بازدید 3403

91 درصد خودروهای سرقتی کشف می‌شود

کد خبر: ۳۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷ 01 March 2013
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه در 10 ماهه گذشته سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد افزایش داشته است ، گفت :بیش از 91 درصد از خودروهای سرقت شده کشف می شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ ˈفریدون خالقی فردˈ با اشاره به اینکه 52 درصد از پرونده های این معاونت مربوط به سرقت وسایط نقلیه است، افزود: خودروسازان امنیت را فدای اقتصاد می کنند.

وی با بیان اینکه 93 درصد از مجموع جرایم و پرونده هایی که در پلیس آگاهی نیروی انتظامی رسیدگی می شود، مربوط به سرقت است، اظهار داشت : از نظر کمی شاهد آن هستیم که آمارها در حال افزایش است، لذا با برنامه ریزی می توانیم کشفیات را افزایش دهیم.

خالقی فرد با بیان اینکه جرم سرقت قابل کنترل است و می توان با برنامه ریزی، مشارکت مردمی و همچنین اقدامات سازمان ها و نهادها آمار وقوعات را کاهش دهیم، ادامه داد: تجربه پلیس نشان می دهد که هرجا مردم و سازمان های دیگر در زمینه تامین امنیت مشارکت داشته اند، امنیت ارتقا یافته است.

به گفته وی، مسوولان سعی می کنند که در راستای کاهش و کنترل سرقت ها اقدامات تامینی مناسبی انجام دهند و در معاونت مبارزه با سرقت نیز در راستای مقابله با این جرم، اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

خالقی فرد افزود: همچنان شاهد احساس ناامنی در میان مردم هستیم، چرا که کوچکترین سرقت بلافاصله تسری یافته اما در مورد کشفیات، پس از وقوعات بازتاب اجتماعی که موجب افزایش احساس امنیت می شود، نیست.

وی با بیان اینکه باید هزینه ارتکاب جرم را در جهت بازدارندگی افزایش داد، اظهار داشت :از آنجایی که اقدامات سازمان ها و نهادهای موثر در این امر به صورت پراکنده و جزیره ای است شاهد افزایش وقوعات در جامعه نیز هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی