بازدید 24927
گفتار درمانی کودک هفت ساله به زودی آغاز خواهد شد؛

مهسا برای آخرین بار به تیغ جراحان سپرده شد

با رسانه‌ای شدن مشکل دختری که به دلیل وجود حفره‌ای در سقف دهانش، حتی قادر به بلع آسان غذا نبود، سیل پیام‌های نوع دوستانه هم‌وطنان به سمتمان سرازیر شد تا برآیند آن در قالب کمک مسئولان به درمان این دختر هفت ساله دیده شود؛ اکنون مهسا برای آخرین بار به تیغ جراحان سپرده شده و دیری نمی‌پاید که مشکل جنبی این بیماری نیز رخت ببندد و مهسا به آسانی و بدون درد سخن بگوید.
کد خبر: ۲۸۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰ 20 November 2012
درمان مهسا، دختر هفت ساله رامهرمزی که با عارضه مادرزادی شکاف کام درگیر بوده و از آغاز تولد رنج کشیده بود، رفته رفته به سرانجامی خوب می‌رسد؛ هرچند از آ؛از انتشار خبر تا جراحی نهایی وی، سیل پیام‌های همراهی مردم و پیگیری مسئولان سبب می‌شود که مهسا به فاصله نه روز به تیغ جراحان سپرده شود اما پس از آن تلخی‌هایی رخ می‌دهد که شاید دیگر پرداختن به آن‌ها جایی نداشته باشد، چراکه این دختر در فضایی آرام و به دور از هیاهوی تبلیغاتی، در مسیر درمان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، با گذشت نزدیک هفت ماه از انتشار خبر مشکل شکاف کام دختر بچه رامهرمزی و با گذشت فراز و نشیب‌ها، سرانجام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با همکاری بهترین متخصصان و امکانات به پیگیری مداوای این کودک شتافت تا ابتدای هفته جاری، این دختر برای بار دیگر به تیغ جراحان سپرده و شکاف مادرزادی کام وی برای همیشه بسته شد.

پس از معاینه این کودک مشخص شد که بیش از دو بار از ناحیه کام عمل جراحی شده و حفره مشکل ساز کامل بسته نشده است؛ بنابراین، تیم جراحی به سرپرستی دکتر نادر صاکی در یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی، کودک بیمار را با تقبل همه هزینه‌های درمانی مورد ترمیم و جراحی قرار دادند.

دکتر صاکی، پزشک مهسا در گفت‌وگو با خبرنگار وب‌دا خوزستان، می‌گوید: این بیمار مبتلا به یک ناهنجاری مادرزادی در ناحیه کام بوده که پیش از مراجعه به مرکز درمانی امام خمینی (ره) اهواز، مراجعات متفرقه‌ای به دیگر مراکز درمانی داشته و دو یا سه بار هم از ناحیه حلق جراحی شده که در پایان به این بیمارستان می‌آید و ما با تشکیل کمیسیون پزشکی در گروه گوش و حلق و بینی بیمارستان، زمانی را برای انجام عمل جراحی تعیین کردیم.

مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌افزاید: معمولا این عارضه را پیش از آنکه کودک شروع به حرف زدن کند، با عمل جراحی رفع می‌کنند، چرا که در غیر این صورت، حرف زدن برای کودک مشکل خواهد بود.

صاکی در باره جراحی انجام گرفته روی کام مهسا می‌گوید: خوشبختانه حفره‌ای که در بخش سقف دهان این کودک بوده، کاملا بسته شده است و دیگر نیازی به عمل دوباره نخواهد بود، ولی نکته مهم آن که عمل جراحی این بیماران باید با دقت و مراقبت کامل و همچنین مراقبت‌های ویژه والدین انجام بپذیرد تا احتمال عدم موفقیت این گونه عمل‌ها کمتر شود، چون ممکن است به دلیل عدم مراقبت‌های غذایی، بخیه‌ها شل شده و دوباره حفره ایجاد شود.

وی می‌افزاید: معمولا پس از بازسازی و درمان، این بیماران با یک فاصله زمانی سه ماهه به گفتار درمانی ارجاع داده می‌شوند که نزدیک شش ماه تا یک سال تحت آموزش دوره‌های گفتار درمانی قرار می‌گیرند تا به تدریج از نظر سبک کلام و تکلم بهبود یابند که البته این بهبودی می‌تواند از بهبودی نسبی ۷۰ درصدی تا درمان کامل و صددرصدی ـ که مورد رضایت است ـ متغیر باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به پیشینه گروه گوش و حلق و بینی در بیمارستان امام خمینی اهواز، می‌گوید: این گروه از سال ۱۳۴۲ مشغول آموزش و درمان در سراسر کشور به ویژه در استان خوزستان بوده است. این گروه یکی از مراکز عمده سرویس‌دهی به بیماران جنوب غرب کشور و استان‌های مجاور است که در بخش‌های گوناگون، از جمله بخش ناهنجاری‌های مادرزادی شکاف کام و لب در حال ارائه خدمات است و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، یکی از دانشگاه‌های موفق در زمینه عمل‌های جراحی گوش و حلق و بینی است.

دکتر صاکی در پایان می‌گوید: «آذر ماه بخش کاشت حلزون هم رسما افتتاح خواهد شد که با افتتاح این بخش به عنوان یک بخش کامل به بیماران خدمات ارائه خواهد داد»؛ مرکزی که منتظر افتتاح آن خواهیم ماند تا از خدمات آن به بیماران خبررسانی کرده و به طور ویژه، ماجرای درمان علیرضا، برادر بزرگتر مهسا که ناشنواست، پیگیری کنیم؛ به همت مسئولان دلسوز بیمارستان امام خمینی اهواز و دعای خیر مردمی که همواره در امر خیر پیشگام هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۵
خدا به هموطنان نيكوكار و خيرم جزايي بدهد كه شايسته اش هستند و به دولت انگيزه ايي كه به جاي ژست تبليغاتي كاري اساسي جهت اين بيماران انجام دهد.
پاسخ ها
محسن عابدینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
جزا نه حسن جان پاداش
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
تابناك كه با من مشكل دارد و منتشر نمي كند ولي من به نيت انجام وظيفه در درگاه خدا اين پيام را مي فرستم:
آفرين به مردم نوع دوست و مسلمان ايران. وقتي چنين خدمتي در حق يك بچه معصوم كه نه پولي در بساط داشته و نه امكاناتي، انجام مي شود اشك شوق در چشم انسان حلقه مي زند.
واقعا خداوند به همه كساني كه در خدمت به اين طفل دخيل بودند اعم از اطلاع رساني ، اعلام همدردي و ... تا تيم خير پزشكي كه شعر انسانيت را با تيغ جراحي در اتاق عمل سرودند عوض خير در دنيا و آخرت بدهد.
انشاءالله درسي باشد براي ديگران كه بياموزند و عمل كنند.
ady
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
تو قانون اساسی درمان رایگانه و این بچه تا تیتره یک نشه کسی نمیدونه چنین چیزی هم هست
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
nدوست خوب آقاي عابديني لغت نامه را نگاه كنيد يكي از معاني جزا ،پاداش است مانند جزاي خير.
خدارا شکر
چند روز پیش برای پیگیری و ارسال کمک به پرونده معصومه با شماره ای که در خبر درج شده بود تماس گرفتم
متاسفانه کسی جوابگو نبود.
مونده بودم چگونه پیگیری کنم.که مرتبط ترین خبر را دیدم
ممکن است یک گزارش پیگیری بدهید.

ممنونم
مدیر پایگاه بیماری آن دختر بسیار نادر است و همین موضوع سبب می‌شود که بررسی و درمان به کندی پیش برود. امیدواریم که به یاری خدا خبرهای خوبی درباره این بیمار بشنویم و مخابره کنیم.
پاسخ ها
پسر پارسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
بالاخره فهمیدم تابی چجوری جواب میده :دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
بله معصومه رو می گویم که از وفتی عکسهایش رو دیدم مرتب جلوی چشمام میاد و خیلی دوست دارم روزی بدنش را سالم و صورتش را شاد ببینم.بنا براین خواهشی که دارم گزارش پیگیری تهیه کنید به خصوص که می گویید درمانش زمان بر است بنابراین نباید از یاد برود. (درضمن البته مهم هست نیست خیلی اما من خانمم .خانم ناشناس !!! :) )
افرين به اين گروه كه به ياري هموطن خود شتافتند . اميدوارم به ديگر هموطنان كشور مان هم ديگر افراد ياري دهند
آقای ناشناس!!! معصومه؟ اول خبر را خوب بخون تا دروغت فاش نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
آقای ناشناس !!! اول متن نوشته این دوستمون رو کامل بخون. بعد در باره دروغ گفتن یا نگفتن ایشون اظهار نظر کن. "کاش یا میگرفتیم قبل از حرف زدن یه کم فکر کنیم"
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
دوست عزیز درست خوندی معصومه !!!! بنده خدا تویی که به راحتی خیار به مردم تهمت میزنی بدان معصومه دختر بچه معصومی است که از ناراحتی مادرزادی زخمهای بدن رنج میبرد و دوستان هم خیلی به مشکل ایشان نپرداختند . حالا برو و استغفار کن . البته اگر شایسته باشی .
ناشناس
| South Africa |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
چرا اینقدر به هم بدبین هستیم؟ معصومه یک مورد دیگر است. این بنده خدا خواسته از اینجا با مسئولین تابناک تماس بگیرد. مثلا اینجا دروغ بگوید چه چیزی عایدش میشود؟‍‍‍‍‍!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
آقای شناس ، منظورش مهسا نیست . معصومه هم چندی پیش در خبرها آمده بود و باید کمکش کرد. به کسی هم تهمت نزن.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
شاید منظورش یک خبر دیگر بود در مورد معصومه که مضوع مرتبط این را پیدا کرده
سریع اتهام نزن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
دوست عزیز بیخودی تهمت نزن احتمالاً منظور ایشون همون دختریست که دچار بیماری پوستی بوده (معصومع بریسم) که از همین سایت البته به نقل از سایت مهر در موردش خبررسانی شده بود.
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
یکی دیگر از بچه های نیازمند کمک پزشکی بودند که راههای تماس ایشان مسدود است و کاربر با نام آقای ناشناس می خواهند که پیگیری آن موضوع نیز انجام شده و راه ارتباطی برقرار شود. جهت اطلاع .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
واقعا یک عده ای از هموطنان برای درمان بیماری سوءظن باید به مشاور مراجعه کنن.
خیلی خوشحال شدم این خبر را شنیدم
از یک طرف حس انساندوستانه مردم خوبمان برای نجات یک کودک و از طرف دیگر بمباران رژیم صهیونیستی بر سر کودکان بی دفاع و از بین بردن آنها . اینها بویی از انسانیت نبردند و جز خودشان هیچکس را نمی بینند
انشالله خداوند ریشه ظالمین را بخشکاند
خدا به همه کسانی که دارند کمک می‌کنند جزای خیر دهد.
خداوند به دكتر صاكي كه درجامعه فعلي ما كم پيدا مي شوند عمر با عزت بدهد
از ته دل آرزوی سلامتیشو دارم
دولت بايد با ايجاد يك سازمان تخصصي براي بيماران خاص ، بطور كامل از اين بيماران حمايت اساسي نمايد و تا ريشه كن شدن بيماري در آنها كليه هزينه هاي درماني كساني را كه استطاعت مالي ندارند از محل خزانه بپردازد . اين حداقل كاري است كه مردم مي خواهند . شايد با اين كار از دردهاي جامعه كاسته شود . انشاء الله
مهم این است که برای خلق اله مثمر باشی یکی به علمش یکی به پولش و .............
خدایا همه مریضا رو شفا بده، بحق امام حسین
آقا تو رو خدا درخصوص شایع شدن ناهنجاری های مادرزادی در خوزستان یه تحقیقی صورت بگیره موارد عجیب و غریب در تین استان خیلی زیاد شده شاید از آثار جنگ تو عراقه یا شایدم آلودگی های ناشی از پالایشگاه ها
دکتر صاکی یکی از شریفترین و با انصاف ترین دکترهای متخصص ماست . خدا نگهدارشون باشه..وقتی که واسه مریضهاشون میزارن و بررسی که روی اونها انجام میدن همیشه کامل است.خدا نگهشون داره دعای خیر همه مردم پشت سرشون است.خدارحمت کنه من اگر بخوام مقایسه کنم یاد دکتر افضلی خدابیامرز میوفتم اونم انسان با شرف و با عزتی بود.خدا بیامرزتش..ای کاش ما عوام هم میتونستیم مثل این دو بزرگوار باشیم.با آرزوی 100 سال عمر با عزت ربای دکتر صاکی و بهشت برین برای دکتر افضلی رحمت الله علیه
خداروشکر که شاهد دردزدایی این عزیزان هستیم
خداهم به شما كه باني خيرشديدوهم همه كساني كه كمك كردن عوض بده!!!
خداخیربده همتونو
آخرت خودتونوساختین
خوش به حالتون
جناب دکتر صاکی و همسر ایشان جزو بهترین و مجرب ترین پزشکان گوش و حلق و بینی هستند. خداوند به ایشان توفیق روزافزون بدهد انشاالله.
خدايا به دستاني كه كمك مي كنند توانايي و به مغزشان دانائي بيشتر عطا بفرما
و اي كاش پزشكاني كه تا زير ميزي و روميزي نگيرند وارد اتاق عمل نمي شوند كمي ياد بگيرند
خدایا تو شفادهنده ای بر همه مریضان شفا عنایت فرما
اروزی سلامتی برای همه مسلمان هاو مریض ها
بايد كاستي ضعف نباشد
جزاک الله
خداروشکرانسانیت هنوزهم توی ایران نفس میکشه.
همین چیزای خوب ایرانی قشنگه دیگه ،همه مهربونن اما خوب بعضی وقتا پولکی می شیم یادمون میره.
خدایا شکرت
اقای دکتر صاکی به عنوان یک همشهری و هموطن خوشحالم که تیم درمانی شما باعث بهبود یک انسان شد خدا به شما انسانهای واقعی بهترینها را بدهد
ای کاش خبر سلامتی کامل آنرا بدهید.
خدا همه مريضا را شفا عنايت فرماييد
الحمدلله
تابناك عزيز در اين دنيائي كه همه درگير اين دنيا هستند و انسانيت فرموش شده چنين خبرهاي ما را هر چند لحظه ائي كوتاه شده از اين فضا دور مي كند و ما را به خود مي اورد اي كاش هر از چند گاهي چنين خبرهائي منتشر شود و تا حصول نتيجه نيز پيگيري شود
دلتان هميشه شاد
درود بر دکتر صاکی وهمکارانشان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار