بازدید 22782
۴
«ساندی تایمز» فاش کرد:

معامله اوباما و نتانیاهو بر سر ایران

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه آینده برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو کند. در این میان، گزارش یک روزنامه انگلیسی، حاکی از آن است که اوباما در این سفر، پیشنهاد معامله‌ای بر سر ایران را با نتانیاهو مطرح خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱ 11 February 2013
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه آینده برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو کند. در این میان، گزارش یک روزنامه انگلیسی، حاکی از آن است که اوباما در این سفر، پیشنهاد معامله‌ای بر سر ایران را با نتانیاهو مطرح خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» فاش کرده، هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ماه آینده از سرزمین‌های اشغالی دیدار کند، به مقامات اسرائیلی پیشنهاد خواهد کرد در ازای توافقات بر سر موضوع فلسطین، فشار‌ها بر ایران افزایش یابد.

بنا بر گزارش این روزنامه، «یاکوف آمیدور» و «اسحاق مولچو»، دو تن از دستیاران نتانیاهو، هم‌اکنون به واشنگتن سفر کرده‌اند تا زمینه را برای رسیدن به این توافق میان آمریکا و رژیم صهیونیستی فراهم آورند.
 
بر پایه این توافق، مقامات رژیم صهیونیستی از اوباما خواهند خواست به منظور وادار کردن ایران به عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود، فشار‌ها را بر این کشور افزایش دهد و در مقابل، این رژیم خواهد پذیرفت که درباره مسائل مرز‌ها، امنیت و حتی آخرین وضعیت موضوعاتی از قبیل بیت المقدس و شهرک سازی‌ها با تشکیلات خودگران فلسطینی وارد گفت‌وگو شود.

در همین راستا، هفته گذشته، «یاکوف آمیدور»، مشاور امنیتی نتانیاهو گفت: ساخت شهرک‌ها، از نگاه بین‌المللی مسأله‌ساز است.

برخی تحلیلگران این اظهارنظر را به منزله نشانه‌ای از تغییر تفکر رژیم صهیونیستی در آغاز دوره جدید دولت نتانیاهو و در آستانه سفر اوباما ارزیابی کردند؛ افزون بر این، هفته گذشته، «دنی آیالون»، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در رابطه با سفر اوباما گفت که به باور وی، اوباما در بیت‌المقدس با محمود عباس، نتانیاهو و احتمالاً ملک عبدالله، پادشاه اردن دیدار خواهد کرد.

روزنامه ساندی تایمز همچنین گزارش داده، مقامات کاخ سفید نیز هم اکنون به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و در تلاشند تا حمایت ترکیه و اردن از آنچه «تلاش برای باثبات کردن منطقه» می‌خوانند را جلب نمایند.

به هر حال، این گزارش در حالی منتشر می‌شود که از زمان انتخاب دوباره اوباما به ریاست جمهوری آمریکا، انتظار می‌رفت که وی تحرکی جدید را درباره موضوع مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام دهد؛ اما استفاده از برگ ایران برای جلب نظر مقامات اسرائیلی، موضوعی کم و بیش جدیدی به شمار می‌رود.

اما از سوی دیگر، این گزارش در صورت درست بودن، نشان می‌دهد که دولت اوباما هیچ گونه قصد واقعی برای پایان دادن به مناقشات پدید آمده بر سر برنامه هسته‌ای ایران ندارد و از این موضع صرفاً به عنوان ابزاری برای امتیازگیری در موضوعات دیگر سیاست خارجی خود بهره می‌‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴
واقعا برای حماقت های اوباما متاسفم ...من فکر کردم برعکس قراره باشه و ایشون با فشار به فلسطینی هاو غیره و همینطور دادن اطمینان بیشتر امنیتی به اسرائیل در رابطه با ایران ، امتیاز برقراری ارتباط آزاد و روانسازی روابط با ایران را از اسرائیل بگیره ....
برای آمریکایی که از همه نظر شده برده اسرائیل متاسفم ...
روزی سنگین چوب میخورن مردم آمریکا از اسرائیل ...
برادر من بجاي آنكه نگران آمريكا باشي به فكر كشور عزيزمون ايران باش كه داره اين وسط سرش معامله مي شه و ما هيچ برنامه ايي براي جلوگيري از اين اتفاق نداريم و فقط داريم انفعالي عمل مي كنيم ...
برایم خیلی جالبه هیچکس به نتانیاهو تبریک نگفت. تازه امریکا پس از یک هفته اینکارو کرد.
خب ؛سالی که نیکوست ازبهارش پیداست. واقعا اسراییل محلی ازاعراب نداره.
اینکه خیال کنیم آمریکا کوچکترین برتری برای ما نسبت به اسراییل قائل بشه حماقت محضه چون عملا آمریکایی وجود نداره. آمریکا فقط خارج از محدوده منافع اسراییل وجود خارجی داره که متاسفانه یا خوش بختانه دایره منافع اسراییل تقریبا شامل همه دنیا است.مثلا آمریکا می تونه مستقلانه روابطش رو با جزایر دومنیکن تنظیم کنه ولی اگه اسراییل کوچکترین منفعتی در جزایر دومنیکن داشته باشه منافع آمریکا در درجه دوم قرار می گیره. با این فرض تعداد کشورهای درجه یک جهان شاید 5 تا هم نباشه.مثلا ترکیه و ژاپن درجه دوم هستن چون حتی نمی تونن از استفاده از خاکشون توست ناتو و آمریکا جلوگیری کنن و کشورهای تحت نفوذ کشورهای درجه دوم میشن درجه سوم مثل اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی