بازدید 125680
سخنرانی رئیس‌جمهور در مجلس به پایان رسید

احمدی نژاد آمد؛ چهار راهکار داد و رفت

سرانجام پس از چندین روز کشمکش سیاسی میان دولت و مجلس، امروز چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران، در مجلس سخنرانی خود را انجام داد. احمدی‌نژاد پس از سخنرانی، به رغم درخواست آقای ابوترابی در مجلس نماند و رفت.
کد خبر: ۲۹۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵ 16 January 2013
سرانجام پس از چندین روز کشمکش سیاسی میان دولت و مجلس، امروز چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران، سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی را آغاز کرد. 

به گزارش «تابناک»، نشست علنی چهارشنبه صبح مجلس شورای علنی، ساعت هشت صبح آغاز شد و تا زمان سخنرانی رئیس جمهور، نمایندگان تذکراتی را نسبت به شیوه گزینش نمایندگانی که پس از سخنرانی رئیس جمهور سخنرانی می‌کنند، به هیأت رئیسه دادند و رئیس مجلس نیز در پاسخ به آنها گفت: در هر صورت، همه ۲۹۰ نفر نماینده نمی‌توانند امروز سخنرانی کنند. 



محمود احمدی‌نژاد ساعت هشت و سی و پنج دقیقه با همراهی شماری از اعضای هیأت دولت وارد مجلس شد و رئیس مجلس به وی و همراهانش خوش آمد گفت.

رئیس‌جمهور در آغاز سخنان خود، از رئیس مجلس و هیأت رئیسه برای تشکیل جلسه امروز تشکر و قدردانی کرد.

وی در آغاز سخنانش گفت که برای ارائه گزارش و ایجاد همفکری بیش از پیش بین دولت و مجلس به مجلس آمده و افزود، سخنان خود را در سه بخش ارائه خواهد کرد و در نخستین بخش سخنان خود به رابطه دولت و مجلس اشاره کرد.

رابطه دولت و مجلس

رئیس جمهور گفت که برخی از تشديد اختلافات مجلس و دولت سود می‌برند و افزود: خواسته‌های دولت و مجلس یکی است و اختلافات کم است و قابل رفع است.

مسئولیت‌های دولت و مجلس

رئیس‌جمهور در بخش دوم سخنان خود به وظایف و مسئولیت‌های دولت و مجلس اشاره کرد و با تأکید بر وظایف مشترک دولت و مجلس گفت: امروز دو موضوع مهم و اساسی در کشور وجود دارد؛ موضوع نخست، روند رشد کشور و موضوع دوم تحریم دشمنان است.

وی در ادامه افزود: در دوران پس از انقلاب، کارهای بزرگی در کشور انجام گرفته است. وی به تولید برق در کشور اشاره کرد و افزود که در شش تا هفت سال پیش ما قطع برق داشتیم؛ اما اکنون به اندازه کل قرن برق تولید می‌کنیم و به بزرگ‌ترین صادر کنند برق در منطقه تبدیل شده‌ایم و سالانه یک میلیارد دلار برق صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور در پیشرفت‌های دیگر کشور در حوزه‌های دیگر اشاره کرد و گفت که در این حوزه‌های کارهای بزرگی انجام شده که جز کارهای مشترک مجلس و دولت است.

رئیس‌جمهور گفت: همه این کار‌ها خوب است، ولی باید به سطح اول کشور‌های دنیا برسیم. اما در عین حال بر این باورم که موانع ساختاری در این راه وجود دارد.

افزون بر این، مسأله تحریم و دشمنی و دشمن هم وجود دارد و با پیشرفت و اقتدار ایران مخالف است. آن‌ها به همین خاطر بهانه‌جویی می‌کنند و دو موضوع حقوق بشر و هسته‌ای را علم کرده‌اند. رئیس جمهور افزود که مسأله هسته‌ای کاملا روشن است و در موضوع حقوق بشر هم حتی یک ظلم همه در منطق انقلاب اسلامی پذیرفته نیست.

وی افزود: اما وضعیت خود غربی‌ها در حقوق بشر خوب نیست، ولی در عین حال هم نباید بهانه دست آنان داد. به همین بهانه‌ها تحریم می‌کنند و تحریم فروش نفت و بانک مرکزی و مبادلات پولی را علیه ما وضع کرده‌اند.

رئیس جمهور گفت، قطعا تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد که مهم‌ترین آن کاهش سرعت رشد کشور و دوم فشار به بخش‌های وسیعی از مردم که درآمد ثابت دارند، اخلال در تجارت خارجی و ایجاد فعالیت‌های کاذب اقتصادی را به وجود می‌آورد.

اما پرسش این است که باید چه کار کرد؟

در برخورد با تحریم سه جهت‌گیری وجود دارد:

نخست: ادامه وضع موجود است؛ اعمال تحریم از سوی آنان و مقابله ما با آنان.
دوم: تسلیم در برابر دشمن است؛ که این از ساحت ملت ایران به دور است.
سوم: ایجاد تحول ساختاری، استفاده از ظرفیت‌های ملی و... است.

طبیعی است که موارد نخست و دوم هم در دراز مدت به ضرر ملت ایران است و نمی‌تواند شرایط را به نفع ملت تغییر دهد، پس باید به دنبال راهکار دیگری بود.

احمدی‌نژاد افزود: من در اینجا درباره مورد سوم و راه‌های آن صحبت کنیم. ما باید با همکاری و همراهی کنیم.

چهار نقطه ضعف اقتصاد کشور

رئیس جمهور افزود: ما چهار نقطه ضعف اساسی در اقتصاد داریم که دشمن روی آن برنامه‌ریزی می‌کند.

نقطه ضعف نخست، جریان ثروت و سرمایه است. جریان ثروت و سرمایه، اعم از نیروی انسانی کارمند، در جهات خاصی شکل گرفته است؛ به لحاظ جغرافیایی از مناطق دور‌تر و محروم‌تر و برخوردار‌تر و مرکزی‌تر، این جریان همواره ادامه دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نمی‌شود اقتصاد کشور دست سه تا چهار هزار نفر باشد و بقیه مردم پیرو آن‌ها باشند، گفت: عامل این، ضعف سیستم بانکی است؛ البته منظور از سیستم بانکی مدیران و مسئولان آن نیستند. سیستم به گونه‌ای است که ثروت را از نقاط دور منتقل می‌کند به برخورد‌ها و نقاط مرکزی؛ ضعف سوم اقتصاد ما، اتکای بودجه هزینه‌ای دولت به ارز نفتی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به‌ طور متوسط همواره بودجه‌های هزینه‌ای دولت وابستگی‌اش به درآمد نفت اضافه شده و این خود از عوامل اصلی تورم مستمر است.



وی راهکار این مشکلات را در چهار محور و راهکار دانست و اظهار داشت: راهکار نخست این که ما مسیر جریان ثروت و سرمایه را تغییر بدهیم؛ تا این مسیر تغییر نکند، مشکلات سر جایش است؛ تمرکز ثروت و سرمایه در یک شهر مضر است؛ ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی در تهران می‌چرخد و فرصت برای مناطق محروم کم است. باید سفته بازی را از اقتصاد کشور خارج و از فعالیت‌های پایدار حمایت و تقاضاهای کاذب را به صفر برسانیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دومین راهکار بنده، مردمی‌ کردن اقتصاد است؛ باید طرح‌هایی را اجرا کنیم که همه مردم در تمام سرزمین فرصت سازنده اقتصادی پیدار کرده و فعال شوند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: راهکار اصلی و سوم، استفاده حداکثری از منابع ملی و سرزمینی و بومی است؛ این مسأله رشد را پایدار و آسیب‌پذیری را به حداقل می‌رساند.
وی، راهکار چهارم خود را قطع رابطه بودجه هزینه‌ای دولت با ارز نفتی عنوان کرد و گفت که این کار حتما سخت است اما باید انجام شود.

چهار پیشنهاد احمدی‌نژاد

راهکار نخست:

«رئیس جمهور در ادامه به چهار راهکار خود اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهاد اول بنده این است که از زمین که بالا‌ترین ثروت خدادادی ملت ایران است، استفاده کنیم. وسعت ایران به لطف خدا ۱۸۷. ۳ میلیون هکتار است؛ از این میزان، ۲۵ میلیون هکتار دشت مرکزی و کویر مرکزی است که نوعا معدن است؛ حدود ۱۰۳ میلیون هکتار جنگل و مرتع است و از این ۱۰۳ میلیون هکتار ۱۴ میلیونش جنگل است. ۲ میلیون در شمال کشور و ۱۲ میلیون در دامنه زاگرس است.»

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش تصریح کرد: حدود ۴۵ میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم ولی چهارده میلیون کشت می‌شود. ممکن است برخی بگویند آب نیست، آب کم داریم اما داریم؛ مگر می‌شود که خداوند زمین حاصل‌خیزی خلق کند اما آب مورد نیاز را خلق نکند. ثروت‌هایی که در بازار سکه و ارز می‌چرخد چرا نباید به سمت تأمین منابع آبی کشور برود.
 
راهکار دوم:

احمدی‌نژاد ادامه داد: راهکار دوم استفاده از معادن است؛ بررسی کردیم و دیدیم معادن کشور و وسعت زمینی که برای صرفه اقتصادی هر معدن، گروه معدن‌کار کافی وجود دارد؛ معادن کشور قابل تقسیم به ۲۵۰ هزار بلوک معدنی است. الان کمتر از ۱۵ هزار بلوک استفاده می‌شود.

راهکار سوم:

وی راهکار سوم را هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد و گفت که هدفمندی یارانه‌ها استفاده از منابع ملی است. «در گام اول هدفمندی، ضریب جینی از ۴۰ به ۳۷ درصد رسید؛ نسبت درآمد ۱۰ درصد ثروتمند به فقیر در شهری از ۱۲. ۴۵ برابر به ۱۰.‌۱۷ رسید؛ در روستایی از ۱۲.‌۶۳ به ۹.‌۳۵ برابر رسید؛ هیچکدام از طرح‌ها در ۵۰-۶۰ سال اخیر نتوانسته شاخص‌ها را اینقدر تغییر دهد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هفده و نیم میلیارد دلار در سال ۹۰ نیاز ما به واردات فرآورده کم شده است، گفت: در همین دوره و در سال ۹۰، نزدیک یازده میلیارد دلار به صادرات غیرنفتی کشور افزوده شد و سه میلیارد دلار نیز واردات کشور کاهش پیدا کرد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: برخی می‌گویند هدفمندی بهای ارز را بالا برد، این اشتباه است، هدفمندی حتی نقدینگی و برخی مسائل راهبردی را هم کاهش داد. دشمن بنزین را تحریم کرد، اما با هدفمندی طرح دشمن خنثی و نیاز ما به واردات به نزیک صفر رسید.

رئیس جمهور ادامه داد: می‌توان مرحله دوم هدفمندی را اجرا کرد، دولت مطالعاتش کامل است؛ تبعات و آثار این اقدام را پیش‌بینی کرده‌ایم. اگر چنین ظرفیتی در اقتصاد کشور است باید همه بدانند و باید برای تشریح یک طرح، اعداد و ارقام آن اعلام شود. احمدی‌نژاد اضافه کرد: من باور دارم که می‌توانیم دست‌کم زندگی را برای مردم تأمین و فقر را ریشه کن کنیم.

راهکار چهارم

رئیس جمهور افزود راهکار چهارم، اصلاح نظام بانکی است. چند تا بانک وکیل همه ملت شده‌اند و ملت را کنار گذاشته‌ایم. ثروت ملت را در چند بانک بلوکه کرده‌ایم. امیدوارم در آینده برای تشریح طرح اصلاح نظام بانکی خدمت نمایندگان برسم.

وی با بیان اینکه بیشترین دیدار نمایندگان در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است، گفت: ۹۰درصد مشکلاتی که شما بیان می‌کنید، مشکلات مردم است. وی افزود: این دولت هر حرفی می‌زند. تجربه نشان داده که می‌ایستد و اجرا می‌کند، دولت خودش را فدا می‌کند تا طرح‌ها اجرا شود. دولت هر طرحی که اعلام می‌کند اگر پشتیبانی و حمایت شود، تصمیم‌گیری و اجرا متمرکز باشد، دولت موفقیتش را تضمین می‌کند. ما خودمان را به ضمانت می‌گذاریم.

رئیس جمهور ادامه داد: بعضی در ملاقات‌ها توصیه می‌کنند، شش ماه بیشتر به پایان دولت نمانده است،‌‌ رها کن، نمی‌شود کاری کرد؛ می‌‌پرسم که روز اول و آخر دولت با هم چه تفاوتی می‌کند؟ مگر انگیزه‌ها تفاوت کرده است؟ هر روز مهم است و هر روز می‌توان کار مهم کرد.

«ما تعهد داده‌ایم که تا آخرین روز کار می‌کنیم، هر دولتی هم که مردم برگزینند همه باید پشتیبانی کنیم و برای همه عزیز است؛ دولت کار محرمانه‌ای ندارد، اول هر حرفی را به مردم می‌گوییم و بعد اجرا می‌کنیم. در موضوع بانکی تند‌ترین عبارت و اتهامات به پاک‌ترین اعضای دولت زدند البته ما فعلا جایی برای شکایت نداریم».

مرز بین قانونگذاری و اجرا

احمدی‌نژاد در ادامه به مرزهای بین قانونگذاری مجلس و اجرا توسط دولت اشاره کرد و افزود که تغییرات زیاد در قانون ثبات را از بین می‌برد. رئیس جمهور افزود که توسعه اختیارات هر یک از قوا به نفع قوای دیگر به زیان ملت است.

وی ادامه داد: ما سندی داریم که تنظیم کننده روابط و مبنای مسئولیت‌ها و بخش‌های گوناگون حکومت است و آن قانون اساسی است؛ سه قوه مستقل داریم و بخشی از اختیارات ناظر بر قوای دیگر است و معنای این دخالت نیست. سازمان بازرسی کل کشور بر دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کند، دیوان محاسبات بر حساب‌های دستگاه‌هایی اجرایی نظارت می‌کند و این استقلال ما را محدود نمی‌کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش تأکید کرد: ما هیچ گاه در قانونگذاری به معنای دخالت، دخالت نمی‌کنیم اما عزیزان اگر تصمیمات دولت، حتی انتصاب افراد به مسئولیت‌ها با طرح و مصوباتی متوقف شود، دولت چطور می‌تواند کار کند؟

وی اظهار داشت: معتقدیم قانون اساسی هندسه‌ای برای نظام حکومتی است؛ اگر این هندسه از تعادل خارج شود، کشور ضرر می‌کند. مثلاً دولت در قوای دیگر یا قوای دیگر در دولت دخالت کنند.

وی یادآور شد: مدیریت اجرایی کشور باید متمرکز باشد دولت بدنه کارشماسی کل کشور و وقوای دیگر است؛ اگر دولت دید که مثلا به حقوق مردم اجحاف می‌شود باید به قوه قضائیه مراجعه کند. دولت مانند سایر قوا متعلق به همه است.

دعوا نداریم؛ مشکلی نیست؛ خداحافظ

احمدی‌نژاد در ادامه افزود که مشکلی نیست با هم گفت‌وگو می‌کنیم و مشکلات را حل خواهیم کرد. پیش از اینکه رئیس جمهور به بخش تشکرهای خود برسد، گفت که آقای ابوترابی طی یادداشتی از وی خواسته که پس از پایان در مجلس بماند و به سخنان نمایندگان گوش دهند؛ اما در عین حال رئیس جمهور گفت که معذور است و به دلیل برنامه ریزی‌های پیشین نمی‌تواند در مجلس بماند و پس از بیان تشکرهای خود خداحافظی کرد و مجلس را ترک کرد.

در همین زمینه بخوانید:
احمدی‌نژاد در خودرو خود هم باشد، سخنان نمایندگان را خواهد شنید!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۴۴۶
انتشار یافته: ۸۰
هیچ چیز جدیدی گفته نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
چرا ایشان فرمودند یک میلیارد دلار برق صادر شده است اما نگفتند چه میزان افزایش درآمد نفتی نصیب این دولت شده است!
اقای رییس جمهور مواد شوینده و لبنیات طی این 5 روز دو برابر شده .
این قسمت جمله "روند رو به رشد کشور من رو کشته " !!!!!
با این وضعیتی که تمام کارخانه ها را تعطیل شده باید هم فکر صادرات برق بود
یعنی ما حق شنیدن زنده سخنان رئیس جمهورماناز سیما رو نداریم.باید از بیگانگان بشنویم
پاسخ ها
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
رادیو مستقیم پخش کرد
کاش امروز مجلس مدت ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد را 2ماه تمدید کند تا خیلی از کارهای دست نخورده و ناتمام را تمام کند.
واقعا بابت این سبک خبر رسانی دقیق و به موقع شما تشکر میکنم. کارتون فوق العاده است.
خوب انشالله به سلامتي كي می خوان اینا رو عملی کنن؟!!
انشالله كه خيره و مردم ايران شاهد شكوفايي كشورشون باشن
اگر آقای احمدی نژاد میگویید که ما از برق چقدر درآمد داشتیم و چیزهای دیگر که صرفه جوئی شده در ایران و صادر شده پس پول این همه کجارفته،نباید دگیر تحریم ها اثر داشته باشد،نباید گرانی باشد،نباید بی ثباتی باشد
اول مسائل و مشکلات که نياز به ارز و واردات ندارد حل کنید بعد...
مشکل صابون که هزاران سال است در کشور توليد مي شود و الان کمياب شده ،
مشکل لبنيات که در قرون وستا در ايران توليد مي شده و مردم حداقل از خوردن لبنيات محروم نبودند
شما مشکلات را جور ديگر مي بينيد. آلودگي هوا را با آبپاشي و تورم فزاينده را با دامن زدن به آن مي خواهيد حل کنيد؟!
پس كي؟ؤكي؟اين كار انجام دهد!!!!!!!!!!!!
8 سال است که ایشان میگویند اصلاح نظام بانکی خب عزیز دل وقتی رئیس بانک مرکزی را هم شما انتخاب میکنی خب اصلاح کن دیگه، مشکل چیه؟ نوشداروی بعد از مرگ؟
سواره ازپیاده خبر ندارد اقای رئیس جمهور نمی دانید که کارمندان چه می کشند
میشه ایشان بفرمایند نقدینه گی چرا چهار برابر شده است؟ آیا ایشان نبودند که یارانه ها را به جای ارائه به تولید در جیب ملت ریختند ؟؟
این مشکلات تازه برای کشور پیش اومده؟ اگر از قبل این مشکلات وجود داشته چرا حالا آخر کار طرح می ده این طرح ها رو باید هفت سال پیش می داد.
الان چی شد ؟!!!
همه چی خوب شد ؟
تورم کم شد ، درآمد ها عالی ، استخدام ها برقرار ؟!!!
وضع مردم خوب شد ...
الان نماینده ها قانع شدن ؟
من بعنوان یکی از همین مردم با این صحبت ها قانع نشدم .
دمش گرم
مجلس شد یک تریبون سخنرانی
دعوا نداریم ، مشکلی نیست همه موضوع همین است
همه اين كارها رو ميخواد تو همين هفت هشت ماه مونده انجام بده؟!!!
اين هفت سال پس...
من که چیزی نفهمیدم شاید در اون حد نیستم !
این راهکارهااگه خوب بودتورم به 110 درصدنمی رسیدبیکاری رکوردنمیزد
هدف از حضور رییس جمهور در مجلس چه بود؟ مشکل مملکت اگر با حرف حل می شد ما که این وضع را نداشتیم.
اجرای فاز دوم هدفمندی یعنی نابودی صنعت ومشگلات بی حد مردم
زود رفتي اما حالا چرا؟
اين مشكلاتي را كه ايشان شمرده اند 8 سال پيش هم در مقياسي كمتر بوده است و ايشان آن موقع هم شمرده بودند حالا امده اند دوباره همانها را براي ما تيتر مي كنند؟؟
سلام به نظر من بايد مسئولين اختلافات را كنار بگذارند و به فكر معيشت مردم و آباداني كشور باشند
اي كاش آقاي رييس جمهور در مجلس ميماند و به حرفهاي نمايندگان محترم گوش ميدادند اين نشد كه ماحرف بزنيم و تحمل حرفهاي ديگران را نداشته باشيم.
تشکر از خبر رسانی کاملاً آنلاین شما
اقا هر کار میکنید فقط کاری کنید که به کره شمالی تبدیل نشیم
الان سنگ توالت سنگ قبر کفن مداد قلم و... قیمتش چند برابر شده چون دلار گرون شده
دعوا نداریم ،مشکلی هم بحمدالله نیست ، خدایار ونگهدارتان باد. تمام شد مشکلات همه خودبخود حل شدند.
به نظر من تا بخواهیم این چند روش ارائه شده در کشور را پیاده کنیم ، چیزی جز فلاکت و بدبختی بیشتر برای مردم به ارمغان نمیاد.این روشهای اعلام شده برای وقتی قابل اجراست که وضعیت اقتصادی خوب باشه و نه تحریمی وجود داشته باشه و نه مشکلات سیاست خارجی.
ای کاش اقای رییس جمهور واقعا یک کارمند بود ان وقت می فهمید شرمنده زن و بچه شدن یعنی چی؟
يارانه ما روز اول ارزش 45 دلاري داشت حالا شده 15 دلار لطفا مابه التفاوت انرا قبل از اغاز مرحله دوم واريز فر مائيد بقيه كارها پيشكش
واقعا چه راهکار هایی ....به ملت تبریک میگم تمام مشکلات اقتصادی حل شد
معني گفت و گو را هم فهميديم.يعني بگوييم و برويم.آقاي احمدي نژاد با دادن رقم ضريب جيني كه معلوم نيست چگونه محاسبه شده است نتيجه مي گيرد كه توزيع درآمد تعديل شده است.ولي كيست كه نداند با تورم بالاي 50 درصد بخصوص در زمين و مسكن و سكه و طلا ثروت ثروتمندان و نداري فقيران به صورت تصاعدي از هم فاصله مي گيرد.
آقاي احمدي نژاد گفتند تا ٧-٨ سال پيش با كمبود برق روبرو بوديم. وقتي ايشان دولت را تحويل گرفتند كمبود برق نداشتيم
از حدود ٧٠٠-٨٠٠ شركت لبني در كشور تقريبا ٥٠٠ شركت تعطيل شده اند خيلي از مردم ديگر قادر نيستند حتي يك وعده در ماه گوشت بخرند بعد ايشان از توسعه و پيشرفت كشور صحبت مي كنند!
ما که چیزی برداشت نکردیم. باز هم همان سبک سخرانی گذشته بودانشالله که خیر است تورم در بازار مردم را خفه کرده سعی شود وقت مسولین در جهت رفع مشکلات از پیش رو ی مردم باشد.
ما ايرانيها سخنرانان خوبي هستيم ولي وقتي پاي عمل پيش مياد ...
احمدی نژاد دقیقا بر عکس شعارش عمل کرد، شعار کم کردن فاصله طبقاتی ققرا و ثروتمندان ولی با اجرای روشهای اقتصادی غلط ، فشار به بخش متوسط و فقیر بسیار بیشتر شد . خدا به داد مردم برسه .
هر روز گران تر از دیروز.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
خانم عزيز انصاف داشته باشيد حقيقتا فاصله بين طبقه متوسط و فقير خيلي كم شده است و تنهادر اينده نزديك دو طبقه خيلي ثروتمند و خيلي فقير وجود خواهد داشت!
خوشم میاد هفت سال و نیم، وقت برای اجرای همه این کارها بوده، نمی دانم چقدر انجام شده، ولی این شش ماه می خواهد زیر و زبر بشود!!!
آقای رییس جمهور، دقیقه نود را خیلی جدی گرفته.....
نسبت درامد دهک های متوسط به دهکهای بالا چی شده که این همه اختلاف طبقاتی بوجود آمده؟
واقعا این طور نظر دادن ، مربوط به شش ماه آخر از دوره دوم یک رئیس جمهور است ؟
یا این نظرات باید قبل از انتخاب رئیس جمهور و به عنوان برنامه هایش بیان شوند ؟
آيا مي دانيد كه ارزش حقوق ؛ حقوق بگيران به يك چهارم سقوط كرده است!!!!
تمام مطالبی که ایشون عنوان کردند. اکثریت این مردم میدونن. آقایون رجال زحمت بکشند اجرایی و عملیاتی بکنید و بودجه اختصاص بدهید تا مردم حرکت کنند به سمت تولید و کشور بره به سمت شکوفایی.
من 4 ماهه كه حقوق نگرفته ام تازه ميگن سال ديگه طي چند فقره چك ميديم اداره كار كه ميريم ميگن خوب نداره ميده ديگه
باسلام
شوروي، ونزوئلا و، چين و كوبا از ده هاسال ها واگذاري جنگل و زمين و معدن را شروع كردن و نتيجه اش را بعضي هاشان ديدند و سياست اقتصادي اشان ر اصلاح كردند اميدوارم ما اول راه ده ها سال قبل ديگران نباشيم
ماشاء الله به صدا وسیما که سخنان منتخب ملت را پخش نکرد. فکر کنم صدا و سیا با پول ما ملت که رییس جمهور را انتخاب کردیم اداره میشه !!!!!!!!!!!
وقتی صنایع تعطیل شدند باید صادرات برق هم داشته باشیم... به نظر رییس جمهور یک میلیارد دلار بیشتر از ورشکستگی صنایع می ارزه؟
حقوق باید ریالی باشد،
محاسبه برق و آب و گاز و بنزین دلاری فوب خلیج فارسی؟
آن هم دلار سه برابر شده!
فاصله طبقاتی کم شده!؟
کسی که سر و کار با دلار داشته سرمایه اش سه برابر (مثل دلال ماشین) و کارمند بد بختی که ریالی حقوق میگرفته سرمایه اش ثلث شود؟!
راهکار استفاده از منابع بومی را کسی ارایه میدهد که چند سال پیش، از واردات عظیم شکر به بهانه ارزانتر بودن شکر خارجی ( با ارز 1000 تومانی) دفاع میکرد. آنهم حالا که اغلب کارخانجات شکر تعطیلتد.
آقاي دكتر اي كاش در مجلس ميمانديد و به حرف هاي نمايندگان اين ملت هم گوش مي كرديد.چرا كه يك طرفه نميشه قضاوت كرد.
فقط گفيتن و رفتين....
ما کارمندان چه شاغل وچه بازنشسته با توجه به افت ارزش ریال دریافتی وکاهش قدرت خرید ما در یک شبه به یک سوم وبدون جبران ان از طرف شما به هر بهانه که پذیرفتنی نیست واز طرفی افزایش مدام هزینه های زندگی مثل دارو ودرمان وخورد وخوراک وسوخت وبقیه مایحتاج ضروری مواجهیم اگر شما جوابگو نباشید که باید وچگونه باید این جبران شود همه دارند زیر فشار دپرس شد ه وسکته مغزی وانفاکتوس میگیرند شما کجای کارید واز چه حرف میزنید در باغ سبز نشان دادن بس است اقدام عاجل بفرمائید که کارد به استخوان رسیده وما داریم به خاک سیاه مینشینیم وکشتی زندگی ما بگل نشسته ونای حرکت در دریای طوفانی تورم ورکود وگرانی را ندارد
چرا بعضی از نمایندگان طی چند روز اخیر اینقدر فضا را متشنج کردند و رسانه ها هم به آن دامن زدند؟ عزیزان من! اگر ما به خودمون و کشورمون رحم نکنیم کی رحم میکنه؟ بیاید پشتیبان و رفیق هم باشیم و به هم اعتماد داشته باشیم
جناب آقای احمدی نژاد صحبت های شما بسیار سنجیده بود ولی ایکاش ۸ سال پیش به این نتیجه میرسیدید .منابع طبیعی غنی کشور ما اعم از جنگل زمین حاصلخیز و نیروی کار جوان و سرشار از انرژی ۸ سال پیش هم وجود داشتند. اگر از همون موقع این راهکارها اجرا میشد الان حال و روزمون این نبود . متاسفانه خیلی دیر شده و بحران اقتصادی و اجتماعی تیغ تیزش رو روی گلوی ملت گذاشته . کاش راهکار های سریع الوصول تری وجودداشت
کدوم زمین قابل کشت بدون کشت مونده؟ این 27 میلیون هکتار زمین کجاست؟ 20 ساله طرح خروج دام از جنگل داره اجرا میشه حتی تو خود همین دولت حالا ایشان میگه دام باید وارد جنگل بشه؟
لطفاً به اين بخش از سخنان رييس جمهور دقت كنيد:
"ما شش میلیون هکتار جنگل بلوط داریم که رها شده است و دولت برای محافظت از آنها کارمند استخدام می‌کند، حداقل شش میلیون تن سالانه بلوط تولید می‌شود که زیر پای درخت‌ها از بین می‌رود. کل علوفه وارداتی کشور هفت میلیون تن است که امروز در مرغ و گوسفند نیز دچار مشکل شده‌ایم"
آقاي رييس جمهور عزيز، عزيزم كي بايد در 8 سال گذشته اين بلوط ها را جمع مي كرد؟ چه وقت شما خواستيد بلوط ها را جمع كنيد و مجلس نگذاشت؟ و ...
حالا به بقيه پيشنهادها نگاه كنيد:
- سدسازي، كانال سازي و انتقال آب
- بهره برداري از معادن فراموش شده
- اصلاح نظام بانكي
- هدفمندي يارانه ها
از بحث در مورد فاز دوم هدفمندي كه بگذريم متولي الباقي موارد خود دولت است. در مواردي كه هم نياز به تصويب مجلس دارد باز هم خود دولت بايد لايحه را تنظيم و تقديم كند.
رياست محترم جمهور ، شما منتظر چه كسي هستيد؟ چه كساني را مقصر مي دانيد؟ پرتقال فروش كجاست؟
يا علي
آخیش. چقدر اوضاع خوب بود و ما خبر نداشتیم. خیالمون راحت شد.
چطور میشود دولت از اجرای هدفمندی به عنوان درامد حساب میکند و معنی ان افزایش قیمت و ازاد سازی قیمت حامل هایی است که یارانه بابت ان پرداخت میشود حال انکه درازائ ان پول به مردم به عنوان یارانه پرداخت کند.اگر قرار است مردم متضرر نشوند باید دریافتی دولت با پرداختی یارانه ها سربسر باشد پس درامد دیگر چیست ؟اگرچه شخصا با اصل هدفمندی به صورت دقیق و حساب شده و کارشناسی و البته نه سیاسی و در جهت بهبود منابع کشور موافقم.
در جایی به نقل از رییس جمهور آورده اید :"رئیس جمهور ادامه داد: دومین راهکار بنده، مردمی‌کردن اقتصاد است؛ باید طرح‌هایی را اجرا کنیم که همه مردم در تمام سرزمین فرصت سازنده اقتصادی پیدار کرده و فعال شوند.
از نگاه بنده و شاید خیلی های دیگر راهکار تحقق این کار تعاونی ها هستند که باید عنوان کرد متاسفانه هم دولت و هم مجلس در یک اقدام کاملا غیر منطقی با حذف وزارت تعاون که علیرغم کوچک بودنش کارهای بزرگی می کرد سد راه حضور مردم در اقتصاد شدند و الان تعاونی ها عملاا به حاشیه رفته و بسیار کمرنگ شده اند بویژه در وزارتخانه جدید اصلا جایگاهی برای آنان در نظر گرفته نشده است.
حرفها زیبا اما تکراریست! در این چند ده سال از این سخنان را که چکیده طرح های نخبگان است شنیدیم.
اما
برنامه جامع و روشن به مثابه نقشه راه؟
اقدام عملی؟
گزارش عملکرد و مدیریت جامع تا نیل به اهداف؟
اقاي ريس جمهور من يكي از كساني هستم كه به شما راي دادم به نماينده شهرم هم راي دادم چرا براي نمايندهاي ملت كه حرفهاي ملت را مي خواستند بزنند احترام قايل نشديدومجلس را ترك كرديد .اقاي ريس جمهور ما همه ايراني هستيم اگر بدترين كشمكش ها را هم داشته باشيم در برابر دشمن همه با هم هستيم كاش براي حرفهاي دل مردم يك ساعت به 70 مليون نفر وقت ميداديد اقاي ريس جمهور انها نماينده مردمي هستند كه در سفر هاي استاني يك روز كار خود را براي شما تعطيل مكنند.
می شه ایشون بفرمایند این ضریب جینی چه جوری محاسبه شده که ما جز فلاکت چیزی ندیدیم ولی این ضریب هر روز بهتر می شه!!!؟؟؟
آقاي رئيس جمهور مي داند كه ارزش پول كشور در برابر پول عراق اشغال شده چقدر كاهش دارد/
واقعا در مجلس چه خبره خوب اگه میخواست به حرف نمایندها گوش نده چرا اومد میتونست از طروق مختلف حرفاشو بزنه آمار واسه منی که توی زندگیم موندم اصلا قابل قبول نیست و فقرم رو هر روز بیشتر میبینم خدا عادل است ...
عادت شده است با بیان تحریمها از کنا مشکلات معیشتی مردم به راحتی بگذریم.
.....وابستگی به نفت در دولت قبل چقدر بود الان چقدر است ؟!!!!.....این امارها از کجا در امده ؟!!!!....چرا قبلا جلوی اثرات کاغذپاره ها (تحریمها )گرفته نشد تا احتیاج به راهکار جدید نباشد ؟!!!!......مزایای هدفمندی مرحله اول چه بوده تا بر اساس ان مرحله دوم اجرا شود ؟!!!!....نفت امد سر سفره ها بس است معدن را نیاورید ......
مردمی که قالی میبافن نباید روی حصیر بخوابن؟ولی مردمی که نفت دارن طبیعیه که همیشه مشکل بنزین داشته باشن.
بحثهاي عاميانه در خصوص سياستهاي اقتصادي به درد نمي خورد.مطمئنم 10 سال ديگر ميفهميد كه اين جراحي اقتصادي به درد مملكت خورد. حداقل گزارشهاي بانك جهاني را درخصوص طرح اصلاح نظام اقتصادي مطالعه كنيد. اين گرانيها هم طبيعي است فقط خود ما مردم اگر به آن دامن نزنيم قوانين اقتصادي خود كنترلي هستند و بازار به تعادل ميرسد. تا كي مي خواهيد در منزل خود با زير پيراهن بنشينيد و شعله گاز را هم تا آخر زياد كنيد اگر هم ميخواهيد اين كار را بكنيد ولي پولش را هم بدهيد چرا از منابع ملي مايه مي گذاريد
شما را به خدا اينهمه سياه نمايي نکنيد. واقعا همين طرح هاي احمدي نژاد مي‌تواند کشور را نجات دهد. چرا به جاي همکاري مدام چوب لاي چرخ ميگذاريم. هر دولتي که مي آيد، مخالفان کاري مي کنند که فرصتها سوزانده شوند، نوبت که تمام شد با دولت بعدي همان مي شود که... بس کنيد به خدا نه در شأن انقلاب است و نه در شأن ملت ريشه دار ايران
آقای احمدی نژاد چه هزینه ای بابت تولید این برق شده
آیا می دانید بازدهی نیروگاه های ما چقدر است ؟
یعنی صادرات به صرفه بوده یا با سوخت یارانه ای آنرا تولید کردیم
آقای دکتر یه سوالی داشتم : می دانید حقوق کارگر چقدر است ؟ حدود 400 هزار. میدانید یک وعده نان و پنیر چند می شود ؟ می دانید با 400 هزار یک ماه نان خالی هم نمی شود خورد ؟ بازهم از مرحله دوم دفاع می کنید؟
درود بر مردم باانصاف ايران زمين

اقاي رييس جمهور

بعد از خواندن فرمايشات جنابعالي كلي اميدوار به

اينده شدم .

اما بعد سخراني جنابعالي رفتم سوپر متوجه شدم

با اين حقوق ممكنه تا عيد از گرسنگي امكان ديدن

اينده درخشان ترسيمي شما را نبينم.

پس ازدوستان خوبم ميخواهم وقت ان اينده درخشان

را ديدند جاي من را هم خالي كنند.
ما و ااااااااااااااااااااین همه خوشبختی محاله!!!!!
من حدود 17 سال سابقه کار دارم ای کاش همان حقوق اولین سال خدمتم بود و همان قیمتها یادش به خیر
اگر مملکت رو به رشد است, اگر همه چیز خوب و گل وگلاب است, اگر صادرات چنان است و واردات چنین, اگر درآمدهای چنان و چنان داریم و اگر چه و چه وچه , پس چرا وضع مملکت اینچنین است؟
تو وضعیت فعلی حتی پول آب و نون و ماست یک ماه هم تو خونه خیلیا نیست.اگه فقط هم بخوای نفس بکشی ،حتی هوای پاکی هم وجود نداره.خدایا!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی