بازدید 3217

رضایی:بایدرابطه‎سیاست‎و‎زندگی‎رامتوازن‎کنیم

کد خبر: ۳۰۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱ 11 March 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه كشور در حال حاضر در شرایط خاص و ویژه ای به سر می برد، تاكید كرد: باید عدم توازن بین سیاست و زندگی را در كشور حل كنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی پیش از ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در تشریح 34 سال فعالیتهای صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران افزود: طی سالهای گذشته كارهای زیادی در كشور در حوزه سیاست صورت گرفته و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته در زمینه های مختلف سیاسی امنیتی و نظامی به دستاوردهای بزرگی برسد.

وی با اشاره به دستیابی ایران به سیستم های مدرن در زمینه هوا - فضا و سایر بخش های نظامی افزود: این درحالی است كه متاسفانه در كشور در زمینه ساخت یك دستگاه خودرو امن و با كیفیت نتوانستیم موفق عمل كنیم.

رضایی با تشبیه كردن جامعه به پرنده این پرنده را دارای دو بال سیاست و زندگی دانست و افزود برخی ملتها در هر دوبال قوی هستند و برخی دیگر در بال دیگر.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتحاد جماهیر شوروی مصداق بارز كشوری دارای توانمندی سیاسی است اما در زمینه زندگی و رفاه اجتماعی موفق نبودهمچنین  كشور ژاپن را می توان به عنوان كشوری دارای توانمندی زندگی مناسب یاد كرد اما در كنار آن به لحاظ بال سیاسی، كشوری ضعیف است.

وی امریكا را به عنوان كشوری توانمند در بخش قدرت و سیاست و زندگی دانست و با تشبیه اینكه این كشور در حال حاضر توانسته در زمینه های مختلف زندگی و سیاست گام ها و موفقیتهایی را كسب كند، گفت: امریكا با ایجاد توازن در هر دو بخش به دستاوردهای خوبی رسیده است.

رضایی وضعیت كشور ایران را یادآور شد و افزود: ما از ابتدای انقلاب تا به امروز توانسته ایم بار سیاست و امنیت را در كشور قوی و توانمند سازیم ولی در بخش زندگی آنچنان كه باید روند مطلوبی طی نشده است.

وی اظهار داشت: علیرغم دستاوردهایی كه در زمینه نظامی و سیاست و امنیت داشته ایم متاسفانه در بخش زندگی و رفاه مشكل داریم كه نمونه آن در حال حاضر در بحث گوشت مرغ و برنج حتی خرید یك خودروی پراید، با مشكلاتی مواجه هستیم و این نقطه خطرناكی محسوب می شود.

رضایی بحث گرانی ها را به عنوان یكی از مشكلات موجود در جامعه مورد تحلیل قرار داد و با بیان اینكه سال گذشته وضعیت اقتصادی به مراتب بهتری در كشور حاكم بود، افزود: یك هزار تومان الان برابر با 300 تومان سال گذشته است.

وی با طرح این سوال كه چگونه می توانیم تحول در سیاست را در سایر حوزه ها نیز ایجاد كنیم، افزود: باید تلاش كنیم بین سیاست و زندگی در كشور توازن و برابری ایجاد كنیم.

به گفته رضایی تنها 30 درصد مشكلات موجود در زمینه گرانی در كشور مربوط به بحث تحریم های خارجی است و 70 درصد مربوط به مشكلات داخلی و سوء مدیریت ها است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت آینده را ناچار به اجرای یك سری اصلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در كشور عنوان كرد و افزود: مهمترین دغدغه اقتصادی از منظر توسعه است و توسعه با محوریت اقتصاد و نگاه به اخلاق و مناسبات اجتماعی مورد تاكید دولت آینده باید باشد.

رضایی با تاكید بر اینكه در صورت پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری تمام توان خود را برای اجرای وعده هایش عملی خواهد كرد، افزود: اگر دیدم وسط راه نمی توانم كاری بكنم كنار می روم حتی اگر همه بیایند و جلویم را بگیرند، وقت ملت ایران ارزش دارد و كسی حق نمی تواند وقت ملت ایران را تلف كند.

رضایی كه در جمع دانشجویان زنجانی و در پاسخ به سوال آنها سخن می گفت در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع وی در زمینه جریان فتنه 88 افزود: من در خصوص بحث فتنه خیلی موضع گرفتم و به اعتقاد من در ابتدا یك جریان اجتماعی در كشور شروع شد كه تداوم آن به یك فتنه بزرگ منتهی شد و برخی بر این اعتراضات موج سواری كردند و كشور را دچار التهاب كردند بنابر این كسی نمی تواند بگوید كه من در زمینه جریان فتنه سكوت كردم و مواضع من در این خصوص مشخص بود.

وی واردشدن برخی عوامل نفوذی را در جریان فتنه یادآور شد و افزود: ضعف مدیران اعتراض و ورود عوامل نفوذی موجب شد كه اعتراضات روند طبیعی خود را طی نكند و به فتنه تبدیل شد و می توانستیم جلوی این فتنه را بگیریم و باید این را تحلیل كنیم كه فتنه از كجا شروع شد و به كجا ختم شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی در خصوص ائتلافهای انتخاباتی و برخی مسائل ایجاد شده در این خصوص افزود: متاسفانه برخی فعالیتها در شان و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید مشكلات و معضلات جامعه را حل كنیم و سرعت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را به سوی پیشرفت شدت بخشیم.

رضایی با تاكید بر اینكه خود را وارد برخی بازی های سیاسی نمی كند، گفت: برخی ها تلاش می كنند فضای انتخابات را گل آلود كنند و بعد از این آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به چهره ها و شخصیت های سیاسی كه قصد حضور در انتخابات سال 92 را دارند، افزود: اگر چیزی برای گفتن و بیان مطالب است آن را در طی مقطع باقیمانده به انتخابات بیان كنید و در دقیقه 90 برای غافلگیر کردن افكار عمومی وارد صحنه نشوید و مطالب و نظرات خود را عنوان نكنید.

رضایی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر بحث مذاكره با آمریكا گفت: در بحث مذاكره با آمریكا مقام معظم رهبری بیاناتی فرمودند و مستنداتی دادند و تنها ایشان می توانند در این خصوص اظهار نظر و موضع گیری داشته باشند و بحث مذاكره با آمریكا بحث حاكمیتی بوده و مربوط به یك دوره و دولت خاصی نمی شود.

وی با تاكید بر اینكه مذاكره با آمریكا در اختیار رهبری است، افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص استدلال هایی دارند و همه ما تابع نظر و اقتدارهای رهبری هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه آمریكا مذاكره برای مذاكره می خواهد، افزود: آمریكا باید تعهد بدهد كه در صورت انجام مذاكرات و در صورتی كه مذاكرات با شكست مواجه شد حمله نكند چون مصداقی از این نوع مذاكرات در تاریخ وجود ندارد.

رضایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر كناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی در سال 84، كنار رفتن خود از صحنه رقابت های انتخاباتی را تنها برای منافع ملت ایران اعلام كرد و افزود: بنده در انتخابات سال 84 تنها به خاطر منفعت و سود ملت ایران كنار رفتم و اظهارنظرها در خصوص كنار رفتن من به خاطر آقای هاشمی رفسنجانی و آقای قالیباف به هیچ وجه صحت ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدت زمان حضور و خروج من از صحنه رقابت های انتخاباتی در سال 84 در مدت زمانی 35 روز بود و در این دوره از انتخابات به نفع هیچكس كنار نخواهم رفت.

وی با تقسیم بندی حضور خود در صحنه سیاست به دو بخش افزود: بنده در گذشته فعالیت های سیاسی داشتم ولی با توجه به آغاز جنگ و نیاز كشور به دفاع وارد عرصه نظامی و دفاع از كشور شدم ولی بعد از اینكه برای بار دوم به صحنه سیاست برگشتم دیدم كه صحنه سیاست در ایران با گذشته فرق كرده و نامردی وارد سیاست شده است. من آدم معمولی هستم نه محافظه كار هرچند هر دو را در حد اعتدال قبول دارم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه سیاست در ایران پرریسك شده است، افزود: سال 88 وضعیت كشور را دیدیم و دیدیم كه چگونه یك نفر را آنقدر بالا بردند و امروز او را به زمین می كشند و عده ای در كف خیابان ها اعتراض می كنند.

وی با تاكید بر اینكه در صحنه فتنه 88 مواضع و نظرات خود را با ادبیات خاص خودم بیان كردم افزود: شاكله برخورد من با بحث فتنه با خیلی ها متفاوت بود.

رضایی با بیان اینكه مقطع كنونی فرصت مناسبی برای تحلیل و تفسیر مسائل پیش آمده در سال 88 است، افزود: اگر همه براساس یك رفتار عاقلانه برخورد می كردند وضعیت فتنه 88 به مراحل خاصی نمی كشید. یك نفر را به آسمان بردند و الان او را به زمین می كشند.

رضایی همچنین با اشاره به ائتلاف 1+2 افزود: ائتلاف 1+2 ناقص است و باید كارآمدی را به عنوان منطق دولت آینده مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در همه ائتلاف ها منافع ملت ایران باید مد نظر باشد و جریان ها و چهره های سیاسی برای مصالح و منفعت ملت ایران وارد صحنه رقابت های انتخاباتی شده اند.

رضایی در ادامه یادآور شد: در صورتیکه فرمان اداره کشور به دست او بیفتد می داند چگونه از همه چهره های سیاسی و احزاب در اداره امور استفاده کند تا به نفع ملت و کشور باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
آخرین اخبار
وب گردی