بازدید 51059
علی مطهری در مصاحبه با «تابناک»

این حکم حکومتی، رئیس‌جمهور را از نظارت‌های بعدی مصون نمی‌کند

در واقع سخنان رهبری حکم حکومتی بود. با توجه به اینکه ایشان در سخنانشان فرمودند که نمایندگان متوقف کنند، خود به خود حکم حکومتی تلقی می‌شود و سؤال از رئیس‌جمهور منتفی می‌شود. بعضی وقت‌ها ایشان به عهده نماینده‌ها می‌گذارند و می‌فرمایند نظر من این است، ولی بعضی وقت‌ها مانند الان بسیار صریح گفتند که تا اینجا خوب است سؤال متوقف شود.
کد خبر: ۲۸۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶ 21 November 2012
سرانجام سرنوشت سئوال از رئیس‌جمهور با بیانات صریح رهبر انقلاب در جمع بسیجیان مشخص شد و نمایندگان امضا کننده، در بیانیه ای با اعلام پیروی از مقام معظم رهبری، از پرسش از رئیس‌جمهور انصراف دادند.

علی مطهری یکی از طراحان سؤال از رئیس جمهور امروز در گفت‌وگو با «تابناک» درباره پس گرفتن سؤال از رئیس جمهور گفت:این حکم حکومتی، رئیس‌جمهور را در برابر اشتباهات احتمالی بعدی مصون نخواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت: سرانجام سؤال با توجه به سخنان رهبری، خود به خود منتفی است. در واقع سخنان ایشان، حکم حکومتی بود. با توجه به اینکه ایشان در سخنانشان فرمودند که نمایندگان متوقف کنند، خود به خود حکم حکومتی تلقی و سؤال از رئیس‌جمهور منتفی می‌شود. بعضی وقت‌ها، ایشان به عهده نماینده‌ها می‌گذارند و می‌فرمایند نظر من این است، ولی بعضی وقت‌ها مانند الان بسیار صریح گفتند که تا اینجا خوب است؛ ضمن تشکر از هر دو جناح که هم به وظیفه خود در خصوص سؤال پرسیدند و هم پاسخگو بودند، می‌فرمایند که سؤال متوقف شود.

وی درباره اینکه با توجه به این شرایط مجلس، چه راهکاری برای پاسخگو کردن رئیس‌جمهور هست و یا اینکه تا پایان دوره ایشان چه باید کرد، گفت: نمی‌دانم، باید منتظر ماند تا این چند ماه بگذرد.

علی مطهری در خصوص اینکه آیا این حکم حکومتی، رئیس‌جمهور را از دیگر ابزار حکومتی مجلس هم در امان می‌دارد یا خیر و این که اگر در آینده کارهایی کند که مشمول سؤال یا استیضاح شود، گفت: اکنون می‌توان به تذکر بسنده و رئیس‌جمهور را با تذکر کتبی و شفاهی کنترل کرد.

مطهری درباره اینکه این حکم حکومتی را در خصوص این سؤال از رئیس‌جمهور صادق می‌داند، یا این که این حکم رئیس‌جمهور را از دیگر مسائل در ماه‌های آتی در امان می‌دارد، گفت: نه این حکم قطعا برای این سؤال صادق هست و نمی‌توان آن را به همه امور تسری داد، ولی برای دیگر امور، قطعا روال معمول خودش جاری هست.

وی در پایان گفت : امضاهای نمایندگان پای سؤال از رئیس‌جمهور، پس گرفته نمی‌شود،‌ ولی چون ایشان حکم کردند، ما تابع هستیم و سؤال منتفی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر