بازدید 6027

برخورد با استفاده‌‏ از تصاوير ائمه در هيات‌‏ها

جانشين فرمانده ناجا افزود: تردد کاروان‌‏هاي علم‌‏کش ممنوع است و در صورت مشاهده اين کاروان با افراد به شدت برخورد قانوني مي‌‏شود.
کد خبر: ۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۴ 22 December 2008
جانشين فرمانده نيروي انتظامي کشور از برخورد قانوني با استفاده‌‏کنندگان‌‏ از تصاوير ائمه در هيات‌‏ها خبر داد و اعلام کرد: در ايام عزاداري ماه محرم تردد کاروان‌‏هاي علم‌‏کش ممنوع است.

سردار احمدرضا رادان صبح امروز در نشست خبري با اشاره به برپايي مراسم عزاداري در ايام محرم گفت: ‌‏استفاده، ‌‏نصب و حمل شمايل‌‏ها و تصاوير منتسب به ائمه ممنوع اعلام مي‌‏شود و با استفاده‌‏کنندگان اين تصاوير در هيات‌‏ها برخورد قانوني مي‌‏شود.

او افزود: سال گذشته اقدامات خوبي در اين مورد از سوي سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري صورت گرفت و به منظور جايگزيني شمايل‌‏ها و تصاوير منتسب به ائمه از عکس شهدايي استفاده شد که در سال‌‏هاي قبل در اين تکايا و هيات‌‏ها عزادار بودند و همچنين تصاويرحرم امام حسين (ع)، حضرت ابوالفضل عباس (ع) و تصاوير بين الحرمين جايگزين شد.
جانشين فرمانده ناجا افزود: تردد کاروان‌‏هاي علم‌‏کش ممنوع است و در صورت مشاهده اين کاروان با افراد به شدت برخورد قانوني مي‌‏شود.

رادان تاکيد کرد: هيات‌‏ها بايد از آلات موسيقي مانند ارگ و ساير موسيقي‌‏ها جلوگيري به عمل‌ ‏آورند و عزاداران بايد از وسايل سنتي و قديمي از جمله طبل و سنج استفاده کنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي کشور افزود: موضوع دومي که در ايام محرم به شدت با آن برخورد قانوني مي‌‏شود و از ادامه آن جلوگيري به عمل خواهد آمد،‌‏ قمه‌‏زني است که اين موضوع به شدت توسط پليس کنترل مي‌‏شود.
او به اقدامات سال گذشته در اين مورد اشاره و اعلام کرد: سال گذشته از قمه‌‏زني 50 درصد کاهش يافت و امسال هم به مسوولان هيات‌‏ها هشدار داده مي‌‏شود در صورت مشاهده افراد قمه‌‏زن در هيات‌‏ها مجوز برپايي تکايا و هيات‌‏ها براي سال آينده لغو مي‌‏شود.
او تصريح کرد: در طول ايام محرم همياران پليسي در نظر گرفته شده است که با استفاده از دستک‌‏هاي ايست و وسايل شب‌‏نما از ايجاد ترافيک با حضور کاروان‌‏هاي عزاداراي در خيابان‌‏ها جلوگيري به عمل آيد. و براي اين منظور براي هر هيات دو هميار پليس در نظر گرفته شده است و تلاش ما اين است اين افراد را افزايش داده و به ده نفر برسانيم. همچنين بالغ بر هشت هزار هيات مذهبي در تهران مستقر است و براي کنترل اين هيات ها به 16 هزار هميار محرم نيازمنديم و اين طرح در سراسر کشور نيز به مرحله اجرا در مي‌‏آيد.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به خبر کشته شدن گروگان‌‏هاي منطقه سراوان گفت: اعلام اين خبر از سوي نيروي انتظامي صورت گرفت و حتي به دستور سردار احمدي مقدم کميته‌‏اي به پاکستان اعزام شد که در اين کميته هاشمي به اتفاق چند نيروي امنيتي نيز حضور داشتند و چندي قبل دومين گروه اعزامي توسط پليس با هماهنگي شوراي عالي امنيت به کشور پاکستان سفر کرد و ما از پليس پاکستان انتظار همکاري بهينه اي داشتيم که متاسفانه همکاري اي که مد نظر ما بود، از سوي پليس پاکستان صورت نگرفت.

او با تاکيد بر اين‌‏که در قسمت‌‏هايي از مرزهاي شرق وضعيت مناسبي نداريم. در صدد آن هستيم با ايجاد کانال، ديوار، برجک، پاسگاه، وسايل الکترونيکي، رادارهاي مختلف در تمام مرزهاي شرق به منظور کنترل جدي براي رفع و ريشه کني فعاليت اعضاي حزب جندالله صورت گيرد و همچنين اعلام مي دارم تعداد زيادي از افرادي که در عمليات هاي مختلف در مرزهاي شرق به هلاکت رسيده‌‏اند از افرادي بودند که به پاسگاه سراوان حمله کرده و تعدادي از مامورين نيروي انتظامي را به گروگان گرفته و به شهادت رسانده بودند و اين خبر مي تواند التيام بخش شهداي عظيم سراوان باشد.
گفت:‌‏ شهداي منطقه سراوان تحويل دولت ايران نشده است و انتشار خبري که اعلام شده بود جسد دو تن از شهدا در بيابان‌‏هاي اطراف زاهدان کشف شده است را تکذيب مي‌‏کنم.
رادان در مورد خبري که چندي قبل با توجه به فعاليت افرادي در آبادان که اقدام به ربودن زنان و دختران کرده و پس از تجاوز به آنها قربانيان را به قتل مي‌‏رساندند و همچنين پنج بي‌‏گناه پس از شناسايي به عنوان قاتل در دادگاه کيفري استان از اتهام قتل تبرئه شده اند، گفت: تا هفته آينده اطلاعات جديدي را به اطلاع عموم خواهم رساند و همچنين برخورد با کوتاهي‌‏هاي احتمالي اين پرونده نيز قابل گذشت نيست و اين افراد که به عنوان قاتل شناسايي و تحت بازجويي قرار گرفته بودند‌‏ بايد شرايط روحي و رواني شان مورد بررسي قرار گيرد و مشخص شود اين افراد بر چه پايه و اساسي اعتراف کذب داشته‌‏اند.
او همچنين از کشف آمار چشمگير جرائم خبر داد و گفت: پليس در بخش کشف جرم گام هاي بلندي را برداشته و با وجود سرورهاي مرکزي مي تواند مجرمين را در سراسر کشور تحت کنترل خود دربياورد و تا رسيدن به مقصد نهايي مسير طولاني را در پيش داريم. چه در موضوع پليس آگاهي و چه در موضوع پليس راهنمايي و رانندگي.

اسفندماه سال جاري انسداد مرزهاي سيستان به بهره برداري خواهد رسيد
رادان در مورد انسداد مرزها گفت: وي همچنين اعلام کرد در سه يا چهار سفري که به مرزها داشتم چند موضوع مهم را مد نظر گرفته‌‏ام يکي از اين موضوعات مهم بحث انسداد مرز شرقي است که متاسفانه افراد عبدالمالک ريگي در اين مرز فعاليت هاي شرارتي خود را ادامه مي‌‏دهند و اين خبر را به اطلاع عمومي خواهم رساند که در 15 اسفندماه سال جاري انسداد مرزهاي سيستان به بهره برداري خواهد رسيد و در صورت وجود بودجه به نيروي انتظامي اين طرح به تمام مرزهاي کشور خواهد رسيد.
رادان در پاسخ به ايلنا،‌‏ که قرار بود پليس خودروهاي نا امن را معرفي کند، گفت:‌‏پليس به دنبال اين نيست که صنعت خودروسازي را مورد حمله قرار بدهد بلکه به دنبال استانداردهاي اساسي است زيرا فريادهاي پليس باعث شد که صنعت خودروسازي در بحث نصب و تغيير کمربند ايمني در برخي خودروها تلاش چشمگيري کنند،‌‏زيرا نقص فني در سيستم ايمني اتومبيل باعث تلفات جاني مي شود. موضوع ديگري به عنوان يک مهم بايد به آن اشاره کنم آتش سوزي برخي از خودروها بود که بي‌‏توجهي راننده را شامل بود. اما با اين حال تيم بررسي راهنمايي و رانندگي و آتش نشاني شتاب زده عمل نکرند و با نگاه شتاب زدهاي به اين موضوع نگاه نکرده و بلکه بررسي کارشناسانه‌‏اي را مد نظر خود دارند.

بلوتوث‌‏هايب بازيگران و ورزشکاران ساختگي و مونتاژ است
رادان همچنين پخش بلوتوث تصاويرغيرواقعي چند تن از بازيگران و ورزشکاران را تکذيب کرد و گفت: اين بلوتوث‌‏ها همه ساختگي و مونتاژ است و هدف اين افراد صدمه زدن به تنه حيثيتي اين عزيزان را دارند و طي جلسه اخيري که با اهالي هنر و ورزشکاران داشتم به اين مهم اشاره کردم معروفيت محدوديت هايي را شامل مي شود و انسان هر چه معروف تر شود بايد در محدوديت‌‏ هايي نيز زندگي کند که داخل هر مجالسي شرکت نکنند تا حريم خصوصي آنها بازيچه دست افراد سودجو نشود.

جانشين فرمانده ناجا در مورد دستگيري دو تن از اين مونتاژکاران گفت:‌ با توجه به اين‌‏که دو تن از اين مونتاژکاران که اقدام به ساخت بلوتوث هايي از محافل مهماني هنرمندان کرده بودند، شناسايي و دستگير شدند و همچنين هنرمند گرامي (رادان) نيز که قرباني يکي از اين سودجويان شده بود پس از شکايت به پليس امنيت و بررسي هاي صورت گرفته صحت و سقم کشته‌‏هاي وي در خصوص اينکه بلوتوث جعلي وي پخش شده است، صورت گرفت و تلاش پليس امنيت براي شناسايي و دستگيري عاملين آغاز شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی