صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

ویتامین پیشگیری از پوسیدگی دندان

کد خبر: ۲۸۸۹۵۳
| |
3801 بازدید
نتایج یک بازبینی جدید نشان داده است که مصرف ویتامین D احتمال پوسیدگی دندان‌ها را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، بازبینی جدید چندین مطالعه قبلی روی کودکان در چند کشور مختلف تایید کرده است که مصرف ویتامین D در کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندانها تاثیرگذار است.
 
این بازبینی روی 24 مطالعه و آزمایش کنترل شده بالینی صورت گرفته که بین سالهای 1920 تا 1980 میلادی روی تقریبا 3000 کودک انجام شدند.
 
به گزارش ایندیا اکسپرس، این آزمایش‌ها همگی تایید کرده‌اند که مصرف ویتامین D می‌تواند تا 50 درصد خطر پوسیدگی‌های دندانی را کاهش دهد.
 
پزشکان دانشگاه واشنگتن در این بررسی جدید تاکید کردند که سطح ویتامین D در بدن کودکان در صورت تمایل به میزان کافی با نورخورشید در طول روز و یا مصرف مکمل‌های حاوی این ویتامین مانند روغن کبد ماهی افزایش می‌یابد. آزمایش بالینی قبلی که به تازگی بازبینی شده‌اند در کشورهای امریکا، انگلیس، کانادا، اتریش، نیوزلند و سوئد انجام گرفتند.
 
دکتر مایکل هولیک، استاد طب مرکز پزشکی دانشگاه بوستون در این رابطه متذکر شد: یافته‌های متخصصان دانشگاه واشنگتن بار دیگر بر اهمیت ویتامین D در حفظ سلامت و بهداشت دندانها تاکید می‌کند.
 
جزئیات بیشتر این آزمایشات در مجله «بازبینی‌های تغذیه‌ای» ارائه شده است.
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟