بازدید 23633
اگر گمان می‌کنید از این خطر در امان هستید، بخوانید:

هشدار؛ مرگ خاموش هشت دزفولی در دو روز اخیر

هر چه در آغاز فصول سرد سال درباره اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد گفته می‌شود، آمار جان باختگان قاتل نامرئی، نشان می‌دهد که ‌گاه نکات ساده‌ای را نادیده می‌گیریم؛ اینقدر که در سالروز رکوردشکنی آمار و ارقام، دو حادثه ناگوار جمعی از هم‌وطنانمان را ربوده و داغ بر دل بازماندگانشان می‌نهد.
کد خبر: ۲۹۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶ 13 January 2013
جان باختن هشت تن از اهالی دزفول به دلیل گاز گرفتگی در فاصله کمتر از چهل و هشت ساعت، به خودی خود خبر مهمی است، چرا که این شهر از نواحی گرمسیر کشورمان بوده و سه تن از جان باختگان از پزشکان متخصص و فوق تخصص بوده‌اند اما چگونه این اتفاق رقم می‌خورد؛ آیا من و شما از مرگ خاموش در امانیم؟

به گزارش «تابناک»، سالانه نزدیک هزار نفر از هم‌وطنانمان بر اثر گاز گرفتگی جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند؛ آماری بسیار تلخ که اگر در مقام قیاس با رخدادهایی مانند سقوط هواپیما، تصادف اتوبوس، جان باختگان حوادث قهریه مانند زلزله و ... مطرح شوند، می‌توانند پایه‌های چند نهاد و سازمان را لرزانده و با تغییر و تحولات بسیاری، حتی در حوزه قانون‌گذاری همراه شوند؛ اما چون در یک پهنه وسیع جغرافیایی به نام ایران رخ داده و در یک بازه زمانی بزرگ به طول یک سال شمسی رخ می‌دهند، کمتر با واکنش عمومی روبه‌رو شده و اثرات بازدارنده آن‌ها در سالیان آینده دیده می‌شود؛ شاید از این روست که گاز گرفتگی «مرگ شیرین» لقب گرفته است!

البته اگر نخواهیم از حق بگذریم، گسترش شبکه گازرسانی در کشور در مقایسه با آمار جان باختگان رخدادهای برگرفته از این ماجرا، به رغم زیاد بودن این آمار در قیاس با کشورهای توسعه یافته، روند ثابتی را نشان می‌دهد که این موضوع نشان دهنده بهبود شرایط است اما کیست که درد جان باختن عزیزی را تجربه کرده باشد و نداند این آمار تا چه اندازه هولناک است؟!

حادثه نخست؛ چهار پزشک از دست رفتند

در حادثه نخست رخ داده برای هم‌وطنان دزفولی، چهار پزشک متخصص در دزفول جان باختند؛ مرتضی همایون نسب، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در این باره به خوزنیوز گفت: این حادثه بر اثر نشت گاز منواکسید کربن در منزل یک پزشک رخ داد و به دنبال آن، افزون بر صاحب‌خانه و دو برادر وی، یک مهمان دیگر هم جان باخت که همگی جان باختگان از خانواده پزشکان بوده‌اند.

وی در تشریح چگونگی اطلاع از این حادثه گفت: یکی از نزدیکان صاحب‌خانه که صبح روز جمعه از غیبت وی نگران شده بود، با مراجعه به منزل وی، متوجه وقوع این حادثه شده و در پی تماس وی با ۱۲۵ و اورژانس نیروهای امدادی وارد عمل شدند که متأسفانه هنگام حضور مأموران امدادی در محل حادثه، هر چهار نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

همایون نسب استفاده از دودکش و کلاهک غیر استاندارد را علت وقوع این حادثه دانست.

بر پایه این گزارش، نام جان باختگان این رویداد تلخ به شرح زیر است: سید امید میرباقری، سید امیر میرباقری، سید نادر میرباقری و نظام‌الدین پزشکی؛ یکی از جان باختگان، از پزشکان سر‌شناس کشوری شاغل در صدا و سیما بوده است.

حادثه دوم؛ چهار جان باخته و یک مصدوم که در کما است

بر خلاف حادثه نخست که در دزفول، شهر گرمسیری کشورمان رخ داده، حادثه دوم در مشهد مقدس و برای پنج زائر دزفولی روی داده که ایام سوگواری امام هشتم را فرصت مناسبی برای حضور در این شهر زیارتی یافته و در هتل آپارتمانی سکنی گزیده بودند.

ماجرای تلخ هنگامی رقم می‌خورد که زوار خسته شب گذشته به هتل بازگشته و به خوابی فرو می‌روند که بر اثر نشت منوکسید کربن، به خواب ابدی پیوند خورد و ماجرا زمانی کشف می‌شود که ظهر امروز برخی از دوستانشان با نگرانی پیگیر حالشان می‌شوند؛ گزارش پزشکی قانونی، حاکی است که چهار جان باخته این حادثه ساعت پنج بامداد امروز از این دنیا رخت بربسته‌اند و نفر پنجم همچنان در کماست.

بر پایه این گزارش، نام جان باختگان این رویداد تلخ به شرح زیر است: محمد رضا جلالی، علی رضا بحرکانی، مجتبی خدادادنژاد و مصطفی حیدری که خبرنگار و از فعالان مطبوعات خوزستان به شمار می‌آمد. در این حادثه، اصغر فرخی به نرخ رفتن به کما جان به در برده که امیدواریم به زودی شاهد بهبود وضعیت وی بوده و بار دیگر زندگی به وی و خانواده‌اش لبخند بزند.

مراسم تشییع جان باختگان این حادثه با انتقال پیکر ایشان به دزفول، فردا ساعت ۹ صبح از محل مسجد موسی ابن جعفر کمپلو به سمت بهشت آباد اهواز برگزار شده و آیت الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر پیکر ایشان نماز خواهد خواند.

برای جلوگیری از این رویداد تلخ، چه باید کرد؟

بی‌گمان، آنچه در وهله نخست چنین رخدادهایی را رقم می‌زند، ساده انگاری ما در برخورد با مقوله ایمنی در برابر گاز گرفتگی است؛ ساده‌انگاری من و شمایی که گمان نمی‌کنیم، نصب درست دودکش وسایل گازسوز و توجه به نکات ریز و درشت ایمنی،‌ گاه می‌تواند به معنی حفظ جان شیرین خودمان و اطرافیانمان باشد؛ هرچند شاید خودمان مستقیم نقشی در این امور نداشته و تاوان اشتباهات افراد دیگری (شاید مثل مسئولین هتل آپارتمان در حادثه دوم) را بپردازیم.

دکتر جواد نوفرستی، رئیس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش ناشی از گاز CO در این باره می‌گوید: نخست باید مصیبت وارده را به خانواده عزیزان از دست رفته تسلیت عرض کرده و از خداوند برایشان خواستار صبر جزیل باشم. حادثه جانکاه از دست دادن فوت چند تن از پزشکان بر اثر گاز گرفتگی همزمان با بیست و دوم دی ماه رخ داده که هر چند در هیچ تقویمی ثبت نشده، ولی یادآور ۲۲ دی ماه سال ۸۶ است که در آن روز تنها در شهر تهران بیش از سی نفر در دام قاتل نامرئی گرفتار شدند که ده نفر از ایشان جان باخته و خوشبختانه دیگران نجات یافتند.




کار‌شناس بهینه‌سازی انرژی و ایمنی ساختمان می‌افزاید: با در نظر داشتن سهم تهران از کل آمار مرگ خاموش ناشی از مسمومیت با گاز CO، می‌توان برآورد کرد که آن زمان در کل کشور نزدیک پنجاه نفر در آن روز قربانی منوکسید کربن شده‌اند و شاید از این روست که بالا‌ترین رکورد جنایت این قاتل نامرئی و فراری در سالیان گذشته در دی ماه سال ۸۶ ثبت شده است؛ ۲۷۸ جان باخته که تنها در ابعاد سقوط یک ایرباس غول پیکر می‌گنجد و این بار در‌‌ همان روز، در قالب جان باختن چند تن از هم‌وطنان دزفولی یادآوری شده است تا این پرسش به ذهنمان راه یابد که آیا براستی رویدادهایی از این دست قابل پیشگیری نیستند که هر ساله تکرار می‌شوند؟

این استاد دانشگاه با توصیه به مردم در به‌کارگیری و کنترل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی می‌افزاید: بی‌گمان، می‌توان از مرگ خاموش پیشگیری کرد؛ به گواه آمار نزدیک 70 درصد حوادث گازگرفتگی در نیمه دوم سال رخ می‌دهد که وقتی این آمار را در کنار توسعه استفاده از گاز در نقاط گوناگون کشور بررسی کنیم، هرچند میزان حادثه دیدگان روند کنترل شده‌ای را نشان می‌دهد اما از سویی آمار بالای جان باختگان در کشورمان در قیاس با دیگر نقاط دنیا حکایت از نیاز روزافزون به آموزش در استفاده از وسایل گرمایشی دارد، چراکه ‌گاه برای نمونه، ارزان بودن گاز در قیاس با برق در استان‌های گرمسیر موجب شده که موارد بروز حادثه در این استان‌ها در سال‌های گذشته رشد چشمگیری نشان دهد.

نوفرستی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به کاهش آمار جان باختگان مرگ نامرئی، می‌گوید: بسیار تلخ و تکان دهنده است، اگر بدانیم که در میان قربانیان مرگ خاموش، ‌ زوج‌های جوانی که تازه زندگی مشترکشان را آغاز کرده بودند، ‌دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی بودند و حتی کودکان خردسال و نوزاد هم وجود دارد؛ اینجاست که بی‌توجهی به ساده‌ترین نکات ایمنی ـ مانند استفاده از دودکش و کلاهک خروجی استاندارد، استفاده نکردن از لوله‌های خرطومی و... ـ می‌تواند تلخ‌ترین رخدادها را برای همه خانواده‌ها در پی داشته و کار کند که قاتل نامرئی بسیاری از هم‌وطنانمان از دید ما هم دیده نشود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۰
يك سنسور گاز ارزانتر إز يك بخاري گازيست اما چهار پزشك متخصص براحتي مي ميرند آااااي مسؤلين تا كي آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
چرا همه اش به مسوولین می گویید. مگر این افراد خودشان جزء مسوولین نیستند؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
خدا نخواهد و امید واریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم .
ولی ایا این خطر کم گوشزد شده ؟
از طرف دیگر پزشکان از قشر مطلع و با مطالعه و یا علم دانش هستند و همچنین دچار فقر مالی نیستند که از امکانات اولیه و مناسب بی بهره باشند .
در این شرایط مسولین چه کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
مسئولین موظف هستند سنسور گاز هشدار دهنده را به شکل انبوه به مردم اعطاء نمایند مردم از وجود و کاربرد مفید آن خبر ندارند
احسان
| Germany |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
البته چهار نفر دوم اگرچه خوزستانی هستند دزفولی نیستند و از اهالی اهواز میباشند (کمپلو منطقه ای در غرب اهواز است همان ناحیه ای که دو روز پیش شهرداریش منفجر شد!)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
متخصص نه عزیز یکیشون فوق تخصص بوده
خدا رحمتش کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
مسولین برای خانه های مردم سنسور بخرند؟؟!! یخچال نمی خوای؟
این موضوع به آسانی توسط مسئولان اگر نیت و همت کنند قابل حل است :


1_ ارزان نمودن برق و عدم تولید بخاری نفتی و گازی و پکیج و آبگرمن کن های گازی دیواری و ایستاده و جمع آوری دستگاه های گرمایشی فوق ، و در عوض : تولید برق از طریق گازی که در منازل مصرف میشود توسط ایجاد نیروگاه های تولید برق از طریق گاز

2_ تولید انبوه و فروش ارزان و اقساطی سنسورهای هشداردهنده منواکسید کربن و توزیع ملی


3_تهیه و توزیع ملی برشورهای آموزشی مصور در خصوص نحوه ایمن نمودن دستگاه های گاز سوز و نفت سوز

4_ پیگیری عدم تولید دودکشهای کلاهکی و جرائم جدی برای تولید کنندگان سمج

5_ تولید دودکش به شکل حرف اچ انگلیسی و توزیع انبوه آن در کشور

6_ تولید لوله های دودکش و دریچه لوله دودکش داخل اتاق به شکل قابل پیچ شدن در یکدیگر همانند لوله های آب

7_ ملزم نمودن شرکتهای تولید کننده وسائط نقلیه به بازرسی سالانه یا فصل به فصل دستگاه های تولیدی شان در محل نشان خریدار و نصب
یاد دکتر میرباقری گرامی باد. پزشک شایسته ای بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
خدایش بیامرزد.
8_بازدید دوره ای بخصوص در فصل زمستان از دودکش از نظر عدم گرفتگی


9_دست زدن به بالاترین قسمت لوله و حصول اطمینان از گرم بودن آن


10_ درخواست تعویض سالانه فیلتر های بخاری و آبگرمکن ها بو شستشوی رگلاتور و ترموکوپل فقط توسط متخصصان فنی کار (این کثیفی و گرفتگی موجب از کار افتادن خاموش کن خودکار به علت کثیف شدن آن توسط گاز بخصوص هنگام تزریق گاز ترش جهت افزایش کاذب فشار گاز شبکه توسط شرکت ملی گاز ایران می شود).
فرار مغز ها یعنی چه ؟ اینم یه بعد فرار مغز دیگه ولی از نوع خاموشش.
الان خونه ما یک واحد آپارتمانی 70 متری است با 2 اتاق خواب و یک هال 16 متری و آشپزخانه اپن اما بدون هیچ وسیله گرمایشی فقط یک شومینه دکوری که اگر روشن کنیم هم مصرفش بالاست و هم 1 متری اطراف خودش را گرم می کند و در هیچ قسمت آپارتمان نه هال و نه اتاق ها و نه آشپزخانه نه لوله گاز تعبیه شده و نه دود کش به نظر شما کاربران گرامی و دوستان عزیز باید چه کار کنیم؟یک هیتر برقی گرفتم در عرض 45 روز 65 هزار تومان پول برق همراه با اخطاریه قطع برق پر مصرف دریافت کردیم!!!!
روز و شب در اتاق ها را می بندیم و مدام مریض هستیم و سرماخورده به خدا هوای بیرون از هوای ساختمان ما گرمتر است.
به کجا باید شکایت کرد و پناه برد؟
اینجاست انسان مجبور است از وسایل گاز سوز بدون دود کش و ......استفاده کند و اگر هم بمیرد تازه راحت شده!!!!!
همسایه بغل دستی ما پکیج گذاشت و حدود 5 تومان کلاً خرج کرد و می گوید اصلاً توی سرما جوابگو نیست.
آیا شهرداری و یا شرکت گاز نباید پاسخگو باشند ،که چرا چنین مجوزی صادر کرده اند؟چرا نباید چنین ساختمان هایی باید شیشه 2 جداره داشته باشند؟و یا وسیله گرمایشی آنها از کف تعبیه شود و یا دیوارهای آن عایق بندی باشد؟
دوستان چه راهکار منطقی به ما پیشنهاد می کنید؟صمیمانه منتظر نظرات شما هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
والا ما هم این مشکل رو داشتیم، با این توضیح که اتفاقا شوفاز هم داشتیم ولی کفاف نمیداد یعنی اصلا گرم نمیکرد خونه رو، چاره ش لباس گرم و لحاف ضخیمه ببین آخرش بهمین راه حل میرسی
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
شما میتونید مثل همسایه خرج کنید و پکیج بگذازیدودر غیر اینصورت با مشمع زخیم که ابزار فروشی ها دارن پنجره ها رو بپو شانید. 1 کار دیگه اینکه 1 نصاب حرفه ای بیارید و بخاری نصب کنید و دودکش آن را از شومینه به سمت بالا هدایت کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ياد كرسي هاي قديم بخير. شايد آخرين راه حل براي شما باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
یک نصاب حرفه ای که دودکش رو از پنجره و یا از دودکش شومینه به بیرون هدایت بکنه. خیلی سخت نیست. شاید خرج زیادی هم نداشته باشه. ولی ظاهرا وقت باید بزاری که اونم نداری! درسته؟
محمد رضا جلالی برادر همکارمه. ظاهرا شوفاژ مسافرخونه خراب بوده مسئول اونجا یک بخاری بدون دودکش نصب می کنه که مناسب برای اتاقی با حداقل 60 مترمربع مساحت است در حالی که اتاق اونها 20 متر مربع بوده.
یکی وظایف وزارت بهداشت آگاهی رساندن به مردم در زمینه خطراتی است که سلامت آنان را تهدید می کند. سوال شود که دغدغه الان معاون محترم بهداشتی ورارتخانه متبوع(که خود ایشان متخصص بهداشت محیط هستند) مخاطرت سلامتی مردم است یا حفظ میزشان. ایشان تاکنون چند بار در این خصوص و موارد مشابه اقدام به آگاه سازی عموم نموده اند. آیا ظرفیت اداره سلامت مردم را دارند. بله دوست عزیز مسئولین حداقل نقش فنی و تخصصی خود را باید ایفا کنند.
4 نفر از دوستان بنده که جهت زیارت امام رضا (ع) در سالروز شهادت آن بزرگوار به مشهد مقدس رفته بودند؛ در اثر گارگرفتی به دیدار معبود شتافتند و یکی دیگر از همراهان ایشان هم اکنون در حالت کما قرار دارد.
اسامی این عزیزان:
علیرضا بحرکانی
رضا جلالی
مجتبی خداداد نژاد
مصطفی حیدری
...
التماس دعا داریم برای سلامتی برادر عزیزمان علی فرخی.
.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
ان شاءالله خداوند متعال شفای ایشون رو زودتر رقم بزنه و ایشون برگردند به کانون گرم خانوادشون.
ان شاءالله.
خدا بیامورزدشان واقعا جای تاسف است فکر نمی کنم دیگه دکتری مثل دکتر میرباقری باشه واقعا حیف که چنین انسانهای مفیدی ازبین برن هم دکتر مومنی بودند هم واقعا متبحر هم خوش برخورد ماکه از دور به واسطه مراجعه برای درمان ایشان را میشناختیم ازاین خبر سوختیم خدابه خانواده ی ایشان صبر دهد
تابناک دشمنی داری با من هر چی نظر میزنم انتشار نمیکنی؟؟؟
بده گفتم یکی از دکترا جون خیلی ها رو نجات داده جاش تو بهشته؟؟؟
واقعا ناراحت شدیم.
خدا به خانواده اشان صبر بده
جاي همه انان در بهشت است
جان خيلي ها را نجات داده اند
کلاهک مناسب خیلی اهمیت دارد چون مانع ورود باد به داخل دودکش می شود. منزل من این مشکل را داشت چون دودکش را چک میکردم و می دیدم سرد است فهمیدم دود خارج نمی شود. علت را در کلاهک نامناسب یافتم که مانع خروج دود به دلیل ورود باد از بیرون به داخل دودکش می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
درسته.
اینهمه می گن حمایت از تولید داخل! نتیجش این میشه همانطور که تو خبر اومده ، تجهیزاتش غیر استاندارد بوده
باسلام
از طرف مردم شهرستان شوشتر اين ضايعه را به تمام مردم عزيز دزفول تسليت عرض مي نمايم
واز خداوند صبر جميل براي خانواده داغديده اين عزيزان مسالت مي نمايم
پوربقال از شوشتر
4 برادر اهوازی و از فعالان بسیجی و مخلصان راه جهاد از دانشجویان سابق دانشگاه پیام نور اهواز و از مسئولین بسیج دانشجویی این دانشگاه بوده اند.روحشان شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
چرا 8 تا منفی. هر چهار نفر مسجدی و بسیجی بودند. مصطفی از دوستان مسجدی بنده، جانشین فرماندهی پایگاه و دانشجوی ارشد دانشگاه پیام نور تهران بود. علیرضا بحرکانی هم مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز بود. خدایشان بیامرزد.
با سلام
متأسف شدم ،خداوند آنان را قرین رحمت فرماید، چندسال قبل (85) که هوا بشدت سرد بود و من مشغول ساختن ساختمان بودم چند کارگر داشتم که در شرایط نامساعد جوی بسر می بردند و به شرط رعایت اصول ایمنی برایشان یک بخاری خریدم ونیم ساعت هم آموزش استفاده از بخاری ونقش دود کش در جلوگیری از حوادث برایشان توضیح دادم وپس از نصب بخاری ودودکش به منزل مراجعه کردم ولی همچنان نگران بودم وخوابم نمی برد ولاجرم برگشتم محل کارگاه وسری به کارگران زدم ودیدم که دود کش رااز جاییش خارج ودر ظرف آب گذاشته اند وچون قبلاً در مورد مضرات این حرکت بخصوص و فوت قریب به یقین برای آنان توضیح داده بودم ، ناراحت شده و همان شب بخاری راجمع کرده وگفتم سرما بخورید بهتر است که بمیرید و آنان خیلی از دست من عصبانی شدند واکنون که این حوادث را می شنوم از کرده خود پشیمان نیستم وخدا می داند که خیر آنها را می خواستم .
پاسخ ها
اباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
منزل ما بصورت تعاونی ساز و تمام ساختمان های دوطبقه موتورخانه و شوفاز میباشد ولی بتازگی بعضی از همسایگان موتور خانه را بدلایلی جمع نموده از بخاری استفاده میکنند وقتی خود مردم این چیزها را رعایت نمیکنند چه ربطی به مسئولین داره یعنی مسئولین باید برای آن دانشجو ها که سال های قبل لوله بخاری را در آب گذاشته و فوت شده بودند هم مامور مراقب بگذاره
تابی جون لطفاً توی درج اخبار دقت کن
چهار زائر امام رضا اهوازی بودن، 3 تاش مال مسجد موسی بن جعفر و یکی دیگش که آقا مصطفای ما بود مال مسجد حضرت رسول بودن!
کاش چند تا از عکساشونو میذاشتن تا ببینید چه دسته گلایی بودن! حیف.........
لطفاً در درج اخبار دقت بیشتری داشته باشید

اولاً چهار نفر دوم اهوازی هستند نه دزفولی
دوماً در عبارت ذیل نیز تناقض وجود دارد.
مراسم تشییع جان باختگان این حادثه با انتقال پیکر ایشان به دزفول، فردا ساعت ۹ صبح از محل مسجد موسی ابن جعفر کمپلو به سمت بهشت آباد اهواز برگزار شده و آیت الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر پیکر ایشان نماز خواهد خواند.
مسيوليت كنترل كيفيت لوله كشي گاز ونصب وسابل گاز سوز بعهده نظام مهندسي هر استان ويا شهرستان است ايا مهندسين مربوطه وظايف خود را بدرستي انجام ميدهند ايا اداره استاندارد كنترلي بر ساخت بخاريها ودستگاههاي گاز سوز دارد براستي چرا در اين حوادث هيچ كدام پاسخگو نيستند.
باسلام من و خانواده عمیقا احساس همدردی خود را به علت درگذشت این انسان شریف و والا مرحوم دکتر سید امیر میرباقری اعلام میدارم و از خداوند متعال برای شادروان علو درجات و برای خانواده محترمشان صبر مسئلت می نمایم شادروان دکتر میرباقری به تمام معنا انسانی شریف ، با ایمان و باوجدان بودند همسر بنده که دارای بیماری صعب العلاجی از ناحیه گوارش می باشد مدت 7سال است که مریض ایشان هستندو در طول این مدت با سعه صدرهمسر بنده را مداوا می نمودند .خداوند ایشان را با خاصان درگاهش محشور سازد .انشاءالله
هنوز هم بعد از اين همه سال مطالب فني را درك نكرده ايم .گذاشتن دستگاه احتراق در داخل اتاق خانه از اساس اشتباه است .در داخل دودكش ها دنبال مقصر نگرديد.
دستگاه احتراق بايد بيرون از خانه باشد و فقط انرژي آن را بايد به داخل خانه منتقل كنيم.
منزل ما شوفاز خانه داره و ما خیالی بابت این چیزها نداریم ولی کنار ما مجتمعی با بیست واحد آپارتمان ساخته شده که شوفاز خانه نداره و در بالگن همگی پکیج گذاشته شده معلوم نیست این هم جزو دستورالعمل جدیده یا بساز بفروشها سر خود اینکارو میکنند
حالا دزفولی یا هر جای دیگه از ایران همه ایران سرای من است . مهم اینه که حوادث مشابه در 48 ساعت اتفاق افتادن و در هر کجایی که باشه متاثر کنندست و فرق نمیکنه اهل دزفول , اهواز , شوشتر و یا ... باشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی