بازدید 58379

ترکیه خود را آماده رویارویی نظامی با چین کند!

منابع اطلاعاتی پاکستانی که با ارتباطات گسترده خود با طالبان اعزام شده به ترکیه، موفق به نفوذ در سازمان ایغورهای در حال جنگ در سوریه شده‌اند، می‌گویند، این جنگجویان پس از آموزش نظامی کافی و پیشرفته توسط نظامیان آمریکایی و ترک در مرزهای سوریه راهی چین شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵ 15 January 2013
هرچند از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه و موضع‌گیری شدید ترکیه علیه دولت مرکزی دمشق، نشانه‌های تغییر در روند سیاست خارجی ترکیه و حرکت آن به سمت و سویی تقابل‌جویانه آشکار شد، اکنون شواهد حاکی از آن است که این راهبرد تهاجمی، تنها به سطح منطقه‌ای محدود نمی‌شود. در این راستا، آنکارا درصدد است با توسل به مجموعه‌ای از اقدامات، انتقام ناکامی خود در سوریه را از چین بگیرد.

به گزارش «تابناک»، جنگنجویان «اویغور» با آموزش کامل نظامی به چین بازگشته‌اند و باید در روز‌ها و هفته‌های آینده، منتظر آغاز درگیری‌ها میان جدایی‌طلبان اویغور با دولت چین در استان «سین‌کیانگ» یا‌‌ همان ترکستان شرقی بود.
 
این دو خط خبر در حالی در میان لایه‌های اطلاعاتی منطقه در چند روز گذشته رد و بدل شده که دولت چین از شنیدن آن به وحشت افتاده است.
 
بنا بر این گزارش، منابع اطلاعاتی پاکستانی که از طریق ارتباطات گسترده خود با طالبان اعزام شده به ترکیه، موفق به نفوذ در داخل سازمان ایغورهای در حال جنگ در سوریه شده‌اند، می‌گویند شمار بسیاری از این جنگجویان پس از آموزش نظامی کافی و پیشرفته توسط نظامیان آمریکایی و ترک در مرزهای سوریه با ترکیه، نبرد در سوریه را سودمند ندانسته و با موافقت کامل سازمان اطلاعات ترکیه راهی افغانستان و پاکستان شده‌اند تا از آنجا وارد چین شوند.
 
در همین راستا، قرار است امروز حسین امیرعبداللهیان معاون عربی ـ آفریقایی وزارت خارجه ایران به چین برود تا با مقامات این کشور در مورد آخرین تحولات سوریه به گفت‌وگو بپردازد. تهران به همراه پکن و مسکو دیدگاه مشترکی در مورد سوریه دارند.
 
این اطلاعات حکایت از آن دارد که یکی از مهمترین مسیرهای بازگشت این جنگجویان به چین، استفاده از دو کشور قرقیزستان و تاجیکستان است که با استفاده از پروازهای مستقیم آنکارا و استانبول، راهی این دو کشور شده و از آنجا نیز راهی چین می‌شوند.
 
در این میان، گفته می‌شود نگرانی عمده این است که حضور درازمدت تندروهای وهابی در سوریه ـ که اکنون به جای وابستگی به ریاض، به آنکارا وابسته شده‌اند ـ باعث ایجاد پایگاهی ثابت برای انتشار ناآرامی در منطقه شود.
 
این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که گویا، ترکیه از همراهی چین با دولت و مردم سوریه عصبانی است و اکنون در صدد انتقام گرفتن از این کشور است. هر چند از شمار افرادی که از منطقه ترکستان شرقی چین راهی سوریه شده و در این کشور سرگرم نبرد هستند، خبری منتشر نشده است، گفته می‌شود تاکنون ده‌ها نفر از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند و چند نفر نیز در منطقه «داریا» در جنوب دمشق توسط ارتش سوریه دستگیر شده‌اند که پکن تمایل زیادی دارد از آن‌ها بازجویی کند.
 
این گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ترکیه می‌خواهد همین طرح را در روسیه نیز اجرا و صد‌ها جنگجوی تندروی اسلامی حاضر در خاک خود و سوریه را راهی روسیه کند؛ اما سازمان اطلاعات روسیه با استفاده از افراد دستگیر شده در خاک سوریه توانسته است خط ارتباطی آن‌ها را کنترل کند و تاکنون مانع از فعالیت گسترده آن‌ها در خاک خود شود.
 
گفتنی است، دولت اردوغان سال‌های متوالی به دلیل آنچه که رفتار سختگیرانه دولت چین در قبال مسلمانان استان سین کیانگ می‌خواند، روابط سردی با پکن داشت اما در بحبوحه ناآرامی‌های سوریه، نخست‌وزیر ترکیه راهی چین شد تا شاید نظر این کشور را در قبال تحولات سوریه عوض کند که در این مسیر هیچ موفقیتی نداشت. دولت چین می‌گوید ترکیه نه به دلیل اسلامی که به دلیل نژادی و قومی در حال دخالت در امور داخلی سوریه است.
 
پیش از این بار‌ها گفته شده بود که ترکیه از برگه‌های قومی برای دخالت در کشورهای دیگر استفاده می‌کند و با همین ابزار در حال سوق‌دان منطقه به یک جنگ خونین قومی است.
 
اکنون باید دید که دولت چین با این شبه‌نظامیانی که هدیه ترکیه برای این کشور است، چگونه برخورد خواهد کرد و آیا پکن تسلیم باج‌خواهی ترک‌ها خواهد شد یا آن که با سیاستی سفت و سخت با تروریست‌های اعزامی از آنکارا مقابله خواهد کرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶۴
انتشار یافته: ۷۷
هر که با چین درافتاد، ورافتاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ولی فکر کنم بر عکس باشه هر کی با چین باشه ورافتاد
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
درست هست که ترکیه از حمایت ناتو بهره میبره اما نباید قدرت نظامی چین و همپیمانانش از جمله روسیه و کره شمالی را دست کم گرفت
میتونم حدس بزنم در صورت بروز جنگ میان چین و ترکیه جنگ جهانی سوم رخ میده از طرفی هم کشور های ما بین شرق و غرب آسیا مانند کشورمون و همسایه هایش و در یک کلمه خاور میانه در این جنگ داغون میشن زیرا منابع غنی انرژی به شمار میان این جنگ به احتمال زیاد به جنگ هسته ای تبدیل میشه و سر انجامش نامعلوم هست
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
نظر ایشون درسته. با توجه به جمعیت بالای یم میلیاردی و اقتصاد به اون عظمت و البته دسترسی بسیار گسترده به تکنولوژی در چین بعید میدونم حتی آمریکا تمایلی به امتحان درگیری نظامی با چین داشته باشه و فقط حماقت نو عثمانی های ترکیه میتونه همچین چیزی رو بخواد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
اختلاف چین و امریکا همه اش بازی سیاسیه
چه کسی به چین اجازه داد تا غول اقتصادی بشود؟!!!
یعنی امریکا حواسش به ما بوده و از چین غافل شده؟!!!
چه کسی در حال حاضر تکنولوژی روز دنیا را در اختیار چین می گذاره؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
نه عزیزم در صورت درگیری چین یا روسیه با ترکیه رخ دهد ناتو به سادگی ترکیه را قربانی میکند و سپس امریکا خرابه های آن را از روسیه تحویل میگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
ترکیه خیلی زیرک تر از اونه که مستقیما با قدرت های بزرگ حتی قدرت های متوسط در بیفته . ترکیه آروم آروم کار خودش رو پیش می بره
درسوریه بجز وحشیگری بی نتیجه چه کردند که حالا در چین ؟ نهایت در ماندگی ترکیه را می رساند.
این حرف ها درست،اما فراموش نکنیم که مسلمان ها در چین به شدت سرکوب می شوند و حقوق اولیه آنها نقض می شود.البته ترکیه صرفاً برای افزایش نفوذ خود جهان،از سیاست درگیری قومی استفاده می کند.به هر حال از یه نخست وزیر فراماسون بیش از این هم انتظار نمی رود.
بنظرمیرسه باید این لجام گسیختگی برادر ترکمان اردوغان گرفته شود چون ایشان با پشتبانی ناتو وغرب قلدری کرده وضمن اینکه منطقه را دچار بحران کرده احتمال تعمیم آن به کل قاره آسیا وافریقا وجود دارد
چین هم، کم مسلمان نمی کشه باید یه گوشمالی بشه
پاسخ ها
خجالت داره والا!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
دیگه از امریکا بیشتر مسلمون می کشه؟!افغانستان و عراق،یمن،چاکستان ،بازم بگم؟پس چرا به امریکا جنگجو نمی فرسته؟کاسه لیسی واسه ورود به اتحادیه اروپا،تمام..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
اگه هدف انتقام از خون مسلمون ها بود دست از برادر کشی تو سوریه بر می داشتن نیروشون رو صرف فلسطینی ها می کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
واقعا که اگه ترکیه میخواست حق مسلمون ها رو بگیره دست از مسلمون کشی تو سوریه میکشید .
باید ترکیه رو سر جاش نشوند. همین کار رو باید تو ترکیه انجام بدن و جنگ قومی راه بندازن. ترکیه اونقدر گستاخ شده که امکان اینکه در آینده نسبت به ایران هم گستاخی کنه وجود داره. باید به شیوه خودشون خفه شون کرد. این سیاست کثیف دست کمی از سیاست کثیف اسراییلی ها نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
صهیونیست ها رسما و علنا با اسلام و مسلمانان دشمنی میکنن ولی ترکیه چی کاملا منافقانه و در نهایت بی شرمی به اسم اسلام و مسلمین از پشت خنجر آمریکا اسرائیل و شیخک های خلیج فارس رو به قلب مسلمانان فرو میکنن مگر غیر از اینه که سوریه چندین دهه تمام قد جلوی اسرائیل ایستاد و هنوز هم ایستاده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
در برابر این هیچ غلطی نمی تونه بکنه چون گنده تر از اون هم نتونستن
دکتر امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
برادر ناشناس که می گی در برابر ایران هیچ کاری نمی تونن بکنن،درسته،الان هیچ کاری نمی تونن بکنن ولی دارن یکی یکی پایه های ایران رو با تبر می زن تا یک وقتی که ایران در منطقه منزوی شد اون موقع مسائل پان ترکیسم و البته سایر مسائل رو واسه ایران می بینن و پشت تریبون و به طور رسمی اعلام می کنن،الان سوریه رو دارن نابود می کنن،حالا می گی بهونه بشار اسد دارن،عراق که دیگه دولت قانونی و مجلس داره،به اردوغان چه که دخالت می کنه؟هوشیار باش.
مردم ترکیه اگر حداقل با اعتراضات مسالمت آمیز گسترده اعتراضاتشون رو به دولت اردوغان نشان ندهند خدایی نکرده بلند پروازی های اردوغان دامن سرزمین خودشان و مردمشان را هم می گیرد،همبسته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
دوسا عزیز مردم ترکیه الان مشکل خاصی ندارند که بخوان حرکتی بکنن اونها مثل شما فکر نمی کنند. وضعیت اقهصادی عالی، تعامل و مقبولیت با تمام دنیا و پیشرفت روزافزون دارند پس به چی اعتراض بکنند، این مسائل هم بر می گرده به سیاست خارجی دولتشون که کما بیش اکثرشون موافقن. بیان اعتراض کنند چرا مسلمونا رو علیه کمونیستها مسلح می کنند و آموزش می دند؟؟؟؟!!!!
چین تبدیل به ابرقدرت در دنیای امروز شده، یک ابرقدرت هم هرکاری انجام بده کسی نمی تونه بازخواستش کنه، بنابراین به هیچ عنوان نسخه سوریه در چین پیاده نمیشه ... اگه سه میلیون نفر هم در چین کشته بشن حداکثر چندتا مسئول کشور اروپایی اعلام نارضاینی می کنند
اين آقاي اردوغان فكر كرده سلطان سليمان است و مي تواند امپراطوري عثماني را دوباره بوجود آورد.... ولي نمي داند كه معادلات جهاني كاملاٌ عوض شده و اين كار تقريباٌ غير ممكن است ..
البته باید بدونید که در چین 4 تا استان مسلمان نشین هست که یکیش شین جیانگ هست و البته هر 4 استان مسلمان نشین حکومت خود مختار دارن و شما به عنوان رسانه باید اطلاع رسانی کنید که این شائبه پیش نیاد تنها مسلمان در شین جیانگ خواستار جدایی هستند.
این اردوغان جدی خیال کرده سلطان عثمانی هست و دوران ،دورانه شاهنشاهی و لشگر کشی !!
چین مثل کالاهایش خیلی زود میشکنه - چینیها مثل مورچه ها فقط تعدادشان زیاده وگر نه هیچ مزیتی نسبت به بقیه ندارند .
همه این برنامه ها بهانه ای است تا ترکیه و عربستان را در آینده تجزیه کنند
حتما شوخی میکنید چون هیچ کشوری نمیتونه با چین دربیفته .حساب کردن اگرجمعیت چین همشون همزمان دریک لحظه ازارتفاع 2متری به پایین بپرند زلزله ای معادل 3/6ریشتر کل جهان را می لرزانه .حالا اینا مثل موروملخ بیان هرکدام یه سطل آب به روی یک کشور بریزن اون کشوررا کلا سیل می بره ونابودمیکنه.ترکیه این ریسک رانمیکنه نه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
بنظرم چون تمام مردم چين همزمان قادر به ريختن يك سطل آب حتي روي يك كشور كوچيك هم نيستند چون امكانش نيست لذا در صورت انجام چنين كاري احتمال قريب به يقين خودشان در سونامي خود ساخته غرق ميشوند!؟
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
اگه کشور هایی مثل ایران خودمان کالاهای چینی را تحریم کنیم از گشنگی تلف میشند عزیز
قطعا ترکیه باتندروی هاش ضرر میکنه
چین وروسیه به مراتب قابلیت هایشان برا ضربه زدن به ترکیه بالاست هرچندترکیه نیز بدلیل نفوذ در اوراسیای مرکزی قابلیت ضربه به آنها دارد
دروغی بیش نیست نه ترکیه هم مرز چین است که نیرو اعزام کند و ایغوری می تواند از چین وارد ترکیه شود
اینکه یک کشور مسلمان به مسلمانان تحت ستم در یک کشور کافر کمک کند باید باعث خوشحالی ما باشد یا باعث خشم ما؟

آیا باید برای آن مسلمانان آرزوی پیروزی کنیم یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
این راه راه کثیفیه. فقط به این فک کن که هر کشور واسه رسیدن به اهدافش مخالفین یک کشور رو مسلح کنه و آشوب به پا کنه. دیگه هیچی به هیچی بند نیست. باید از راه انسانی اقدام کرد. هنر نیست که از راه های کثیف به هدفت برسی.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
دفاع از مسلمانان خوب هست .ولی ترکیه دنبال دفاع نیست .رفتارش دارنشون میده دنبال نژاد پرستی هستن .متاسفانه نژاد پرستی رو به کسترش هست . اخرش دودش توچشم همه مردم منطقه میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
nدر دوره عثمانی ها به نام مسلمانی چه چهره ای از اسلام نشان دادن همین امروز هم اگه اینها دنبال مسلمانی هستند و نه نژاد پرستی چرا با مردم سوریه آن رفتار را دارند ؟ چرا سفارت اسرائیل تو کشور خراب شدشون بسته نمی شه؟
ترکیه هم اکنون نیز از طریق دولت حاکم بر باکو و گروهکهای تجزیه طلب در حال ضربه زدن به ایران است. وقت آن رسیده که گوشمالی خوبی ببیند.
پاسخ ها
روراست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
واقعا باید تحرکات ترکیه در آذربایجان ایران را جدی گرفت اینها میخواهند یک امپراتوری تا چین باشند از همین الان قصد دارن در ایران دخالت کنن
این منابع اطلاعاتی پاکستانی اگه خیلی زرنگ هستن اول از بمب گذاریهای مکرر در کشورشون جلوگیری کنن بعد توهم پراکنی بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
اتفاقن سازمان اطلاعاتی ارتش آنها خود بخشی از این بازی است وگرنه دست پرورده های خودشان هستند
/همه کشور ها رو گفتید جز ایران باید دید ترکیه برای ایران که حامی اصلی سوریه درمنطقه هست چه نقشه ای کشیده!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ترکیه نقشه بکشه؟ در حد این حرفا نیست. ترکیه فقط اوامر بالایی ها را اجرا می کنه.
ترکیه خودشم نمیدونه داره چی کار میکنه فقط هر کاری بهش میگن انجام میده الانم تو باد حمایت امریکا خوابیده ولی تو این راهی که داره میره اینده خوبی در انتظارش نیست دشمنی با سوریه ایران عراق روسیه وچین یه روزی براش گرون تموم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
خوب میدونه داره چیکار میکنه...
ترکیه مهره آمریکا شده
هدف اصلی آمریکا (هدف غیر مستقیم) چین و روسیه است
چه شیر تو شیریه تو خاورمیانه !!!
فقط خدا نکنه بال و پرشون به ما بگیره که ما سرمون درد میکنه واسه جنگ ، اون موقست که تلافیه فشار اقتصادی و تحریم و فقر و فحشاء و فساد مالی و فتنه و 8 سال جنگ تحمیلی و بی کفایتی قاجار و قرارداد ترکمنچای و ....... همه رو سرشون خالی کنیم و به فکر کشور گشایی برای حکومت جهانی آقا امام زمان (عج) بیفتیم.
بر پایه یک خبر نادرست تحلیلی نادرست ارایه کرده اید. اولا" خبر اعزام جنگجو به چین صحت ندارد بعد هم این چیزی نیست که چین را به قول شما به وحشت بیندازد. البته من سرکوب مسلمانان در چین را کاملا" قبول دارم و متاسفانه مصلحت اندیشی ایران و حتی ترکیه وسایر کشورهای اسلامی باعث شده که دولت مرکزی چین هر بلایی خواسته بر سر مسلمانان بیاورد.در من مسلمان در هر کجای دنیا باشد فرقی نمی کند چه در فلسطین چه در چین. وظیفه هر مسلمانی طبق حدیث شریفه نبوی رسیدن به داد مسلمانی است که کمک می خواهد.در ضمن کی گفته ترکیه در سوریه طرفداری قومی می کند ، اکثریت قریب به اتفاق معترضین سوری عربند و ترکیه حامی اعراب است و اصلا" بحث قومی اینجا مطرح نیست. جنگ جنگ قدرت و حوزه نفوذ کشورهاست که رنگ و بوی مذهبی به خودش گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
عزیزم قومی رفتار میکنه یعنی اینکه چرا حق کردهای خودش را نمیده اونها هم مسلمانند؟ قومی یعنی اینکه مردم سین کیانگ ترکند به همین خاطر حمایت میکنه . قومی رفتار میکنه یعنی اینکه چرا از حقوق کردها و مسیحیان و علوی ها در سوریه حمایت نمی کنه ؟
واقعا دلم بحال تركيه مي سوزد كه چنين ندانسته اسير سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا و اسرائيل شده است. هركه با آمريكا دست دوستي داد آخر و عاقبت خوبي در انتظارش نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
اویغورها مسلمان هستند و سالهاست توسط رژیم کمونیست لائیک چین استثمار میشوند و در فقر و بدبختی زندگی میکنند. حالا شما از اینکه یک کشور اسلامی یه داد مسلمانان میرسد و حداقل دفاع از خود را به آنها آموزش میدهد ، ناراحت هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
حالا شما از اینکه یک کشور اسلامی یه داد مسلمانان میرسد و حداقل دفاع از خود را به آنها آموزش میدهد ، ناراحت هستید؟ .......................آخی چقدر یک فراماسون دلسوز مسلمانها شده !قطعن دفاع از مسلمان خوبه ولی نه با سر بریدن و کشتار و بمب گذاری
دارن با اسم اسلام اشوبگری می کنن تا دید همه نسبت به اسلام عوض بشه
کار کی به جز اسرائیله؟
ترکیه آماده واگذاری کردستان به کردهاش شده، به نظر میاد اتفاقاتی در شرف وقوع باشه، پناه بر خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ترکیه دنبال عصر عثمانی هست انوخت بیاید جیزی به کردهاش بدهد !!!!!
ترکیه با اقدامات اخیر دست به خودکشی و به خاطر ابروی رفته است
دوستان باید صحبت های رهبری رو یاد اور شم که فرمود جهان بر سر یک پیچ تاریخی . دوستان مطمئن باشید اخر سر امریکا پدر ترکیه و هرکی که الان کمکش میکنه رو در میاره مطمئن باشید
ترک ها شدن شوروی سابق از پشت خنجر میزنن !!
دمش گرم باز انقدر اعتماد بنفس داره که سربه سر چین میزاره.اگه استثنایا این کارش در چین به نفع مسلمانان هست بازم دمش گرم.فکر کنم هینجوری که ترکیه داره پیش میره ادامه بده در اینده نزدیک حق وتو رو هم بگیره بعدهم بگه امریکاوروسیه وچین برن بوق بزنن
ترکیه تا کی می خواهد کردکشی کند؟
این همه کرد می کشد و به فکر ایغورهای چین است؟
ضمنا ترکیه کجا و چین کجا؟
چین قدرت اول اقتصاد جهان است و حق وتو دارد و قدرت اتمی است. ترکیه اگر جهانگردان ایرانی نروند ورشکست می شود. درست مقایسه کنید.
تروریست‌های اعزامی از آنکارا?!! کدوم محکمه تروریست بودن اینا رو ثابت کرد؟ مگه یادمون رفته 2000 نفر مسلمونی که چند سال پیش در چین قتل عام شدن؟ اگه واقعا خبرتون درست باشه باید به ترکیه تبریک گفت که نسبت به سرنوشت مسلمونا در همه جای دنیا حساسیت نشون میده!
ترکیه عضو ناتو هستش، چین حتی به فکرش هم خطور نمیکنه که جنگ بکنه
پاسخ ها
بی خیال بابا!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ناتو حتی یک لحظه هم فکر اینو به سرش نمی ده به خاطر اغواگری های ترکیه به سوریه که یک کشور کوچک به لحاظ منابع انسانی و نظامی و قدرت سیاسی در تصمیم گیری های بین المللی هست حمله کنه ،چون میدونه شروعش با خودش هست و پایانش نا مشخص!حالا چین که اروپا شده بازار مصرف کالاهای اون و 4/1میلیارد نفر جمعیت داره و قدرت نظامی اون هم قابل توجه هست مورد حمله ناتو قرار بگیره؟!!!اون هم به خاطر ترکیه!کوتاه بیا شما..
ترکیه آخرش سر همه رو به باد میده.
بنده خدا ترکها این روزها برای مسائیل اقتصادی خود به دنبال سفت تر کردن کمربندهای خود , در مضیغه هستند ! چه رسد به جنگ با چین ...
این هم یک بلوف و تحلیل گمراه کننده در تجاوز به سوریه ...
چین در حال فرو پاشی است
دوست عزیز , اولا" ایغور ها ترک هستند ثانیا" مسلمان.ضمن اینکه دولت چین کم جنایت در مورد این قوم روا نداشته ,پس چرا از کمک ترکیه در این شرایط ناراحت می شوید.
داره بوی یه صدام دیگه می یاد
تابی جون چین اشغالگر است و مبارزان اویغور استقلال طلبند که میخان وطن خود رو از اشغال اجانب نجات دهند.
"پیش از این بار‌ها گفته شده بود که ترکیه از برگه‌های قومی برای دخالت در کشورهای دیگر استفاده می‌کند و با همین ابزار در حال سوق‌دان منطقه به یک جنگ خونین قومی است.
"
طبق گزارش intel-report ترکیه تا 2030 تجزیه می شه.من جای چین بودم پ ک ک رو مسلح می کردم. ضمنا چین کاملا درست می گه که دخالت ترکیه به خاطر مسائل نژادی . چون هنوز توهم پان ترکیسم تو سر دارن
حکومت های چین و روسیه حکومتهایی با رفتارهای کمونیستی هست و کمونیست مطمئن باشید در مقابل دموکراسی محکوم به شکست میباشد
بابا چین 40میلیون ارتش ثابت داره
چین کجا! ترکیه کجا!
تابناک تو توهمی ها اگه همچین مسئله ای هم باشه انقدر مهم نیست چون چین الان گیر داده به جاپن اینو من نمیگم ها اخبار ساعت 2 همش میگه
دوستان، جامعه شناس امریکایی به نام هانتینگتون، که چندی پیش مرد، میراث شومی را به جا گذاشت که امریکا و اروپا دارند ان را دنبال می کنند. 1. جنگ تمدن ها که شامل اسیا، افریقا و جهان اسلام است.2. از بین بردن حس ملی گرایی در یک کشور و سپس روشن کردن اتش قوم گرایی که به وسیله ی مزدوران خود که سالیان دراز، هنگامی که مردم به ویژه اسیا و بیشتر خاور میانه در خواب بودند و فرمانروایان نیز در خواب بودند، . به اجرا در اید. 3. کو چک کردن کشور ها که باعث از بین رفتن یکپارچگی و میهن دوستی به همه ی سرزمین مادری میشود. 4. میبینید که جن گ اروپای خاوری و تجزیه ی کشور ها مانند، یوگسلاوی، و فرو پاشی شوروی و ایجاد کشور های به اصطلاح مستقل که بیشتر انها مهر های امریکا و دیگر کشور های قدرتمند هستند. اکنون در اذر بایجان انور مرز ما، رسیده اند که در بست در اختیار امریکا و دیگر کشور ها است و زمین های انجا به وسیله ی چند کشور برای ثبات خود در انجا، خریداری شده و بیخ گوش ما رسیده اند. نو بت ما هم خدای ناکرده میرسد مگر این که دولت و مسیولان بالا، با سیاست و درایت این نقشه را بی اثر کنند و سمس نویت پاکستان و هند، در صورت تمرد از سیاست های انها و خط پایانی چین خواهد بود و در افریقا هم که سا ل هاست در فلاکت ج گ و گرسنگی و جن گ های قبیله ای هستند و ثروتشان به تاراج می رود. پس ما ایرانیان با همدلی و نشان دادن یک پارچگی با هر قوم و زبان که هستیم باید در اندیشه ی ایران باشیم زیرا اینجا خانه ی ماست و اگر ما دل نسوزانیم ، خانه ویران میشود و ما . . .
عجب ملتی هستیم!! تابناک یک خبر بی پایه واساس درج می کنه و عده ای احساساتی می شوند ودیدگاههایی بیان میکنند که نه با واقعیتهای جهان خوانایی دارد ونه حتی بامنافع واقعی کشور خودمان . شعار دادن کارسختی نیست باید اندیشید٬ کاروتلاش کرد وعوض شنای عکس جریان آب کمی هم ازکشورهایی مثل ترکیه که یک شبه ره صد ساله رفتند درس آموخت .
درست هست که ترکیه از حمایت ناتو بهره میبره اما نباید قدرت نظامی چین و همپیمانانش از جمله روسیه و کره شمالی را دست کم گرفت
میتونم حدس بزنم در صورت بروز جنگ میان چین و ترکیه جنگ جهانی سوم رخ میده از طرفی هم کشور های ما بین شرق و غرب آسیا مانند کشورمون و همسایه هایش و در یک کلمه خاور میانه در این جنگ داغون میشن زیرا این جنگ به احتمال زیاد به جنگ هسته ای تبدیل میشه و سر انجامش نامعلوم هست
ترکیه چیه که کله پاچه ش چی باشه
قتل عام مسلمان ايغوري چين با مسلمان فلسطيني و لبناني فرقي نمي كند بنابراين تركيه هم بدون هيچ گزينش و سياسي كاري به همه مسلمانان تحت ظلم كمك مي كند
این روزها ترکیه خیلی خوش خدمتی به آمریکا میکنه هرچند ترکیه دهها سال کوشید خودشو عضو اتحادیه اروپاکنه اما به سه دلیل نتونست اینکارو عملی کنه
اول اینکه جمعیت ترکیه زیاد بود و تو پارلمان نماینده های زیادی رو به خود اختصاص میداد
دوم اینکه 97 درصد جمعیتش مسلمانه
سوم اینکه تراز مالیش بااروپائیها نمی خونه

لذا تصمیم گرفت رهبری جهان اسلام رو بر عهده بگیره با ظهور بهار عربی تو منطقه اسرائیل احساس خطرنمود و به آمریکا فشار آورد تا بشار اسد رو عزل کنه تا ایران نتونه به فلسطینی ها و لبنانی ها سلاح بده و آمریکا ای فشار رو به عربستان و قطر و ترکیه منتقل نمود و قرار شد پولش رو عربستان و قطر بدند و ترکیه آموزش و ارسال سلاح رو بر عهده بگیرد
ترکیه که اقتصادش بر پایه توریسم هستش نباید با آتیش بازی کند و اگر خودشو زده به اون راه به نظر من این روزها باید در تدارک ده تا بیست انفجار در استانبول شد تا توریست دیگر به استانبول نیاد و اقتصاد ترکیه فلج بشه
اینگونه می توان ترکیه رو به زانو درآورد تا دیگه نوکری آمریکا و اسرائیلو نکنه و بدونه مسلمان کشی تو سوریه چه معنی رو داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست