بازدید 43003
کودکان بروجنی، همه کودکان ایرانند

نامه‌ای به قاضی‌القضات یک کشور!

تنها یک لحظه خودمان را به جای والدین زهرا عرب، ماندانا الهیان، فائزه شبانیان، فاطمه کریمی، مینا ربیعی، فاطمه شمس، پریسا رضایی، محدثه مهدوی‌نیا، پریسا زندیان، مژگان هادی‌پور، الهام حسن‎زاده، ریحانه شریفی، زهرا عباسیان، هانیه انتظامی، آمنه خاکسار، نرگس کوهی‌کمان، مرضیه سلیمی، مرضیه احمدی، مریم خاقانی، مائده فرهمندیان، رویا عسکری، شبنم مقدسی، زهرا غفاری و یک دانش‎آموز ناشناخته دیگر بگذاریم…
کد خبر: ۲۸۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴ 21 October 2012
به دنبال کشته شدن دختران نوجوان در حادثه واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس، مقامات گوناگون کشور، پیام‌های تسلیتی صادر کردند و خواستار بررسی عوامل این رویداد و برخورد با مقصران احتمالی شدند؛ اما گویا، مسئولان باید بیش از این و فراتر از چنین پیام‌هایی، این رویداد را رصد کرده و از وقوع رخدادهای مشابه با اقدامات پیشگیرانه جلوگیری کنند.

در همین زمینه، وحید نوروزی، مدیر عامل سابق مرکز معاینه فنی خودروها، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، پیشنهادهایی برای جلوگیری از رویدادهای مشابه در آینده داده است.

به گزارش «تابناک»، وی در همین زمینه نوشته است: تنها یک لحظه خودمان را به جای والدین زهرا عرب، ماندانا الهیان، فائزه شبانیان، فاطمه کریمی، مینا ربیعی، فاطمه شمس، پریسا رضایی، محدثه مهدوی‌نیا، پریسا زندیان، مژگان‌هادی‌پور، الهام حسن‎زاده، ریحانه شریفی، زهرا عباسیان،‌هانیه انتظامی، آمنه خاکسار، نرگس کوهی‌کمان، مرضیه سلیمی، مرضیه احمدی، مریم خاقانی، مائده فرهمندیان، رویا عسکری، شبنم مقدسی، زهرا غفاری و یک دانش‎آموز ناشناخته دیگر بگذاریم؛ نوجوانانی که دیگر در میان ما نیستند.

حتما شنیده‌اید که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، پنج اتوبوس حامل مسافران واژگون شده و روز خونباری را در جاده‌های کشور رقم زدند.از صمیم قلب متأسف شدم. الان حدود ساعت ۲۰ روز شنبه ۲۹ مهر ۹۱ است. تصمیم گرفتم نامه برای جناب قاضی القضات کشورمان بنویسم تا انشاالله مورد توجه مقام عالی قوه قضائیه قرار گیرد. تابناک متن این نامه را به دلیل مضامین انسان دوستانه آن بدون دخل و تصرف منتشر می کند .



بسمه تعالی

حضرت آیت الله العظمی لاریجانی

رییس محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما همان گونه که حتما به استحضار جناب عالی رسانیده شده، تنها در ۲۴ ساعت گذشته پنج اتوبوس در جاده‌های کشور واژگون شده و یا با یکدیگر برخورد کرده‌اند که بر اثر آن سی نفر از هموطنان عزیزمان کشته و ۸۵ نفر زخمی شده‌اند. در رسانه‌ها نیز خواندیم که حضرت عالی طی دستور ویژه‌ای به رئیس محترم دادگستری استان‌ خوزستان، ایشان را مأمور رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی نموده اید. ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت بموقع آن مقام محترم، وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک شهروندی که حدود یازده سال از عمر خویش را به نحوی در مراکر معاینه فنی خودروهای تهران سپری نموده است، چند نکته را به محضر مقام عالی قاضی‌القضات کشورمان برسانم:

حتما ملاحظه فرموده اید که دلیل عمده این قبیل تصادفات و قتل‌عام‌ها، معمولا مواردی از قبیل سرعت غیرمجاز راننده، لغزندگی جاده، خواب آلودگی و عدم کنترل راننده اعلام می‌گردد و پس از چند روزی عادی شده و همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود. متأسفانه نقش خودرو و شرایط فنی آن هیچ گاه به درستی و با دقت مورد کنکاش قرار نمی‌گیرد و به دلیل عدم تسلط کارشناسان محترم مرتبط با تشخیص علل تصادفات با نکان فنی و ایمنی خودرو، همواره دو عامل انسان و راه، بالاترین سهم را در ایجاد تصادفات در گزارش‌های کارشناسی به خود اختصاص می‌دهند و دقیقا به همین دلیل، هیچ گاه عامل خودرو به درستی مورد نظر قرار نمی‌گیرد.

متأسفانه، هیچ کدام از خودروهای سنگین حمل مسافر قبل از حرکت در پایانه‌های کشور مورد بازبینی فنی قرار نمی‌گیرند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، داشتن برچسب معاینه فنی با اعتبار شش ماهه، فارغ از آنکه در چه شرایطی صادر گردیده، ملاک عمل برای سالم بودن خودرو قرار می‌گیرد.

اینجانب اعتقاد راسخ دارم تمام اتوبوس‌هایی که در پایانه‌های کشور، وظیفه حمل مسافر را به عهده دارند، بایستی الزاما قبل از هر حرکت به سمت شهری دیگر، توسط خطوط مکانیزه معاینه فنی مورد آزمون سلامت فنی قرار گرفته و سپس مجوز مسافرگیری برای آن صادر گردد.

قاعدتا جان مسافرینی که سوار بر اتوبوس هستند با جان مسافرینی که سوار بر هواپیما هستند، هیچ گونه تفاوتی ندارد. چگونه است که کوچکترین ایراد فنی مانع از حرکت هواپیما می‌شود اما جان ده‌ها نفر از شهروندان در یک اتوبوس نادیده گرفته شده و با تشخیص راننده اتوبوس و یا شاگرد راننده مبنی بر سالم بودن اتوبوس، سفری چند ساعته و بعضا شبانه روزی آغاز می‌گردد و در بسیاری از اوقات به محض رسیدن به مقصد، مجددا مسافرگیری شده و سفری دیگر با همان وضعیت با تعدادی انسان بیگناه دیگر شروع می‌شود؟

اینها بخشی از دغدغه‌های موجود است که به اختصار به عرض رسانیده شد تا انشا الله با دستور مساعد جنابعالی به مسئولین ذیربط و بالاخص دادستان محترم به عنوان مدعی العموم می‌تواند شروع اقداماتی بسیار بزرگ برای افزایش ایمنی تردد و کاهش مرگ و میرهای این گونه در جاده‌های کشور باشد.

پاسخگو بودن تمام آنهایی که موجب شدند، معاینه فنی خودروها بالاخص در بخش خودروهای سنگین و با تأکید بر خودروهای اتوبوس در پایانه‌های حمل مسافر به بیراهه رفته و عملا از نقش اصلی خود خارج شوند، اقدامی بسیار مثبت ارزیابی می‌گردد.

افزایش سن ضروری بودن معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال که متأسفانه در سکوت متولیان امر به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی نیز رسید، یکی دیگر از مواردی است که عملا موجب گردیده معاینه فنی خودروها به هیچ عنوان جدی گرفته نشود و اگر نقش ایمنی خودرو را در این قبیل تصادفات منصفانه و کارشناسانه مورد لحاظ قرار دهیم، آن وقت مشخص خواهد شد که اصلاح آنی این بند از قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی در مجلس محترم تا چه حد می‌تواند در کاهش میزان تصادفات و کشته‌های ناشی از آن موثر باشد.

در خاتمه پیشنهاد می‌گردد در صورت صلاحدید، امر به ابلاغ فرمایید تا نشستی فوری با محوریت قوه محترم قضائیه با حضور کارشناسان مرتبط با معاینه فنی خودروها در شهرداری‌های کشور، وزارت محترم راه، مجلس شورای اسلامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، خودروسازان و وارد کنندگان خودرو، اساتید دانشگاه بالاخص از دانشکده‌های مکانیک و سایر افراد به تشخیص آن مقام محترم تشکیل گردد تا در خصوص موارد ذیل بحث و بررسی نموده و نتایج امر جهت هر گونه اقدام لازم به حضور جناب عالی تقدیم گردد:

۱ـ الزامی بودن معاینه فنی برای تمام خودروهای با عمر دو سال به بالا و تعیین ضوابط و شرایط تحقق مطلوب آن در کشور

۲ـ بررسی شرایط مطلوب مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و سبک در کشور و پیشنهاد راهکارهای قانونی برای نظارت دقیق

۳ـ الزامی بودن احداث خطوط مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین در تمام پایانه‌های کشور و الزام هر بار تست فنی مکانیزه قبل از مسافرگیری

فرصت را برای تقدیر و تشکر از مقام محترم عالی قوه قضائیه کشور عزیزمان به جهت توجه به نکات مذکور مغتنم می‌شمارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۶
انتشار یافته: ۱۵۰
من با حرفهای جناب آقای نوروزی عزیز موافقم و با توجه به این که حقیر به مدت دو سال مدیر بزرگترین و اولین مرکز معاینه فنی خودرو تبریز وابسته به شهرداری تبریزبودم کاملا" به این مسائل تسلط دارم و از نزدیک مشکلات و موانع مربوطه آشنایی دارم باید ذکر کنم که متاسفانه مراکز معاینه فنی از اهداف اولیه خود که تست و آزمایش و ارائه برگه واقعی سلامت خودرو بود فاصله گرفته و الان به قطع یقین عرض میکنم اکثریت مراکز فقط دنبال منافع و عواید حاصل از صدور کارت معاینه هستند و هیچ کنترلی نیز بر آنها صورت نمی گیرد و باز می گویم در اکثر مراکز تست کاملی بابت آلاینده ها و سیستم ترمز روشنایی و سایر موارد انجام نمی پذیرد که اگرمسولی اعتراضی دارد حاضرم عینا" و لااقل در تبریز ثابت کنم در زمان مدیریت من طبق آمار بیشتر تست مجدد را داشتیم چون اکثریت قریب خودروهای موجود در کشور نمی تواند در تست اول و بدون مراجعه به تعمیرگاه و رفع عیب کارت معاینه اخذ کند ولی این روزها حتی می توانی بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی و فقط با یک تلفن کارت معاینه فنی را درب منزل دریافت کنی .
البته بحث این مورد طولانی است وبنده مشغول تحقیق و تهیه گزارش کاملی در این مورد می باشم که انشااله به محض آماده شدن تقدیم سایت وزین تابناک خواهم نمود که به نحو مقتضی بکار بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
معاینه فنی ملاک نیست. ماشین امروز سالمه فردا خراب میشه . ربطی به معاینه فنی نداره. مشکل چیز دیگه هست جای دیگه هست. اینقدر ظاهر بین نباشین.
رضا -پ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
با سلام دلم به تبریز خوش بود وای به بقیه شهرها در طول چند سال اقامت در این شهر همواره به لیاقت مدیران و دانشگاهیان انجا مخصوصا در صنعت برق - ماشین سازی وهمینطور دانشگاه ایمان پیدا کرده بودم با اینکه اصالتا اذری نیستم اما همواره مدافع لیاقت و حقانیت این بخش از هموطنان بوده و هستم . حال باعث تاسف است که تبریز که برای خودش در صنعت و مدیریت مرجعیتی داشته به این وضع در آمده واقعا متاسفم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
من فقط پول دادم برچسب گرفتم!حتی رنگ خودروی مرا ندید!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بگو همه ماشین هایی که از کارخونه هم در می یان باید برن معاینه فنی چون اول کار زوارشون در می ره چه برسه 2 سال بگذره !!!!!!!!!1
ماجد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با سلام
اگه مرکزی که اتومبیل رو معاینه میکنه برگه ای رو با مهر و امضا در اختیار مالک خودرو قرار بده، و بعد از تصادف در صورت تشخیص مشکل فنی خودرو به عنوان عامل تصادف اون مرکز خطا کار شناخته شده و مجبور به بستن مرکز خودش بشه و پرداخت جریمه دیگه این اتفاقا کمتر میفته.
خیلی ناراحت شدم از این رخداد تلخ ولی ببخشد این آقایون اصلا براشون مهم نیست چقدر این حادثه های مشابه می افته مثل هواپیمایی که سقوط کرد عین خیالشون نبود
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
دوستان ازماست كه برماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تواست
آنچه جایی نرسد البته آن فریاد است
به نظر شما بسیج و امزش و پرورش که این اردوها را اجباری کرده مقصر نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کجا اجباری بوده؟ اونوقت این همه آدم که برای کارای دیگه میرن مسافرت اجبارشون کردن ؟ این حرفا چیه؟ مشکل یه جاهای دیگه ست. اونا رو باید حل کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مگه اجباریه ؟ ....واویلا.....
ناشناس
| Norway |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تعداد کشته های این اردوها کم کم از تعداد شهدا بیشتر می شه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
رو چه حساب میگید اجباریه ، تو این دوره زمونه که دانش آموز کلاس های رسمی اجباری و قانونی رو نمیره فکر میکنید ، پدر مادر و خود دانش آموز به اجبار راضی میشه بره اردو اونم جنوب کشور؟
شایعه سازی نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این اردوها به هیچ وجه اجباری نیست
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اجبار !!!!!!؟
خیلی دلت بخواد که ببرنت به این اردو- تازه قرعه کشی هم میشه - پول هم باید بدی.
کجای کاری آقا یا خانم دوست ناشناس!!!!؟؟
یک پدر مسوول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اینگونه اردوها شاید اجباری نباشه ولی وقتی مسوولین مربوطه مطرح میکنن دیگه نمیشه جلوی بچه ها رو گرفت . اونها دوست دارند به هر قیمتی با دوستاشون باشن . من خودم مانع رفتن پسرم به یکی از این اردوها شدم ولی او دیوانه وار به من حمله کرد . چرا باید در کشوری که هر 20 دقیقه یک نفر در اثر تصادفات جاده ای میمیره بچه های معصوم رو به کام مرگ فرستاد. لطفا منعکس کن.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وقتی که تعداد کمی از دانش آموزان دوست داشته باشند بروند مطمئن باشید که بقیه هم تحریک می شوند که همراهشان بروند آن هم برای دخترها. دیگر پدر و مادر چگونه می توانند مانع شوند حتی اگر راضی نباشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وقتی میگن میتونین نرید ولی 8نمره ازتون کم میشه خوب معلومه بچه نمره کامل میخواد و راضی نمیشه دفاعی رو با 12 پاس کنه معدلش بیاد پایین
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چه ربطی داره؟اگه نبرن اردو می گی نبردن اگه ببرن هم یه مشت راننده کاری می کنن گردن بسیج با اموزش پرورشه ؟ نه بابا این حرفا نیست
محمدشیرازی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
سلام همه دوستان
برادر یا خواهر من . مسئله که اردو نیست.اردو یک نیاز واسه دانش آموز یا دانشجو هست حالا اگر میبردن مشهد یا شمال . بازم موضوع اردو بود... خیر اردوهای راهیان نور تاثیرات بسیار معنوی در روحیه جوانان داشته و دارد
بحث .ایمنی هست
برای مثال:یعنی اونایی که در شهرک های بزرگ که کمی دور از مدارس آموزشی هستن در یک سانحه براشون مشکل پیش بیاد بازم بحث دارید .
اصل مطلب فقط ایمنی هست و گرنه اردوی راهیان نورواقعاً در نوع خودش بی نظیر هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما مثل اینکه نمیدونید..اجباریه..12 نمره درس دفاعی مال همین سفره
ناشناس
| United Kingdom |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
دوستان اگر مطالب برادر یکی از فوت شدگان رو خوانده باشید متوجه میشید که کاملا اجباری بوده و اگر نمیرفتن نمره درس به آنها داده نمیشده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ناشناس عزیز اگر یه خورده تحقیق میکردی یا بچه دوم دبیرستانی داشتی میدونستی این اردو 10 نمره عملی داره اجبار به چی میگن دیگه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بله اجباريه و براش نمره در نظر گرفته ميشه.تمام دختران راهنمائي اگه نمرشو ميخوان در پائيز و پسران در زمستان بايد برن.شايعه هم نيست.من خودم در اموزش و پرورش هستم
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
درس آمادگي دفاعي براي پسرهاست نه دخترهاكه نمره براش درنظر گرفتن
سلام
آقا این نامه سر جای خودش ارزش داره
اما سهم جاده در تصادفات این جاده بسیار زیاد هستش!
چند بار مجبور به تردد از اون جاده شدم، ولی هیچگاه جرات نکردم با ماشین شخصی برم و همیشه با ماشین عمومی رفتم!
پیچهای تند! بدون علامت، کیفیت بده جاده، راننده گان تاکسی بی مهابا و... از همه بدتر دست اندازها و فراز و نشیبهای بسیار در این جاده علت بسیاری از تصادفات هستش.....و نباید این نامه باعث بشه عامل جاده دوباره کمرنگ بشه
از رئيس محترم دستگاه قضا خواهشمنديم دستورات محكمي صادر فرمايند.
پاسخ ها
مهر آذين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ضمن عرض ادب و احترام، امروز 30 مهر ماه هست ! امروز 30 روز از اول مهر گذشته است . آموزش و پرورش آيا آنقدر كه به فكر تعطيلي و تفريح دانش آموزان هست به همان ميزان هم به فكر تحصيل آنها هست؟ واجب بود به اين سرعت اين اردوي برگزار شود ؟ شنيدم هركس در اين اردو شركت كند 8 نمره هم بهش داده مي شود ! پس به امر تحصيل هم توجه مي شود!!!!!!!!! ضمن ابراز همدردي با والدين اين دختران گل ، ياد آوري و پرورش حس نوع دوستي و رشادتهاي جوانان غيور و دلير ايران بر همه ما واجب مي باشد اما با توجه به اينكه تاكنون بارها سابقه چنين حوادثي وجود داشته خود والدين مي توانند اين وظيفه را خود به عهده بگيريد و با رعيت موازين و اصول پيشگيري دگر باره شاهد چنين حوادث دلخراشي نباشيم.
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این اردوها نه اجباری است و نه به کسی نمره ای اضافه تعلق می گیرد. این جنابمهراذین بفرماینبه چه درسی 8نمره اضافه میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقا آرش برادر منم تو اين اردو كه اجبار مي باشد رفته درس مورد نظر هم آمادگي دفاعي بودش والسلام ديگه انقدر زيرش نزنيد...
اگه مث برنامه هسته اي ، عزم مسئولين ما جزم مي شد مطمئنا اين معضل قابل حل خواهد بود. اكثر تصادفات ناشي از خطاهاي انساني است پس بايد براي جلوگيري از خطاي انساني قوانين را سخت تر و جرايم را بيشتر و جلوي فساد در حوزه راهنمايي را گرفت.
ضمن تسليت به خانواده داغديدگان
نميدونم اينها واقعاً خودشان متوجه نمي شوند كه بايد اين كارها را بكنند و منتظر همچين حوادثي مي شوند.. اين حادثه و امثال حادثه هاي آن مثل حادثه ولنجك تهران كه چندين سال مي گذرد و دانش آموزان آن هم از ياد رفتند هنوز هم تكرار مي شود ....

با تاسف فراوان
بچه های بیگناه اسیر ندانم کاری و سهل انگاری بزرگترا میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
الهی بمیرم برا دل مادراشون...
تنها راه اصلاح فرهنگ بد رانندگي ما ايراني ها ، اجباري شدن نصب جي پي اس روي خودروها و كنترل ماهواره اي آن هاست. معاينه فني ها پولكي است ، نديده مجوز مي دن .بنظرم اينقدر تلفات جاده اي داريم كه روي اين موضوع سرمايه گذاري شود. البته اگه جون آدما مهم باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
موافقم
من بعد از مشکلات فنی بیشماری که برای هواپیما ها پیش اومد و میاد ، ترجیح دادم با قطار یا اتوبوس سفر کنم ، ولی متاسفانه راننده های اتوبوس خصوصا در موقع شب ،خیلی بد و خطرناک رانندگی می کنند ، سرعتشان از 110 کمتر نمی شه و از همه ماشین ها سبقت می گیرند وقتی هم اعتراض می کنی یک نگاه عاقل اندر سفیهی می اندازند و می گویند ما راننده ایم ، شما خیلی حساسین.
آفرین موارد خوبی رو ذکر کرده اند.
اگر رانندگان اصلاح شوند تصادفات کم می شود /ماشین ومعاینه فنی و.... در درجه بعدی هستند/ این حادثه اصلا ربطی به معاینه فنی ندارد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
رفیقی داریم راننده اتوبوسه میگه راهی که 15 تا 16 ساعت بقیه میرن اون 11 ساعت میره خوب عاقبت همینه دیگه
تابناک همیشه ار این کار بکن
ما چیمون درسته؟
با تسلیت به خانواده های داغدار.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته شرکتهای اتوبوس بین شهری مانند شرکتهای هواپیمایی عمل می کنند. یعنی راننده چون خلبان، تنها مسئولیت رانندگی را به عهده دارد. مسئولیت ایمن بودن اتوبوس و بار مسافر بر عهده افراد دیگری است.

در این شرکتها وظیفه رانندگی در مسیرهای طولانی بین چند راننده تقسیم می شود.
به این صورت که فرض شوداتوبوس شرکت مسافربری ازتهران عازم اصفهان شود. راننده اتوبوس در جایی مثلا قم، اتوبوسش را با راننده اتوبوس همان شرکت که از اصفهان عازم تهران است ، تعویض می کند. به این ترتیب ،اولا راننده پس از طی ساعات مشخص رانندگی، قبل از اینکه خستگی بر او مستولی شود، وظیفه اش پایان می پذیرد. ثانیا دوباره در همان روز به خانه خود بر می گردد و با خانواده اش خواهد بود.

امید این سیستم در کشور اجرایی شود. قطعا تعداد تصادفات کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
من به عنوان یک مدیر دبیرستان چند نکته را به اطلاع کاربران و همراهان عزیز تابناک می رسان:
1-این اوردوها از طرف هیچ مدرسه ای مورد تایید نیست ،چون مشکلاتی از قبیل تعطیلی نصفه و نیمه مدرسه و بر هم زدن برنامه درسی مدرسه و معلمان و همچنین عقب افتادن دروس دیگر میشود.
2- این اوردوها بسیار پرهزینه بوده و در این شرایط اقتصادی کشور اصلاً قابل توجیه نیست
3-راضی کردن اولیا ی بسیاری از دانش آموزان که ناراحتی های جسمانی دارند
بسیار سخت و وقت گیر است واز طرفی مدرسه تحت فشاراست که حتماً دانش آموزان سال دوم را به این اوردوها اعزام کنند.
4-رضایت نامه اولیا جنبه فرمالیته داشته و صرفاً جهت فرار از زیر مسئولیتهاست چون زمانی که اوردو اجباری است و نمره دانش آموز در درس دفاعی به آن وابسته است گرفتن رضایت نامه مفهوم خود را از دست می دهد.
5- اتوبوس های مورد استفاده در این قبیل اوردوها به علت کمبود بودجه و یا صرفه جویی از ماشین های از رده خارج و یا قدیمی هستند.
هیچ وقت عامل جاده را فراموش نکنید که نصف تصادفات به دلیل جاده های غیراستاندارد می باشد ولی مسئولین جوابگو نیستند و فقط تقصیر را به گردن راننده بیچاره می اندازند راننده ای که بدبخت وبدهکاروهزار غم وغصه درسر دارد
ميشود قبل از وقوع حادثه و سپس پيگيري قضيه در اسرع وقت؛ دقت كرد و اتوبوسها و ميني‌بوسهاي فرسوده و قراضه را به جاده‌هاي ناامن‌تر از خودروها وارد نكرد.ميتوان دقت كرد راننده‌ها از سلامت جسمي و رواني برخوردار باشند نه اينكه راننده معتاد پشت فرمان اتوبوبوس بنشيند
لطفا همین یک مشکل را که البته کوچک هم نیست (تلفات هرساله) جاده ای را سایت محترم تابناک پیشقدم شود حل کند و مدام آقایان را مورد خطاب قرار ندهد. ولی این را بدانید تا زمانی که بیمه جای مقصر و خطاکاران و قصور کنندگان را پر کرده و هر راننده ای به صرف داشتن بیمه فاجعه ببار می آورد مشکل رانندگی ما حل نخواهد شد. اتومبیل مثل چاقو هم آدم می کشد هم گوسفند و ... بنابراین قوه قضائیه هم مقصر است که " برخی جنون رانندگان را در تخلف و حادثه سازی " قتل شبه عمد اعلام نمی کند؟؟ واین جای بسیار تامل دارد دیه بیمه جای خطاکاران را گرفته است؟؟
انچه در مملکت ما ارزش ندارد جان انسانهاست وانچه ارزشمند است نیازهای انسانهاست که نرخ انها لحظه ایست ولی ارزش جان انسانها مانند ارزش پول ملی هر روز کمتر و کمتر میشود.
از دیروز که این اتفاق افتاده من شوکه شده ام . نمی دونم شما دختر دارید یا نه ....چه آسون یه روز میان بهت میگن دخترت نوجوانت رو که فرستاده بودی اردو ... الان توی تابوت برات پس آوردن !
یک نگاهی به موقعیت استاندارد وسایل نقلیه در اروپا و غیره بیاندازید.
اجباری شدن سیستم پایداری خودروESC از سال 2013
اجباری شدن سیستم ترمز اتوماتیک از سال 2013
اجباری شدن اخطار عبور از خط کشی وسط جاده 2013
انوقت اتوبوس های ما کجا و آنها کجا
به نظر من اگه اقايون خيلي به فکر شهدا هستند،هزينه ي اين سفرها رو به خانواده هاي شهدا بدهند.به اين صورت اينگونه تصادفات هم رخ نمي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
هزينهء اين سفر به چه درد خانواده شهدا مى خورد؟متاسفم براى شما.خانوادهء شهدا هزينه كرده اند كه شما مى توانيد راحت نفس بكشيد و آزاد اظهار فضل كنيد...متاسفم!
محمد شیرازی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آقا فرازد شهدا که فکر نمیخوان . شما باید بفکر خودت باشی برادر.
بحث راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی هست. قصد دیدن مناطقی هست که واسش خون دادیم تا امثال شما جونها یادتون نره این مملکت همینجوری حفظ نشده.
خانواده شهدا ی عزیز ما نیز با خدا معامله کردند. نه با منو تو
اردوی اجباری دیگه یه جور تحمیل هست تا بوده اردو اختیاری بوده.
اردوی اجباری برای چند نمره!!
خدا پدر سازنده توپولف را بیامرزه 6 ماه یکبار یکیش می افتاد فوقش 200 کشته می شدند ولی با این وضع روزی 30 نفر کشته می شوند.
مردم تو کشورهای دیگه بعد از جنگ دیکه کشته نمیدن بعد ما چپ وراست بچه ها رو میبریم اونجا به کشتنشون میدیم بعد هم یک پیام تسلیت و خلاص
اصلا این کارا برای چیه اصلا او شهیدی که هشت سال جنگیده راضی به این کاره که بچه های بیگناه رو اینجوری به کشتن بدیم
اصلا از خوانواده های شهدا بپرسن ببینم راضی هستن یانه
چرا مسئولین ما یاد نگرفتن چه جوری تصمیم بگیرن؟
جناب آقای نوروزی
جنابعالی و اقوام و نزدیکان شما که از مشهد مقدس راه طولانی پیموده و در حوزه معاونت ترافیک شهرداری تهران از سر دلسوزی قبول زحمت فرموده اید و اکنون اینگونه برای قربانیان معصوم بروجنی دل می سوزانید آیا می دانید که تاکنون چند نفر در همین خطوط بی آر تی کارشناسی نشده و فاقد حداقل های ایمنی لازم برای عابر پیاده در همین پایتخت تاکنون بی سر و صدا جان به جان آفرین تسلیم نموده اند؟ اگر نمی دانید بنده حاضرم آمار آن را در اختیار جنابعالی و دوستانتان بدهم
پاسخ ها
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
واقعا درست گفتي يكي از بدترين ايستگاههاي بي آر تي از نظر امنيت مسافر ايستگاه چمران پل نصر هستش مسافر بايد درست شاخ به شاخ اتوبوس بره تا بتونه وارد ايستگاه بشه . ضمنا اكثر ايستگاهها يكسرشان بسته است و بايد از لاي اتوبوسها كه جلوي ايستگاه وايستادن رد بشي تا بتوني وارد ايستگاه بشي حالا اون وسط اگر راننده هم حواسش نباشه و يكدفعه راه بيافته ديگه فاااااتحه .
ناشناس
| France |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
تهران كه بدترين شهر از لحاظ مديريتي است اصلا حرفش را نزنيد ...
بنظرم باید تعرفه خودروهای وارداتی باکیفیت صفر شود تاکی تلفات انسانی؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اين پيشنهاد در مقاطع مختلف از طريق كارشناسان وزارت كشور به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت داده شده ولي هيچگاه مورد توجه قرار نگرفت. هم براي تصادفات و هم براي مصرف سوخت. حال پيدا كنيد پرتقال فروش را
بنظر مسئولان این عزیزان مسافران راهیان نور بودند و با این اتفاق به نور ابدی پیوند ناگسستی برقرار کردند و رفتند چیزی نیست همه ما مسافر راهیان نوریم به سوی الی الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
پس برو خودتو بنداز جلو اتوبوس .تو كه ايراني نيستي والا از ايران پي ام ميدادي نه كشوري كه سياستش تخاصم و تحريم با ايرانه و شما زير پرچمش زندگي ميكنيد لذا نظر نديد بهتره
باسلام .. ماه که دانش آموز باید سر کلاس درس باشد به اسم راهیان نور ؟
معلوم نیست این داستان ساخته وپرداخته کیست واز کجا آمده ؟؟؟ از کلاس درس به زور نمره دادن به سینه قبرستانها می فرستند .کسی هم پاسخگو نیست . چرا راننده هم مدیر مدرسه مسئولین سپاه مسئولین آموزوزش وپرورش مفصرند وباید با همه آنها برخورد شود اگر جراتی است...
با سلام
بنده شخصا خودرو شخصی خودم را برای معاینه فنی بردم اصلا ماشینم را ندید نمیدانم حکمت این معاینه فنی برای چیه . یک نفر شخصی معاینه صادر میکنه اصلا از بقالی راحت تر
ميخوام بدونم اگر بچه ها رو نبرن جنوب واقعا فرهنگ شهادت زنده نمي مونه؟
بايد از كسي كه اين طرح رو توي آموزش و پروش آورد سوال بشه
يعني چه؟
ما چقدر توي اين راه بايد كشته بديم
اصلا ربطي به ماشين نداره
جاده مورد داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقا جان اصلاً مگه آنهايي كه فرهنگ شهادت داشتنند و شهيد شدند در زمان تحصيلشون براي 8 نمره به اردوي راهيان نور رفته اند!!!!!
چه ربطي داره عزيز پس بياييم بگويم ديگر كسي هم به مشهد نرود و همينطور اردو دانش آموزي و بعدش هم بگوييم كسي سفر به شمال و به بقيه شهرها نداشته باشد
استدلال ميآوريد درست بياوريد لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
عرض شد کسی را به اجبار نبرند. هر کس خواست خودش یا فرزندش را به این جاده های خطرناک ببرد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما ميدانيد زمان كوتاه اين اردوها با وسايل غير استاندارد و راننده عجول وبدون حضورخانواده با مسافرت جنابعالي به شمال و مشهد زمين تا آسمان فرقش هست
درحادثه اخير گناه را به گردن اتوبوس وجاده وتاريكي شب مي اندازيم اما كسي هست بگه سهم مدرسه-مسئول بسيج راهيان نور -مسولين جاده ومسئولين اموزش وپرورش وراننده چقدر است؟چند درصد؟...لطفا درصدهاي فوق را ضرب در24فرماييد!ايا به حد نصاب نميرسد كه چند نفر محاكمه شوند؟
حتما هر سری معاینه هم پول میگیرند...حرفا ایشان درست ولی اگه به جیب خودش نگاه نکرده باشه...
اهميت خرابي جادهها و معيوبي خودروها سر جاي خود ولي راننده اصلي ترين عامل تصادفات هستش كافيه يه سري به مركز آزمايش رانندگي پايه يك در تهران بزنيد راننده اي كه منتظره تا نوبت امتحانش برسه يه گوشه در حال چرت زدنه البته قصد توهين ندارم همه اينطور نيستن ولي اكثرا اينطورين من خودم چندين بار براي آزمايش پايه يك رفتم و شاهد اين موضوع بودم متاسفانه آدمهاي معتاد در زمان خماري يك جور رانندگي ميكنن و در زمان نشئگي يك جور ديگر خلاصه هيچوقت نرمال رانندگي نمي كنن تابستان گذشته به همراه خانواده در سراشيبي گردنه حيران رو به پايين با خودرو شخصي در حال رانندگي بودم جاده هم بسيار شلوغ بود و بنده كه حداقل 25 ساله راننده ام جرات سبقت نداشتم بقيه راننده هاهم مثل من همه پشت سر هم به خط رانندگي ميكرديم ناگهان يك تريلي 18 چرخ بدون بار با يك اتوبوس اسكانيا مسافربري پر از مسافر با هم مسابقه گذاشته بودن و چنان چسبيده به هم كه طولشان نزديك به 30 متر ميشه انداخته بودن سمت چپ و همينطور سبقت ميگرفتن و ميرفتن و تمام ماشينهاي سواري مجبور بودن به شانه خاكي سمت راست برن تا اين دو تا قولتشن بتونن با حداقل 100 كيلومتر سرعت آن هم در سراشيبي جاده سبقت بگيرن من وقتي چرخ تريلي رو تو يك وجبي پنجره سمت چپ ديدم بلافاصله به خاكي سمت راست كشيدم كه اگر اين كار را نكرده بودم چرخ بعدي از روي ماشينم رد ميشد واقعا آدم سالم اينطور رانندگي ميكنه ؟ اينجاست كه پليس راه بايد يك نقش جدي ايفا كنه فقط به يك جريمه بسنده نكنه اينجور راننده ها بايد به اشد مجازات برسن و ديگر هم اجازه رانندگي بهشون داده نشه ؟
ببینید عامل اصلی حادثه را کشف کنید کسی نیست که بگوید اختصاص 150 هزار تومان برای هر دانش آموز (طبق گفته مدیران مدارس) برای درس دفاعی از سوی سپاه و برگزاری اردوی اجباری چه دردی را دوا می کند آن هم برای خواهران
به نظر ميرسد نامه فوق بيشتر جنبه تبليغات براي مراكز معاينه فني باشد .خداوند به تمام خانواده هاي درگذشتگان صبر عنايت فرمايد
امیر نوروزی سلام علیکم ازاب گل الود ماهی نگیریدمراکز معاینه فنی شما فقط پول میگیرند وهیچ معاینه ای انجام نمیدهندحالاشما کیسه ای برای مردم ندوزید (یکی خانه اش اتش گرفته بود یکی بااتش ان بره کباب میکرد)ضمنا99درصد رانندگان مقصرندچرا اگر احتیاط کنندچنین اتفاقات تلخی رخ نخواهدداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
100درصد رانندگان مقصرند
شرکتهای خودرو سازی ،راهنمایی ورانندگی ،نمایندگان مجلس،وزیر راه و...هیچ تقصیری ندارند
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
گل گفتی دادش برای درامد خودشان است
حقوق راننده را زیاد کنند
هر روز توی جاده نره
این اتفاقها نمی افتد
همه نظرات کاملا درست و به جاست و مسؤلین دست اندر کار هم مقصر.ولی به نظر میرسه مقصر اصلی راننده است که ممکنه سرعت غیر مجاز داشته یا ممکنه خواب الود بودو....در هرحال کنترل اتوبو س و جان بچه ها دست راننده بوده.
همین دیروز مدیرمون داد میزد هر کی اردو جنوب نره تو درس آمادگی دفاعی نمرش کم می شه!اره خیلی ممکنه دوست داشته باشن برن.بعضی ها هم با اصرار مدیر راضی میشن بچه شونو بفرستن اما باید مواظب سلامتیشون بود یا نه؟ماشین خوب!راننده ی محتاط!چه میدونم!
اردوها مدارس کار غیر ضروریه علاوه بر تصادف مشکلات دیگری نیز برای فرزندانمان دارد آیا دلسوزی است تا بساط این اردوهای نمایشی برچبده شود.. در طی مسافرت فرزند 15 ساله پدر و مادر چقدر باید حرص بخورند که فرزندمان برای بازدید و یا زیارت برای چند روز از شهر خارج شده است . من خودم فرزندم را هر جا صلاح است می برم چندی پیش دخترم محصل راهنمایی است برای اردو به شهری دیگر بردند خدا می داند چگونه به ما گذشت تا فرزندمان بازگشت و مخالفت والدین سبب جبهه گیری فرزند علیه ما میشود به گمان او ما نمیخواهیم که به او با دوستانش خوش بگذرد.
خداوند به تمام خانواده های این عزیزان و نوگلان از دست رفته صبر و شکیبایی اعطاء کند.
سالهای متمادی است که این فاجعه تکرار می شود و اوائل احساسات و هیجانات به اوج می رسد و لی آهسته آهسته همه چیز فروکش می کند و موضوع به بوته فراموشی سپرده می شود ولی کسی نیست به این فریاد قرآن پاسخگو باشد: بای ذنب قتلت این اطفال معصوم به چه گناهی از هستی ساقط سدند؟ چرا این گلهای نو شکفته به همین راحتی پر پر شدند و می شوند؟ ایا کسی هست عوامل اصلی این حوادث را شناسائی و انان را مجازات کند؟ جواب با توجه به تجارب گذشته خیلی آسان است ، خیر مطمئن باشید این همهمه ها و ابراز نگرانی ها بزودی به سکوتی مرموز و اسرار امیز تبدیل می شود و همه چیز فراموش میگردد و فقط داغ فقدان این نو نهالان است که قلوب داغدیده گان را تا ابد می سوزاند.
من حرفی برای گفتن ندارم ولی
پسر13ساله دارم ....نمی توانم بگویم داغ دل مادران وپدران این نوگلان نشکفته را درک می کنم نه !ولی می توانم احساس کنم که هرلحظه احساسم بااشک همراه است فقط همین.
قابل توجه مسئولین...:جاده90%،راننده5%،ماشین5%
من نمی گویم که تنها معاینه فنی کافی است
ولی در تبریز حتی کارت معاینه خودرو بدون ازمایش ومعاینه خودرو صادر می شود و فقط هزینه انرا دریافت میکنند مبلغ 10000تومان.
من مدیر مدرسه هستم.در شرایطی که آموزش و پرورش پول گاز مدارس رو نمی تونه تامین کنه چه لزومی داره با این همه خرج و مخارج و با اینهمه هیاهو عزیزانمون را به آغوش مرگ بفرستیم؟
چه ربطی به قاضی القضات داره مجلس تصویب بکنه قاضی القضات اجرا بکنه فکر کنم جای قانونگذار با مجری قانون اشتباه شده است.
این حادثه را تسلیت عرض می کنم.
چرا؟مسئولین اموزش وبرورش بر ساعات حرکت اتوبوس ها نظارت ندارند به گفته خودشون اتوبوس ها باید در شب حرکت نکنند
این اردوها قانوناً اجباری نیست ولی دانش اموزانی که نروند 10 نمره ار درس آمادگی خود را از دست میدهند.
یک مسئول
فقط وقتی اتفاقی می افته همه حرف میزنند بعد مدتی همه یادشان میرود قبل هر کاری باید فرهنگ استفاده مردم را بالا برد به جای افزایش جریمه ها بعد جاده ها و وسایل نقلیه از بهترین نوع در اختیار مردم قرار داد
پراید 75 رو بردم معایته
سه سوت صادر شد
خدائیش جلوبندی ش داغون بود خودم چند روز بعد خرجش کردم بهتر شد
شما تصور کن 16 سال از عمر ماشین می گذره
خودم هنوز دارم فکر می کنم اونا چیه ماشینم رو ok کردن
در این حوادث همیشه صحبت از معاینه فنی وسیله نقلیه میشود در حالی که معاینه فنی خود راننده هم مهم است که ایا ایشان از نظر جسمی و روحی شرایط رانندگی دارد یا خیر خیلی از اینها به مقصد که میرسند هنوز استراحت نکرده باید بر گردند مسلم حال عادی ندارند
كرفتن درس از افتخار آفرينينان جبهه و جنگ كاريست درست ولي به چه قيمتي آيا اين آموزش را نمتوان با دعوت از اسرا و جانبازان و حماسه سازان ديگر در مدارس بيان نمود آيا واقعا رسالت آموزش وپرورش اين است . دختر من نيز بسيار علاقه مند بود در اين اردو شركت كنند تا جاييكه در ثبت نان اوليه نيز شركت كرده بود ولي با مخالفت من و مادرش با ناراحتي انصراف داد كه البته با واكنش هاي شديد مسئولين دبيرستان نيز مواجه شد تا جاييكه دبير پرورشي گفته بود 12 نمره از نمره اين ماه كم خواهد كرد درست است كه دختر من در اين حادثه نبود ولي من هم مانند آن پدران ومادران داغ ديده عمگين و ناراحت شدم آيا مسئوليني كه درقبال كنسل كردن اين سفر آن اقدام را ميكنند الان با وجود اين حادثه چه جوابي دارند آيا نبايد از نمره كاري آنها نه اندازه 12 نمره بلكه 20 نمره بايد كسر گردد آي كسي هست كه جواب آن پدر و مادر را بدهد ؟
با سلام . بازم حادثه و همهمه و بعدش فراموشی! به گذشته که نگاه کنیم از این اتفاقا زیاد داشتیم بعدش هم خبر خاصی نشده. ما عادت کردیم به این وضع. چه عادت بدی هم هست لعنتی !
این اردو ها اجباری است .دختر من در تهران در یک دبیرستان غیر انتفاعی تحصیل می کند از اول مهر به ما گفتندند در ماه اسفند این اردو برگزار میشود. من خیلی علاقمندم که بچه ها با مناطق جنگی از نزدیک آشنا شوند. اما اول باید ایمنی جانی آنها لحاظ شود.
به نظر من تنها راه کاهش تصادفات در جاده ها افزایش حمل و نقل ریلی است که هزینه احداث و نگهداری آن به مراتب کمتر از جاده است. تلفات ریلی هم بسیار کمتر از جاده ها است. کشور ترکیه نود درصد مسافرت های بین شهری با قطار است لطفا مسئولان یاد بگیرند
مشکل اینه که همه میگن کار من درسته اشکال از بقیه است. اگه می خواهیم این فاجعه تکرار نشه همه با هم باید اصلاح شویم. از جمله:
1- رانندگان بدانند که امانتدار جان مردمند.
2- تولیدکنندگان داخلی جنس با کیفیت تولید کنند.
3- نظارت بر رانندگان توسط شرکت های مسافربری ، پلیس و مردم
4- بهبود وضعیت جاده ها
5-پلیس فقط به فکر جریمه کردن نباشه بلکه تذکراتش را طوری بگه که باعث اصلاح فرایند بشه.
6- اردوهای دسته جمعی ترجیحا با کم خطرترین وسیله نقلیه (قطار) و در نظر گرفتن همه جوانب احتیاط از جمله عدم حرکت اتوبوس در شب.
وسط دعواهای دوستان فقط می تونم بگم که متاسفم و از صمیم قلب این ضایعه رو به خانواده های این مرحومه ها تسلیت میگم.
تسلیت به همه بازماندگان قربانیان حوادث و قتل عام جاده ای . یادمون رفته تصادفات چند عاملی هستند؟ مثلا نیروی انتظامی نقش خود را فراموش کرده است؟ وزارت راه چی؟ عدم رعایت مقررات و سهل انگاری در رعایت قوانین و مقررات تا کی؟ واقعا چگونه ممکن است یک مسلمان معتقد به نظم امام علی ع مقررات و قواعد رانندگی را زیر پا بگذارد و مثل این که اب از اب تکان نخورده!!! مامورین راهنمایی و رانندگی و مسوولین انها همان قدر که لازم است در خصوص این تخلفات حساس هستند؟ ایا شما حتی در تهران و در پایتخت و در پیاده رو های ان و یا حتی روی خط عابر پیاده از رانندگان متخلف موتور و خودرو در امان هستید؟ و راستی تا چه حد ما خود را بله خود را مقید به رعایت قوانین و مقررات می دانیم؟؟؟؟ وقت ان نشده برای پایان دادن به این قتل عام (سالی 25000 کشته . سیصد هزار نفر زخمی) تدبیری اندیشیده شود؟ ایا هنوز مجازات یک یا چند قتل ظاهرا غیر عمد و قطع نخاع و... همین است که محاکم ما مقرر می نمایند و بعضا با جزای نقدی چند صد هزار ریالی مرتکب را مجازات می کنند!!!؟؟؟؟ واقعا جوابی به والدین و خانواده های داغدار و بچه های یتیم و زنان بیوه داریم؟ ایا واقعا اسیب های اجتماعی ناشی از این تصادفات را هرگز داخل در محاسبات آورده ایم؟؟؟ تا به کی مردم باید تاوان نقض مقررات توسط دیگران را بدهند؟؟؟؟ به راستی ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بر قربانیان این نوع جرایم نمی باشد؟؟؟ و این که واقعا هر دو روز با اندازه سقوط یک هواپیماس 150 نفره کشته داریم !! بس نیست؟ بدانیم شاید بسیاری از این کشته شدگان مصداق این ایه شریفه باشند که :و اذالموده سئئلت بای ذنب قتلت" و...
برادر مركز معاينه فني فايده ايي ندارد اين كار بايستي به صورت شبانه روزي انجام گيرد.متاسفانه كساني كه پيشنهاد ميدهند خيلي از اوضاع واحوال اتوبوس دارها خبرندارند.محض اطلاع تان اصلا" اينها به اتوبوس اجازه استراحت نميدهند.چون مخارج اتبوس به لحاظ وام خريد واستهلاك بالاست تقريبا" يك اتوبوس در 24 ساعت 5 تا 6 ساعت استراحت دارد وبه محض ورود به پايانه راننده ايي ديگر اتوبوس را تحويل گرفته وپس از گربه شور كردن داخل وبيرونش يقول خودشون سروته ميكند واكثر آنها در ايام پيك مسافر سه شيفته ويا چارشيفته كار ميكنند. اينها اگر راست ميگن يك شناسنامه فني ويا بقول امروزيها چك ليست تهيه كنند كه در پايانه ها سيستمهاي اصلي خودرو قبل از سواركردن مسافر بررسي شود ودرصورت اشكال اتوبوس از سرويس دهي خارج شود.متاسفانه نه به وضعيت فني اتوبوسها در مدخل خروجي پايانه ها رسيدگي ميشود ونه به مسائل بهداشتي وفرهنگي داخل اتوبوسها بنده حودم چندوقت پيش سوار يكي از همين اتوبوسهاي باصطلاح وي آي پي شدم از بس كاور پشت سرم كثيف وكدر بود چندشم ميشد سرم را تكيه بدم .انگار ماهها شسته نشده است درنظر بگيريد براي همين مسئله پيش پاافتاده اگر يكنفر در پايانه ها كنترل ميكرد وبرخورد ميشد جقدر وضع بهتر ميشد.متاسفانه هيچگونه سازوكاري براي نظارت تام وتمام اتوبوسهاي بين شهري وجودنداردوشركتهاي تابعه وزارت راه صرفا" يك دفتر ودستك دارند ويكنفر را نشوندند توي آن ،تازه اگه باز باشه.درنظر بگيريد براي يك هواپيما با همين تعداد مسافر اتوبوس قبل از پرواز چه كنترلهايي صورت ميگيرد.ولي راننده هاي اتوبوسها در طول مسير پشت فرمان هم جايي وتخمه ميخورند هم جواب تلفن ميدهندهم نوار ميزارند هم با بغل دستي حرف ميزنند تازه اگر معترض بشيم دوسه تا فحش آبدار هم نصيب ما ميكنندبهرصورت با اقدامات دستوري بعد از يك حادثه نميتوان اين مشكل را حل نمود وبايستي هم سازوكار جامع ايجاد نمود وهم مهمتر از آن نظارت نمود.
اگر به هر کسی گواهینامه ندهند و اگر تا به حال یکی از این راننده های متخلف قاتل اعدام میشد شاید درس عبرت برای بقیه بود در ضمن بدترین راننده های دنیا راننده های ایران هستند...
اقای فرزاد متوجه باشید که چی می گید؟ خانواده شهدا ازجون عزیزاشون گذشتن،مگر محتاج پولن که هزینه این سفرو بدن اونا!!!!!!!!!!!!!
باتشکر ازهمه مسولین محترم قضایی به استحضارمیرساند اینجانب ازمسیرایزه بطرف اصفهان مسافرت کرده ام واکثر راننده ها حال خوشی ندارند که متاسفانه سرویس داده می شود وهنگام ثبت ساعت درپلیس راه هیچ کنترلی که آیا این راننده ثبت شده همان راننده است که رانندگی درحال حاضر بعنوان راننده پشت فرمان نشسته یا واقعا خواب می باشد ومعاینه خود رو بهانه است.توصیه میشودحداقل دوساعت قبل ازحرکت اتوبوس بدون استثنامعاینه وسپس سرویس وصورت حساب صادر گردد درغیراینصورت اتوبوس توسط پلیس راه توقیف وبرای آن شرکت نمره منفی درنظرگرفته شود .
عمر خودروهای سنگین مسافر بر و بار بر در ایران شامل مینی بوس و اتوبوس و کامیون بسیار بالا است ضمن اینکه کنترل و نظارتی بر سلامت فنی آنها یا وجود ندارد و یا بسیار ضعیف و بی اهمیت است . همزمان و متاسفانه کنترل و نطارت کافی بر سلامت جسمی و روانی رانندگان وجود ندارد. شاید کشور توان مالی نوسازی خودروهارا نداشته باشد ولی میتواند سلامت آنهارا و رانندگان را شدیدا کنترل نماید. با تصویب و اجرای قوانین و مقررات مناسب وضروری
فکر کنم اگر بجای تشویق خانواده ها برای ازدیاد فرزند جلوی حوادث اینچنینی را بگیریم جمعیت کشور زیاد میشه!!!
این همه مردم که بدون اجبار به مسافرت می روند و برنمی گردند با خودروهای وطنی و نو
فقط تعطیلات عید فطر فکر کنم 100نفر کشته شدند
راه حل
احداث وتقویت خطوط امن ریلی وافزایش ظرفیت وکیفیت آن
افزایش خطوط هوایی
و....
با ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده های داغدار آیا بهتر نبود فقط برای اعلام شریک غم و نمود " بنی آدم اعضای یکدگرند . . . " و نیز برای جلب توجه لازم و ترسیم ارزشمندی جان هموطنان برای مسئولان , اعلام عزای عمومی میشد؟
اتوبوسها بیش از ظرفیت مسافر سوار میکنند و حتی تو صندوق هم مسافر سوار میکنند !! تعجب نکنید این یه واقعیت و شاهدش هم هزاران نسافری است که هرروز شاهد این گونه تخلفات هستن و براحتی از جلوی پلیس راه عبور میکنند همین جمعه گذشته من مسافر داشتم با اتویوس و این اتفاق مثه یه امر رایج داره اتفاق میفته اگه خدای نکرده اتفاقی برای این گونه اتوبوسها بیفته با شصت هفتاد سرنشین که تو صندوق و کف ماشین ولو هستن چه فاجعه ای رخ میده !
من بچه خوزستانم اصلا خوشم نی یاد بیان اونجا گریه کنند بخدا دیگه خسته شدیم چرا ما نباید راحت باشیم چرا اردو پیشتازان راه نمیندازند مثل همه دنیا
خب همین که ایشان احساس مسئولیت کردن و مواردی رو به رئیس قوه پیشنهاد دادن و چند راهکار - به طور خلاصه -ارائه کردند، قابل تحسین است . و من به عنوان یک دانشجوی رشته ی مدیریت این اقدام و رواج چنین ادبیات و رسمی را در میان مسئولین کشور !امری ضروری میدانم.خداروشکر موارد بسیار خوبی در نظرات بالا از سوی هم وطنان عزیز ذکر شد و کاش سازمانهای خبری و مطبوعاتی و همین رسانه های خبری - من جمله تابناک و امثالهم- واحدی را در ساختار سازمانی خود تعریف میکردند که وظیفه ی جمعبندی نکات مخاطبان و ارائه ی آن به مسئولین مربوطه را داشته باشد - به نوعی واحدی که به رصد نظرات مخاطبین مشغول باشد و آن را در قالب بیسار مناسبی به مسئولین ارائه دهد-(البته شایدم چنین واحدی موجود است و من خبر ندارم)
در نهایت اینکه به عنوان جمعبندی موارد فوق ، در این حادثه و حوادث مشابه بایستی مسئولین و مدیران محترم از نگرش سیستمی برخوردار باشند و تنها یه عامل را به عنوان عامل اصلی قلمداد نکنند بلکه تمامی عوامل تاثیرگذار و دخیل در این حوادث را به عنوان زنجیره ای متصل به هم ببینند و در رفع مشکل با این روش اقدام نمایند.
لذا میتوان از سه عامل جاده ، انسان و ماشین به عنوان عوامل فیزیکی تاثیرگذار در وقوع چنین حوادثی نام برد.
همچنین سازمانهای :آموزش و پرورش ، بسیج، راهنمایی و رانندگی مجلس،وزارت راه،مراکز معاینه ی فنی وزارت فرهنگ ،خودروسازان به عنوان سازمانهایی که هر کدام به نحوی در وقوع چنین حوادثی دخیل هستند ، در اینجا و در نظرات دوستان، به آن اشاره شد.
در نهایت اینکه : استیفن رابینز در بخشی از صحبتهای خود اشاره میکند به یکی از ضعفهای کشورهای جهان سوم و یا در حال توسعه و آن اینکه :اینان همیشه دنبال مقصر هستند و نه در پی حل مشکل و مسئله ،و همین که مقصر را شناسایی کردند ،مسئولیت خود را و وظیفه ی خود را تمام شده می بینند و پرونده را می بندند .لذا بایستی این نگش از اذهان مدیران کشور حذف شود و با دیدی بازتر و سیستمی تر و کل نگرتر به مسائل نگاه کرده و در صدد حل آن برآیند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما بذار فارغ التحصيل بشي بعد وارد اجتماع بشو ببين نسخه اي كه پيچيدي تا حد روياپردازانه است ...
سیدحامد میرعظیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من یه بار فارغ التحصیل شدم. و الان مجدد مشغول به تحصیل!
بعدشم من بیرون از اجتماع نیستم! یعنی هیچ کس از بیرون از اجتماع نیست و زندگی نمیکنه.نمیدونم شاید شما بیرون از اجتماع حضور دارید و همه ی مناسباتتون رو به تنهایی و در خلا به انجام میرسوندی.
واقعیت آن چیزی است که من و تو می سازیم !
و رویا چیزی است که بدور از در نظر گرفتن شرایط موجود و واقعیت ، ترسیم میشود.
ایا مسئولین بچه های خودشان را به این اردوها فرستادن . اگر راست می گن بیان اعلام کند .( البته دروغگو دشمن خدا است
بنظر من بأيد وزير آموزش و پرورش عزل شود.
منظور ازین اقدامات تشویقی برای زاد و ولذ بیشتر اینه که ایرانی جونش خیلی ارزش نداره لا اقل بچه زیاد بیاریم یهو نسلمون منقرض نشه من فقط یه دختر دارم وقتی خودمو میزارم جای خانوادههاشون میدونم با کشته شدن بجه ها پدر ومادراشون هم عملا دیگه زنده نیستن بد نیست وزیر دل از وزارتش بکنه و به احترام همه داغ دیده ها استعفا بده
جناب نوروزی آنچنان از 5ساله شدن معاینه فنی و نتیجه آن اندکی کاهش درامدهای وحشتناک مراکز معاینه فنی زخمیست که حالا هم که مدیریت این مراکز با او نیست باز دست بردار نیست و از هر حادثه ای قصد ماهیگیری دارد یادش رفته ملت بیچاره نصف شب تو سرمای زمستون سگ لرز میزدند پشت در های بسته این مراکز تو صفهای کیلومتری چه خفتی میکشیدند برای یک برچسب بی ارزش اونوقت ایشان در منزل گرم ونرم مشغول استراحت بود و به ریش همه میخندید تابی جون تو رو به شرفت منتشر کن
وزير آموزش و پرورش چرا استفا نميده باهاش مصاحبه
ميكنن ميخنده از نمايندگان مجلس هم كه قربونش برم
براي چي اين بچه ها را ميبرين اينجوري بكشتن ميدين
قول می دم یک هفته دیگه هیچ کس یادش نیست. خدا به داد خانواده های این عزیزان برسد.
سلام ایا تا بحال به معاینه فنی رفته اید بعد از واریز پول کارت معاینه شما تحویل داده می شود و هیچگونه معاینه ای در کار نیست اگر اصار کنی هم می گویند ماشین شما مشکلی ندارد
با تشکر از حس زیبای شما آنچه در همیشه فراموش می شود خود انسان است
اتوبوس های مدرن ، جاده های اتوبان شده ، ایستگاه های پلیس ، و حتی رستوران های جاده و ...
شما می دانی یک راننده چقدر حقوق می گیره و بهای بلیط چقدره ، آیا هزینه با درآمدها برابر است ، آیا خوشی در زندگی راننده وجود دارد و یا در حال رانندگی فکر پرداخت های جاری زندگیست .
پس اول فکر آسایش و روح وروان راننده باشم بعد معاینه فنی ...
همیشه شاد و خرم ، سبز و بارانی باشید ...
بنظر بنده در صورتی که از راههای طولانی و با مصافت وزمان بالا
اتوبوسهای با عمر بالا بطور کامل حذف شده
جایگزینی قطار و استفاده از ان با احداث خطوط جدید بین شهر ها
جایگزینی هواپیما به جای اتوبوس در راههای طولانی
بسیار ناراحت کننده بود.خدا به همه مادران صببر بدهد. بدتر از آن برخورد مسئولان ما است , حداقل یکروز عزای عمومی می گذاشتند یا در مدارس برنامه ویژه ای برای گلهای پرپرشده می گذاشتند.
احتمالا مطلع هستيد که ديگه در مورد بستن کمربند ايمنی سخت گيری نميشه و با توجه به وضعيت مصدومان اين حادثه به نظر نمياد که در اين مورد هم به اين مسئله توجه شده باشه.
همیشه گفتم باز هم میگم
علل وقوع حوادث همیشه افراد زیادی رو درگیر این موضوع میکنه باید دید چرا برای همه این موارد کار فرهنگی صورت نگرفته ترتیب زیر اولویت نداره
راننده سهل انگار،معایه فنی کم گذار در کار،مدیر برگزاری اردو و ......
متاسفم که یکبار دیگر حادثه ای بوقوع پیوست تا کمی مسولین بخودشان بیایند البته در جایی که مسئول فقط نام مسئول را با خود یدک می کشد انتظاری بناید داشت اگر این اتفاق در کشور مثل چین اتفاق می افتاد مطمئن باشید مسئول مربوطه خودش را از بین می برد تا در مقابل مردم پاسخگو نباشد ولی در اینجا مسئولین فقط یا کمی گردو خک بپا کردن سعی دارند تا موضوع تمام شود و انگار این بچه های بی گناه از ایتدای خلقت آفریده نشده بودند. راه حل این مسئله کاهش و یا لغو تمامی اردوهای دانش آموزی و ... است اگر تفریحی بود خود والدین دندشان نرم می برند شما لازم نیست دایه دلسوز تر از مادر باشید کشور آباد کشوری است که برای رسیدن به پست و مقام اینقدر حقوق دیگران را تضییع نکنند چون مسئولین اصلا جوابگو و یا مواخذه نمی شوند تا فشاری را تحمل کنند.
نكته اي كه اصلا مورد توجه در مورد تعداد تلفات زياد اتوبوسها قرار نگرفته است تغييرات شكلي اتوبوسهاي چند سال اخير است اين اتوبوسها بعنوان اتوبوس توريستي در اروپا به تعداد محدود مورد استفاده گردشگران قرار مي گبرد براي جا دار بودن و رفاه بيشتر و تسلط ارتفاعي نسبي به مسير هاي جنگلي ،زيرا ميدانيد كه در كشور هاي پيشرفته جابجايي مسافر با اتوبوس معني ندارد شوربختانه اين مسئله چون دهها موضوع ديگر در ورود به ايران تغيير اساسي يافته و به دليل امكان دريافت بليط گرانتر از هدف اوليه دور افتاده است
اتوبوس هاي حمل ميافر مه محواهد با سرعت و اكثرا در شب مسافر را جابجا كند بايد مقاوت كمتري در مقابل هوا داشته باشد، قدرت ماتور بالا داشته باشد ، حتي الامكان سبكتر باشد تا مصرف سوحت كمتر ي داشته باشد ، صندلي راحتي داشته باشد ...
جهت دستيابي به اين هدف اول بايد ارتفاع كمتري داشته باشد تا قدرت مانود بيشتري داشته باشد و از اينرو فضاي اضافه ان حذف شود نه اينكه يك سالن فسق و فجور در زير اتوبوس طراخي شده كه اصلا مورد استفاده مسافر قرار ندارد قيت بيشتر فروختن كارخانه دار ها را به سمت توليد اين اتوبوسها برد و قينت بشتر بليط راننده ها را تشويق به خريد كرد و آنكه هدف اصلي يعني مسافر بود از همه جهت بدبخت گرديد و بخصوص دريغ از يك صندلي راحت
بالام و تشكر. بايد عرض كنم اينقدر طي سالهاي گذشته خودروها در جاده هاي ايران تلفات گرفته كه ديگر براي ما كشته شدن حدود بيش از 25.000 نفر در سال عادي شده و البته طبق اعلام مسئولين امر هميشه نيز مقصر راننده است و اگر هم گاهي مقصر مشكلات جاده و يا خودرو باشد صرفاً به اعلام موضوع بسنده شده و همه چيز به فراموشي سپرده مي شود.نمي دانم كساني كه مسئول جان مردم هستند در پيشگاه خداوند چطري مي توانند پاسخگو باشند.
رييس اموزش پرورش لطفا پاسخگو باشد ؛ اين اردوها براي دانش اموزان چه نتيجه اي دارد جز اينكه جان اونهارو بخطر بياندازه ؛ ما درس خونديم دانشگاه رفتيم در زندگيمون موفق شديم ؛ هيچكدوم از اين اردو هارو نرفتيم ؛ اتفاقي هم نيافتاد ؛ لطفا اين اردوهارو حذف كنيد ؛ من بعنوان يك مادر فقط يه لحظه خودمو جاي مادر اين طفل معصوما ميزارم ميخوام بميرم ؛ خدا به خانواده هاشون صبر بده
سلام .
با عرض پوزش و معذرت دوچندان :
1) وقتی که در تصادفات اصولا راننده می میرد بهترین راه مقصر دانستن اوست . چرا که به قبای مقصرین احتمالی!!! زنده بر نمی خورد ( اگر زنده هم بماند یا نمی تواند مقصرین را تقصیر کار بداند و یا او را متهم به صدمه خوردن مغزی اش می کنند )
2) با پیدا کردن عاماین اصلی یکبار برای همیشه کار تنام است و لاغیر . اما چنانچه این سریال ادامه داشته باشد: : :
3) خودروسازان نان می خورند 4) قطعه سازان نان می خورند و بیکار نمی شوند
5) کارکنان بیمه کلی سرکارند
6) پلیس دوباره داد و فغان راه می اندازد که گوش شنوایی نیست
7) مجلسیان وارد شور می شوند
8) راه سازی پا به میدان دفاع از خود می گذارد
9) روزنامه ها غوغا می کنند و تیتر اول می زنند
10) یو تیوب و شبکه های ماهواره ما را ریشخند می گیرند
11) تعمیر کاران و صافکاران و نقاشان و برقکاران و لاستیک فروشان و .... مشغول می شوند
12) کلید سازان و اتاق سازان و صندلی سازان و .... بیکار نیستند
13) آموزش و پرورش چقدر مشغول می شود
14) گل سازان و شیرینی فروشان؟!؟! سرشان شلوغ شلوغ می شود ( با معذرت دو چندان )
15) قبر کن و سنگ تراش و .... کفن دزد! بیکار نیستند
16) شهرداری چقدر در تلاش می شود
17) خیرین مدرسه ساز نام دانش آموزان را زنده می سازند
18) اووووه هه ! دکترها و روانشناسان که دیگر نگو . اوضاعشان بعضا توپ توپ می شود
19) نگارش مقالات چقدر پا می گیرد و پیشنهادات و انتقادات و.... چقدر زیاد می شود
20) بیش از همه چقدر کارشناس؟! خبره توی این مملکت زیادتر می شود
21) چقدر گروه و هیات تحقیق و جستجو ایجاد می شود
22) نظریه پردازان و ....
و....
و..........و.......و.........
*) آخر سری آب از آب تکان نمی خورد و کار به سر جای اولش ( نابسامانی ) برمی گردد. می گویید نه ؟ شرط بندی ..
آن وقت شما می گویید توی این مملکت فقط یک مقصر اصلی را بگیرند و ببندند به چهارسیخ ! خدا را خوش می آید؟؟؟؟
اي كاش مسئولين محترم كه به عنوان دايه امر حفظ جان و مال مردم را دارند يكي از اين آقايون به صورت ناشناس يه روز سوار يكي از اين اتوبوسهاي خطوط مختلف كشور بشه فرقي نمي كنه كجا باشه كافي يه كم به خودشون رنج يك مسافرت با اتوبوس از تهران به اهواز يا از تهران به چابهار را بده اون وقت معلوم ميشه كه مردم بدبخت جونشون را كف دست گرفتن براي درمان دردي مجبورن خودشون و خانوادشون را به دست حوادث جاده بدن.يادمه يه بار سوار اتوبوس مسير چابهار- زاهدان شدم اوبوس جا نداشت كيپ تا كيپ پر مسافر بود. من هم از روي ناچاري سوار شدم تا شايد تو مسير اتوبوس ديگه ي سوار شم در طي مسير اندكي كه سوار شدم انگار راننده بي خبر مسافر قاچاق داشت جابجا مي كرد.با چه سرعتي تو مسير سرباز به ايرانشهر رانندگي مي كرد. تذكر كه داديم مي گفت: شما مگه از مرگ مي ترسيد همه يه روز مي ميريم.بعد خودم تو مسير به پليس راه اطلاع دادم كه اين راننده به اين صورت رانندگي ميكنه البته دور از چشم راننده اما پليس ارجمند از راننده هم بي خيال تر و سر نترس تري داشت كه حتي به راننده يه تذكر لساني هم نداد.
ضمن عرض تاسف از حادثه رخ داده و آرزوي سلامتي براي هم وطنان و ابراز خرسندي براي طرح چنين دغدغه هايي به عرض مي رساند كه گيرنده نامه درست انتخاب نشده. در واقع كاري از قوه قضاييه در اين مورد ساخته نيست چرا كه قوه قضاييه صرفا متولي نظارت بر اجراي صحيح قانون است و لاغير. قوه قضاييه امكان هيچگونه مانوري در حوزه مديريت اجرايي ندارد. چه خوب بود اين نامه براي رئيس جمهور؛ هيات وزيران يا وزير راه و شهرسازي ارسال مي شد تا تمهيداتي را طي آيين نامه ها يا دستور العملهايي بكار ببندند. همچنين مكاتبه با مجلس و راي زني با نمايندگان ملت براي اصلاح قوانين (كه بستر آيين نامه ها و دستورالعملهاي اجرايي است) تلاش شود.
ضمننا نبايد فراموش كرد كه متاسفانه زيرساختهاي لازم براي معاينه فني دقيق و مكانيزه خودروها هنوز در كشور فراهم نشده و حتي براي خودروهاي شخصي معاينه فني تقريبا به عملي صوري و محدود به مشاهدات بصري حتي در مقوله مهم مخزن سوخت و ... شده است و طرح چنين پيشنهادي در شرايط كنوني بلندپروازي به نظر مي رسد.
اولا مشکل معاینه فنی نیست بعضی ها میخواهند ازاین موقعیت برای خود نانی دستو پاکنند معاینه فنی اصلا لزومی ندارد امروز اگرماشین معاینه شود چه تضمینی دارد که هفته بعد نقص پیدانکند. هرموقع پلیس ماشینی دید وخواست معاینه کند واگرنقص داشته باشد ازادامه صفر جلوگیری کند. این بهترین راه است.
مسئله دیگر که درتصادفات نقش دارد بیمه ها هستند انها برای درامدبیشتر پول میگیرند وراننده ها راخاطرجمع میکنند که اگر تصادف شد برایشان مشکلی بوجود نمی آید. پس تصادف کنید .
باسلام در ژاپن سونامی اتفاق می افتد رئس جمهمور تا کمر خم می شود واز مردم عذر خواهی می کند 24 نفرکشته می شوند وزیر می خنده بقیه بیانیه می دهند در محکومیت جاده ، باران ....و مقصر اصلی معلوم نیست کیه؟؟؟؟؟؟
این اردوها اصلا اجباری نیست ! این رو اومدن تو کلاس ما گفتن . گفتن که اصلا اجباری نیست
ولی چون همه بچه می رفتن اونایی که والدینشون راضی نبودن هم راضی می شدن
بعدش. اونقدر تاثیر گذار بود که نگو
رفیقی داشتم که تا حالا چادر سرش نکرده بود الان چادری شده!
رفیقی دارم که همیشه ترانه گوش می کرد الان دیگه طرفش هم نمیه چند روز پیش می گفت تمام فایلهای ترانه تو کامپیوترش رو حذف کرده
آخه شما از برنامه فرهنگی که اونجا برگزار کردن خبر ندارید که این طور می گید.
از دیدن تشییع جنازه بچه های بروجن خیلی ناراحت شدم و خیلی هم گریه کردم واقعا خودم رو نمی تونم جای اونها بزارم
ولی نباید این اتفاق ها باعث تعطیلی این اردوها بشه
پول اردو را از ادارات میگیرن
معاینه فنی هم همه بلدن کشکه
این اقا خواسته کار خودشو توسعه بده همین
اولا این اردوها اجباریست ازپارسالم اجبارشده اما به اختیارخوده دانش اموزان گذاشته میشه اگه میخان برن اگه هم نه میل باخودشونه که اونم البته یه بچه16ساله دبیرستانی ازخداشه که بره...
بحث سراجبارواین حرفها هم نیس بحث سرایمنی وجاده هاست.این اقایان بسیجی وسپاهی بایدبدونن چه موقع ازسال بچه مردمومیریزن توولوو های سپاه وباسرعت وشتاب هرچه تمام راهی میکنن!!!این موقع ازسالم که فصل بارندگی پاییزه هست دیگه خودتون فکرکنیدواویلامیشه
سلام
ایند چند روز هم می گذرد و بعد فراموش میشه .
ربطی به معاینه فنی ندارد. یک جفت لاستیک ایرانی پراید 180000تومان شده چه برسه به یک جفت لاستیک اتوبوس.
با سلام
آقایی که ان نامه را برای آقای لاریجانی نوشته ای
کوته بین نباش فکر میکنی در معاینه فنی خودرو چه چیزی را بازدید میکنن من که هروقت ماشینم بردم معاینه فنی گفتند یه گاز بده یه چراغ روشن کن وسلام تازه کلی پول وقت باید بزاری
سئوال اساسی من اینه چرا نمره کلاسی بچه های این مملکت باید با بازدید از مناطق جنگی گره بخوره و انهم اجباری
قطعآ" مستحضر هستید علاوه بر ان دانش اموز باید مبلغی رو به عنوان هزینه پرداخت بکنه ایران کشوری بزرگ پهناوره اصلا" منطقی نیست این همه دانش آموز از اقصی نقاط کشور به این مناطق با اتو بوس سفر کنند و اگر این کار ادامه پیدا کنه مطمئا" باشید این حادثه دوباره اتفاق میافته
هیچکدام از شبکه های سراری صدا وسیما بجز اخبار اشاره ای به این واقعه نکردند ،حتی یک روبان سیاه کوشه تصویر هیچ شبکه ای نبود از همدردی مسئولین شبکه ها سپاسگذاریم
با سلام جناب اقای دکتر رضایی شما که دستتان می رسد کاری بکنید این ارذو برای امادگی دفاعی است و نمره دارد حتی بچه ها تهدید به کم کردن نمره میشوند برادر شما خودت در جبهه بودی و بهتر میدانید که شهدا در هنگام شهادت و یا در ان روزها اصلا به این کارها که امروز به نام انها انجام می شود نه اعتنا داشتند و نه احتیاج انها از جان گذشتند که مردم بمانند که کشور بماند که دین اسیب نبیند ملاحظه کنید و این پیامها را بخوانید که همه ی خواسته های شهیدان چگونه براحتی هدف اسیب جدی قرار می گیرد لطف کنید و با اموزش و پرورش و بسیج تماس بگیرید تا درستی حرفها و پیامها بری شما روشن شود این اردوها سازماندهی شده و جزو درس است با تشکر و احترام.
اگه این اتفاق در یک کشور دیگه افتاده بود تلویزیون ما بزرگترین تبلغیات را برایش راه می انداخت. اما الان فقط شده لغزندگی جاده و از کنترل خارج شدن اتوبوس!!!!!!
سلام من اهل بروجنم...نمیدونم چجوری بگم چه عاشورایی بود بروجن.این بچه های بی گناه دانش آموز دوم تجربی و ریاضی بودن..یعنی ممتاز و نمونه...خواهر زاده من تو این اردو بود الته خدا راشکر تو اتوبوس دیگه..خیلی بهشون خوش گذشته بود و خاطره های زیادی داشتن ولی همه دوستاش را از دست داد..میگفت همین بچه ها مثل الهام حسن زاده زهرا غفاری و.... اینقدر خوشحال بودن از این اردو...ولی حیف اونها به خونه نرسیدن تا خاطراتشان را برای مادر و پدر تعریف کنند...دختران قد نکشیده و ممتازمان برای همیشه به خاک رفتند...همراه با مدیر و معوان مدرسه پاسدارن عفت...دختران عفت..برای همیشه از آن مدرسه رفتند..وچه تلخ است...تلخ
بله اجباريه و براش نمره در نظر گرفته ميشه.تمام دختران راهنمائي اگه نمرشو ميخوان در پائيز و پسران در زمستان بايد برن.شايعه هم نيست
پاسخ ها
شمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
من که هیچوقت نرفتم نمره ای هم نداشته که ازم کم بشه
واقعا مي تونم بپرسم چرا همه گناهان را به گردن راننده يا خودرو مي اندازيد و از عدم امنيت جاده هاي كشور چشم پوشي مي كنيد ؟
با عرض پوزش از رانندگان فهیم و متعهد و با کمال تاسف باید بگویم بسیاری از رانندگان خط بیرون به مواد مخدر اعتیاد دارند که همین اعتیاد باعث می شه یا خمار باشند و یا نعشه . خیلی از تصادفات علتش استعمال مواد مخدر است.
این اردو ها اختیاریه و باید پول سفر هم از جیب خودت بدی لطفا از سر تعصب حرفی نزنید که باعث شرمندگی بشه حالا اگه جای او مسافرا ادمهای دیگه بودن این اتفاق نمی افتاد؟مشکل جای دیگست
این افرادی که میگن اجباری نیست میخوام ببینم سر چه حسابی گفتن اجباری نیست ؟
من میگم دانش آموز بودم همین پارسال سوم هنرستان بصورت اجباری بردن اردو.
خب شما سر چه حسابی حرف می زنید؟
بخدا قسم همین هایی که اجبارشون کردن و اینا که الان سر هیچ حسابی می گن اجباری نبوده مقصر و گناه کار این قضیه هستند.
اتفاقا اینایی که میگن اجباری نبوده از روی تعصب حرف می زنند.
ای کاش بیدار شویم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی