بازدید 11809

جزییاتی از پیشنهاد رضایی برای «یارانه سبز»

کد خبر: ۳۰۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲ 09 March 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد که مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها تا 110 هزار تومان کشش دارد و پرداخت یارانه در دولت آینده ادامه پیدا می‌کند و مبلغش هم زیادتر می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محسن رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه از کرمان خاطره شیرینی را به یاد دارم.

وی با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی حزب سیاسی منصورون در کرمان شعبه داشت، افزود: محمد فلاح از طرف منصورون شعبه حزب را در کرمان اداره می‌کرد و دوستان من از سال 55 به بعد در کرمان کار سیاسی می‌کردند و این حزب تا سال 59 در ایران فعالیت می‌کرد و استان کرمان یکی از پایگاه‌های مهم این حزب سیاسی بود.

رضایی خاطرنشان کرد: خاطرات خوبی از فداکاری و رشادت مردم استان کرمان در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دارم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اقتصاد ایران باید دچار تحول شود، ابراز داشت: سیستم متمرکز اداری ایران عمدتا بر اساس غارت نفت برای انگلیسی‌ها و توسط رضاشاه صورت گرفته و تا قبل از رضا شاه ما چنین وضعیت اداری در ایران نداشتیم.

رضایی با بیان اینکه مدیریت‌های اقتصاد منطقه‌ای را باید در ایران به وجود آوریم، عنوان کرد: اختیارات مربوط به اقتصاد، تجارت، صنعت، کشاورزی، علم، فناوری و سلامت را باید به استان‌ها منتقل کنیم تا استان‌ها بتوانند با نخبگان و کارآفرینان خود در مورد این مسائل تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: استان کرمان در صنعت، معدن و کشاوری می‌تواند در سال‌های آینده با جهش خوبی مواجه شود.

این مسئول ابراز داشت: اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری کرده‌ام، اما برای بیان جزئیات کابینه قرار شد، بیانیه صادر کنم و هم اینکه در نشست مطبوعاتی انگیزه‌ها، دلایل و برنامه‌ها را توضیح می‌دهم.

رضایی در مورد یارانه سبز ابراز داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ کدام از دولت‌هایی که آمده‌اند و رفته‌اند یک برنامه جدی برای تقویت کشاورزی ایران نداشتند در حالی که در تمام دنیا کشاورزی، تنها بخشی است که یارانه می‌گیرد در آمریکا که کمترین یارانه پرداخت می‌شود، 25 درصد است در اروپا حدود 50 درصد است و در ژاپن در بعضی از اقلام مانند برنج تا 60 درصد یارانه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه معلوم نیست بنا به چه دلیلی و بر اساس چه افکاری با وجود اینکه زمان‌هایی کشاورزی محور توسعه ایران بود، هیچ توجهی به کشاورزی صورت نگرفت، ابراز داشت: برنامه ما این این است که یارانه سبز را بپردازیم که 50 درصد بلاعوض و 50 درصد وام کم‌بهره برای مکانیزه کردن کشاورزی در ایران، اصلاح آب، خاک و صنایع تبدیلی است.

رضایی بیمه کشاورز و محصولات کشاورزی را از دیگر اولویت‌های پرداخت یارانه سبز بیان کرد و گفت: کشاورزان و محصولات با مشکلات بیمه‌ای مواجه هستند و یارانه سبز را در هشت محور به کشاورزان می‌پردازیم تا تقویت جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست به شکل بهتری صورت گیرد، اذعان داشت: در حال حاضر که یارانه‌ها در مسیر نقدینگی قرار گرفته، توقف این بحث به مصلحت نیست، اما می‌توان نحوه استفاده از یارانه‌ها پس از واریز به حساب مردم را مدیریت بهتری کرد.

رضایی تصریح کرد: محاسبات ما نشان می‌دهد که مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها تا 110 هزار تومان کشش دارد و زمانی که یارانه‌ها را به حساب مردم ریختیم، ابتدا وارد سرمایه‌گذاری و تولید شود و با سود به مردم بر گردد.

وی ابراز داشت: ما نام این نوع یارانه را یارانه‌های درآمدی می‌گذاریم، بنابراین یارانه‌ها ادامه پیدا می‌کند و مبلغش هم زیادتر می‌شود، اما اثر تورمی را از آن می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم، تورم را افزایش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج