بازدید 25065

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا می‌شود

سرانجام چند هفته بحث و گمانه‌زنی درباره سکاندار دستگاه سیاست خارجی آمریکا به پایان رسید و جانشین هیلاری کلینتون، وزیر خارجه کنونی این کشور مشخص شد. جان کری، چهره شناخته شده دمکرات توانست پس از کش‌و‌قوس‌های متعدد، این سمت را از آن خود کند و قرار است، این موضوع به زودی رسما اعلام شود.
کد خبر: ۲۹۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱ 16 December 2012
سرانجام چند هفته بحث و گمانه‌زنی درباره سکاندار دستگاه سیاست خارجی آمریکا به پایان رسید و جانشین هیلاری کلینتون، وزیر خارجه کنونی این کشور مشخص شد. جان کری، چهره شناخته شده دمکرات توانست پس از کش‌و‌قوس‌های متعدد، این سمت را از آن خود کند و قرار است، این موضوع به زودی رسما اعلام شود.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» اعلام کرده باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد، به زودی سناتور «جان کری» را وزیر خارجه جدید این کشور معرفی نماید.

با این حال، بر پایه گزارش این شبکه، به سبب وجود پاره‌ای از ملاحظات، از جمله در پیش بودن تصمیمات مهم دیگر در کابینه و مهمتر از آن، درگیر بودن کشور با واقعه فجیع تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی، این تصمیم چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که روز گذشته، خبر رسید «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه کنونی آمریکا به سبب نارسایی مغزی از هوش رفته و به بیمارستان منتقل شده است. با این حال، اخبار بعدی حکایت از آن دارد که حال وی رو به بهبودی است.

سناتور جان کری که هم‌اکنون ریاست کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا را بر عهده دارد، زمانی به بیشترین شهرت رسید که در سال ۲۰۰۴، در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در مقابل جورج بوش قرار گرفت؛ اما نتوانست به پیروزی برسد.

از سوی دیگر، تصمیم به معرفی جان کری به سمت وزیر خارجه، تنها دو روز پس از آن اعلام می‌شود که «سوزان رایس»، نامزد پیشین تصدی این پست، با فرستادن نامه‌ای به اوباما اعلام کرد از به عهده گرفتن این سمت انصراف می‌دهد.

مخالفت‌های شدید جمهوری‌خواهان با تصدی این سمت از سوی رایس و مباحثی که در هفته‌های اخیر درباره مسائل مالی وی و نیز کارکرد ضعیفش در جریان کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی در رسانه‌ها منتشر شد، دلایلی مطرح می‌شود که زمینه‌های انصراف وی را فراهم کردند.

جان کری در مقایسه با سوزان رایس به عنوان چهره‌ای میانه‌رو‌تر در محافل درونی و بیرون از آمریکا شناخته می‌شود.

به هر حال، هرچند تا پیش از انصراف رایس نیز نام کری، یکی از گزینه‌های تصدی وزارت خارجه بود، برخی بر این باور بودند، از آنجا که کنار رفتن وی از سمت ریاست کمیته سیاست خارجی سنا در شرایطی که جمهوری‌خواهان در کنگره اکثریت دارند، می‌تواند به تضعیف دمکرات‌ها منجر شود، احتمال معرفی وی به عنوان وزیر خارجه زیاد نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۴
تا بحال که نسبت به خیلی ها چهره موجهی تری بوده و نسبت به ایران خیلی منفی نبوده باید دید وقتی پست میگیرد چگونه رقتار میکند.
سوزان رايس با اتهام مراودات مالي با ايران مواجه بود
جان كري ؛ به ضديت با ايران مشهور است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
برعکس ازبقیه با ایران ملایم تراست
برای همین هم انتخاب شده تا دیپلماسی فعالتری در برابر ایران در پیش گیرد.
مرگ بر امریکا همشون مثل همند و پر ادعا الهم عجل لولیک الفرج
دو لت آمریکا از لابی اسرلییل خط میگیرن هیچ کس تو دو لت امریکا مستقل عمل نمیکنه که بخواد خوب باشه یا بد برادر
اگه ما باهم متحد باشيم نياز به كرى ....غيره نداريم امريكا فعلا فكر كسرى بودجه وبدهكاريهاش باشه با٤٠ مليون بيكار وفقير چندتا جنگ باشه ارزونى خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
مطمئن هستی داری درباره آمریکا حرف میزنی؟!!!! اون کسانی که اطلاعات بهت دادند احتمالا اصلا نمیدونستن آمریکا کجا هست ! اصلا میدانی بودجه آمریکا در سال چقدر هست ؟ اصلا نمیخوام از امریکا دفاع بکنم ولی اگر میخواهید جلو دشمنتون بایستید حداقل ان را درست بشناسید ! و ببینید اطلاعاتتون چقدر از دشمنتون صحیح هست
چه رایس ،چه کلینتون ،چه کری وچه هرکس دیگری که بیایدفقط سیاست کلی نظام امریکا را اجرا میکند ولاغیر
همیشه بیاد داشته باش که: سگ زرد برادر شغال است
اونوقت کدومشون دوست ایران که ما خبر نداریم.
فرقی نمی کند چه کسی روی کار باشد فرمان ضد ایرانی از جای دیگری صادر می شود
آمریکا هم مثل هر کشور دیگر به فکر منافع ملی خودش است پس برو قوی اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است...
برای کسانی که منفی میدن متاسفم فک کنم یکسری آدم اون وری ها هستند یه کامنت دیدم راجع به اتحاد ایرانی ها بود یک باباییمنفی داده بود من نمیدونم چه توجیهی دارند آقایان متاسففم رسما وطن فروش اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل