بازدید 4170

ایمنی سرویس مدارس افزایش می‌یابد

کد خبر: ۲۸۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴ 28 October 2012
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امنیت دانش‌آموزان در سرویس مدارس با استفاده از خودروهای استاندارد و رانندگان متعهد افزایش می‌یابد.

حاتم قاسمی در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: خودروهای سرویس مدارس باید از ایمنی خوبی برخوردار باشند تا رانندگان بتوانند دانش‌آموزان را با امنیت از خانه به مدرسه و بالعکس جابه‌جا کنند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین حادثه برای دانش‌آموزان در زمان رفت و برگشت از مدرسه رخ می‌دهد، بیان کرد: آنان با رعایت نکات ایمنی می‌توانند آمار این حادثه‌ها را کاهش دهند.
 
وی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان نکات ایمنی را رعایت کنند، بیان کرد: توجه کردن به صحبت‌های رانندگان، پرهیز از دویدن در پشت خودرو، پرهیز از بلند شدن از روی صندلی هنگام رانندگی و پرهیز از بلند صحبت کردن در خودرو از جمله نکاتی ایمنی است که باید آنان در سرویس مدرسه رعایت کنند.
 
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه سرویس‌های مدرسه برای دانش‌آموزان یک کلاس است و رانندگان معلمان آن هستند، اذعان کرد: رانندگان برخی از نکات ایمنی را به دانش‌آموزان توضیح دهند تا آنان با قوانین و مقررات آشنا شوند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: سرویس مدارس در مسیر رفت‌ و برگشت از خانه به مدرسه و بالعکس به عنوان مدرسه سیار دانش‌آموزان تلقی می‌شود که در این راستا باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در این مدرسه به رانندگان عنایت ویژه‌ای شود چراکه آنان با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه استقبال والدین از سرویس مدارس مطلوب است، خاطرنشان کرد: این طرح بسیار موفق بوده و کمیسیون کارگروه 18 برای ارائه مطلوب این خدمات به دانش‌آموزان تلاش می‌کند تا ایمنی و امنیت را برای آنان فراهم کنند.
 
وی بیان کرد: خودروهای سواری شخصی و تاکسی که سرویس مدارس را انجام می‌دهند ملزم به سوار کردن دانش‌آموزان از درب منزل و پیاده کردن آنان را در درب مدرسه و بالعکس هستند.
 
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: خودروهای مینی‌بوس باید دانش‌آموزان را از نخستین کوچه مشرف به منزل، دانش‌آموزان را با رعایت امنیت سوار و در نخستین کوچه مشرف به مدرسه پیاده کنند و همچنین اتوبوس نیز باید در نزدیک‌ترین خیابان به منزل و مدرسه آنان را سوار و پیاده کند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین مدرسه به منزل بهترین مدرسه برای دانش‌آموزان است، اظهار کرد: والدین از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس دورتر از منزلشان خودداری کنند و آنان را در نزدیک‌ترین مدرسه به محلشان ثبت‌نام کنند تا نیازی به سرویس مدرسه نداشته باشند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس کارت رانندگی مخصوص این خدمات را دارند، بیان کرد: این کارت توسط مسئولان مربوط از جمله مدیر مدرسه، پلیس راهور، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اتوبوسرانی حومه شهرداری قزوین به امضا رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از وسایل نقلیه مانند مینی‌بوس و اتوبوس به Gps وصل می‌شوند، اظهار کرد: در آینده رانندگان ملزم به پوشیدن فرم مخصوص می‌شوند و همچنین آنان باید آرم سرویس، نرخ کرایه و ظرفیت سرنشین را در داخل خودروها برچسب کنند تا مسافران و دانش‌آموزان از این اطلاعات مطلع شوند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: برچسب‌های نرخ کرایه و ظرفیت سرنشین را سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین چاپ و در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.
 
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: والدین در ارائه خدمات سرویس مدارس به فرزندانشان تابع شیوه‌نامه و مقررات باشند در غیر اینصورت مسئولان مربوط از جمله مدیران مدرسه پاسخگو مشکلات آنان نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی