بازدید 4248
موسوی نژاد:

کپی رایت گریبان موسیقی کشور را گرفته است

کد خبر: ۲۸۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶ 04 November 2012
عضو کمیسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه زنده کردن موسیقی محلی و سنتی به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی تاریخ کهن این دیار وظیفه تمام مسوولان و فعالان فرهنگی کشور است، گفت: کپی رایت گریبان موسیقی کشور را گرفته است.

سید مهدی موسوی نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت،افزود:متاسفانه به موسیقی به ویژه موسیقی‌های محلی از سوی مسوولان توجه آن چنانی نمی‌شود که این امر باعث کمرنگ شدن آن در جامعه از یک سو و از سویی دیگر وارد آمدن لطماتی به این نوع موسیقی شده است.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کپی رایت، حقی است که برپایه آن به پدیدآورنده اجازه داده می‌شود، درباره انتشار و فروش اثر ادبی، هنری یا علمی خود با پشتوانه حمایتی قانون‌گذار، تصمیم بگیرد و این درحالی است که افرادی  با سوء استفاده آثار هنرمندان رابه شکل کپی رایت به حراج می‌گذارند.

وی ادامه داد: موسیقی محلی جزئی از میراث  فرهنگی  کشوربه شمار می رود و باید با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره های موسیقی از فراموش شدن این میراث جلوگیری کرد.

موسوی نژاد افزود:عرضه محصولات موسیقی به شکل غیرمجازواستفاده آن توسط مردم در سطح گسترده از‌جمله آفت‌هایی است که در دراز مدت به فعالیت هنرمندان لطمه وارد می‌کند، ازهمین رو باید تلاش برای زنده کردن آواهای بومی و موسیقی محلی را یک ضرورت فرهنگی دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های تولید، حقوق مادی و معنوی فعالان، گستره رسانه‌ها و تکثیر سهل‌الوصول آثار موسیقی پیگیری برای به سرانجام رساندن قانون کپی رایت برای فعالان عرصه موسیقی امری حیاتی است که با حمایت  دولت به نتیجه می‌رسد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس، یادآورشد :اگراهمیت گردش مالی و میزان فعالان بخش‌های مختلف هنری، اجرایی و اقتصادی موسیقی مشخص شود، درمی‌یابیم که خانواده موسیقی ایران بدنه بزرگی دارد و می‌توان با توجه به این جمعیت حقوق مادی و معنوی آنها را تامین کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل