بازدید 52216
۹

درخواست برای سکوت در مقابل مذاکرات ایران و آمریکا!

... «یادآوری می‌کنیم که نخست وزیر اعلام کرده هر گونه تقاضایی برای مصاحبه درباره این موضوع، نیازمند اجازه وی است». به نوشته این روزنامه، زیر سه کلمه «نیازمند اجازه وی» خط کشیده شده که نشانه تأکید روی این موضوع است.
کد خبر: ۲۸۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۸ 27 October 2012
موضوع احتمال برگزاری گفت‌و‌گوهایی مستقیم میان ایران و آمریکا، همچنان در بسیاری از محافل سیاسی و تحلیلی مورد بحث است و شایعات درباره آن جریان دارد. در این میان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مقامات این رژیم خواسته از هر گونه اظهارنظر در این باره خودداری کنند.

به گزارش «تابناک»، اخبار حاکی از آن است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، اندکی پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر احتمال مذاکره ایران و آمریکا، با فرستادن ایمیلی به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌هایش در سراسر جهان از آن‌ها خواسته بنا بر نظر نتانیاهو، از هر گونه اظهارنظر در این باره خودداری کنند.

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از بخشی از این ایمیل، خبر آورده است: «یادآوری می‌کنیم که نخست‌وزیر اعلام کرده، هر گونه تقاضا برای مصاحبه درباره این موضوع، نیازمند اجازه وی است». به نوشته این روزنامه، زیر سه کلمه «نیازمند اجازه وی» خط کشیده شده که نشانه تأکید روی این موضوع است.
 
نیویورک تایمز می‌افزاید: این ایمیل، بخشی از تلاش گسترده‌تر، از جمله دستورالعمل دولت به همه کارکنانش است، مبنی بر این که هر کس با رسانه‌ها سر و کار دارد، باید درباره این موضوع سکوت کند.

به اعتقاد این روزنامه، هدف اصلی نتانیاهو این است که جلوی پدید آمدن دوباره شکاف سیاسی میان ایالات متحده و اسرائیل را بگیرد و اجازه ندهد، بار دیگر اظهارنظرهای مقامات دولتش، تأثیری منفی بر روابط با آمریکا بگذارد؛ به ویژه در شرایطی که آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و خود نتانیاهو نیز با انحلال پارلمان، خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

بنا بر این گزارش، با این حال، به نظر می‌رسد هشدارهای نتانیاهو کمی دیر به دست وزرای کابینه‌اش رسیده، زیرا تنها تا چند ساعت پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز مبنی بر توافق ایران و آمریکا برای مذاکره، دست‌کم سه تن از آنها اقدام به اظهارنظر در این باره کردند و نظر هر یک نیز با دیگری متفاوت بود.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه گزارش گذشته‌اش، ابهامات بسیاری در سراسر دنیا پدید آورده، اشاره می‌کند که هرچند شخص باراک اوباما در مناظره با میت رامنی گفته این گزارش درست نیست، در بخش دیگری از این مناظره خطاب به رامنی گفته است: «من خوشحالم که هم‌اکنون شما سیاست ما مبنی بر اعمال فشار و نیز داشتن مذاکرات بالقوه با ایرانیان را تأیید می‌کنید».

به هر حال این روزنامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات در آمریکا و رژیم صهیونیستی، می‌نویسد: موضوع برنامه هسته‌ای ایران در هر دوی آنها، به یک مسأله محوری تبدیل شده و هم اوباما و هم نتانیاهو درباره اظهارنظرهای گوناگون در این موضوع حساسند.

نیویورک تایمز در ادامه به اظهارنظرهای مقامات اسرائیلی درباره این موضوع پرداخته که با وجود ادعای نتانیاهو مبنی بر آگاه نبودن از وقوع هر گونه توافق میان ایران و آمریکا، هر یک به بیان موضعی متفاوت از دیگری پرداخته‌اند.

در مجموع، آنچه از گزارش نیویورک تایمز برمی‌‌آید، این است که در میان مقامات اسرائیلی، هنوز هیچ گونه اتفاق نظری درباره نحوه واکنش نسبت به مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا نیست و این رژیم می‌کوشد با در پیش گرفتن سیاست صبر و انتظار، فعلاً از درگیر شدن در این موضوع خودداری کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۹
نتانیاهو خودش یکی از سگان غلاده ای آمریکاست
اگررابطه ما با امریکا تا این حد موجب ناراحتی اسرائیل میشود وقت ان نرسیده در سیاستهایمان در رابطه با امریکا تجدید نظر کنیم.
آخه چطور امكان داره كه اسرائيل و امريكا با هم مشكل سياسي داشته باشند ،چراكه با كمي دقت به كمكهاي مالي و پشتيباني نظامي امريكا از ابتداي به وجود امدن اسرائيل تا به امروز متوجه ميشيم كه اينها فقط بازي سياسي هست و همه اين را ميدانند كه رژيم اسرايل ساخته و پرداخته دست امريكا هست و يا حداقل از يك خانواده هستند.
چاقو دسته خودشو هرگز نميبره.
نه ريس جمهور امريكا و نه ريس جمهور اسرائيل قدرت تصميم گيري مستقل را دارند انها فقط مدير إجرائي هستند. إجرائيات و دستورات اصلي إز بالا ابلاغ ميشه.
يك مثال ساده ، فيلم (دم تكان دادن سگ )(wag the dog)محصول هاليوود به روشني به اين موضوع اشاره ميكنه.
امريكا و اسرائيل دو برادرند كه پدر بزرگ پيرشون انگليس كنترل كامل دارند بر اين دو
اشتباه نکنید این امریکاست که سگ اسراییله چون اکثر سران آمریکا اسراییلین بزرگ ترین غول رسانه ای آمریکا دست اسراییله
هنوز هم سگ زرد برادر شغاله و اوباما فقط مي خواد با جو دادن به اين موضوع تو انتخابات آينده راي جمع كنه اين سياست ها ديگه نخ نما شده
چرا همه دنیا از رابطه ی ایران و آمرکا بیم دارند ؟؟!! دوست و دشمن مخالف هستند
اخر نفهميديم با كدام از اين سه شيطان بايد مذاكره كرد
آیات 51 و 52 سوره مائده رو بخونید. همه چی رو گفته.
هر وقت صحبت از مذاکرات میشه یه عده کاملاً نا امید هستن و یه عده هم خیلی امیدوار ، تو دنیا الان کسی اینطور فکر نمیکنه ، سیاست و دیپلماسی مسیر خودشو میره ، اگر هم بخواد مذاکره ای بین ایران و آمریکا اتفاق بیفته پروسه ای بلند مدت هست اینطور نیست که حالا الان ما بخوایم مذاکره کنیم فردا اوباما بیاد تو برنامه عمو پورنگ برامون شعر بخونه حتی ممکنه رامنی انتخاب بشه اینها همش پیش نمایش هست باید دید خود نمایش به کجا می انجامد !
برنامه ریزی سیاست خارجی آمریکا که تو مناظره انتخاباتی نیست ، جمهوری خواه و دموکرات نداره همه در مورد ایران تو آمریکا اتفاق نظر دارند
اگر نظر مثبتی باشه باید مورد تایید همه باشه نه یه طیفی . به خاطر همین خیلی ها میگن هیچوقت ممکن نیست همچین اتفاق نظری تو کنگره به وجود بیاد یا در سازمان تولید فکر و استراتژی
ولی من نه خوشبینم و نه بدبین
نگاهم به این مسئله احساسی نیست ، منطقی بهش نگاه میکنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر