بازدید 25691
ادعای گاردین:

انگلیس در حمله به ایران با آمریکا همکاری نخواهد کرد

روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور مدعی شده، دولت انگلیس با درخواست ایالات متحده برای مشارکت در حمله احتمالی به ایران موافقت نکرده و نیز درخواست آمریکا را بخشی از طرح‌های احتیاطی این کشور در قبال برنامه هسته‌ای ایران دانسته است.
کد خبر: ۲۸۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷ 26 October 2012
روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور مدعی شده، دولت انگلیس با درخواست ایالات متحده برای مشارکت در حمله احتمالی به ایران موافقت نکرده و نیز درخواست آمریکا را بخشی از طرح‌های احتیاطی این کشور در قبال برنامه هسته‌ای ایران دانسته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی مدعی شده، دولت این کشور با درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه‌های انگلیسی جهت حمله به ایران موافقت نکرده است. آمریکا می‌خواسته از این پایگاه‌ها برای پشتیبانی نیرو‌هایش در خلیج فارس بهره گیرد، ولی انگلیسی‌ها اعلام کرده‌اند، هر گونه حمله پیشگیرانه به ایران، ناقض حقوق بین‌الملل است.

بنا بر این گزارش، دیپلمات‌های اروپایی همچنین برای استفاده از پایگاه‌های انگلیسی در قبرس و نیز اجازه پرواز از پایگاه‌های این کشور در اقیانوس اطلس و اقیانوس هند با مقامات انگلیسی گفت‌وگو کرده‌اند.

به نوشته گاردین، اقدامات دولت آمریکا، بخشی از برنامه‌ریزی احتیاطی بر سر برنامه هسته‌ای ایران است؛ اما وزرای انگلیسی تاکنون با این پیشنهادهای با سردی برخورد کرده‌اند. مشورت حقوقی وزرای کابینه انگلیس با دادستانی کل این کشور نیز آنان را به این نتیجه رسانده که حمله پیشگیرانه بر خلاف حقوق بین‌الملل است.

اما بر پایه نظر دادستانی کل، ایران که تاکنون پیوسته وجود هر گونه برنامه‌ برای ساخت سلاح هسته‌ای را انکار کرده، هم‌اکنون «تهدیدی آشکار و فوری» به شمار نمی‌آید؛ بنابراین، کمک رساندن به انجام یک حمله پیشگیرانه، نقض آشکار حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

البته به نوشته این روزنامه، ایالات متحده تاکنون درخواست رسمی درباره موضوعات یاد شده را مطرح نکرده و موارد تنها در حد رایزنی بوده است؛ افزون بر این، دیپلمات‌های انگلیسی نیز بر این باورند که احتمال وقوع جنگ با ایران، هنوز چندان زیاد نیست.

این گزارش می‌افزاید، گاردین مقاومت کابینه انگلیس با درخواست آمریکا را نشانه‌ای از تمایل نداشتن این کشور به وارد شدن به هر گونه جنگ جهانی دانسته است. با این حال، خود این روزنامه در مطلب خود اشاره می‌کند که اوایل تابستان امسال، یک هیأت نظامی انگلیسی برای رایزنی درباره انجام اقدامات احتیاطی به آمریکا سفر کرده بود؛ بنابراین، گفته می‌شود انگلیس تنها در صورتی که جنگی آغاز شود، وارد آن خواهد شد و خود تمایلی به آغاز آن ندارد.
 
در همین راستا، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده که اعتقادی به استفاده از گزینه نظامی ندارد؛ اما در عین حال، هیچ گزینه‌ای را نباید از نظر دور داشت. به باور این وزارتخانه، بهترین روش در پرونده هسته‌ای ایران، ادامه استفاده از راهبرد فشار و مذاکره است.

اما درباره انتشار این گزارش در گاردین، آوردن توضیحاتی ضروری است:

ـ باید توجه داشت که روزنامه گاردین، همواره به عنوان یکی از رسانه‌های همسو با سیاست‌های دولت انگلیس شناخته شده که در کنار «بی‌بی‌سی» و «رویترز» به عنوان بازوی رسانه‌ای دولت انگلیس کار کرده و اخبار و گزارش‌های آن در راستای تعقیب سیاست‌های رسمی این کشور بوده است؛ بنابراین، نمی‌توان انتظار داشت که انتشار چنین گزارشی بدون آگاهی و هماهنگی دولت انگلیس انجام پذیرفته باشد، به ویژه که اطلاعاتی از منابع محرمانه دولتی در آن بازتاب یافته است. به این ترتیب قاعدتاً انتشار این گزارش در راستای هدفی خاص انجام پذیرفته است.

در این رابطه، نخست می‌توان این گمانه را مطرح کرد که انگلیس با طرح این موضوع می‌خواهد احتمال حمله نظامی به ایران را همچنان قوی نشان داده و در شرایطی که قرار است به زودی دور تازه‌ای از مذاکرات میان ایران و ۱+۵ برگزار شود، ابزار فشار غرب را در این زمینه بر ایران حفظ کند.

اما احتمال دیگر که با توجه به رخدادهای روزهای اخیر جدی‌تر نیز به نظر می‌رسد، این است که انگلیس با احساس این که شاید مذاکرات رو در روی ایران و آمریکا، واقعاً روی داده و ابتکار عمل را از دست این کشور در پرونده هسته‌ای بیرون کند، تلاش دارد با بر هم زدن فضا، خود را به عنوان کشوری میانه‌رو و حتی مصلح معرفی کند که خیرخواهانه به دنبال حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.

بی‌گمان، نه سابقه اقدامات خصمانه انگلیس علیه ایران از گذشته‌های دور تاکنون از ذهن ایرانیان پاک شده و نه سابقه همراهی این کشور با آمریکا در عراق و افغانستان. حال اینکه به یکباره این کشور هم خیرخواه ایران شده باشد و هم رعایت کننده حقوق بین‌الملل، چیزی نیست که به آسانی و بدون اندیشه پذیرفتنی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۶۶
کفتار پیر و خیرخواهی برای ایران ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
چند سال پیش قضیه تجاوز نیروهای انگلیسی که به آب های جنوب ایران تجاوز کرده بودند را که خاطر مبارکتون هست؟؟
یاد اون کماندوی مارین به خیر که وقتی یکی از نیروهای سپاه ذکر الله اکبر را گفت ... و برای اینکه ضایع نشوند گفتند اینها ملوان بودند...
خواهشا برید جستجو کنید تا فیلمش را نبینید باورتان نمیشه که اینها کماندوهای مارین بودند نه ملوان ساده !
حالا چه بیان جلو و چه نیایند در هر صورت تحقیر میشوند پیش نیروهای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
اینها همش مکر روباه پیر است نه چیز دیگه شک نکن که اولین گوله هایی که بطرف ایران شلیک شود از طرف همین روباه حیله گر است . حمید . زاهدان
تحلیل درستی بود.انگلیسی ها فکر می کنن اگر مذاکره صورت بگیره جایی برای اون ها نخواهد بود و سهمی نخواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
خيالت راحت، سر اينا بي كلاه نمي مونه
مژدگانی که گربه تائب شد

زاهد و عابد و مسلمانا
امریکا بدون شک اینقدر ثروت و دانش و قدرت نظامی داره که برای جنگ نیازی به انگلیس نداشته باشه بلکه این انگلیس هست که نیاز به امریکا داره مثل جنگ جهانی دوم که اگر امریکا وارد جنگ نمی شد انگلیس و فرانسه و روسیه از المان شکست می خوردن
پاسخ ها
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
شما تنها جنبه مادي را در نظر نگيريد.

ايا امريكا براي حمله به عراق يا افغانستان نياز به كشورهايي مانند زلاند نو و ... داشته مسلما خير بلكه جنبه بينالمللي دادن و اينكه كل دنيا با امريكا هستند و مسايل ديگر را در نظر داشته است.
حقوق بین الملل چیه؟ یکی می تونه برای من تعریف کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1- هر چیزی که بشه علیه ایران و سوریه و حزب الله و .. استفاده کرد(قانون خوب و به نفع استکبار)
2- هر چیزی که علیه استکبار آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و ... بتوان استفاده کرد(قانون بد و به ضرر استکبار)
فعلا این دو تا را داشته باش تا جلسه بعد بیشتر توضیح بدم.....
ناشناس
| France |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
به باور من در روابط بین الملل هیچ قانونی بالاتر از قانون باشکوه جنگل حاکم نیست.
به نظر من شناختي كه انگليس ها از ايراني ها پيدا كردنند خيلي پخته تر از شناخت دولت هاي امريكايي از ايران است چون كه ميبينيم سياست انها ايجاد تفرقه ميان ايراني ها و بي هويت كردن مردم و جدا كردن انها از اسلام است و اين مكار بودن انگليس و با هوش عمل كردنشون رو نشون مي ده و اين دشمن خيلي خطرناك تر از امريكاست.
عجب.انگلیس شده طرفدار حقوق بین الملل!!
قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای با شیطنت انگلیس با روسیه بسته شد.معاهده پاریس با خود انگلیس در قرن نوزدهم بسته شد که منجر به جدایی نواحی شرقی ایران شد که بعدها انگلیس ها نام افغانستان را برای آن ساختند.انگلیسها بخشی از بلوچستان ایران را به هند ملحق کردند که الآن در خاک پاکستان است و حدود 40 سال پیش بحرین را از ایران جدا کردند و در کودتای 1332 نقش داشتند و پس از انقلاب تا کنون از هیچ رذالتی در حق ایران کوتاهی نکرده اند.حالا این کفتار پیر شده خیرخواه مردم ایران !!!
انگلیس شاید میدونه که جنگی واقع نخواهد شد و قصد داره اینجوری توی مجامع بین المللی پیشاپیش خودشو قهرمان نشون بده .
شاید هم دولت آمریکا برای اینکه دلیل منطقی ای برای کنار گذاشتن گزینه ی نظامی بدون شکستن غرورش داشته باشه ، میخواد ائتلافی مجازی که ظاهراً علیه دولت خودش هست برپا کنه و در برابر اسرائیلی ها هم دلیلی داشته باشه و بگه دنیا اجازه نمیده کمکت کنم .
و شاید انگلیسی ها تو این هاگیرواگیر میخوان از آمریکا امتیاز بگیرن یکمی
شایدم بچه های خودمون برای تقویت تاکتیکی و نفوذ استراتژیک به انگلیسا رسیدن
تا جایی که مذاکره هست چرا باید جنگ کنه اصلا این جنگ براش چه فایده ای داره؟
وقتی اسم انگلیس رو میشنوم میگن صد رحمت به آمریکا که سیاستش هر چقدر هم ظالمانه باشه به انگلیس زالو صفت و پست فطرت نمیرسه.
دوستمون خوب گفتن کفتار پیر.
با مذاکره مستقیم ایران و آمریکا ریشه بسیاری از دلالان سیاسی زده میشود و ایران از سایه ده ها کشور که در ظاهر خیر خواه ما و در باطن در حال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند خارج میشود .در شرایط فعلی بسیاری از ایرانیان و در کل افکار عمومی کشش گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا را دارد چون مسائل در حال بغرنج شدن و مشکلات ایران در حال اضطرار است ... یک بار برای همیشه باید این کار انجام شود تا دور جدید از قدرت گرفتن سیاسی - اقتصادی ایران این بار در تعامل با جهان نه در تقابل با جهان شروع شود ...
ولی بخش اول تحلیل خیلی محتمل تر ست و غرب غیر مستقیم خطر حمله به ایران را از جانب آمریکا و اسراییل جدی نشان می دهد تا ایران کوتاه بیاید و در مذاکرات نرمش بخرج دهد.
[جان کلام در قسمت انتهایی گزارش شما آمده است. قریب 33 سال است که انگلستان، در کنار بقیه ی کشورهای اروپایی، و شماری از اعراب، از شکل گیری رابطه ی مستقیم بین ایران و امریکا جلوگیری کرده اند. چون در چنین صورتی، موضع اروپایی ها در خاور میانه به شدت تضعیف می شود. اما بدتر این که شخصیت های بی طرف ایرانی هم تصور می کردند تبلیغات سرکردگان این کشورها دایر بر کراهت ایجاد رابطه با امریکا صحت دارد، در صورتی که هدف تبلیغ کنندگان، کارشکنی در سیاست خارجی ایران و امریکا بود، نه خیرخواهی برای ایران. اما فضا، به ویژه در دو هفته ی اخیر بکلی تغییر کرده و حتی سیاستمداران بی طرف ایرانی هم به این نتیجه رسیده اند که فضاسازی اروپایی ها، از روی خیرخواهی نیست.
ازدو حالت خارج نيست1-دارن مثل ... دروغ ميگن چون بريتانياحتي ازآمريكاتندروتروضدايراني ترهست,جريان تحريم بانك مركزي يك نمونه براي اين ادعام هستش2-ازتبعات چنين همكاري عليه منافع بريتانياازترس خودشون روخواستن بكشن كنار,دراين صورت اين خبر ميتونه درست باشه
انگلیس واقعأ سیاست باز مکاره است.ولی هرچی باشه خیلی زود آشکار میشه.
زنده باد ایران
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
این منفی ها دیگه یعنی چه کجای حرفش بد بود
منافع انگلیس در نبود رابطه بین ایران و امریکا بیشتر حفظ میشود و لدا طرح این موضوع و
احتمالآ موضوعات جدید تر توام با اقدامات
تحریک آمیز نباید دور از انتظار باشد
اگربازبان دیپلماسی انگلیس آشناباشیداین جمله معنی اش این است که صددرصدپایگاه رادراختیارمیگذاریم
خيلي خنده آور بود! جك ١٣٩٢ بود؟
مطمئن باشد هرچه می گویند عکس آن عمل می کنند
روباه مکار !
نه مساله چیز دیگه ایه. این قسمتش مهمه:
"بر اساس نظر دادستانی کل، ایران که تاکنون به طور پیوسته وجود هرگونه برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای را انکار کرده، در حال حاضر «تهدیدی آشکار و فوری» به حساب نمی آید. بر همین اساس، کمک رساندن به انجام یک حمله پیشگیرانه، نقض آشکار حقوق بین الملل به شمار می رود."
میخواد به ایران اینطور بگه که تا زمانی ما حمله نمیکنیم که فکر میکنیم ایران تهدیدش رو عملی نکرده.یعنی زمانی که ایران رسما اعلام کنه ما قدرت هسته ای هستیم،دیگه یه تهدید آشکار هست و الان دیگه دادستانی اوکی بده میشه بهش حمله کرد.در واقع شصتشون تیر خورده ایران دیگه داره قدم های آخر رو برمیداره، داره یه حرکت رو به جلو به سبک انگلیسی میکنه که بفهمونه هیچ وقت اعلام نکنین که قدرت هسته ای هستین وگرنه ما جلوتونو میگیریم.در جوابشونم فقط میتونم 1 کلمه بگم: زپرشک!!
شغال زرد برادر روباه است آنها راست گویی را بلد نیستند فقط نیرنگ دورویی و سلطه طلبی سابقه انگلیس خیانت به ملت ماست
انگلستان و صلح طلبی؟واقعا دولتمردان انگلیس فکر میکنن مردم ایران سیاستهای ضد ایرانی شان در طول تاریخ را دوست دارند؟اهای انگلیسیا ما از شما بیشتر از هرکشور دیگری تو دنیا متنفریم تاریخ گواهیی میده شما و رو...چه بلاها سر ما اوردید تاریخ!
نبايد ترديد كرد كه به ايران حمله ي همه جانبه اي صورت خواهد پذيرفت لذا بايد مصداق آيه شريفه وعدولهم مستطعتم من قوه آمادگي كامل داشت كه حتي با سلاح هسته اي و بيولوژيك نيز پاسخ دندان شكني را داد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
امیدوارم مسئولین این نظر را در نظر بگیرند و در صورت حمله به ایران با باران موشکهای هسته ای جواب آنها را بدهند. به امید ایران قدرتمند تر چه با یا بدون سلاح هسته ای ، در ضمن در نظر بگیرید مخالفین ایران کلا" از پیشرفتهای ایران در عرصه های مختلف علمی میترسند و سلاح اتمی بهانه ای بیش نیست
با سلام. البته اين خبر را مراجع قضايي اعلام كرده و براي مسئولين سياسي و نظامي كاربردي ندارد يعني از نظر حقوقي است . دولت انگليس در صورت حمله نظامي به ايران طبق قانون بريتانيا نياز به هيچ مرجعي ندارد.
این انگلیس همیشه یه دعوایی راه میندازه یا یه معضلی بوجود میاره بعد خودش غیبش میزنه و دست باقیه رو مسذاره تو حنا!!
سلام انگلیس و آمریکا و اسرائیل غلط میکنند حمله کنند
اینکه اسرائیل از امریکا کمک می خواد امریکا از انگلیس نشانه ضعف در مقابل ایران است.
انگليس غلط كرده اون هر وقت بتونه به آمريكا كمك ميكنه يك آب زير كاهيه كه نگو
هر چه میکشیم از دست این انگلیسی هاست
به این میگن فرار رو به جلو.

از همه ایرانیهای عزیز خواهش می کنم بجای واژه روباه پیر از "کفتار پیر" استفاده کنن زیرا مصداق صحیح تری است ضمنا در فرهنگ انگلیس روباه جایگاه قهرمانی دارد و اینها فکر می کنن مردم ایران به آنها به دید قهرمان نگاه می کنن!

این کفتار پیر بدون اجازه اربابش آب نمی خوره! وقت، وقت تبلیغات برای اوباماست
روباهه دیگه یه چیز میگه بعدش میزن زیرس
سلام با این همه تفصیر که دوستان عزیز داشتن من می خوام یه سوال بپرسم به نظر شما ایا در گیری ها در سوریه با ترکیه نمی تونه نشون دهنده اماده شدن امریکا و متعهدانش برای جنگ با ایران باشد ؟اگر چنین باشد که با حمله ترکیه به سوریه و گرفتن و تغییر دولت سوریه که خطه مقدمه ایران علیه اسرائیل می باشد باید اغاز جنگ ایران با امریکا را جدی گرفت
عجب روباهی این انگلیس،انگلیس و حقوق بشر؟؟؟!!! فکرکنم یا ترسیدن یا کاسه ای زیر نیم کاسه است.
یک روز اسراییل یک روز امریکا یک روز انگلیس یک روز مدیر کل ناتو یک روز اشتون یک روز فرانسه همه همه دنبال این هستند که ایران را به این معتقد کنند که امکان حمله نظامی وجود دارد و ادبیات مورد استفاده آنها که از همه مشهورتر است هیچ گزینه ای را از روز میز بر نداشته اند و یا اینکه تمام گزینه ها روی میز است و یا ایران هنوز تا رسیدن به سلاح هسته ای فاصله دارد و یا چند سال مانده چند ماه مانده چند هفته مانده یعنی اینکه غرب مثل خر در گل مانده است ، بیخیال همه این بی شرفها و عشق است ایرانی و غیرت ایرانی ها را که همچنان آهسته و پیوسته میدوند و میروند تا به آنچه آنها میگویند کاملا بی توجه باشند و کارشان را بکنند انشاءالله
انگلیسی ها سر آمریکایی ها هم کلاه می گذارند ما که سهلیم. نمونش دستکاری نرخ بهره لایبور بود که دیدیم. کلا ما باید همیشه با انگلیس رابطه نداشته باشیم ولی در عوض رابطه با ایالات متحده رابطه مطمئن تری هست.آمریکاییها برای اینکه ثابت کنند با فرهنگ هستند بخشی از منافع طرف مقابل را در معادلاتشون همیشه در نظر می گیرند و بنابراین منصف ترند. روسها که مثل انگلیسی ها دنبال خر مرده می گردند. فرانسوی ها هم علارغم ادعای تمدنشون آدمهای کلاهبرداری اند و توی معاملات باید چهار چشم بهشون نگاه کرد. چینی ها و آلمانی ها کلاهبردار نیستند اما همیشه منافع خودشان را با ظرافت تامین می کنند.
مرگ بر اميريكا و انگليس هر دوشون مزدورند و رو به اضمحلال .
مورد محتمل تر ترس انگلیس از ورود به منازعه نظامی با ایرانه
جمع کردن سفارت و روابط با اینا بهترین کار بود
انگلیس جان تو چقدر خوبی گرگی در لباس گوسفند
بايد به روباه پير گفت:برو اين دام بر مرغي دگرنه
فتنه دنيازيرسرانگليس است امريكا زماني مستعمره انگليس بودوالان نيرانگليس امريكا را بازي داده است.وامادرعالم سياست حرف راست وجودندارداگربگويدشركت نخواهد كرد بدانيدكه براي سهم خواهي حضوري فعال خواهد داشت
همین که آتش جنگ را روشن میکنند کافی است.
انگلیس هرچه میگه برعکس عمل میکند.
البته حرف حمله به ایران یک فرافکنی است و احتمال آن بسیار ضعیف است ولی ما که از صدر اسلام تاکنون فراوان از این صحنه ها دیدیم می بایست کاملا آماده باشیم تا از حداقل آسیب برخوردار باشیم
اول مفسد جهان انگلیسه . تا چند صباح دیگه اینا باید کشورهای تابع ایران باشن
این یعنی از همین الان منافع روباه موذی پیر را در هرجای دنیا که میتوانید هدف بگیرید ! وقتی که این وسواس الخناس ادعایی میکنند ، یعنی درست همان زمان مشغول انجام ضد آن هستند !!!!
به جایی یورش ببر که شانسی برا پیروزی داشته باشی .
همفر جاسوس انگلیس و بنیانگذار فرقه وهابیت به کمک عبدالوهاب عربستانی
انگلیس به احتمال از موشکهای دور برد ایران در هراس است ، چه بسا برد موشکها کشورمان تا انگلیس برسد ، پس راه احتیاط را پیش گرفته است .
كاش ما مقداري واقع بين تر بوديم تا بهتر مسائل را درك مي كرديم و اين قدر بر اساس شنيده هاي جهت دار تحليل نمي كرديم. اين شنيده هاي جهت دار و عناد بجه كانه مارا به كجا خواهد برد؟
این روباه بیر دروغ می گه می دونه الان ایران اونو به حاشیه رانده می خواد با این سناریو خودشو وارد معادلات سیاسی کنه وگرنه خود مردم انگلیس به این باور رسیده اند که حکومتشان دم سگ است
این سناریو ها دقیقا مثل این می مونه که یه نفر می خواد دشمنشو بترسونه به دوستش می گه من تهدید به جنگ فیزیکی می کنم تو منو محکم بگیر تا طرف حساب دستش بیاد
درصورتی که این اقا جرائت درگیری نداره و فقط می خواد وانمود کنه که هنوز قدرت دارم
اقا انگلیس تو را خدا امریکا رو ول کن ببینم حمله می کنه
ههههههههههههه
از نام انگلیس متنفرم جه رسد روی اینا رو ببینیم جنگ بهتر از دیدن این زرد صفتان هست
لطفا تند نرید..کشورها هر کاری میکنند برای منافع خود شونه..انگلیس هم تا حالا هر کاری کرده برای مردم و کشور خودش کرده ..مگه همه مثل ما هستند!
با غیرت ایرانی و اسلامیمان درمقابل هجمه های غرب ایستاده ایم شهدایمان این را به جهانیان بداندیش ثابت کرده اند.
با سلام
مطمئن باشید پیشنهاد دهنده و آغاز کننده انگلیس است.
با سلام صد سال دگر هم نم توانند به ايران حمله كنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها