صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

مصرف امگا – 3 حافظه کاری را تقویت می‌کند

کد خبر: ۲۸۱۳۶۰
| |
4081 بازدید
نتایج یک آزمایش جدید نشان داد، مصرف اسیدهای چرب امگا – 3 ضروری موجود در مواد غذایی مانند ماهی آزاد به تقویت حافظه کاری کمک می‌کند و همچنین برای بهبود فعالیت‌های جسمی حیاتی است.
 
به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه پیتزبورگ در آمریکا به تازگی نشان داده‌اند که افراد بالغ جوان و سالم در گروه‌های سنی 18 تا 25 ساله می‌توانند حتی با افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا – 3 حافظه شغلی خود را تقویت کنند.
 
دکتر بیتا مقدم مدیر پروژه و استاد علوم اعصاب در پیتزبورگ در این مطالعه خاطرنشان ساخت: پس از انجام آزمایشات فوق متوجه شدیم با وجودی که جوانان در گروه سنی در اوج توانایی ذهنی و ادراکی هستند اما با مصرف امگا – 3 باز هم می‌توان به تقویت حافظه کاری آنها کمک کرد و افراد سالم و جوان نیز از مصرف این مکمل‌ها سود می‌برند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی یانز، این متخصصان درعین حال یادآور شده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند درباره مکانیزم‌هایی که منجر به تقویت حافظه کاری پس از مصرف امگا – 3 می‌شوند، اطلاعات شفافی به دست آورند و در مطالعات بعدی به بررسی دقیق‌تر این ارتباط خواهند پرداخت.
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟
آخرین اخبار