بازدید 43451

سخنرانی داغ مجید مجیدی در اجلاس استانبول

کد خبر: ۲۷۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۰ 13 October 2012
کارگردان فیلم محمد (ص) گفت: اگر ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد، چرا اسرائیل می‌تواند 300 کلاهک‌ اتمی در انبار‌های خود پنهان کند و اجازه هیچ بازرسی به هیچ نهادی بین‌المللی ندهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اجلاس بین‌المللی استانبول امروز شنبه 22 مهر‌ماه در محل سالن استانبول کشور ترکیه برگزار شد.

این اجلاس با حضور نخست وزیر ترکیه و ‌زیر نظر دفتر نخست وزیری طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

موضوع این اجلاس عدالت و برابری است و مجید مجیدی درباره عدالت در سینما در این مراسم سخنرانی کرده که متن کامل آن در ادامه می‌آید:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

به عنوان یک هنرمند و فیلمساز شادمانی خود را از برگزاری این اجلاس بین‌المللی آن هم تحت عنوان عدالت و برابری ابراز نموده و از دست‌اندرکاران این اجلاس سپاسگزاری می‌نمایم و امیدوارم مباحثی که در این جلسات مطرح می‌شود‌، پایه‌گذار راه حل‌های مفید و ارزشمند برای جهان امروز باشد.

من به عنوان هنرمندی از کشور ایران با گذشته فرهنگی و تمدن چند هزار ساله، نیاز امروز جهان را به مبحث عدالت کماکان و حتی بیش از قرن‌های پیش احساس می‌کنم؛ زیرا برخلاف شعارها و سخنرانی‌ها و مکتوبات گوناگون و با وجود سازمان‌ها و موسسات بین‌المللی مختلف که اهداف خویش را گسترش عدالت در جهان می‌دانند، هنوز هم گمشده جهان امروز عدالت است و اگر بخواهم از عمق جان سخن بگویم باید اعتراف کنم که عدالت در دنیای مدرن مفهومی است که حتی بیشتر از جهان کهن به آن بی‌توجهی شده است و به عبارت دیگر ظلم و ستم در جهان امروز حتی بیش از گذشته است، اگر قرن‌ها پیش ظلم در قالب کشتار و ویرانی و قتل چهره کریه و زشت خویش را نشان می‌داد و نرون‌ها و چنگیزها و آتیلاهای خونخوار نماد و سمبل آن بودند، امروز ستمکاری چهره‌ای زیبا و فریبنده به خود گرفته است و در قالب الفاظ زیبا و دل فریب و حتی با چهره عدالت و نیکی خود را نشان می‌دهد.

در دنیای امروز از کشتار و فقر و ویرانی چیزی کم نشده است. آمار هفته پیش سازمان ملل می‌گوید که از هر 8 نفر در جهان یک نفر گرسنه است و به عبارت دیگر 870 میلیون گرسنه در جهان ما وجود دارد.

قتل عام و نسل‌کشی هنوز هم در دنیای امروز ادامه دارد: از فجایع بوسنی، سربرنیتسا، حلبچه و صبرا و شتیلا چند سالی بیش نمی‌گذرد و هنوز هم جنایات، کشتار در گوشه گوشه جهان مثل پاراچنار پاکستان یا میانمار یا بخش‌های مختلفی از آفریقا ادامه دارد. اما تاسف اینجاست که ظالمان‌، قاتلان و جنایتکاران با ظاهری مردم‌فریب، چهره منجیان و قدیسان و حتی پیامبران را بر خود گرفته‌اند. 

به اشغال و تجاوز نام آزادسازی می‌دهند و به قتل و ترور عنوان نجات و رستگاری هدیه می‌کنند و تحریم و فشار معنای آزادی و عدالت به خود گرفته است. و همه این‌ها به مدد و همراهی هنر و قدرت بی‌نظیر رسانه‌های امروز ممکن است.

رسانه‌‌ها هستند که زشتی را زیبایی جلوه می‌دهند. رسانه‌ها هستند که جنایات را عدالت می‌خوانند.

من امروز به عنوان یک هنرمند مسلمان ایرانی می‌خواهم از دو ویژگی رنج‌آور دنیای هنر و رسانه نام ببرم.

این دو ویژگی اجزای جدانشدنی رسانه در عصر تکنولوژی و مدرنیسم است:

* دروغ

رسانه‌ها و هنرمندان امروز به مدد دروغ زمینه‌ساز جنایت‌های بعدی سیاست‌مداران شده‌اند. این‌ها امروز می‌کارند، آن‌ها فردا درو می‌کنند

اینجا می‌خواهم از استاد بزرگ دروغ‌ رسانه‌ها یادی کنم، سال‌هاست که از عمر رژیم خونخوار «هیتلر» و «آلمان نازی» گذشته است اما هنوز روش‌های وزیر تبلیغات «هیتلر»، «جوزف گوبلز» جاری است و اصول تبلیغاتی او تقریبا در همه جای دنیا اجرا می‌شود.

اجازه بدهید چند جمله‌ از او را بخوانم تا صدق گفته‌هایم را بپذیرید، او می‌گوید:

دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچ‌کس جرات و فکر تکذیب آن را نکند

و بعد خودش اعتراف می‌کند که: بعضی مواقع دروغ‌هایی می‌گفتم که خودم نیز از آن می‌ترسیدم

پیشوایش «هیتلر» نیز می‌گوید:

اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.

«گوبلز» در جایی دیگر به ترفندی زشت اما موثر اشاره می‌کند، ترفندی که در دنیای امروز رسانه طرفداران بسیاری دارد و می‌گوید:

اندکی حقیقت را  با بسیاری دروغ در هم بیامیز و به مردم عرضه کن.

از شما سوال می‌کنم آیا رسانه‌های امروز دنیا چنین روشی را در پیش نگرفته‌اند؟

برای مثال:

خودتان می‌دانید طالبان و القاعده را چه کسانی ساختند و حمایت کردند؟ کدام دولت‌های غربی و دوستان منطقه‌ای‌شان پول و امکانات به دامن آن‌ها ریختند و آنان را در جان و مال میلیون‌ها انسان افغان مسلط کردند و چه کشتار‌ها و جنایات به دست پیروان بن لادن و ملاعمر به وجود آمد.

اندکی حقیقت این است‌:

طالبان ظاهری مسلمان داشتند‌، اما «بسیار دروغ» این است که اسلام را مساوی طالبان و القاعده بنامیم و فیلم‌ها بسازیم و بذر اسلام هراسی را در همه جهان بپراکنیم، فریاد عدالت خواهی سر بدهیم و سپس افکار عمومی جهان را آماده هر حمله نظامی یا هر اشغال و تجاوز کنیم.

این‌جاست که ستمکاری نام عدالت و آزادی را به خود می‌گیرد.

این دروغ‌پردازی‌ها نه فقط گریبان اسلام را گرفته، بلکه گاه سراغ قومیت‌ها و ملیت‌ها نیز رفته است.

برای نمونه به عنوان یک ایرانی با تاسف ناگزیرم از فیلم «300» نام ببرم ‌که در آن ایرانیان وحشی و غارتگر و بی‌فرهنگ و در مقابل یونانیان، مردمانی فداکار و دلاور نشان داده می‌شوند.

ویژگی دوم که عدالت را توسط رسانه‌ها خدشه‌دار می‌کند تبعیض و دوگانگی است. اگر ظلم و ستم زشت است، در همه جای دنیا باید زشت شمرده شود، اگر زندانی کردن بی‌گناهان محکوم است، باید در همه دنیا محکوم شود.

اگر حقوق اقلیت‌ها باید رعایت شود باید در همه کشورها محترم شمرده شود، نمی‌شود در یک جا این ظلم‌ها را ببینیم و در جاهای دیگر چشم بر آن‌ها بپوشیم، تبعیض و دوگانگی در اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها و در محصولات فرهنگی هنرمندان جهان به وفور دیده می‌شود.

اگر حقوق بشر و آزادی‌های انسانی در سوریه مورد توجه است، چطور در کشورهای دیگر نظیر «بحرین» با زندان‌هایی مملو از مخالفان فراموش می‌گردد.

اگر اشغال و تجاوز سرزمین‌ها، از جمله اشغال کویت توسط صدام محکوم است، و همه دنیا باید به کمک مردم کویت بشتابند چطور در برابر سال‌ها اشغال ایران توسط همان صدام، اقدام مشابهی صورت نمی‌گیرد

اگر ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد چرا حکومت اسرائیل می‌تواند 300 کلاهک‌ اتمی در انبار‌های خود پنهان کند و اجازه هیچ بازرسی به هیچ نهادی بین‌المللی ندهد.

اگر تخریب مجسمه تاریخی بودا در بامیان افغانستان باید در تمام جهان شوری برانگیزد چطور تخریب حرم تاریخی و مذهبی سامرا در عراق چنین عکس العملی را بر نمی‌انگیزد.

اگر در مورد آزادی مذاهب در ایران حرف‌ها زده می‌شود، چرا در عربستان سعودی همین موضوع فراموش می‌گردد.

اگر برای ستم‌هایی که بر اقلیت مسیحی دارفور سودان می‌رود ، خبرها و گزارش‌ها تهیه می‌شود باید در برابر جنایاتی که بر سر اقلیت شیعی «پاراچنار» پاکستان هم می‌آید، کاری کنیم.

اگر احترام به عقاید و باورهای بی خدایان و حتی همجنس‌گرایان لازم است چطور از کنار توهین به پیامبری که پیشوای یک میلیاردو ششصد میلیون مسلمان است، آن هم توسط کشیشی کینه توز به آسانی می‌گذریم.

خلاصه تا هنگامی که ویژگی دروغ و تبعیض در رسانه‌ها و دست اندرکاران هنر مورد استفاده قرار می‌گیرد و افکار عمومی جهان به یک سو هدایت شود، عدالت و انصاف در مرحله حرف باقی می‌ماند و به عمل در نمی‌آید.

آقایان و خانم‌ها
خداوند در قرآن، کتاب آسمانی ما، بارها در مذمت دروغ و دروغ پردازان سخن گفته است:

برای نمونه به «سوره نحل آیه 105» اشاره می‌کنم که می‌گوید:

«تنها آنان دروغ پردازی می‌کنند که به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغ گویانند»

در عهد عتیق کتاب «امثال سلیمان» باب 12 آیه 17 به بعد می‌گوید:

وقتی حقیقت را می‌گویی «عدالت» انجام می‌شود ولی دروغ عدالت را زیر پا می‌گذارد.

عمر دروغ کوتاه است اما راستی تا ابد استوار می‌ماند.

عدالت و راستی، راه زندگی و نادرستی، راه مرگ و نابودی است.

در دیدگاه ادیان الهی، نمی‌توان هیچ عدالتی را بر پا کرد در حالی که دروغ و ناراستی رواج دارد.

اگر نگران بی عدالتی در جهان هستیم، چه خوب است ابتدا تعریف‌مان را از عدالت روشن و مشخص کنیم.

متاسفانه تمام دیکتاتور های امروز جهان، همه ظلم‌ها را به دروغ به نام عدالت به انجام می‌رسانند.

من چند سالی است که به خاطر ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام محمد (ص)، الزاما به مطالعه جدی در زندگی پیامبران و بویژه پیامبر اسلام روی آورده‌ام . این مطالعه مرا به یقینی مجدد رسانده است که عدالت در جهان فقط در پرتو تعالیم انبیای خداوند که راستی و حقیقت درون مایه آن است، میسر خواهد شد.

عدالتی که من در رفتار و منش پیامبر اسلام دیدم در هیچ فرمانروای دنیایی ندیده‌ام. وقتی به یاران نزدیک او نگاه می‌کنم و فقیر و غنی و عرب و غیر عرب، سیاه و سفید را در کنار هم می‌بینم، معنای عدالت  واقعی را درک می‌کنم.

به سراغ کتاب آسمانی او قرآن می‌روم و بدور از این دنیای پر از دروغ، چنین می‌خوانم:

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، نگاه‌داران و قیام کنندگان به عدالت باشید و برای خدا شهادت و گواهی راست دهید. اگر چه این گواهی به زیان خود شما یا پدر و مادر و نزدیکان شما باشد چه غنی باشند چه فقیر. خداوند سزاوارتر است تا حقوق آنها را رعایت کند.

از هوا و هوس پیروی نکنید تا مبادا از مسیر عدالت دور شوید و اگر حق و حقیقت را تحریف کنید و از آشکار سازی آن سر بپیچید، خداوند به آنچه انجام میدهید، آگاه است (نسا 135)

این جا هم سخن از همراهی عدالت و راستی است.

به سخن تربیت شده حضرت محمد (ص)، یعنی حضرت علی علیه السلام نگاه می‌کنم و می‌بینم که در فرمایش به فرماندار مصر، مالک اشتر، می‌گوید:

ای مالک، مردم تو دو دسته‌اند ؛ یا برادران تو در اعتقادند یا همنوعان تو در خلقت اند؛ پس باید به هر دو گروه مهربانی کنی و محبت ورزی، عدالت را اینگونه در  کلام جانشین پیامبر می‌بینم. عدالتی که به فطرت انسانی نزدیک است. عدالتی که غبار روزگاران آن را تیره و تار نمی‌کند؛ عدالتی که، رهبر مکتب اهل بیت علی، از شدت رعایت آن ترور می‌شود و به شهادت می‌رسد.

در روزگاران ما پیامبران الهی دیگر نیستند تا مردم را به خیر و نیکی و عدالت دعوت کنند

ما سینماگران، هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانیم در نبود پیامبران، پیام رسان عدالت و نیکی باشیم. به شرطی که از دروغ، تبعیض و ناراستی پرهیز کنیم.

پیش از ما در دنیای سینما، بزرگانی چون «دسیکا» در دزد و دوچرخه، «فلینی» در جاده، «کوروساوا» در هفت سامورایی و «جان فورد» در خوشه‌های خشم و بسیاری دیگر چنین کرده‌اند؛ ما نیز می‌توانیم.

سخن را با پیام کسی به پایان می‌رسانم که خود و یارانش در صحرای کربلا هزارو چهارصد سال پیش به ظلم و ستم کشته شده‌اند و سرهایشان به بالای نیزه رفت. پیام آن روز او، پیام امروز برای همه ماست که:

«اگر دین ندارد و از روز قیامت نمی‌هراسید‌، لا اقل آزاده باشید»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶۷
انتشار یافته: ۱۸۰
آفرین ،احسنت.......
پاسخ ها
اباد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
به این فرد میگویند یک هنرمند متعهد و باسواد که میدانیم هیچوقت به ایشان از آن جوایز بین المللی تعلق نخواهد گرفت
آفرين بر مجيد مجيدي
خدا این هنرمند واقعی را برای ایران واسلام نگهدارد . واقعا عالی بود.
آفرین بر این آزاد مرد سینمای ایران ولی یادمان باشد اگر چند سال بعد ایشان جایزه ای بزرگ و بین المللی در حوزه سینما مثل اسکار را برنده شدند او را به فراموشی نسپاریم و بدانیم این مرد همان مرد جند سال قبل است که سخنانی به این شیوایی و بی پروایی بیان نموده است .
به راستی که پرورش چنین هنرمدانی در ایران اسلامی از بزرگترین دست آوردهای بعد از انقلاب است. خدا حفظش کند.
درود بر مجید مجیدی از دل صحبت کرد
احسن بر شما هنرمند متعهد خداوند شما را حفظ کند
حقا که شیعه علی هستی مجید خان مجیدی مرد .رسول خدا کمکت کنه و اجرش با خودش . زنده باد . 40 شب تا محرم مونده ... السلام علیک یا ابا عبدالله
جالب بود و بسیار پخته
تنها میتوان با چشم اشک آلود و حس غرور و افتخار، از جا بلند شد و ساعتها برای این مرد بزرگ این هنرمند با ایمان و متعهد دست زد. و در دل برای سلامتی و سرافرازی او دعا کرد
درود و هزاران درود
آقای مجیدی به تحسین نیازی ندارند، هنرمند متعهد و معتقد حق می گوید و از حق دفاع می کند. از خداوند سربلندی همیشگی برایشان می خواهم.
Man be khatere in sokhanane ziba va shiva va kamelan haghighi az shoma mamnonam va be shoma be onvane yek irani va balatar az on yek ensane vala eftekhar mikonam
آفرین بر مجید مجیدی عزیز
زنده باد هنرمند بزرگ ایران - پاینده باشید
درود بر هنرمندان آزاد اندیش و مسلمان که سخنان ملت ایران را با زبان هنر به گوش جهانیان می رسانند.
رحمت به شیری که تو خوردی. خدا پدر و مادرت را بیامرزد. در پناه خدا باشی
آفرین زنده باشی آقا مجید
مجيد مجيدي فيلمسازيست كه نه تنها فيلمسازان ايراني بلكه تمام ايرانيان حتما به وجود او ميبالند انساني ازاد انديش ، ازاده و مسلمان كه در فيلمهايش هم نفاق و سايه روي مذمت شده است ، به ايشان بباليم
دمش گرم دوستش دارم
بسیار زیبا بود. حقایقی را بازگو کردند که برای نابخردان عالم، زورگویان و غلامان زر و سیم سخت می باشد. خداوند او را برای اسلام و مسلمین و برای ایران اسلامی عزیزمان نگهدارد. دست حق به همرات
مرحبا توفيق رفيق راهتان باد اي هنر مندان
آفرين بر شما خدا نگهدارت
فوق العاده بود .
زنده باد مجيد مجيدي
احسنت بر غیرتت که حرف دل ما را زدی
salame faravan bar aghaye majidi ke ruhe edalat ra dar honare sinamaye iran zende kard.ajrash ba khoda
آفرین مجید مجیدی دوستت داریم.
ازخوندن متن سخنرانی ایشون واقعا لذت بردم.امیدوارم خودشون هم بتونن عامل به صحبت هاشون باشن و همیشه موفق
خیلی جالب بود واقعا لذت بردم خیلی قشنگ همه دردامونو توش گنجونده بود
عالی عالی عالی....
احسنت! این یعنی سینماگر متعهد آزاد اندیش .
Afarin be in Megan Kar farhangi
عالی بود آقای مجیدی متشکریم حرف دل من رو زدی
درود بر این هنرمند فرهیخته...و منادی عدالت و هنر اصیل ایرانی اسلامی
عالی بود اصل مطلب گفتی قابل توجه غرب زده ها
خیلی زیبا بود. درود ّبرمجید مجیدی
سخنانی بس زیبا و حکیمانه
خدا قوت آقای مجیدی
به اقای مجیدی وشجاعتش تبریک میگویم مطالعه در احوال پیامبر به ایشان اگاهی داده است کاش همه سیاستمداران دنیا کمی در احوال بزرگان دین اسلام تحقیق میکردند
ای بنازمت، هنرمند ناز نفست.دمت گرم
افرین به تو واقعا کلامت حقه
سلام بر عدالتخواهانیکه در هر لباس و حرفه ای که هستند به مسئولیت الهی و انسانی خود با رشادت و کلام شیوا عمل می نمایند . دورود بر هنرمند متعهد و گران سنگ مجید مجیدی
با تمام وجود لذت بردم . ارزش هنری اثر یک هنرمند به ارزش جهان بینی اوست .
احسنت به اين قلم پاك
ما شاء الله سر بلندمون كردي اقاي مجيدي
درود خداوند بر استاد مجید مجیدی
خیلی خیلی حال کردم اشک چشمم در امد خدا خیر دهدش در دنیا و اخرت با این سخنانش.
درود بر آقای مجیدی .
به این میگن ایرانیه ، مسلمانه، آزاده
دمش گرم!سنگ تموم گذاشته .
اللهم عجل لوليك الفرج، اصلاح حقيقي عدالت با ظهور فرزند پيامبر اسلام خواهد بود
آقای مجیدی از صمیم قلب سپاس گزارم که شجاعانه و با عزت به عنوان یک ایرانی مسلمان به گونه ای شیوا سخن گفتید که حس غرور را در تک تک سلولهایم ایجاد کردید که من هموطن چنین هنرمند فرهیخته و فرزانه ای هستم که با تمام هنرمندنماهایی که هنر را به ابتذال کشیده اند فرق میکند. خداوند نگهبان شما باشد
سلام خدا بر حق سخن حق و گوینده آن
آجرک الله هنرمرد
رحمت به شیر پاک مادرت و درود به نون حلال پدرت
آفرین خوشم اومد.
درود بر مجیدی فهیم .انتظار درک موقعیت موجود را از ایشان داشتیم اما نه در این حد عالمانه و آنهم در کجا ، در جایی که یک صدام دیگر دارد سر بر می آورد . درود بر اینهمه فهمیده گی . خدا ایشان را برای انقلاب حفظ کند .
مجیدی نمونه یک هنرمند شیعه است خداوند در دنیا و آخرت تو را سربلند کند
آفرین بر غیرت و شرف تو فرزند اسلام و ایران
آفرین برتوای فرزند میهن عزیز.صدای رسای عدالت وعدالتخواهی راچه خوب نجواکردی.چه خوب وزیبا وشیوا تصویر زشت امپریالیسم وصهیونیسم را نمایان ساختی .بایستی این مقال شما را تفسیرها داشت وبراحتی ازکناراین سخنان نگذشت. حرفی که ازدل براید لاجرم بردل نشیند.شهیدان نیز باتوهمنوا شدند دربیان این حقیقت.
واقعا لذت بردم .
زنده باد صداقت
ايول
رحمت به شیری که خوردی مجید مجیدی عمرت باعزت مستدام باد
ما شا الله اقای مجیدی، خیلی کیف کردم
خیلی شجاع بود که از شهرتش مایه گذاشت خیلی از ایرانی های مشهور نتنها برای ایران بلکه برای دفاع از انسانیت هم حاضر نیستند از شهرت شان مایه بگذارن چون می ترسن به آنان بخاطر بیان این گونه مسایل بخندن.
انشالله امثال اقای مجیدی روز به روز در سینمای ما بیشتر ظهور پیدا کنند تا در عین روشنفکری، مبانی شیرین اسلام رو حداقل در حرفه ی خودشون تبلیغ کنن.
احسنت بر استاد مجیدی
درود بر شما جناب مجیدی
خداوند شما را در راه این افکار پاک موفق بدارد
خیلی خوب بود. خیلی وقت بود که حرف خیلی از کسانی که از اسلام در مجامع داخلی و یبن المللی صحبت کرده اند به نظرم خوب نمیامد اما این یکی به دلم نشست
خدا حفظش کنه... چند تا هنرمند تو ایران با این تفکرات هستند؟؟؟
احسن واقعا به مجید مجیدی
واقعا راست میگه چطور شیعیان بحرینی زیر ظلم وستم باشن اما آقایون صدایی ازشون درنیاد؟؟؟
هم وطن با این جمله آخرت که گفتی
اگر دین ندارید اما آزاده باشید
خیلی حال کردم
چون نشون دادی به کلام پیامبر،مولاعلی و امام حسین و اهلبیت ایمان داری.
واقعا ایول.
دمش گرم سخنرانی قشنگی کرده
محتوای سخنرانی فوق العاده است.
جوانان ایرانی بخوانند و بدانند واقعیتهای جهان امروز را .نه از زبان سیاستمداران که از زبان روشنفکران و اند یشمندان مستقل و محبوب.و باور کنیم سیاستها استعمار گرایانه و تبعیض گرایانه دول غربی را
فوق العاده زیبا و تاثیر گذار بود
درود بر شما .از طرف یک سینماگر حرفه ای
ایول ایول ...... داش مجیدو ایول
آفرین آفرین

عشق کردم
دمت گرم و نفست حق
درود به شرفت که نشان دادی هنر نیز دیپلماسی دارد .....
الله اکبر الله اکبر الله اکبر درود بر شرفت درود بر تو که صدای حقیقت بودی
احسنت جدا احسنت
خیلی جای تشکر دارد
واقعا ممنونیم از این کارگردان ارزشی عزیز
احسنت بر مجید مجیدی
واقعا یکی از زیباترین نطق هایی بود که تا حالا خونده بود . منو تحت تاثیر قرار داد. واقعا جامع، علمی، با استناد و بدون غرض ورزی
کاش سیاستمدارامون هم با مطالعه و با سند در مورد مسائل جهانی نظر بدن تا واقعا تاثیر گذار بشه
درود بر این مرد آزاده.
هزاران درود به مجید مجیدی من که واقعا از سخنرانیش به وجد آمدم
درود بر ایران ،ایرانی که حقیقت را غیرت ایرانی ادغام وبا هنر ایرانی به جهانیان بیداری می دهد باشد که روزی ایران بر قله های بلند پیشرفت وخدمت دست یابد.
درود بر مجید مجیدی و همه هنرمندان راست کردار زمانه ما ای کاش در همه میادین متخصصین هر علم و دانشی در ارتباط با فن و هنر خود حرف میزدند تا حرفها اینگونه بر دلها بنشیند.
در غربت چه زیبا گفتی.بشارت ده به کسانیکه حرف را میشنوند و بهترین را پیروی میکنند.
به امید الگو قرار گرفتن این هنرمند محبوب برای نسل امروز جامعه هنر.با زبان خودشون عقاید اصیلش رو به دنیا رسوند.
دمش گرم چه قدر جامع و کامل حرف زد
احسنت
شیر مادر حلالت
مطمئنا لقمه های حلال پدر را خورده ای و در دامان پر عفت و نجابت مادر قد کشیده ای
این است که عشق به معصومین در وجودت موج میزند.
برنگاه ودیدگاه عمیق,زیبا,دقیق واستوار این هنرمند گرامی درود می فرستیم وبرای ایشان و همه کسانی که به دنبال حقایق واقعیند نه به ظاهر دینداران سوءاستفاده گر از دین آرزوی توفیق در راه حق داریم
زنده باد ایران و ایرانی. آفرین به آقای مجیدی که کلامشون مثل هنرشون پاک هستش
احسن و درود بر ابن بزرگمرد و هنرمند مسلمان ، براستی که جواب تاریک اندیشان کوته بین که در گوشه و کنار دنیا بر علیه حقیقت دین و پیامبران الهی تلاش مذبوحانه میکنند همین است .
با زبان پاک هنر اسلامی می توان آبی بر اتش کینه دشمنان ال الله ریخت و انشاالله برای همیشه خاموششان کرد و برای سلامتی و پایداری مجیدی ها دعا کرد . . . خدا قوت یا علی
بسیار مستدل و منطقی بود. بدون اهانت به کسی بسیار زیبا انتقادات وارد به جامعه کنونی جهانی را بیان کردند.
درود بر غیرت دینی شما ، ما هنرمند به شجاعت شما کم داریم
خدا شما را حفظ کند
ناز نفست
وقتي خواندم فقط لذت بردم خيلي زياد
خدا نگهدار شما هنرمند آگاه باشه
بابا ایول من که از این بینش تحت تاثیر قرار گرفتم. خدا قوت
سلام وباتشکر از زحمات دست اندر کاران
ایکاش این سخنان در سطحی انتشار پیدا می کرد حتی در مراسم حج شاید گوش شنوایی پیدا شود وظیفه هرمسلمانی هم اینگونه اقتضا می کند جرا که پیامبر اسلام ص فرمودند:من اصبح ولا یهتم بامر من امورالمسلمین فلیس بمسلم
درود بر تو مجيدي بزرگ.
تو كه دانش و هنر و دين را درآميختي
تو كه شهرت خود را نه در خدمت مطامع دنيوي خود و دنياي خوش آب و رنگ غرب، بلكه در خدمت اسلام و رسول الله قرار داده‌اي.
براستي هنر امثال تو بهترين ابزار در مقابل جنگ نرم مخالفين بر عليه اسلام است.
شما مدافعين نرم در مقابل جنگ‌طلبان نرم هستيد.
اجر شما با رسول‌الله، پيامبر رحمت و مهرباني
صله شما با اباعبدالله، امام مظلوم تاريخ
با مهدي موعود، همان يگانه منجي بشريت.
آقای مجیدی به شما افتخار می کنم. بعنوان یک ایرانی از شما تشکر می کنم که در مقابل ظلم به بهانه اینکه من هنری هستم به سیاست کار ندارم. هر ظلمی میشه بشه به من چه. از من در مورد هنر سوال کنید. جالب اینکه در غرب سیاست با هنر عجین شده است
واقعا دستش درد نكند پس هنرمندان مي توانند اينطوري باشند.
سر افراز باشی بزرگوار. سخنی که از عمق جان برخیزد لاجرم بر دل نشیند. مجیدی دینداری است که درد دین دارد و نه کسیکه دین برایش ابزاری است برای مطامع سیاسی .خدا حفظ کند ترا آقای مجیدی.
دوست دارم آقاي مجيدي به شخص شما افتخار ميكنم
قابل توجه عروسكهاي سينماي ايران
احسنت بر تو باد.شير مادرت حلالت باد.چه خوب گفتي،افتخار مي كنم كه يكي از طرفداران آقاي مجيدي هستم،شور عرق ملي و مذهبي را در من شعله ور ساختي.
درود بر شما اميداواريم كه اين پيام به گوش تمام سياسمتداران سينما برسد الخصوص به زبان انكليس برسانيد به هاليوود
داش مجيد ايول ،ايول ساده وبي پيرايه حرف دل همه ما را زده اي. دمت گرم.
درود بر شرفت و انسانیتت که حقایق را بیان کردی
با سلام و تشكر از كارگردان فهيم و محترم سينما كه با اين همه بصيرت سخنراني كرده است .
با سلام- تمام قد در حضورتان مي ايستم و با تمام وجود به شما احترام ميگذارم، اميد دارم در پناه حضرت حق محفوظ باشيد بسيار لذت بردم از صحبت هاي شما و بدفعات قطرات اشك شوق به خاطر وجود شما عزيز دل در چشمانم حلقه زد چرا كه بسيار با بلاغت و رشادت و روشن صحبت نموديد. شكر خدا را به خاطر اين همه نعمت.
عالی بود. واقعیت های تلخ حاکم بر رسانه ها و دنیای امروز.
افرین به اقای مجیدی.بعضی ازهنرمندان که همه چیزشون رابه پول وظواهردنیا فروختن یادبگیرن
آقای مجیدی ما به داشتن هنرمندی چون شما افتخار می کنیم و به خود می بالیم.
صد درود و هراران زنده باد.
درود بر این کارگردان بزرگ ایرانی که کارهای زیباش جهانی است.
چه زیبا و لطیف حرفشو زده بود.بی صبرانه منتظر فیلم ماندگار محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هستیم.
امیدوارم با کمک همه جانبه به این کار بزرگ و فاخر تاثیر وماندگاری آن مثل محمد رسول الله مصطفی عقاد باشه.
خدا قوت به همه دست اندرکاران این اثر بزرگ
احسنت برتو اي هنرمند واقعي
دمت گرم با این سخنذانی ات واقعا مطالعه قرآن و کتب اسلامی تاثیر واقعی اش را گذاشته
خداوند از ایشان قبول کند
عالی سخن گفتند
بارک اله به این هنرمند بزرگوار وشیرمرد و دوستدار مولا امیر مومنان. خداوند به او جزای خیر بدهد.
حقا" که افتخار اسلام و ایرانی درود بر شرف و ازاده گی تو
جزاک الله خیر جزا انشاء الله .
واقعا" دمش گرم
اللهم عجل لولیک الفرج
به نام خدا
سخنانی بسیار ارزشمند و عالی بود .منتظر فیلم جدید شما در مورد پیامبر گرامی اسلام (ص) هستیم.
خدا نگهدارت باشد
درود بر تمام آزادگان
احسنت بر مجیدی
اقای مجیدی عزیز سالها بیش معلم حرفه و فن داشتم که همواره از دین و درستکاری می گفت با اینکه رشته تحصیلی وتدریس او چیز دیگری بود ولی انقدر شنیدن ان حرفها از کسی در حوزه غیر تخصصی اش به دل دانش اموزان می نشست که اکنون بعد از 35 سال هنوز بر او و افکارش درود می فرستم. وشما چه زیبا از دینمان دفاع کردید که کثیری از کسانی که وضیفه این چنینی دارند به قدرت تاثیر گذاری شما نخواهند توانست موثر باشند. خداوند به شما خیر وبه والدین شما رحمت وغفران نصیب فرمایید
خیلی زیبا و رسا بود من به نوبه خود دست ایشان که نه پای ایشان را هم می بوسم وبه ایشان افتخار می کنم....
چه خوش گفت سعدی شیرین سخن.
که " بنی آدم ...."
سخنان آقای مجیدی هم سخن از جان آدمیست و باید با جان و دل شنید
خیلی مردی........
چه کردی تو با جماعت؟!!!....
دست خدا بر سرت ای مروج دین خدا
با خواندن این سخنرانی اشک در چشمانم حلقه زده.
فوق العاده بود .به آقای مجیدی بخاطر این بیان صریح و آزادگی شان تبریک می گویم.همه منتظر عدالت گستر جهانی خواهیم بود...اللهم عجل لولیک الفرج
باسلام،جملات بسیارزیبا ورسایی راانتخاب نمود،انشاءاله درسینماوهنرما،امثال این چنین افرادی بیشتر پرورش وحضوروجلوه نمایند.به امیدآنروز.
به این میگن سخنرانی....
بسیار زیبا بود
آفرین بر هنرمند روشنفکر ایران زمین
احسنت
افتخار می کنم که کارگردان مملکت من اینگونه حماسی و روشنگرانه صحبت می کند. امید که همه نخبگان ما اینطور ارزش های اسلام و جمهوری اسلامی را در همه محافل تبیین کنند.
با وجود اینکه از خیلی از فیلم هایت خوشم نمی آید اما آفرین آفرین درود بر تو.
احسنت به مجيدي با استفاده از كليه امكانات ميتوان دشمنان را رسوا كرد.
چه قدر پاک و صادقانه صحبت کرده است. خدا خیرش دهد.
دورود بر آقاي مجيدي.هنرمند متعهد و دوست داشتني.
هنر متعهد یعنی این
آفرین به هنر مند متعهد و توانا آقای مجیدی بسیار زیبا ، ظریف و سنجیده وظایف هنرمند آزاد را تبییین نمودهاند.
درود بر هنرمند آزاده ایرانی.
به حق سخنان قابل تامل و زیبایی ارئه داشته اند.
به امید ایرانی پویا ...
خداوند در راستای نقشی که دارید و آن رساندن پیام صلح و دوستی و نشان دادن انسانیت و الوهیت و بزرگواری پیامبر بزرگ اسلام است شمارا یاری کند.
آفرين بر استاد مجيدي سخن راني ايشان بسيار آموزنده بود
درودخداوپیامبرخدابرتوباد.احسنت برتو
زنده باد هنرمند آزاد اندیش کشورمان
سلام ودورد خدا برمجيدي عزيز .خدانگهدارت.
احسنت .. بسیار لذت بردم .
کاش ما قدر این عزیزان را بیشتر میدانستیم .
بسیار زیبا و شایسته گفته اند . آفرین
آقاي مجيد مجيدي

خيلي زبيا و عالي سخنراني كرديد واقعاً از شما تشكر مي كنيم..
کارت خیلی درسته. واقعا دست مریضا داره به خاطر دفاع از اسلام و عقایدت. بازم می گم دست مریضا.
یک هنر مند سر نسپرده
احسنت بر تو و نيت پاكت
احسنت! بر سینماگر حق مدار و عدالت خواه
اگر چند سينماگر متعهد مانند اقاي مجيدي داشتيم وضع سينماي ما اينگونه نبود.
دمش گرم نون حلال خورده.
خیلی متن پر محتوایی بود بود، از کارگردان نامی کشورمان آقای مجیدی کمال تشکر را دارم. امیدوارم در ساخت فیلم مربوط به پیامبر موفق باشه.
آفرين به اينگونه هنرمندان كه كارشان كمتر از شهدا نيست . دست مريزاد آقاي مجيدي
درود برهنرمند شجاع و مستقلی که دین و مملکتش را به شهرت وپول نمیفروشه!
احسن جناب آقای مجیدی،ایرانی ها و مسلمانان به شما افتخار می کنند.شما به عنوان یک سینما گر قبل و بعد از انقلاب اسلامی ثابت کردید که حتی در فضای سینما امروزی،چقدر تحول عمیق در اندیشه و مبانی فکری انسانها در زیر سایه اسلام ناب محمدی(ص) پدید می آید.انشاا..بقیه هنرمندان نیز راه شما را ادامه خواهند داد.
احسنت آقای مجیدی خدا خیرت بدهد .
این سخنان بایستی در سازمان ملل گفته شود تا مقامات کشورها را به فکر وادارد و مردم جهان بشنوند و ببینند که حقیقت چیست .
خیلی لذت بردم .
درود بر مجیدی راستگو حقیقت بین و حقیقت گو
فوق العاده زیبا بود ... تبارک الله
درود بر این مرد بزرگ مجید مجیدی عزیز،لذت بردم و به این که مجیدی یه ایرانی هست افتخار می کنم
ای کاش سخنرانی مجیدی از تلویزیون پخش می شد
خدا اين كارگردان بزرگ را نگه دارد.
آفرين بر غيرتت
احسنت بر شما که حرف دل همه ما را در این اجلاس بین المللی بیان کردید و بر خلاف برخی دیگر از به اصطلاح هنرمندان خودتان را گم نکردید
همان هایی که در کربلا سخنان امام معصوم در قلبشان اثر نکرد امروز هم گوش و قلب پر از گناه و کینه خود را به روی این سخنان و امثال آن بسته اند . نمونش همان رهبران به ظاهر مسلمان ترکیه
نفست حقه مرد. ان شاالله امام زمان پاداش این سخنرانیتو بهت بده.
حظ معنوی بردم شاید کمتر اشک در چشمانم جاری شود ولی با خواندن این سخنرانی عدالت محور اشک در چشمانم جاری شد و این نیست مگر توجه حضرت رسول الله(ص) به ایشان بخاطر فیلمی که بنام آن حضرت توسط ایشان در حال ساخت است آقای مجیدی انشاالله اجرکم عندالله
رحمت بر پدر و مادر شما و قلبا از جملات و صحبتهای شما لذت بردم .
درود خدا بر شما که به سهم خود از اسلام و ایران اسلامی و عدالت دفاع کردید .
لذت بردم که در کلامتان از قران و پیامبر عظیم الشان (ص ) و حضرت علی و امام حسین ( علیهما سلام ) به زیبایی سخن گفتید .
امیدوارم خدا از شما راضی باشد .
سخنراني مجيد مجيدي را بايد كاري سترگ كه از يك سفير فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ساخته است ؛ به شمار آورد.
من براي سلامتي اش صلوات فرستادم !
عالی بود.لطفا فیلم سخنرانی را نیز بگذارید
درودبرشما که دروغ گویان عالم را بدون کوچکترین هراسی رسوا کردید
عالی بود.بی نظیر بود.درود بر این مرد بزرگ که رسالت خود را به خوبی انجام داد
رنگ خدا را می توان در این سخنرانی دید.
نظر هنرمندانه ، زیبا، عالمانه و عادلانه آقای مجید مجیدی بطور قطع ،بر دلهای پاک هنرمندان تاثیر خواهد گذاشت.برایش دعا نموده، عاقبت به خیری و اجر و ثواب فراوان آرزو میکنم
همه این نظرات نشان می دهد مردم ما عاشق اسلامند و از دروغ بیزار بیزار
ایول به ایران خودمون که هی از مردای شجاع تحویل دنیای
پر از هراس
می ده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل