بازدید 2926

سوء مدیریت دولت در کنترل گرانی ها محرز است

کد خبر: ۲۵۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰ 29 June 2012
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره گرانی های اخیر گفت: بخشی از گرانی ها با توجه به تحریم ها و افزایش قیمت جهانی کالاهای وارداتی منطقی است اما ۵۰ درصد گرانی ها به دلیل سوءمدیریت دولت است.

به گزارش خانه ملت، بیژن نوباوه وطن اظهار داشت: زمانی که گوشت مرغ گران می شود سوء مدیریت دولت محرز است و دلیل آن واردات دیرهنگام دان مرغ یا دارو است.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در ادامه افزود برخی گرانی ها به خصوص گرانی میوه و تره بار به دلیل حضور واسطه ها است که در این میان نه تولید کننده و نه مصرف کننده سود می کنند.

وی دلیل افزایش واسطه ها و دست به دست شدن کالاها از محل تولید تا مصرف را نیز سوء مدیریت دولت می داند ومعتقد است: کشور را با نصف بودجه فعلی نیز می توان اداره کرد اما در حال حاضر انرژی، امکانات وتسهیلات هدر می رود که این هم باز به سوء مدیریت برمی گردد.

بیژن نوباوه وطن با تاکید بر این که زمانی موفق خواهیم بود که در مدیریت کشور موفق باشیم در خصوص طرح هدفمندسازی یارانه ها گفت: طرح هدفمندسازی یارانه ها طرح بسیار موفقی بوده و خواهد بودولازم الاجراست و۵ هدف در این طرح پیش بینی شده است که اگر این اهداف دنبال می شد به موفقیت های بزرگی دست می یافتیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که دولت به یکی دوهدف در اجرای این طرح آن هم به صورت ناقص بسنده کرد گفت: اگر قرار است اجرای طرح هدفمند سازی به این شکل ادامه یابد به جای به دست آوردن شرایط خوب مطمئنا ضربه می خوریم .

نوباوه وطن تاکید کرد:اگر دولت به برنامه ای که مجلس در راستای طرح هدفمندسازی تهیه کرد و کارشناسان دولت هم ان را تایید کردند پایبند باشدودر این راستا حرکت کند به موفقیتهایی به مراتب بهتر دست پیدا می کند.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در این باره که اگر دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی با مجلس همفکری نکند چه اتفاقی می افتد گفت: قانونا نمی تواند همفکری نکند وفکر می کنم حتما همفکری کند چرا که این مساله ای ملی است و حتما همفکری خواهد کرد.

وی افزود: برای پیشبرد مسایل ملی چاره ای جز همفکری نداریم و مجلس هم کمک کار دولت است ودولت و مجلس از هم جدا نیستند.

این نماینده اصولگرای مجلس دراین باره که راهکار ضربتی برای کنترل گرانی ها چیست گفت: اصلاح مدیریت بهترین راهکار است و گرانی ها باید کنترل شود و از دولت توقع است خوب فکر کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر