بازدید 54481
ادعای روزنامه اسرائیلی:

پیشنهاد آمریکا برای بازگشایی سفارتخانه در ایران!

یک روزنامه اسرائیلی با انتشار گزارشی مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های گذشته، پی‌درپی پیشنهاد برقراری دوباره روابط کامل با تهران برای مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای کشور را داده است. بنا به گزارش این روزنامه، یکی از موارد پیشنهادی واشنگتن به تهران، احتمال گسترش کانال‌های دیپلماتیک، از جمله بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌ها بوده است.
کد خبر: ۲۸۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱ 28 October 2012
یک روزنامه اسرائیلی با انتشار گزارشی مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های گذشته، پی‌درپی پیشنهاد برقراری دوباره روابط کامل با تهران برای مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای کشور را داده است. بنا به گزارش این روزنامه، یکی از موارد پیشنهادی واشنگتن به تهران، احتمال گسترش کانال‌های دیپلماتیک، از جمله بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌ها بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی «معاریو» مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های اخیر به ایران پیشنهاد داده، روابط کامل دیپلماتیک میان دو کشور برقرار شود و آن را بخشی از پیشنهاد ایالات متحده برای برگزاری مذاکرات مستقیم با ایران دانسته است.

بنا بر این گزارش، با این حال، بنا بر ادعای این روزنامه، ایران پیشنهاد آمریکا را که در سال ۲۰۰۸ و اندکی پس از روی کار آمدن اوباما مطرح شده بود، نپذیرفته است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از «مقامات نزدیک به دولت آمریکا» می‌نویسد در سال ۲۰۰۹ نیز «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا با سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران به مدت یک ساعت دیدار داشته و پس از آن نیز دیدار دیگری میان آن‌ها انجام شده است. این دیدار‌ها در حاشیه نشست‌های مذاکرات ایران و ۱+۵ صورت گرفته است.

بنابراین، از جمله پیشنهادهای آمریکا به ایران در این گفت‌و‌گو‌ها، دایر کردن دفا‌تر حافظ منافع در تهران و واشنگتن و سپس ارتقای آنها به سطح روابط کامل دوجانبه شامل بازگشایی سفارتخانه در دو کشور بوده است. همکاری‌های امنیتی میان دو کشور، پروازهای مستقیم میان ایالات متحده و ایران و صدور روادید برای ایرانیان مایل به سفر به آمریکا، از جمله دیگر پیشنهادهای واشنگتن بوده است.

ادعاهای این روزنامه در حالی مطرح می‌شود که نزدیک یک هفته پیش نیز روزنامه «نیویورک تایمز» از توافق ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه خبر داده بود؛ خبری که از سوی مقامات دو طرف تکذیب شد، ولی بحث و گمانه‌زنی‌های بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت.

با این حال، آنچه در گزارش نیویورک تایمز به آن اشاره شده بود، با آنچه معاریو مدعی شده دارای تفاوت‌های اساسی است. نیویورک تایمز مدعی شده بود در دیدارها و ارتباطات اولیه، ایران خواستار حل همه مسائل به صورت یک مجموعه شده، اما ایالات متحده خواستار این بوده که مذاکرات تنها به مسأله هسته‌ای محدود باشد.

اما اکنون معاریو مدعی است که ایالات متحده پیشنهادهای فراوانی به طرف ایرانی مطرح کرده، ولی با موافقت ایران روبه‌رو نشده‌اند. با این حال، این روزنامه اشاره روشنی به اینکه دلیل این مخالفت از سوی ایران چه بوده و مهمتر از آن، اینکه آمریکا با چه پیش‌زمینه و اهدافی چنین پیشنهاد‌هایی را طرح کرده، نمی‌کند.

شاید بتوان گزارش روزنامه معاریو را به نوعی «پادزهر» گزارش نیویورک تایمز و انداختن توپ مسئولیت به زمین ایران دانست تا در راستای سیاست کلی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هر گونه توافق میان ایران و آمریکا، چنین نشان دهد که تلاش‌ها برای گفت‌وگو با ایران، پیش از آغاز شکست خورده است.

بنابراین، انتشار این گزارش می‌تواند تداعی کننده آن باشد که ایران که با چنین پیشنهادهای «سخاوتمندانه»‌ای از سوی آمریکا موافقت نکرده، اصولاً نمی‌تواند طرف مذاکره و توافق قرار بگیرد؛ بنابراین، هر گونه مذاکره با این کشور بیهوده است. به این ترتیب، رژیم صهیونیستی می‌تواند هدف اصلی خود را که جلوگیری از عادی شدن روابط میان ایران و آمریکا و حفظ فشار‌ها بر ایران باشد، برآورده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱۱
انتشار یافته: ۲۲
من نمیدونم رابطه نداشتن با امریکا به سود چه کساییه؟؟؟
ایرادش چیه؟ چرا انگلیس که این همه به این کشور خیانت کرد اینجا سفارت داشته باشه؟
خیانتهایی که انگلیس کرد رو با آمریکا مقایسه کنید. به نظرم این روسیه هم بیشتر از آمریکا به ایران خیانت کرده
کجای این پیشنهاد سخاوتمندانه است؟!!!خوبه یخورده جلوتر از نوک دماغمونو ببینیم
هیچ کشوری نمی تواند برای همیشه یا یک کشور قطع رابطه کند.
زمانه ، زمانه ی ارتباطات است و هر کشوری از ارتباط دوری کند از جهان عقب می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
این حرفها رو به آمریکا بگو که یک طرفه رابطه خودش با ایران رو قطع کرد .
واقعا نمیدونم...از این طرف جوری در مورد رابطه با امریکا حرف زده میشه که انگار قراره کریه ترین و چندش آورترین کار دنیا رو انجام بدیم.از اون طرف مردم و مطبوعات و خبرگزاریا فقط کافیه یه کلمه یه شایعه در مورد رابطه ایران و امریکا مطرح شه انگار که جام جهانی رو فتح کرده باشیم یه شور و شعف خاصی لا به لای نوشته ها دیده میشه.قبول دارید؟
انشاءالله همینطور بشه و هر دو کشور روابط دیپلماتیک مناسب با هم بر قرار کنند چراکه از این اختلاف کشورهای زیادی سود می برند همچنین مردم در این تحریم ها دارن نابود می شوند .
جالب آنست که انگلیس بارها مانع این کار شده است .
از قديم از سردي روابط ايران و آمريكا بقيه سود ميبردن و واسشون منافع داشته... چون نزديكي ايران و آمريكا يعني ناكامي اونا...
اظهر من الشمس هستش که این بازم یک حربه هستش تا سیاست خارجی اوباما در آستانه ی انتخابات به چالش کشیده بشه و سیاستش رو منفعلانه قلمداد کنند.
این خبر فقط میخواد ضعف اوباما در سیاست خارجی رو به امریکایی ها تلقین کنه
خدا لعنت کند این رژیم اسراییل غاصب رو
خدانوند آنچه را که برای ملت ما خیر و سربلندی دارد را بوجود آورد
همیشه خبرها اولش با یه شایعه شروع میشه
تحلیل آخر به نظر من ذرسته
صلح حسنی تو جای خودش کم از جهاد حسینی نیست
از قديم و از بزرگان مان شنيده ايم كه مي گويند هميشه دشمن خود را نزديك خودت نگه دار تا آسيبي نبيني نمي دانم كه اين چقدر صحت دارد .
چرا اخبارهای روزنامه های رژیم منفور صهیونیستی را بخورد ملت شهید پرور میدهید0 این خوراک تبلیغاتی برای انتخابات امریکاست ای دوستان بصیرت داشته باشید .
جمهوری اسلامی ایران هرگز دست دوستی به شیطان بزرگ (امریکا) نخواهد داد
به نظر من دلیل این کار اینه که دارن خودشونو برای جنگ آماده میکنن ولی برای انحراف افکار عموم اینجوری تلقین میکنن که ما دست دوستی دراز کردیم ولی ایران پس زد.. اگر یکم واقع باشیم میفهمیم که آمریکا و غرب برای فشار به ایران خیلی هزینه کرده و مطمئنا به همین سادگی دست بردار نخواهند بود
اگر این کار خواست و اراده دو کشور باشد و بر اساس حقوق بین الملل. اسراییل هیچ غلطی نمیتواند بکند.
آمریکا مرگ به نی رنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو
....
حالاباز بگید مذاکره
بخدا اگر ما دستشون بیفتیم مثل گرگی که به گله می زند تکه تکه مون می کنن
روزنامه «معاریو» هیج نفوذ قدرتمندی نداره و از این جور خبرای چرت زیاد هست...بگردی پیدا میکنی
به قول چرچیل هیچ دوست و دشمن ابدی وجود ندارد فقط حفظ منافع ملی است که ابدیست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی