه پایتخت و کلاه قرمزی و برخی فیلمهای خوب سینمایی پخش شده قرار گرفتند، مثلا مستندهای جذاب و به روزی با موضوع حیوانات از شبکه های مختلف پخش شدند که بسیار زیبا بودند، همینطور برنامه‌های شبکه پویا که اکثر بینندگانش از اون احساس رضایت می کردند و به اعتقاد من این شبکه در آینده مخاطبان بیشتری هم پیدا خواهد کرد، سری جدید شکرستان و گفتگوی تنهایی که از شبکه 4 پخش شد هم خیلی خوب بودند. از دیگر برنامه های خوب سیما برنامه دستان نوروزی بود که ساعت 8 شب از شبکه آموزش پخش می شد که واسه علاقه مندان موسیقی به ویژه موسیقی سنتی برنامه قابل توجهی بود. سریال آب پریا هم نمیگم عالی بود اما من همه قسمتهاشو دیدم با اینکه ضعفهای زیادی داشت و می تونست خیلی بهتر از این باشه اما سریال باارزش و خوبی بود که جلوه های تصویری ویژه ای داشت که واسه نخستین بار بود که این جلوهای ویژه رو در یک سریال ایرانی می دیدیم اما متاسفانه این سریال مورد بی مهری بینندگان تلویزیون قرار گرفت. در عین حال انتقاد من از سریال همه فرزندان من و آقای داریوش فرهنگ هست که چند روز قبل از عید قول داده بودند سریالی بهتر از سلطان و شبان بسازن اما برخلاف انتظار این سریال اصلا خوب از آب درنیومد.
من که اصلا یه قسمت پایتخت رو تو این دو سال نگاه نکردم با اینکه پام لبه گوره (29 سال)نشستم کلاه قرمزی رو نگاه کردم و تقریبا حالشو هم بردم...:)
پایتخت که مزخرف بود مخصوصا تقیلد لهجه مازندارنی با اون لهجه افتضاح خمسه
من آب پریا رو دوست داشتم. هم بامزه بود هم آموزنده
من که میگم بهترین سریال پایتخت و کلاه قرمزی بودن
گفتم یا نگفنم؟گفتم یا نگفتم؟گفتم یا نگفتم
باسلام و احترام
اینکه به شمالی ها توهین شده یانه ؟باید بازخورد آن را در جامعه دید نه از دیدگاه نویسنده و یا عوامل فیلم و یا حتی منتقدین ، به نظر بنده با توجه به تمسخر آمیز بودن بعضی از رفتارها نسبت به شمالی ها بعد از نمایش فیلم در جامعه نشان دهنده توهینی ست که به فرهنگ و لهجه مناطق مختلف کشور توسط پایتخت نشینان در برنامه های تلوزیونی ( دراین فیلم نسبت به شمالی ها ) شده است
پاسخ ها
علی از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
وای چقدر شما شمالی ها بی جنبه این...ایشا.. سری بعد مشهدی حرف بزنن خوشحالم میشیم...
پایتخت خیلی خوب بود، بعد از سال ها تنها برنامه ای بود ک ب طور کامل همه ی قسمت هاش رو هرجور ک بود دنبال کردم!

کلاه قرمزی رو هم دوست داشتم،خیلی. و کلی برای قسمت هایی ک از دست می دادم ناراحتم! پسرعمه زا خیلی شیرین بود :)) با اون خنده هاش! البته کلاه قرمزی و پسرخاله هم ک جای خود دارن :)
پايتخت2رو خيلي بيشتر از پايتخت 1دوست داشتم واقن قشنگ وعالي بود خيلي زيبا ساختنش ايولا
به نظر من فقط سریال کلاه قرمزی من تو این عید هرجا رفتم فقط کلاه قرمزی رو نگاه میکردند. از عوامل ساخت اون سریال تشکر میکنم. کاراکترهای خوبی داشت مخصوصا جیگر و بع بعی من 35 سالمه اما این بع بعی با اون اشتهای سیری ناپذیرش برای کاهو خداییش منو خیلی خندوند.اما انتقادم هم از این سریال اینه که تعداد کاراکترها رو زیادی شلوغ کردن مثل دختر همسایه و اون گاو مسخره
سریال آب پریا رو چند قسمتش رو پشت سر هم دیدم و در جریان داستان سریال بودم. ولی قسمت های زیادیش رو هم از دست دادم. اون هم بد نبود. یعنی تو سبک خودش برنامه ی نسبتا خوبی بود، هرچند خیلی خوب و عالی نبود و اشکال زیاد داشت
اما قسمت آخرش عاااااااااالی بود! مخصوصا بازی لیلی رشیدی :)
به نظر من پایتخت امسال هم عالی بود بهتر از بقیه سریالها بود و عوامل زحمت زیادی کشیده بودند با تشکر و خسته نباشید.
از سریال آب پریا افتضاح تر دیده بودید آیا؟
فقط کلاه قرمزی و آب پریا
عروسکای بامعرفتم کلاه قرمزی، پسر عمه و فامیل دور
پریسا 4 ساله از تهران
اقوي همساده : دود كجا بود كاكو ديدي از تهرون برگشتم بارون و طوفان شد شهر و استانو و خودم اب برد غرق شدما داغونما له له ها
برومند با سريال آب پريا شاهكار كرد...
نمي دونم چرا اينجا نامي ازش برده نشده..
فکر می کنم یه فیلم نمادین و کاملا با هدف ساخته شده بود . شاید اینو در مورد پایتخت کمتر حس کنیم ولی من حسم این بود که اکثر صحنه ها به دقت و با ظرافت خاص ساخته شده بود.
خیلی از این حرفتون خندم گرفت که میگیره که میگید بهترین بازیگر این سری علیرضا خمسه است. واقعا که! اتفاقا مسخره ترین و بی نقش ترین شخص خمسه بود.
اگه نبود اصلا هیچ تاثیری در زیبایی سریال نداشت
از معدود برنامه های جالب صدا و سیما بود تو این یه سال فقط این دو برنامه رو از سیمای ایران دیدم
تابناک جان یقینا منظورتان این بوده که "دقت فدای سرعت نشود" دیگه؟!!!! مثل همین اتفاقی که الان افتاده...
از معدود برنامه های جالب صدا و سیما بود تو این یه سال فقط این دو برنامه رو از سیمای ایران دیدم
توهین شده. موسیقی فیلم که گرگانی بود. تابلوهای علی آباد که در فیلم نشان میداد دست ساز بود. در استان گلستان علی آباد کتول داریم نه علی آباد. پلاک کامیون 62 بود که مربوط به مازندران است. پلاک های عمومی گلستان 59 است نه 62. فیلم شهر شیرگاه در استان مازندران را نشان میداد و عنوان میکردند علی آباد است. اصلا چه اصراری بود که اسم علی آباد عنوان بشه؟؟؟ سد سنبل رود در استان گلستان است؟ این ها توهین به شعور مردم نیست؟؟؟ ترانه شعبون کد خدا متعلق به گلستان است یا مازندران؟؟ صرف نظر از این همه تناقص نشان دادن یک فرد شمالی با این سطح هوشی پایین قابل بخشش نیست. همه میدونند که شمالی ها از بالاترین بهره هوشی برخوردارند. همیشه تهرانی ها خوبند و عاقل؟؟؟!!!! اصلا چند درصد افراد ساکن در تهران واقعا تهرانی هستند که تمام ملت ایران را به سخره گرفته اند!!!؟؟؟؟ متاسفم برای ملت ایران. البته لیاقت این ملت همین صدا و سیماست. وقتی هر روز برای همدیگر جک های نامناسب راجع به قومیت های مختلف تعریف میکنیم باید هم این انتظار را داشته باشیم که توی روز روشن و از یک رسانه ملی توهین بشیم
پاسخ ها
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
آقا چه ربطی داره اصلن این چیزایی که میگی به توهین؟
اینکه پلاک ماشین بجای پنجاه و نه 62 بوده کجاش توهینه ؟
فلان ترانه مال گلستانه یا مازندران؟ چه ربطی داره ؟مثل اینکه یادت رفته تا همین چند سال پیش گلستان هم جرئی از مازندران بوده؟
حالا علی آباد کتول یا علی آباد خالی.چه فرقی میکنه؟اینکه کتولش گفته نشه توهینه؟؟؟
بد کرده سیروس مقدم بنده خدا فرهنگ مازندرانی رو مطرح کرده؟
یه کم جنبه داشته باش!!!!این حرفایی که میگی هیچ کدومش توهین نیست!
از قدیم گفتن آدمو .... بگیره ولی جو نگیره!!!!
م . خ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
بابا اون بالاتر ها هم گفتیم که : حساس نشو
مهاجر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
داداش يه كم يواش تر..
اولاً پايتخت سرياله و شما با مستند روبرو نيستيد، بعدم چرا بعضي ها وقتي مي خوان انتقاد كنند خودشون رو جدا از ملت مي دونن..
بنده دوستان مازندراني بسياري دارم كه هيچكدام از سريال پايتخت ناراحت نبودند و از اينكه يك خانواده مازندراني با صداقت ، صفاي دل و معتقد نشان داده شده بود خوشحال بودند...
باید به خانم برومند تبریک گفت سریالی قابل رقابت با ساخته های روز دنیا و با داستانی برآمده از قصه های خوش کودکی و نگرانی برای مخیط زیست در شرف نابودی!!!!!!!
امسال عید تلوزیون با دادن ساعت پخش مناسب به برنامه های پر بیننده و ارایه کیفیت مناسب در این مجموعه ها تا حدود زیادی تونست مخاطبان داخلی رو به خودش جذب کنه و نشون دادن ببیننده به دنبال برنامه خوب حالا از هر کانالی که میخواد پخش بشه.
فقط علیرضا خمسه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
مزخرف تر از اين بازيگر(شخصيتش در فيلم) من نديده بودم.
الحق که خمسه فقط بدرد چنين نقش‌هاي درپيتي ميخوره.
آقا فاميل دور و بع بعي عالي بودند
من ديگه عرضي ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
عزیزوم آقوی همساده چیطو بود؟
آمو داغون شدما ا ا ا ا
متاسفانه به هیج وجه فیلمهای ذکر شده مفید نبودند و بنوعی ضد فرهنگی و فرهنگ ساز نبودند ادبیات ایران را به سخره گرفتن و دور ایران گشتن با کامیون که چندان سنخیتی ندارد شایسته تمجید تماشا گران نیست اینگونه فیلم ها برای تنزل فرهنگی است نه ارتقای فرهنگ
پاسخ ها
ارسطو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آقا ، آقا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دوست عزیز شما می دونید چه تعداد از مردم کشورمون برای مسافرت در ایام عید از کامیون و مینی بوس و ون و وانت استفاده می کنند؟ همه که ماشین سواری حالا از هر مدل ندارند که. دیگه اینکه کاش گفته بودید که کدام بخش یا بخشهایی از این سریال باعث تنزل فرهنگی می شود؟ تلویزیون اگه مثل بیشتر سریال هاش از خانواده هایی در خانه های میلیاردی زندگی می کنند و دردسر تهیه بلیط اروپا و امریکا رو دارند و یا درگیر عشق پسر و دخترشون هستند که با اتول های چند صدمیلیونی تو خیابون و کافی شاپ و پارک همدیگه رو دیدند و خیلی ذیگه از این داستان های تکراری و کلیشه ای نشون بده اعتلای فرهنگ صورت گرفته؟ بعد از مدتها نمایش زندگی های آشنا رو دیدیم . زندگی خودم و خیلی های دیگه که اکثریت جامعه است. دستشون قوی و سلامت. انشاالله پایتخت3 در نوروز 93
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اميدوارم مردم مازندران اجازه توهين بيشتر از اين و ساخت پايتخت 3 رو ندهند.
من شنیدم پوآرو رو در 45 دقیقه خلاصه کرده صدا و سیما.
من خودم شمالی هستم در مورد توهین کردن سریال پایتخت چیزی ندیدم ولی خب آهنگ ها و بعضی صحنه ها اصلا از شمال دور بودن و گویش ها هم مازندرانی نبودن من درآوردی بودن
پاسخ ها
ارسطو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
نگو آقا نگو!
انصافا آقای مقدم خیلی خوب سلیقه مخاطب تلوزیونی رو میشناسه و همونطور که اشاره کردین از لحاظ فنی تصویربرداری سریال پایتخت یه سروگردن از تمام سریالهای تولیدی صداوسیما بالاتره و واقعا بعضی جاها خلاقیتهای نابی داشت وامتیاز خیلی خوبیه برای یک سریال تلوزیونی که از گشتردگی پرده سینما بی بهره هست،اشاره به بازی علیرضا خمسه هم خیلی بجا بود،ایشان تو فن بیان و استفاده از میمیک بدن خیلی ماهر هستن و بهترین نحو از این مهارتشون استفاده کردن و علی رغم کم دیالوگ بودن نقشش حسابی گل کرده،اشکالات نور در تصویربرداری هم برمیگرده به منشی صحنه و رج زدن سناریو که با فشردگی زمانی این سریال برای تصویربرداری طبیعی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
بله ديگه، سليقه مخاطب تمسخر ديگران و خنديدن به اونهاست.
آفرين به اين فرهنگ نابمون.

تابناک جان! شما هم تمامي نظرات مخالف رو پاک کن عزيزم! بيشتر از اين هم ازت انتظار نميره.
فقط خنده بازار رو لذت بردم و سراغ دیگر برنامه های تلویزیون غیر از اخبارش نرفتم، فیلم هاشون رو هم که از اینترنت میشه دانلود کرد چه نیازیه تو تلویزیون سان سور شدش رو ببینی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
تو پولداری فیلم دانلود میکنی.والا ما از این پولا نداریم.سانسوریشم از سرم زیاده
زنتهههههههههههههههههه؟؟؟؟؟
شما که می نویسید 86 نظر!!!!...پس نظرات ما کو؟؟؟ خوردیش؟......کوفتتون باشه
توهینی نیز به مازندرانی‌ها و شمالی‌ها نشد؟؟؟؟؟؟
خجالت بکشید
پایتخت 1 را ندیده بودم اما پایتخت 2 برایم بسیار جالب و دیدنی بود به هیچ وجه مانند خیلی از سریال های تلویزیون کلیشه ای و کند و ملال آور و اعصاب خردکن نبود، اتفاق زیاد داشت در عین حال بسیار واقع بینانه به نظر می رسید سبک فیلم برداریش هم در متفاوت و قابل تحسین بود پرداختن به جزئیاتی که رنگ واقعیت داشتند و هر روز در زندگی مردم عادی رخ می دهد بر جذابیت این سریال افزوده بود راستش به نظرم اولین سریالی بود که می شد از اول تا آخرش رو دید بدون اینکه به خاطر موضوع تکراری ازدواج و طلاق و خیانت و سایر سوژه های تکراری و کندی اتفاقات و همین طور بازیگران تکراری که در همه سریال ها و فیلم ها دیده می شوند، و خانه ها و ماشین های لوکسی که شباهتی با آنچه مردم عادی ندارند، با اعصاب به هم ریخته از دیدنش پشیمان شد واقعا جای تشکر دارد
آب پری بهترین بود از جهت موضوع و نیاز توجه دادن مردم بخصوص کودکان به محیط زیست.
اما دارای فیلمنامه ای ضعیف و گسستگی ادبی بود.
واقعا جفت شون مسخره و بی نمک بود
پایتخت فاقد یک داستان منسجمه
خرده داستان ها اصلا کمکی به داستان اصلی نمیکنند و خرده داستان ها چه به تنهایی و چه در مجموع فاقد عنصر جذابیت و کشش هستند لذا حذفشان هیچ ضربه ای وارد نمیکند
پایتخت تکرار بر تکرار های سیروس مقدم بوده
که هنوز هم نتونسته از تصویربرداری های عجیب و غریبش دست برداره و اینه بارها و باره تکرار میکنه: ثریا، هشت، خورشید و...
آخ اخ اخ اخ هرکی تونست بگه استسمشس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
ما کلی با این "آخ اخ اخ اخ... دیر شد دیر شد" خندیدیم تو عید و تو سفر! :))
اصفهانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
اِز تسمشس نه استسمشس. خودتم نتونستی بگی که :)
سلام
نظرات رو که خوندم واقعا متعجب شدم از کسایی که میگن پایتخت خوب نبوده.
در زمانه ای که ساده بودن و درستکار بودن و با ایمان بودن حماقته هیچ بعید نیست که دوستان شخصیت نقی رو احمق فرض کنن . من نمیدونم کجای سریال نقی کار احماقه ای کرده , میتونم چند تا مثال بزنم از خوب بودن این بشر , اینکه به پرتقال ها دست نمیزنه اینکه امانت داره اینکه توی گنبد گلدسته سازی کار میکنه جایی که باید دائم الوضو باشند اینکه مال حروم نمیخوره و تو رستوران بدون اجازه به چیزی دست نزد اینکه پدرش اینقدر براش مهمه اینکه خانودشو دوس داره و ... .
من خودم مازندرانی هستم اما هیچ مشکلی ندیدم
کلاه قرمزی واقعاً عالی بود. زنده اشو که می دیدم هیچی دانلودشم می کردم و ده بار دیگه می دیدمش.
شمالم تا جنوبم عشق
چه خاک و گندمی دارم
صدام یاری کنه باید
بگم چه مردمی دارم

شمالی های عزیز کدوم توهین؟
مگه همه ما تو خاک ایران عزیز نیستیم؟
همه یه خانواده ایم عزیزان سخت نگیرید
بنده خودم کرد هستم ...
انقدر از دانستن حقوق شهروندي در حوزه هاي مختلف محروم هستيم كه متاسفانه قادر به تشخيص نيستيم جاي بسي تاسف داره كه بعد از ٣٣ امروز تصور ميكنيم سريال هجو و حقير پايتخت و عروسكهاي نخ نماي اقاي طهماسب والبته دلارساز براي ايشان و شركا مطلوب ميباشند .
پایتخت عالی بود...
معنای خانواده...احترام به بزرگتر...رعایت مسایل مذهبی...مهم تر از همه طنز بدون مسخره کردن..
من اینارو از برخوردهایی که داشتم متوجه شدم.اصلا توهینی صورت نگرفته...شمالی ها باید خوشحال باشن که خانواده ای مثل خانواده نقی رو که پاکی وصفا ونون حلال دارن شمالی نشون داده
دست همشون درد نکنه..
فامیل دور ترکونده بود (گرچه از کلاقرمزی 92 انتظار بیشتری داشتم)
پایتخت2 خیلی خوب بود
آب پریا هم جالب بود ، مخصوصا دیالوگاشون
انصافا آقای مقدم خیلی خوب سلیقه مخاطب تلوزیونی رو میشناسه و همونطور که اشاره کردین از لحاظ فنی تصویربرداری سریال پایتخت یه سروگردن از تمام سریالهای تولیدی صداوسیما بالاتره و واقعا بعضی جاها خلاقیتهای نابی داشت وامتیاز خیلی خوبیه برای یک سریال تلوزیونی که از گشتردگی پرده سینما بی بهره هست،اشاره به بازی علیرضا خمسه هم خیلی بجا بود،ایشان تو فن بیان و استفاده از میمیک بدن خیلی ماهر هستن و بهترین نحو از این مهارتشون استفاده کردن و علی رغم کم دیالوگ بودن نقشش حسابی گل کرده،اشکالات نور در تصویربرداری هم برمیگرده به منشی صحنه و رج زدن سناریو که با فشردگی زمانی این سریال برای تصویربرداری طبیعی بوده.
شاید بنظرتون چندان مهم نیاد ولی با یه چیز این سریال خیلی حال کردم و اون توجه کوتاهی به مساله محیط زیست (شکار غیرقانونی) بود (هر چند خیلی کوتاه!). این نشون میده که توی این سریال به مشکلات موجود توجه شده و سعی شده تا جای ممکن پوشش داده بشه و توجه مردم رو به خودش جلب کنه. این مساله به‌نظر من قابل تقدیره.
اقو این اوضاع اقتصادی دمه عید داغونه داغونوم کٍرده بود یعنی آقو لهٍ له شده بودٌم تا ای برنامه کلاقرمزیو روحٌمو شاد کٍردش
پایتخت هم زیادی شلوغش کرده بود در بعضی از صحنه ها خانم کیانی هم نقش درست تعریف شده ای نداشتند در ضمن ،
آقا همه اینها یه طرف نقش آقوی همساده و فامیل دور هم یه طرف
از بس از آین دو تا نقش لذت بردم که داغون داغون شدم له لهم اااااا
نقی ناهار نخردمی
آب پریا رو فراموش کردید بگین، آب پریا که بیشتر به مناطق زیبای ایران پرداخته بود، به نظر من موضوع پایتخت نمیتونه چندان واقعی باشه، کسی گنبد و گلدسته رو که برای جنوب کشور می خواهد به شمال کشور سفارش میده!!
خیلی بعیده و خیلی غیر واقعی-البته نظر همه محترمه
واقعا هر دو سريال عالي بودن. من و خانواده ام هر دو تا رو با اشتياق دنبال ميكريم
دست عواملشون درد نكنه
ضمنا ما اصلا احساس توهين نكرديم. اين بحث رو من اولين بار اينجا دارم ميبينم
بيشتر صفا و صميميت مازندراني ها رو نشون ميداد
بي غل و غش و صاف و ساده و صميمي
به نظر من هم سريال پايتخت خوب بود نه اينكه عالي باشه اما كلاه قرمزي عالي بود بخصوص گابي كه متفاوت با همه عروسك ها بود البته اين ويژگي اين فيلم هستش با اينكه هرسال يك عروسك جديد مي آيد اما با همه قبلي ها متفاوت نقش ايفا مي كنه و ويژگي خاص خودش را داره از آقايان طهماسب و جبلي تشكر مي كنم
نقی نگونگو نقی نقو نگی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار