بازدید 34113

فاسد‌ترین کشور اروپایی

کد خبر: ۲۸۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲ 05 December 2012
سازمان شفافیت بین‌المللی در گزارش سالانه خود از یونان به عنوان فاسد‌ترین کشور اروپایی در امور مالی یاد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، بنابر گزارش سالانه سازمان شفافیت جهانی (CPI) درباره بیش از 170 کشور جهان، یونان در میان کشورهای اروپایی بالاترین نرخ فساد را دارد. که رشوه به کارمندان و خرید سیاستمداران از موارد فساد نام برده شده است.

در این فهرست کشورهای اروپایی از وضعیت بهتری برخوردارند اما یونان در مقایسه با سال گذشته 14 پله تنزل داشته است و در رده بندی سازمان شفافیت بین‌المللی رتبه 94 را به دست آورده است به طوری‌که کشورهایی مانند جامائیکا، چین و رواندا پس از آن قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سومالی، کره‌شمالی و افغانستان به ترتیب فاسد‌ترین کشورهای جهان هستند. این 3 کشور در آمار سال گذشته هم در پایین فهرست فاسد‌ترین کشورها قرار داشتند و در رده بندی صفر تا 100 که به ترتیب فاسد‌ترین کشورها را شامل می‌شود، رتبه 8 را به خود اختصاص دادند.

یونان سال 2013 را در شرایطی آغاز خواهد کرد که ششمین سال از رکود را پشت سر می‌گذارد و از هر 5 نفر یکی بیکار است. وضعیت اقتصادی این کشور رو به وخامت است و مردم، صندوق ‌بین‌المللی پول و دیگر کشورهای اروپایی را مسئول این وضعیت می‌دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار