بازدید 6802

كاشاني: قمه‌زني، خردكردن مكتب حسين(ع)

وي افزود: زندگي بدون حركت و جهاد به نتيجه نمي‌رسد. هم جهاد با نفس، هم دشمن خارج مي‌خواهد؛ يعني جهاد اكبر و جهاد اصغر. رهبر شهادت هم امام حسين است. اگر كتاب تاريخ بشريت را از بدو خلقت تا پايان آفرينش ورق بزنيم و كربلاي 61 را از كتاب زندگي بشر برداريم، اين كتاب ناقص مي‌ماند؛ زيرا زندگي و عزت در گرو حركت و جهاد است و حسين رهبر شهادت است.
کد خبر: ۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵ 26 December 2008
آيت‌الله امامي كاشاني گفت: قمه‌زني حركت جاهلانه‌اي است كه اساس ندارد، براي اسلام مضر است و مي‌تواند ضربه‌اي به حركت امام حسين(ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به فرارسيدن ايام محرم هم‌چنين اظهار كرد: الان بيش از 13 قرن و نيم است كه تجلي عاشورا روزافزون است. حرم امام حسين حرم درس و كربلا، كربلاي زندگي مادي و معنوي جامعه بشري است، نه فقط شيعه و مسلمين؛ چرا كه غيرشيعيان هم به حرم اهل بيت ارادت مي‌ورزند؛ كربلا براي غيرمسلمين هم درس فداكاري است.

وي افزود: زندگي بدون حركت و جهاد به نتيجه نمي‌رسد. هم جهاد با نفس، هم دشمن خارج مي‌خواهد؛ يعني جهاد اكبر و جهاد اصغر. رهبر شهادت هم امام حسين است. اگر كتاب تاريخ بشريت را از بدو خلقت تا پايان آفرينش ورق بزنيم و كربلاي 61 را از كتاب زندگي بشر برداريم، اين كتاب ناقص مي‌ماند؛ زيرا زندگي و عزت در گرو حركت و جهاد است و حسين رهبر شهادت است.

اين عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به سروده‌اي از يكي از شاعران مسيحي درباره‌ امام حسين (ع) يادآور شد: قرآن مي‌گويد همه چيز از بين رفتني است و آن‌چه باقي مي‌ماند وجه خداست كه جمال و جلال اوست. اين زيبايي‌هايي كه در خلقت جلوه مي‌كند، قطب و نقطه‌ مركزي آن مخلوقي است كه صفات جمال و جلال از وجودش مي‌ريزد، مثل پيامبر، فاطمه، علي، حسن، حسين و ... اين وجه خدا آن‌چنان كه در عاشورا تجلي پيدا كرد در هيچ عصري تجلي نكرد.

وي با بيان اين ‌كه روز عاشورا و شهادت رمز بقاي حسين (ع) بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر اين معنا خيلي تاكيد كردند و برخي مراجع معظم در قم هم بر اين مساله تاكيد كردند و آن مساله قمه‌زني است. اين مساله نه در دين بوده و نه در روايات. حتي آن را در عصر ائمه هم شاهد نبوده‌ايم. اين حركت جاهلانه اساس ندارد، ولي نكته اين است كه اين حركت براي اسلام مضر است. اين مساله مي‌تواند ضربه‌اي به حركت امام حسين (ع) باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: كسي كه قمه مي‌زند مكتب امام حسين (ع) را خرد مي‌كند. اين چه جهل و چه ضربه‌اي است كه ما به عاشوراي امام حسين (ع) مي‌زنيم؟ جواب خدا را چه خواهيم داد؟ گاهي شنيده‌ام برخي افراد وقتي مي‌خواهند در روز عاشورا به حرم امام رضا(ع) بروند خود را به زمين مي‌اندازند و صورتشان را به زمين مي‌كشند. اين چه جهلي است؟

امامي كاشاني هم‌چنين گفت: اسلام و كشور جمهوري اسلامي بحمدالله به بركت انقلاب، اسلام و امام (ره)، خون شهدا و رهبري به‌جاي رهبر عزيزمان و فداكاري و حضور مردم در دنيا جلوه پيدا كرده، چرا اين‌طور اين‌ها را خرد كنيم؟ بايد از عاشورا درس گرفت. ائمه جماعات مساجد بايد به اين مساله توجه داشته باشند كه عزاداري‌ها، سخنان و روضه‌هاي ما بايد به چه شكل باشد. توجه به حديث، تفسير، احكام، مراثي و اشعار بلند درباره‌ امام حسين (ع) ضروري است. اميدوارم بتوانيم هر سال اين مراسم را بيشتر مورد رضايت امام زمان (عج) برگزار كنيم.

آيت‌الله امامي كاشاني هم‌چنين با تبريك سالروز ولادت حضرت مسيح (ع) گفت: اين نكته را به تمام مسيحيان عرض مي‌كنم كه عيسي (ع) وقتي به دنيا آمد طبق گفته قرآن، از لحظه‌ اول دم از سلام زد. سلام در زندگي، سلام صلح، امن و آرامش. اين مكتب عيسي ابن مريم بود و شما پيرو مكتب او هستيد. بايد به دنبال آرامش و صلح باشيد و صهيونيست‌ها اين‌چنين در سرنوشت شما دخالت نكنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، امامي كاشاني هم‌چنين اظهار كرد: در روايات ماست كه روزي شما مسيحيون با صهيونيست‌ها جنگ خواهيد داشت و بر آن‌ها پيروز خواهيد شد. وضعي كه دنياي امروز دارد و حكومتي كه صهيونيست‌ها بر مسيحيان مي‌كنند، بسيار جاي تاسف دارد. از برخي حكومت‌هاي مسلمان و مسيحي هم بايد ابراز تاسف كرد كه با آن‌ها هماهنگ هستند. مساله غزه و فلسطين، اين بحران انساني، و بي‌رحمي به كودك، جوان، پير، بيمار را چگونه بايد در تاريخ پاسخ داد؟ چگونه اين ننگ را از تاريخ حذف خواهيد كرد؟ دنياي مسيحيت چرا سكوت مي‌كند؟ چرا از يك مشت مردم مظلوم بيچاره‌اي كه در فلسطين گرفتار هستند حمايت نمي‌كنيد؟

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: وجدان بشر كجا رفته؟ انسانيت كجا رفته‌ اي دنياي مسيحيت؟ چرا تنها به دنبال زندگي خودتان هستيد و به دشمن نهيب نمي‌زنيد؟ اين چه وضعي است كه در غزه و دنيا به وجود آمده است؟ اين پيام ولادت مسيح اين است كه دنياي مسيحيت به خود بياييد. پيام عيسي (ع) اين است كه از من پيروي كنيد و مكتب صلح و آرامش را در پيش بگيريد.

وي ادامه داد: اسلام منادي همين عدالت و امنيت است. جوان‌هاي عزيز، فرزندان اين كشور! مسيح بزرگ است. حضرت عيسي (ع) پيغمبري بزرگ است كه قرآن آن‌چنان از او تجليل مي‌كند. آن وقت اسلام منادي صلح و آرامش را متهم مي‌كنند كه جمهوري اسلامي از تروريسم طرفداري مي‌كند.

امامي كاشاني با اشاره به حديثي درباره عيسي (ع) گفت: اين حديث از كتاب‌هاي قرون اول اسلام است. در اين حديث آمده است پيغمبر اكرم (ص) فرمود چگونه خواهد بود روزي كه مسيح از آسمان نازل شود و امام شما از خود شما باشد. عيسي بن مريم از آسمان فرود خواهد آمد و امير مسلمين كه در روايات ديگر آمده، مهدي (عج) است، به حضرت عيسي (ع) مي‌گويد بيا جلو بايست تا ما به تو اقتدا كنيم، اما حضرت عيسي (ع) مي‌گويد نه شما بايد امير باشيد. خداي بزرگ مي‌خواهد امت اسلام بزرگ باشد و بنا بر عظمت اسلام است؛ لذا من به شما اقتدا مي‌كنم.

عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: فرزندان اسلام، دانشگاهيان! هيچ مكتبي مانند مكتب اسلام نيست. اسلام با اين عظمت منادي صلح است و توجه به اسلام و عشق به اهل بيت وظيفه اساسي ماست.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آلودگي هواي تهران خواستار توجه بيشتر به اثرات مضر آن شد و گفت: اين آلودگي به‌ويژه براي كودكان ضرر دارد. هم مسوولان مراقبت كنند و نگذارند فضا چنين باشد و هم كساني كه خودروهايشان آلاينده است آن‌ها را در اين روزها بيرون نياورند.

امامي كاشاني در ادامه با اشاره به سالروز فرمان امام (ره) براي تشكيل سپاه حفاظت در فرودگاه‌ها اظهار كرد: سپاه در اين عرصه شهداي زيادي داد و توانست موفق عمل كند.

رييس مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: در نظرات يكي از خارجي‌ها مي‌خواندم چرا بعضي‌ در كارهايشان با جمع كم مي‌توانند موفق باشند. يكي از عوامل آن مساله‌ پژوهش و اهميت به آن در دنياست، ديگر اين‌كه فرهيختگان همه با هم هستند و كار يكديگر را از بين نمي‌برند. رهبر عزيزمان هم به اين مساله توجه ويژه‌اي دارند. دانشگاهيان، پژوهشگران! به پژوهش اهميت بدهيد و اخلاق، تقوا و تقويت را هم مدنظر داشته باشيد تا دختران و پسران ما دامن پاك داشته باشند و به اين راهي كه مي‌تواند به ما عزت دنيا و آخرت بدهد توجه بيشتري داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بايد همه با هم باشيم، اتحادمان را حفظ كنيم و در نظامي كه ولايت، ولايت فقيه است، توجه داشته باشيم كه مسيرمان را دقيق انتخاب كنيم تا كشورمان به سمت تعالي سوق پيدا كند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پخش تصاوير وفيلم هاي قمه زني در خارج از كشور تاثيرات بسيار منفي بر افكار عمومي جهان نسبت به شيعيان دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان