بازدید 23891
برخی از مسئولان هنوز از تعطیلات نوروزی برنگشته اند

قیمت میوه سر به فلک کشیده است!

هر چقدر پرتقال آبروداری کرد و در ایام زمستان نجومی قیمتش بالا نرفت، اما در ایام نوروز رکورد شکنی کرد و هم اکنون به حدود ۵۰۰۰ تومان و حتی بیشتر رسیده است. موز ۶۲۰۰ تومان به بالا به فروش می‌رسد، گوجه فرنگی ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. سیب حدود ۴۰۰۰، خیار بالای ۳۰۰۰ تومان و... پسته را می‌توان بی‌خیال شد، اما سیب و پرتقال و گوچه و خیار را هم می‌توان؟
کد خبر: ۳۱۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵ 25 March 2013
هر چقدر  پرتقال آبروداری کرد و در ایام زمستان نجومی قیمتش بالا نرفت، اما در ایام نوروز رکورد شکنی کرد و هم اکنون به حدود 5000 تومان و  حتی بیشتر رسیده است. موز 6200 به بالا به فروش می رسد، گوجه فرنگی 5000 تومان به فروش می رسد. سیب حدود 4000 ، خیار بالای 3000 تومان و...

به گزارش «تابناک»، خواب خرگوشی نوروزی برخی از مسئولین را درنوردیده است و بازار میوه و تره باره هم انتقام تورم را از مردم می گیرد.این در حالی است که هنوز صدای مسئولان مختلف در گوش مردم طنین انداز است که مردم نگران میوه نوروز خود نباشند. همه چیز تحت کنترل است، مردم با خیال راحت در صف ها بایستند و نفری چهل هزار تومان یارانه بگیرند تا بتوانند حداقل هفت کیلو موزیا هشت کیلو پرتقال ، یا هشت کیلو گوجه فرنگی برای یک ماه خود بخرند.مردم عموما فراموش نمی کنند، این برخی از مسئولان هستند که فراموش می کنند.

اکنون دیگر بحث تورم یا گرانی نیست!مدت هاست به لطف برخی مسئولان کار از کار بگذشته است. صحبت اکنون درباره تحقیر و از بین رفتن عزت نفس ایرانیانی است که امسال نوروز با چشمانی پر از خجالت همدیگر را نگاه می کردند. آنانی که پسته و آجیل نتوانستند خریداری کند که هیچ. آنانی هم که توانستند خریداری کنند نمی توانستند تعارف کنند که آنان نیز خجالت می کشیدند از نخوردن میهمانان!

پسته و آجیل را که به راحتی این ملت نجیب بی خیال شدند! اما اکنون پرتقال را هم ، موز را هم ، خیار را هم ، گوجه فرنگی را هم ، سیب را هم باید بی خیال شوند!

اگر قرار است هر کسی خود تعینن کننده قیمتش باشد، اگر قرار است مردم هر روز شاهد از دست رفتن قلمی از اقلام زندگی خود باشند و هیچ کس هم رسیدگی نکند، پس دولت ها به چه کار می آیند؟ اگر بناست دولت تایید کننده گرانی ها باشد که این همه قشون نمی خواهد!

نکته جالب اینکه چند روز دیگر که مسئولان از تعطیلات بر می گردند و حسب وظیفه گزارش دهی و نه برای انجام کاری عملی، به محاسبه تورم یا عملکرد نوروزی خود بپردازند، همه مسائل درست و حسابی است، مشکلی وجود نداشته است و فقط یک مقطعی، دقت کنید یک مقطعی به دلیلی همه چیز چند برابر شده است که آن هم با تاش مسئولان به سرعت بر طرف شده است و مردم اصلا دغدغه ای نداشته اند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۲
انتشار یافته: ۴۵
همان بهتر که برنگردند اینها نبودشان بهتر از بودنشان است
تا کی ما اسیر مسئولبت ناپذیری شما ییم
حیف نام مسئول
تابناک این کامنت رو نذاری تحریمت می کنم
آقا عادت کدیم عادت!
ما که هیچ وقت حرف مسوولین رو باور نمیکنیم
حتی اگه بگن ماست سفیده ما یم گیم چون شما می گید در باورکردنش باید شک کنیم
من واقعا آجیل نخریدم کلی متلک ازطرف خانم بچه ها شنیدم ولی دیروز رفتم میوه بخرم مونده بودم چه کنم آخه یه کارمند چه کنه
سالی که نکوست از بهارش پیداست خدا فاز دوم رو به خیر کنه که شروع نشده اوضاع اینه !!!!!
چی درسته که این درست باشه امروز رفتم واسه وام 15 میلیون حساب کتاب که میکنم به بانک باید 21 میلیون پس بدم تو مملکت اسلامی اینجوری ربا میخورند
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
خسته نباشید! من برای وام 16میلیونی دارم 38میلیون به بانک مسکن پس میدم!
زودتر برو بگیر که از دستت میپره
هه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
اسلام؟
دیدیش سلام مارم برسون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
اگر اسلامی هم قبلا بود دیگر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
عزیزان کجای کارین ما 13 سال قبل وام 4 میلیونی گرفتیم از بانک مسکن مبلغی که باید پرداخت کنیم 14 میلیلون که البته تقریبا یه سال دیگه تسویه میشه
من توصیه میکنم این مسئولان برای همیشه در تعطیلات بمانند تا مردم خودشون کشور خودشونو اداره کنن
به خدا خسته شدیم،تو رو خدا بیخیال ملت بشین،نفسمون گرفته
پاسخ ها
هه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
وای بر کسانی که کاری کردن که مردم اینارو میگگن...
خدا ازشون نگذره به حق فاطمه زهرا(س)
گرانی غیر منطقی وجود ندارد اگر احیا" و یا احتمالا" در جایی گرانی دیده شد با 124 تماس بگیرید در اسرع وقت رسیدگی می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
چرند نگو حال و حوصله چرت و پرت ندارم میزنم فکت بیاد پائین ها ا ا ا
حسین
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
چرت و پرت گفتم بخندی همین داداش
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
ناراحت نشو، فعلاش معکوس بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
شوخیشم قشنگ نیست
یادش بخیر بچه که بودم موز کیلو 700 تومن بود حال میکردیم هر دفعه سه چهار کیلو میگرفتیم
من دلم به حال بچه هامون میسوزه وگرنه ما نسل سوخته ایم باید کاری برای اینده کرد
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
بچگیهات 700 تومن بود؟! احتمالاً 5، 6سالت بیشتر نیست!
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
بابابزرگ منی هم دهه 60 هستم تا همین پارسال موز 1000 بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
آقا حمید معلومه از بنده کوچکتر تشریف دارید
چون سال 69، موز با بر چسب "چیکیتا" کیلویی 110 تومن بود. نکته جالب اینکه میوه فروش محل (خیابان پیروزی) بصورت نسیه می فروخت مقدار بدهی خریدار را روی کاغذ بکس سیگار می نوشت می داد دستش و هیچ نسخه ای نزد خودش نبود!!!
خدا هر دویشان رحمتشان کند اول آقا اسدالله مرحوم، میوه فروش حلال خور محله مان.
دوم قیمت های ارزان آن موقع را
نمی دانم چرا ما چرا نام خود را مسلمان گذاشتیم خدایی کجا مسلمان هستیم در کشور داری یا در گران فوشی نه در کشور داری احدئی هستیم و نه در گران فروشی هردو مشکل داریم متاسفانه دولت کاری نمی کند خود عامل گرانی است خیار ، پیاز و سیب زمینی اینها باید در کشوری که قطب کشاورزی است مشکل و گران باشد کجا عالم شما سراغ دارید یک کیلو پیاز به پولشان شود 3هزار تومان در کجای عالم هستی سراغ دالرید یک کیلو سیب زمینی 2 هزار تومان به عمل کار براید نه به حرف
تابناک تحریمت نمی کنم اگر نگذاشتی هکت می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
ما موقع گير دادن به حجاب فلان خانم كه تو فلان شبكه آواز خونده مسلمون ميشيم !!! كه چرا طرف حجاب داره ؟؟؟!!!! ولي موقع نزول خوري بانكها - شنا در استخر مختلط و دلداري دادن به مادر عزادار رئيس جمهور فلان جا - از اسلام خارج ميشيم - تازه هزار و يك دليل شرعي هم براش مياريم كه اوني كه ما انجام داديم درسته !!! خداييش ما هم نوبريم توي مسلموني!!!!
گرانی ؟ من از سر کوچه بهار جون اینا سیب گرفتم کلویی ۳۵۰ تومن . شما دارین سیاه نمایی می کنید . پسته هم که کلویی ۲۱۰۰ تومن هست اون هم درجه یکش . چرا دروغ می گین ؟؟ ها
تازه اول خوش خوشانمان هستش . . . ضمنا داش حمید شما بچه بودی 700 تومان بود اما وقتی من بچه بودم توی مدرسه بعنوان تغذیه رایگان میدادن .
مسئولین پیگیر قیمت خودرو بودن چه گلی به سر مردم زدن؟ تا بخوان گرانی میوه رو پیگیر باشن
مردم بیچاره
مسیولین بی مسیولیت
با توجه به شناختی که از قدرت فوق العاده ی مدیریتی دولت داشتم یقین داشتم چنین وضعیتی پیش خواهد امد.هرکی جنسشو هرچقدر دوست داره میفروشه فقط کافیه زیرمیزیاشو بده.از طلا سکه اهن فولاد مسکن مرغ گوشت برنج گرفته تا میوه جات و اجیل که با فرهنگ این مردم امیخته شده بود.دیگه باید قید تمام مراسمات فرهنگیمونو بزنیم.
سوء مدیریت سوء مدیریت
جالبه سیب تو ارومیه 1500 تومانه و خیلی از باغدارا مونده رو دستشون و راضین به همین قیمت بفروشن
خدا به داد ما که نسل سوخته هستیم برسه...
تا به خودومن اومدیم زندگیرو بهمون زهر مار کردن.
تابناكيان عزيز
خداوكيلي من با اينكه بي ماشين بودم و پول هم داشتم خداخودش شاهده خريد نكردم از اين خودرو سازها حتي پيش فروش راهم دنبال نكردم خداراشكر هيچ طوري هم نشدم.از قديم گفتند سزاي گران فروش نخريدنه
كدام حرف مسئولين درست بود كه اين اخري درست باشد؟ما نگراني نداريم.نگران قيمت خودرو‘ميوه ‘ماست ‘پنير ‘و اجيل نيستيم.چون پولي نداريم كه نگران باشيم.واصلا كسي براي نگراني ما اهميتي قايل نيست.
گویا امسال سال حماسه اقتصادی هستش امروز رفتم داروخانه دارویی که دو هفته قبل گرفته بودم یک میلیون و دویست گفتند شده دو میلیون و صد فکر ش کنید اینا داروهایی برای یک دوره شیمی درمانیه.واقعا چه باید کرد در این روزگار تو خود دانی بس!
شاید سال 58 یا 59 بود آن موقع موز دانه ای 5 ریال بود یادم میاد هر وقت مادرم می خواست به بهانه ای مرا از خانه بیرون کنه و از شر شیطونیهام راحت بشه یک تومان پول به من می داد و منم که عاشق موز بودم می رفتم و دو عدد موز (موزهای آن موقع هم خیلی درشت بود) از سر کوچه مون می خریدم.یادم میاد با اینکه مرحوم پدرم یه کارمند خیلی ساده بود و شش بچه قد و نیم قد داشت و مادر منم خونه دار ولی زیرزمین خونه ما پر بود از کیسه های برنج و حلب های روغن و سایر اقلام غذایی ولی حالا من با یه مدرک مهندسی و با اینکه تنها یک بچه 4 ساله دارم و همسرم هم شاغله توی خرج و مخارج زندگی موندم و از تامین مخارج همین یک بچه هم بر نمیام.خدا به داد همه ما برسه.
بخدا اگه مسئولين كاري به مملكت نداشته باشند بهتر مي چرخه
ghaimate mive be nesbate baghie chiza bala narafte.
بازم ميگم دست همه در يك جيب است
ساده نباشيد . يكي گفت 5000 تن پسته احتكار شده را گرفتيم مردم نگران نباشند كيلويي 30000 تومان بعد معلوم شد مي خواسته اند پسته فندقي باد كرده روي دستشان را كيلويي 30000 تومان بفروشند الحق هم خوب فروختند.
إز مراجع عزيز مي خواهيم تذكري بدهند
من نمی دانم حق مسلم ما داشتن کار و مسکن در سرزمین مادریمان بعد گذشت سالها زحمت نیست؟ ،حق مسلم مردم ما داشتن زندگی باابرومندی و سربلندی با این همه منابع خدادادی نیست؟حق ما داشتن جامعه عاری از مفاسد اقتصادی نیست؟ حق ما داشتن زندگی بدون تورم ونگرانی نیست؟حق ما استفاده از منابع (گاز و آب و...)نیست؟فقط حق مسلم ما استفاده از انرژی هسته ای هست؟اگر دولت های دیگر اجازه استفاده از انرژی هسته ای را نمی دهد؟ دولت خودمان جمهوری اسلامی حق یک زندگی ارام و بدون استرس را به مردمش می دهد؟ ایا انچیز که حق ماست دولت خودمان بهمان میدهد که از دولتهای کشورهای دیگر انتظار داشته باشیم چیز دیگر به ما به دهد.
من یکبار به همین سایت تابناک پیام دادم که خودم باغدار اهل کرج هستم باور کنید من بار شلیل خودم را نسبت به سال قبلش فقط صدتومان گرانتر فروختم اما در بازار بار بنده را دوبرابر سال قبل فروختند. میوه تا از باغ من به مصرف کننده برسه حداقل 2بار دست به دست میشه. و مقصر تمام مشکلات هم دلالها و میوه فروشها هستند و راه حل عرضه مستقیم به مردمه
بابا پسته تو امریکا کیلو 5 دلاره که با نرخ دلار آزاد میشه حدودا 20 هزار تومان .
حالا ببینید پسته تو ایران چنده ؟
این نشونه اقتصاد بی ......
هر کی هر چقدر دلش می خواهد جنسش و می فروشه . خدا به دادمون برسه سال 92 ایی .
تابی جان مادرت نظر من هم بزار
مشکل نه از فروشنده هست و نه از پخش کننده.خودتون میدنید مشکل از کجاست. اگه جنس توی مملکت زیاد بود که گرون میفرختن تو دستشون میموند.نمیخوام مشکل اصلی رو بگم ولی تورو خدا به فکر مردم فقیر هم باشید تا کی می خواهیم با کل دنیا کل کل کنیم.
فقط کشورمون شده سیاسی بازیه کسی به فکر این مردم نیست. دلم میسوزه
خب تابناک جون ! اگه مثلا آجیل و خیار و پرتقال و گوجه فرنگی و موز و پیاز و سیب زمینی نخوریم ؛ چی میشه ؟ والله ما خودمونو آماده کردیم به نون و کمی سبزی خوردن !!! اینو جدی میگم و شوخی هم ندارم ! لطفا بعضیها هم توقعات بیجا نداشته باشن ! حق استفاده از منابع ملی مثل نفت و گاز و برق و . . . هم زیادیه ! گاز و نفت و برق ما مال کل دنیاست و درستش هم همینه ! پس بیخودی بعضیها طلبکاری نکنن ! نونتونو بخورین و خداتونو شکر کنین . زرشک !!! آجیل و پیاز و گوجه فرنگی !!! شوخیتون گرفته ؟ نون و سبزی کافیه !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار