بازدید 3485
محسن رضایی:

اقتصاد مقاومتی برای توجیه گرانی‌ها نیست

کد خبر: ۳۰۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰ 10 March 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضعف مدیریت اوضاع اقتصادی را پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده و شاهدیم که 45 هزار تومان امروز یارانه‌ها برابر 15 هزار تومان اسفند سال گذشته است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن رضایی شامگاه شنبه در همایش اقتصاد مقاومتی در محل تالار خانه شهر کرمان اظهار داشت: مردم کرمان مردمی با فرهنگ و ادب، خونگرم و حماسه‌آفرین در انقلاب و دفاع مقدس هستند.

وی افزود: مردم خوب، اندیشمندان، فقها و علمای کرمان در ابعاد فکری، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و تاریخی نام نیکی در ایران اسلامی دارند و بدون شک تاریخ ایران بدون فداکاری مردم این استان تاریخ کاملی نیست.

اقتصاد ایران دولتی است

رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد یکی از مسائل مهم ایران بوده و امروزه به مهمترین مسئله تبدیل شده است، عنوان کرد: بحث اقتصاد در تاریخ ایران هم مهم بوده و اقتصاد مبنای تمدن است و تمدن بدون اقتصاد شکل نمی‌گیرد.

وی بحث‌های اقتصادی را از دغدغه‌های مسئولان در سال‌های اخیر برشمرد و ابراز داشت: اندیشمندان، اساتید، کارآفرینان و دانشجویان برای تحلیل شرایط اقتصادی و راه‌های برون‌رفت از مشکلات فکر کنند.

رضایی با بیان اینکه عقب‌ماندگی تاریخی اقتصاد ایران از 100 سال قبل ادامه دارد، افزود: بعد از انقلاب فعالیت‌هایی برای مبارزه با این عقب‌ماندگی صورت گرفت، اما دولتمردان ایران نتوانستند موفق باشند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده بودیم این عقب‌ماندگی را حل کنیم که با تحریم مواجه شدیم و اگر در کنار این دو مشکل مسئله ضعف مدیریت و ضعف برنامه‌ریزی اقتصادی هم وجود داشته باشد، این دو پدیده آثارش را در زندگی ما بیشتر نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عقب‌ماندگی و تحریم‌ها با درایت، برنامه‌ریزی، تدابیر اقتصادی و مدیریت قوی‌تر فشار کمتری روی گُرده مردم بر جای می‌گذارد.

این مسئول تصریح کرد: ضعف مدیریت اوضاع را پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده و شاهدیم که 45 هزار تومان امروز یارانه ها برابر 15 هزار تومان اسفند سال گذشته است و قیمت‌ها به شدت بالا رفته و دستمزد و درآمدها ثابت مانده و با تغییر چندانی نکرده است.

قشر متوسط به قشر فقیر تبدیل شد‌ه‌اند

رضایی با اشاره به اینکه قیمت‌ها به سرعت بالا رفته و قدرت خرید پایین آمده است، ابراز داشت: ماشین اقتصادی ایران در سرازیری افتاده است و نشان می‌دهد در شرایط ویژه‌ای هستیم.

وی افزود: اینکه قیمت غذای دانشجو دو، سه برابر شده و اجاره خوابگاه و منزل چند برابر شده، بیانگر فشار جدی است که از ناحیه اقتصاد به مردم ما وارد می شود.

رضایی با اشاره به اینکه قشر متوسط به قشر فقیر تبدیل شد‌ه‌اند، اذعان داشت: نکات ظریفی وجود دارد از جمله اینکه اقتصاد ایران آسیب‌پذیر بوده، زیرا تک‌محصولی و متکی به نفت است و اقتصاد ما دولتی است و مردمی نیست.

وی ابراز داشت: ما تحریم‌پذیر بودیم و تحریم شدیم و هنوز مردم، بخش خصوصی و کارآفرینان درگیر تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری نیستند و اقتصاد دولتی هم آسیب‌پذیر و تحریم‌پذیر است و به همین علت دشمنان طمع کردند و هدف آنها از تحریم‌ها این است که ارزش پول ملی ایران را تضعیف کنند.

دشمن می‌خواهد، مردم در خیابان‌ها بریزند

رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد با امنیت گره خورده است، تصریح کرد: دشمن قصد دارد، طی دو سال ارزش پول ایران را 100 برابر پایین بیاورد تا مردم در خیابان بریزند و روبه روی نظام قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده این رویای دشمنان هم مانند جنگ و کودتا خنثی می‌شود.

رضایی گفت: در دفاع مقدس وضعیت جنگ ایران و عراق در ماه‌های اول سخت شده بود به طوری که حتی یک تپه را نمی‌شد فتح کرد و تصور از جنگ این بود که بعد از چند ماه تمام می‌شود.

وی عنوان کرد: پس از مدتی در جبهه و سطح فضای عمومی شایعه شد که جنگ 20 سال ادامه می‌یابد و باید خود را تسلیم کنیم، اما امام خمینی (ره) فریاد کشید، اگر جنگ 20 سال طول بکشد، ملت ایستاده است.

ایران قدرت بازدارنده در منطقه است

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: من و صیادشیرازی به عنوان فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در یک سال بعد از جنگ دست به دست هم دادیم و با همت جوانان توانستیم، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و هزاران کیلومتر از خاک ایران را آزاد کنیم و به مرز رسیدیم و از مرز عبور کردیم و وارد خاک عراق شدیم.

رضایی با بیان اینکه منابع، جوانان و امکانات امروز ما بسیار قوی‌تر از دوران جنگ است، عنوان کرد: در جنگ دستمان خالی بود و با فکر، تدبر، شهادت‌طلبی و خلاقیت پیروزی‌های عظیم به وجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه ایران قدرت بازدارنده منطقه‌ای شده است، گفت: تاکنون سه بار می‌خواستند به ایران حمله کنند و هواپیماهای آنها روی باند آمد، اما کاری نکردند، زیرا ایران قدرت بازدارنده است و رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و حماس با موشک فجر آنها را هدف قرار داد.

رضایی با طرح این پرسش که چرا ما با این توانمندی در تامین گوشت، مرغ و برنج می‌مانیم، افزود: ما قدرتمان را به کار نگرفتیم و یا اینکه مدیران ما فرمولش را بلد نیستند یا روحیه کار و تخصص ندارند.

وی اذعان داشت: فقر، گرانی و بیکاری مردم را اذیت می‌کند و نیاز به خیزش بزرگ داریم و تحول در فرهنگ و اقتصاد باید صورت گیرد.

رضایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند کوه ایستاده است و اقتصاد مقاومتی برای این نیست که گرانی‌ها را توجیه کنیم و مردم ریاضت بکشند و این بحث برای نزاع و اختلاف نیست و باید بهترین زندگی را برای مردم از نظر فرهنگی و رفاه مادی ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: تنها قدرت نظامی کافی نیست، ثروت و فرهنگ باید تولید کنیم و در تولید ثروت و فرهنگ مانند قدرت نظامی در منطقه اول شویم.

دشمن از نفوذ اقتصادی و فرهنگی ایران می‌ترسد

رضایی اذعان داشت: دشمن می‌ترسد که ما در کنار کار نظامی، فرهنگ و اقتصاد تولید کنیم و از نفوذ فرهنگی و سیاسی ما می‌ترسد و اینکه 50 میلیون جمعیت زیر بلیت ایران شوند.

وی ابراز داشت: بحث هسته‌ای و غیر هسته‌ای و احمدی‌نژاد و غیر احمدی‌نژاد برای دشمن مطرح نیست، بلکه دشمن از نفوذ اقتصادی و فرهنگی ایران می‌ترسد.

رضایی افزود: باید تصمیم تاریخی بگیریم و در شرایطی که فشارها را بالا برده‌اند، خیزش ملی انجام دهیم و در اوج ناامیدی‌ها تصمیم تاریخی بگیریم و علیه تحریم های اقتصادی دست به دست هم دهیم و به سمت آینده پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده ایران یکی از درخشان‌ترین دوران‌های اقتصادی و فرهنگی را به کوری چشم دشمنان تجربه می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج